بازدید 10682

امام‌جمعه‌رشت:سگ گردانی خلاف فرهنگ اسلامی است

امام جمعه رشت، سگ گردانی را خلاف فرهنگ اسلامی جامعه ما دانست و عنوان کرد: وظیفه ماست که با فرهنگ‌های وارداتی مقابله کنیم، زیرا گردشگرانی که به گیلان می‌آیند، مردم گیلان را با این فرهنگ می‌بینند و مایه تعجب آنان است.
کد خبر: ۹۸۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶ 03 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، مشهدالرضا را قلب و پایتخت معنوی ایران دانست و عنوان کرد: میزبانی ایران از امام رضا (ع) مایه ثمرات و برکات فراوانی برای ایرانیان و شیعیان بود و مردم ایران ارادت ویژه‌ای نسبت به ثامن الاحجج دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال از بین بردن فرهنگ بومی و دینی مردم گیلان هستند، گفت: استان گیلان از گذشته‌های دور مامون امامزادگان بوده و فرهنگ مردم این استان با اسلام و شیعه عجین شده است.

نماینده، ولی فقیه در گیلان، ضمن انتقاد از سگ گردانی توسط برخی از هنجارشکنان در استان، خاطرنشان کرد: وجود منکرات در جامعه آثار منفی اجتماعی به دنبال خواهد داشت لذا از جوانان مومن و انقلابی می‌خواهیم به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کمک کنند تا فرهنگ عمومی را نهادینه کنیم.

امام جمعه رشت سگ گردانی را خلاف فرهنگ ایرانی اسلامی جامعه ما دانست و عنوان کرد: وظیفه ماست که با فرهنگ‌های وارداتی مقابله کنیم، زیرا گردشگرانی که به گیلان می‌آیند، مردم گیلان را با این فرهنگ می‌بینند و مایه تعجب آنان است.

وی ناکامی آمریکا در مدیریت بحران کرونا را نشانه افول این قدرت پوشالی دانست و تصریح کرد: براساس تحلیل اندیشمندان سیاسی دنیا، فروپاشی آمریکا دور از انتظار نیست و ظلم‌ها و جنایت‌های این کشور در حق ملت خود و مردم دنیا این فروپاشی را تسریع کرده است، اما متاسفانه عده‌ای همچنان آمریکا را قدرت جهان می‌دانند.

آیت الله فلاحتی حیا و عفاف و را یکی از ویژگی‌های انسان خداباور دانست و یادآور شد: انسان باید در برابر خداوند حیا داشته باشد و خدا را حاضر و ناظر بر افکار و اعمال خود بداند تا راه رستگاری و هدایت را پیدا کند.

وی با بیان اینکه انسان مومن و متقی همواره خود را از ارتکاب به گناه مصون می‌دارد، گفت: اولیای الهی حتی به گناه فکر هم نمی‌کردند، زیرا فکر کردن به گناه با وجود اینکه گناه محسوب نمی‌شود، اما انسان را در لحظه از خدا غافل می‌کند و غقلت از خداوند زمینه ساز گمراهی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان