بازدید 98462

کلینیک سینا اطهر پس از انفجار

کلینیک سینا در شمال تهران عصر دیروز دچار آتش سوزی شد، در این حادثه تعدادی از پرسنل مرکز درمانی و بیماران مصدوم و فوت کردند.
کد خبر: ۹۸۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 01 July 2020
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۲
باید افراد برقکار و سیم کش های برق تست اعتیاد هر شش ماه یکبار بدهند. آنها اکثرا معتاد هستند و سیم کشی ها درست انجام نمی دهند. قانونی شود و سریع به اتحادیه ها ی مربوطه و شهرداری ها ابلاغ شود. الان رانندگان تریلی دارند و الان تصادفات تریلی کمتر شده است نسبت قبل. وزارت اطلاعات هم و حراست اداره ها اینها را شناسایی کنند و کپی کارت ملی و اثر انگشت و پیمانکاران و کلیه کارگران انجام شود. افراد اینطوری حساب می برند.
هر چند نظر دادن برای کمک به بهبود عملکرد بسیاری از مسئولین خرد و کلان بیفایده است ولی لطفا به موارد ذیل توجه کنند، مسئولین محترم:
1. کپسول اکسیژن و سایر کپسول های مورد استفاده در مراکز دانشگاهی و درمانی توسط افراد غیرمتخصص و بی اطلاع جابجا می شود. پرت کردن کپسول ها در هنگام تخلیه و بارگیری و روش غلط به دست گرفتن کپسول از سر و ته که منجر به وارد شده فشار به بخش بالایی کپسول و شیر آن می شود، به مرور زمان کپسول را در شرایط نشت و سهولت انفجار قرار می دهد هم به دلیل نشت گلز و هم به دلیل نفوذ چربی از محل درزهای ریز یا بسیار ریز
2. در محل نگهداری کپسولها استحکام دیواره و سقف باید به گونه ای باشد که در مقابل انفجار مقاوم باشد در حالی که در اکثر دانشگاه ها و مراکز استفاده از کپسول های مختلف مثل بیمارستان ها، اتاق بسیار ساده ای برای نگهداری کپسول استفاد ه می شود.
3. کپسول های مورد استفاده در بازه های زمانی مناسب باید برای بررسی آسیب دیدگی مورد آزمایش قرار گیرد مثل کپسول خودروهای گازسوز البته نه با همان روش ولی باید توجه کرد که هیچ وسیله تحت فشاری برای زمان بی نهایت و استفاده بسیار طولانی مدت طراحی نشده است. آیا شما تاکنون روی کپسول ها چیزی به اسم تاریخ تولید و عمر مفید آنرا دیده اید؟؟؟؟؟؟!!!!!
4. در محل نگهداری کپسولها، باید هر کپسول تا لااقل تعداد محدودی از آنها در فضایی مجزا ار کل فضا قرار داده شود با دیواره محکم و مقاوم در مقابل انفجار.
به عنوان یک استاد شیمی تاکید می کنم که عدم بازرسی دوره ای کپسول ها و بی توجهی به مستعمل بودن بسیاری از کپسول های مورد استفاده برای حمل گازهای مختلف، می تواند منجر به بروز اتفاق های ناگوار مشابه در سال های آتی شود. لطفا مسئولین دانشگاهی و مراکز درمانی، تست دوره ای کپسول های خود توسط مراکز استاندارد را در دستور کار قرار دهند.وی کپسول ها هیچ وقت تاریخ ساخت کپسول و عمر مفید آنرا دیده اید؟
پاسخ ها
مجید
| Italy |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
چون عمر مفید کپسول ها برابر میشه با عمر مفید مصرف کننده دیگه لزومی ندیدن روی محصولشون بنویسن
بابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
آقای مهندس سس شیمی کپسول اکسیژن هر بار که برای شارژ به کارخانه فرستاده میشود ، قبل از شارژ از
گرفته میشود ، اگر ضخانت ورق کپسول از استاندارد خارج شده باشد ، به اندازه پنج سانت در بیست سانت از بدنه کپسول برش می خورد ، به توری که دیگر ازکپسول نمیشود استفاده کرد به جز آهن ضایعات پس لطفا آقای مهندس شیمی ی ی از چیزی سر در نمی آوری نظر ندهیددعکس
من شخصا ابزار های شخصی و بصورت عمومی دارم مثل سیم چین ، چکش ، انبردست و پیچ گوشتی بزرگ و ضربه گیر و متوسط و غیره برای چنین مواقعی. البته من دیدم در بیمارستانها و درمانگاه چنین چیزهایی موجود نیست باید مثل کمک اولیه برخی اشخاص داشته باشند. از طرفی برخی برقکار ها و کپسول آتش نشان ها کارگرانش معتاد هستند باید هر شش ماه عدم اعتیاد بدهند و سلامتی.
رعایت نکات ایمنی بسیارمهم است ولی این که همه اشتباهات به گردن مسئولین انداخته شود درست نیست. وقتی حرفه ی پزشکی فقط جهت کسب درآمدپزشکان است این موارد رخ خواهددادچراکه فقط هدفشون کسب درآمدهست تعدادخیلی کم ازپزشکان هستندکه هدفشان معالجه بیمار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
لطفا توجه بفرمایید بخش خصوصی و دولتی الزاما باید در زمینه ایمنی مورد نظارت و بازرسی سخت گیرانه مسئولین باشد و از این بابت مسئولین در بروز حوادثی از این دست مقصر هستند به دلیل عدم نظارت و بازرسی دقیق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
بازرس میره برای بازرسی یاید فرم و طی نامه و امضا و اثر انگشت و امضای صاحب ساختمان همراه باشدو نسخه ای اضافی به سایر افراد هم بدهند تا دیگران در جریان باشند.
آیا این صحیح است که هر ساختمانی را را تبدیل به کلینیک و اتاق عمل کرد؟
تمام کارهای ما در این کشور بدون ضابطه است.
پاسخ ها
مجید
| Italy |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
اگه قبل از حادثه این نکات رو گوشزد میکردیم میگفتن : توهم وقت گیر آوردیا تو این مملکت
ولی حتمن باید یه عده وسط خدمت بمیرن تا بفهمیم پیشگیری و رعایت نکات ایمنی هم حق الناسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
وقتی مافیای پزشکی اجازه توسعه را نمی دهد چه کنیم؟
با سلام اکثر پرسنل مربوطه اصلا به ایمنی کپسولهای بیمارستانی آشنایی ندارند.و از خطرات احتمالی غافلند.مدیریت بیمارستان مقصر چنین وضعیتیه
فقط نظارت و بازرسی مستمر. هرچند مسئول و بازرس و نظارت با هم ساخت و پاخت دارن
چقدر ناراحت کننده است این حوادث
شمال تهران با اتوبوس رفته بودیم و اتوبوسمان در داخل خیابان گیر کرده بود و شاخه های درخت کنار خیابان را چند نفری کشیدیم تا توانستیم نجات پیدا کنیم. شهری که شلوغ و افراد دلال و فرصت طلب و ضد آرامش انسانها چنین می کنند و هر چیزی را با پول می بینند. بقول دکتر فربد فدایی-روانپزشک- رانندگانی که بیمارند و خود نمی دانند. می باشیم. مسولان ارشد نظام و کشورمان باید خیلی جدی باشند ... پایتخت شلوغ همیشه کشور را در آستانه شلوغی قرار می دهد. باید خانواده ها را به خارج تهران هدایت کرد.
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
چی میگی؟
صدها هزار خودرو گازسوز با کپسول های پوسیده همانند بمب های چرخدار ساخت داعش در شهرهای ما درحال تردد هستند و هیچ مسوولی هم به فکر آنها نیست. آنوقت ما توقع داریم بیمارستان ها به فکر ایمنی کپسول های اکسیژن باشند !!!
کرونا ثابت کرد که سهل انگارترین ملت دنیا هستیم . در این روزها که کرونا در کشور ما کشتار می کند اکثر مردم بدون ماسک و رعایت فاصله در جامعه حضور دارند و مسوولین هم فقط به پند و اندرز و توصیه بسنده می کنند. آنوقت ما توقع داریم در چنین کشوری با چنین ملت سهل انگاری ، کپسول های اکسیژن و گاز خودروها باعث کشتار ملت نشوند. راستی فراموش کردم از وضع رانندگی مان بگویم. درحالیکه پشت فرمان خودروهای ناامن وطنی نشسته ایم و بدلیل ناامن بودن آنها به خودروسازان فحاشی میکنیم ، عقربه کیلومترشمار را به ته میچسبانیم !!!
وقتی خودمان به خودمان رحم نمیکنیم حق گله و شکایت هم نداریم
اگر اين اتفاق الان در امريكا بود صداوسيما برنامه ويژه تفسيري برايش ميگذاشت
با سلام اکه نظارت های مستمر در حفظ و نگه داری کپسول ها و سیم کشی برق و گاز و ایمنی بشود کمتر شاهد این اتفاقات خواهیم بود.
مدیریت این مرکز به شدت از سر و ته مسایل می زد یبار رفتیم عکس برداری کلیشه نداد با کلی زور و ی سی دی داد
از لحاظ اصول ایمنی آزمایشگاه و بیمارستان باید کپسولها خارج از ساختمان کلینیک در محل امن مستقر شود. با لوله کشی فلزی مناسب و رگالوتور مناسب گاز به طبقات مختلف به داخل کلینیک هدایت میشود.
برخی مراکز بدلیل صرفه جویی در هزینه این اصول را نادیده می گیرند.
درهربیمارستان وجاهایی که جمعیت زیاد دارد اتش نشانی باید نیروهای خاص با تجهیزات مستقرکند ضرر نداردبیکارهم زیادداریم اموزش دهید با درامد اتش نشانی یا بیمارستان انشاله حادثه ها کمترخواهد شد واشتغال زایی هم خواهد شد
کلینیک های پزشکی در هر شهری بدون نظارت قیمت گذاری تعرفه قیمت از سوی خود پزشک صادر میکنند و به قانون بیمه و بیمار و تعرفه واقعی قیمت بین آنها که در هر شاخه ای از نظام پزشکی تعریف شده است اهتمام نمیگذارند. قبول کنیم قبول کنیم واقعیت این است که مبالغ مندر بیاری پزشکان گریبان گیر خودشان است. این برنامه کلید اسرار است
یکی از نکات فنی و پایه کارکردن با کپسول های تحت فشار اکسیژن عدم روغن کاری و یا گریس مالیدن به بدنه و یا فلکه باز و بستن و بخصوص قطعات بالایی ان که از نوع فلزبرنج میباشد چرا؟
چونکه باعث واکنش شیمایی شدید و ایجاد گرما و حرارت و در نهایت انفجار کپسول اکسیژن میگردد.
صرفا جهت اطلاع .
بیمارستانها و مراکز درمانی اصلا رسیدگی نمیکنند فقط پول میگیرند ،مدیریت ها ضعیف و بی مسئولیت هستند
چرا اینقدر بعضی از این‌مردمی که نظرمیدن مغزشان فندقیه آخه چه ربطی داره این انفجار و آتیش سوزی به اعتیاد؟!!خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر تست اعتیاد از برق کاران است...
قضاوت درست نیست اما پزشکی که واسه ی کارهاش کلی هزینه دریافت میکنه نباید به فکر سالم سازی و ایمن سازی محل کارشم باشه همون ریس بیمارستان و انهایی که ملیاردها تومان از مریضی مردم درامد دارن چه بسا قهر خداوند دامنگیر جامعه شده وقتی پزشکی به بیمارش میگه تو که پول نداری برگرد همون حیوون خونه ای که اومدی تا هزینت کمتر بشه کجا داریم خدایا پروژه ی انسانت با شکست مواجهه شده
خدایا خودت نجاتمون بده ما داخل طوفان نوح گیر کردیم عزیزانمان به خاطر خیلی بی کفایتیهایی سازمان ها دارن جلوی چشماموم پرپر میشن کی نوبت خودمونه شاید امروز کسی چه میداند
پاسخ ها
تتلیتی وحشتناک باهوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
شما فکری به حال پول پرستی خیلی از همجنسهات بکن
با سلام این بيمارستان روبروی منزل ما هست ولی متأسفانه فقط به کسب درآمد بدون توجه به مسائل دیگه فکر می کنه ،حتی چندین بار به خاطر پارک ماشین جلوی درب منزل ما منجر به درگیری فیزیکی با کارکنان بیمارستان شده بود، فقط بیمارستان دنبال ی جای خالی می گرده که بتونه ازش پول در بیاره ، جدول پیاده رو رو کندن تا بتونن ماشین پارک کنن ولی خودروی بیماران باید وسط کوچه توقف کنه ،خون بیست نفر انسان بی گناه به دلیل سودجویی منفعت طلبان به افراد به اصلاح دکتر از بین رفت ،واقعا متاسفم
لطفا تا از کم و کیف این اتش سوزی مطلع نشدید نظر ندهید با حدس و گمان که نمیشود نظر داد
حدس می زنم اتش سوزی عمدی بوده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر