بازدید 23514
آموزش و پرورش؛ ارشاد و وزارت ورزش چشم انتظار تجربیات نمایندگان

چرا بازماندگان از مجلس فقط به وزارت نفت، شستا و صندوق‌های بازنشستگی علاقه دارند؟!

نکته دوم این که متاسفانه، شوق خدمت در بین نمایندگان ـ همان طور که پیشتر هم گفته شد ـ برای وزارتخانه‌های اقتصادی، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی است که حتما باید دولت در این خصوص مراقبت و مواظبت ویژه‌ای داشته باشد که مبادا نمایندگان در فرصت باقی مانده از دولت به فکر بهره گیری از مواهب اقتصادی چنین نقاطی باشند.
کد خبر: ۹۸۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 30 June 2020

چرا بازماندگان از مجلس فقط به وزارت نفت، شستا و صندوق‌های بازنشستگی علاقه دارند؟!

موضوع به کارگیری نمایندگان مجلس دهم ـ که به دلایل مختلف نتوانسته اند مجوز حضور در مجلس یازدهم را به دست بیاورند ـ بحثی است که حواشی زیادی ایجاد کرده است؛ از نامه نگاری دولت در خصوص به کارگیری این افراد در وزارتخانه ها گرفته تا تمایل جدی بسیاری از نمایندگان بازمانده از مجلس یازدهم برای رفتن به وزارتخانه های اقتصادی، صندوق ها و جاهایی که می توان عنوان «حیاط خلوت» را بر آن نهاد؛ از جمله این حواشی است.

به گزارش «تابناک»؛ معمولا نمایندگان مجلس پس از پایان دوره نمایندگی شان یا به محل های خدمت قبلی خود برمی گردند یا اینکه آماده حضور در ادوار بعدی می شوند، اما از قدیم الایام برخی از نمایندگان بواسطه راهیابی به مجلس توسعه ارتباط و لابی هایی که در زمان نمایندگی یافته اند، تلاش می کنند شرایط خود را نسبت به قبل بهبود بخشیده و علاوه بر ارتقای جایگاه نسبت به گذشته از حیث درآمدی هم تحولی نسبت به قبل داشته باشند.

همین موضوعات است که نمایندگانی که خواهان ارتقا و تحول نسبت به جایگاهی قبل از راهیابی به مجلس خود هستند، تلاش می کنند به وزارتخانه هایی نظیر نفت، وزارتخانه های اقتصادی و به ویژه نقاطی همچون تامین اجتماعی، شستا، صندوق های بازنشستگی و شرکت های اقتصادی تابعه آن ها بروند و به نوعی پایشان را به جاهایی که می توان عنوان «حیاط خلوت» بر آن ها نهاد، بگذارند.

نمایندگانی خواهان ارتقا و تحول نسبت به جایگاهی قبل از راهیابی به مجلس خود هستند، تلاش می کنند به وزارتخانه هایی نظیر نفت، وزارتخانه های اقتصادی و به ویژه نقاطی همچون تامین اجتماعی، شستا، صندوق های بازنشستگی و شرکت های اقتصادی تابعه آن ها بروند و به نوعی پایشان را به جاهایی که می توان عنوان «حیاط خلوت» بر آن ها نهاد، بگذارند

نمایندگان مجلس دهم که نتوانستند خود را به کرسی های پارلمان در دوره یازدهم برسانند هم از این قاعده مستثنی نیستند و در یک ماهه اخیر خبرهای زیادی در خصوص اینکه این نمایندگان بازمانده از مجلس چه نقاطی را تارگت کرده اند تا بتوانند با ارتباطات و لابی های پشت پرده به آن حوزه وارد شوند، شنیده می شود.

البته دولت هم از قرار معلوم بی میل نیست در سال پایانی عمر خود به برخی از این نمایندگان پست و مقامی در مجموعه های تحت نظارت خود بدهد و حتی شنیده شده است در برخی وزارتخانه ها نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی و نفت کارگروه هایی برای استفاده از این نمایندگان و مکان یابی برای بهره گیری از آنها تشکیل و حتی بعضی انتصاب ها هم انجام شده است.

این در حالی است که بر اساس اطلاعاتی که برخی نمایندگان مجلس یازدهم از آن پرده برداشته اند، طی نامه‌ای به امضای آقای سیمایی‌صراف دبیر هیات وزیران  که برای اعضای هیأت دولت هم ارسال شده است، به دستگاه‌های اجرایی تاکید شده تا ضمن تشکیل کارگروه هایی برای بکارگیری نمایندگان بازمانده از پارلمان مجلس دهم، آنها را به بهترین شکل ممکن در زیر مجموعه های خود بکار بگیرند.

 طی نامه‌ای به امضای دبیر هیات وزیران  که برای اعضای هیأت دولت هم ارسال شده است، به دستگاه‌های اجرایی تاکید شده تا ضمن تشکیل کارگروه هایی برای بکارگیری نمایندگان بازمانده از پارلمان مجلس دهم، آنها را به بهترین شکل ممکن در زیر مجموعه های خود به کار بگیرند

البته آنطور که عنوان شده، در این نامه تاکید شده که در جریان بکارگیری نمایندگان مجلس دهم در مجموعه های تحت نظر دولت، جایگاه قوه مجریه و استقلال آن حفظ شود که دقیقا معلوم نیست منظور چیست، چون طبیعتا فشاری برای بکارگیری این نمایندگان حداقل از سوی مجلس دیگر وجود ندارد و هر آنچه هست، یا خدمات این نمایندگان به دولت در دوره نمایندگی است و یا احیانا فشارهای سیاسی، چون بعید است دولت با چنین ادبیاتی به فکر استفاده از ظرفیت نمایندگان متخصص بوده باشد.

به هر شکل این اقدام در گذشته هم انجام شده و در دولت فعلی هم در حال انجام است، اما به نظر می رسد باید به نکاتی در این خصوص توجه شود. اول این که برخی نمایندگان مجلس گذشته جزو چهره های بازنشسته هستند و طبیعتا بکارگیری این افراد هم خلاف قانون است و هم اینکه نمی تواند منجر به اتفاق خاص و خارق العاده ای برای قوه مجربه باشد. پس در وهله اول طبیعتا باید از به کارگیری بازنشستگان قوه مقننه در دوره دهم اجتناب کرد.

نکته دوم این است که شوق خدمت در بین نمایندگان متاسفانه همان طور که پیشتر هم گفته شد، برای وزارتخانه های اقتصادی، شرکت ها و صندوق های بازنشستگی است که حتما باید دولت در این خصوص مراقبت و مواظبت ویژه ای داشته باشد که مبادا نمایندگان در فرصت باقی مانده از دولت به فکر بهره گیری از مواهب اقتصادی چنین نقاطی باشند.

اگر آقایان و خانوم های نماینده ای که اسمشان برای رفتن به شرکت های اقتصادی و صندوق ها مطرح است و نامشان به امانت فعلا در اختیار «تابناک» باقی خواهد ماند، خیلی شوق خدمت دارند؛ طبیعتا می توانند این خدمت را در وزارتخانه هایی مثل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و امور جوانان و چنین وزارتخانه هایی ارائه کرده و تجربیات خود را به این مجموعه های مهم و تاثیرگذار منتقل کنند.

اگر آقایان و خانوم های نماینده  خیلی شوق خدمت دارند؛ طبیعتا می توانند این خدمت را در وزارتخانه هایی مثل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و امور جوانان و چنین وزارتخانه هایی ارائه کرده و تجربیات خود را به این مجموعه های مهم و تاثیرگذار منتقل کنند

اینکه شور و اشتیاق فراوانی برای نفتی شدن، صنعتی شدن و رفاهی شدن در بین برخی نمایندگان مجلس دهم وجود دارد، طبیعتا ابهاماتی را ایجاد می کند که مگر یک دوره نمایندگی آنچنان تخصصی برای این افراد ایجاد کرده است که می توانند جایگزین چهره های متخصص و خاک خورده این حوزه ها باشند و تجربیات گرانبهای شان را فقط به این مجموعه های اقتصادی منتقل کنند؟! این نکته ای است که حتما دولت باید به آن توجه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۹
به ما چه
سینا را چندین بار غارت کردند و تامین اجتماعی هنگامی که می خواهد حق و حقوق بازنشستگان و کارگران را پرداخت کند شروع به چانه زنی و خسیس بازی می کند
خوب چرب و چیلیه!
چون اینجاها ازجاهای دیگه چرب وچیلی ترند.
چون صاحبان و مالکان واقعی شستا و تامین اجتماعی
که کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی هستند
خودشان هیچگونه نظارت و کنترلی بر روی سرمایه های خود که ظرف ۳۰ سال از محل قسمتی از دسترنج آنها جمع شده
است ندارند .
و قرار بوده تا در دوران پیری و ناتوانی موجبات آسایش و آرامش آنها باشند
را با هزاران حقه و کلک و زد و بند مورد طمع و دستبرد و سوء استفاده نمایندگان و مدیران مانده از همه جا مانده قرار میدهند
کارخوب این است که وزرا و وکلای مجلس بعد از اتمام دوره شیرین خدمت رسانی ! بازنشسته شوند تا بدون دغدغه بعدی کارکنند .
اونجاها بهتر میشه خدمت خب
چون‌پولش زیاده
آخه این چه سوالیه ؟ برای خدمت وادای تکلیف
دلیلش معلوم نیست ؟! اونجا بیشتر میشه دزدید
مگر این مملکت نهاد نظارتی نداره
چطور به همین راحتی از مواهب اقتصادی میشه بهره برد ؟
چون فقط به درآمد و دریافتی‌های خودشان میاندیشندنه بهبود اوضاع مردم و مملکت
چون در آن مکانها پول به حد کافی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
البته بدون حساب و کتاب و نظارت مالکان واقعی آنها
که کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی هستند
و هیچ نماینده و انتخاباتی برای هیئت امضاء تشکیل نمی شود
و مال بدون نظارت مالکیت را هم راحت میشود بالا کشید
چون اموال با نظارت های چند گانه را هم اینها می خورند
چه رسد به اموال بدون نظارت را !!@؟؟؟
برا اینکه اینجاها خوب میشه کمبود های مجلس رو جبران کرد :)
پولللللللللللللل
از آقای رییسی رییس قوه قضاییه تقاضا داریم همه کارهای مربوط به نماینده ها را رصد بکنند و اطمینان بی مورد به هیچ کسی نداشته باشند.
سلام خدمت نمایندگان مجلس یازدهم ترا به خدایی که می پرستید بازنشستگان آموزش وپرورش رادریابید با ۳۱ سال خدمت مدرک لیسانس ومیر دبستان حکمم۴۶۰۰۰۰۰ سه فرزند دانشجو هم دارم
فقط بخاطر خداست و عشق خدمت!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار