بازدید 35031

عبدالله گل "بزرگترین خطر" علیه ترکیه را فاش کرد

رئیس جمهوری سابق ترکیه سکوت خود را شکسته و ضمن انتقاد ضمنی از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری فعلی این کشور، از بزرگترین خطری که در حال حاضر ترکیه با آن مواجه است، سخن گفت.
کد خبر: ۹۸۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 29 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عبدالله گل، رئیس جمهوری سابق ترکیه که پیشتر دوست و همراه اردوغان در راه‌اندازی حزب عدالت و توسعه بود، در مصاحبه‌ای با روزنامه "قرار" وابسته به احمد داووداوغلو، وزیر خارجه سابق این کشور که از کابینه اردوغان جدا شد، با انتقاد از حزب عدالت و توسعه و شیوه آن در مدیریت امور این کشور گفت: بزرگترین خطری که در حال حاضر علیه ترکیه وجود دارد، انباشت بدهی‌های داخلی و خارجی و فروپاشی اقتصاد کشور است.

گل در ادامه اظهار کرد: این عوامل آزادی‌ها و مدیریت کشور با منطق حزب دولتی یا دولت تک‌حزبی را باز می‌گردانند.

برخی کارشناسان بر این باورند اینکه گل سکوت خود را با مصاحبه با این روزنامه شکسته خود نشان‌دهنده آن است که جبهه‌های مخالف با اردوغان با یکدیگر متحد شده‌اند.

گل سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ ریاست جمهوری ترکیه را بر عهده داشت. در آن مقطع اردوغان، هم‌پیمان نزدیک او، نخست وزیر ترکیه بود.

پس از آنکه اردوغان رئیس جمهوری ترکیه شد و او دایره اختیارات رئیس جمهوری را به شکل گسترده‌ای افزایش داد، گل از فعالیت سیاسی خود انصراف داد، کارشناسان بر این باورند که گل با این کار خشم خود را از اقدامات اردوغان ابراز کرد.

گل در طول سال‌های گذشته سکوت پیشه کرده بود و به جز برخی مناسبت‌های اندک صحبت نمی‌کرد آخرین اظهارات او نیز به فوریه گذشته برمی‌گردد که از ساختار ریاست جمهوری ترکیه و سیاست خارجه آن انتقاد کرد و اردوغان نیز از انتقاد‌های دوست سابق خود در امان نماند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر