بازدید 70962
وزیر راه:

هیچ دادگاهی حکم تخلیه مستاجران را صادر نمی‌کند

وزیر راه و شهرسازی خبر داد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، حداکثر افزایش مبلغ اجاره در شهر تهران ٢٥ درصد است و اگر مالکین این مصوبه را رعایت نکنند هیچ دادگاهی حکم تخلیه را برای مستاجران صادر نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 28 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» امروز یکشنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه فرودگاهی در وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در خصوص تصمیم نهایی که برای ساماندهی بازار اجاره گرفته شد، گفت: ستادملی کرونا در اردیبهشت امسال مصوبه‌ای داشت که به دلیل شرایط کرونایی، قراردادهای اجاره به مدت دو ماه با همان مبلغ قبلی تمدید شود، امروز مجددا تصویب شد که قراردادهای اجاره تا سه ماه بعد از پایان کرونا که زمان آن را هم وزارت بهداشت اعلام می‌کند مجددا تمدید می‌شود.

وی در خصوص نرخ‌های مصوب نیز گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حداکثر افزایش اجاره‌بهای واحدهای مسکونی برای شهر تهران تا ۲۵ درصد و برای کلانشهرهای دیگر که نام آنها در این مصوبه آمده است حداکثر ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد تعیین شد.

وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه این مصوبه چند تبصره دارد، گفت: اگر در این مدت مالک، واحد مسکونی خود را به فروش رسانده باشد مستاجر مکلف است در مدت دو ماه منزل را تخلیه کند.همچنین اگر مستاجری تکالیف قانونی خود را رعایت نکرده باشد و حکم دادگاه در دست مالکان باشد باز هم تا دو ماه امکان تخلیه است.

وی گفت: در این مصوبه تاکید شد افراد ملزم به ثبت و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و گرفتن کد رهگیری هستند و از امروز تمام بنگاه‌های املاکی باید به مستاجران کد رهگیری دهند.

وزیر راه در خصوص برنامه ارایه تسهیلات به مستاجران نیز گفت: به زودی در ستاد بسته حمایتی از مستاجران نیز تصویب می‌شود که شامل بسته مربوط به شتاب‌دادن به جریان تولید و عرضه مسکن و هم حمایت مالی از مستاجران است.

اسلامی ضمن توصیه به مالکین و مستاجران برای تفاهم در شرایط منصفانه در پاسخ به این سوال که اگر صاحبخانه‌ها مصوبه افزایش ٢٥ درصدی اجاره‌بها در شهر تهران را نپذیرند چه ابزار نظارتی وجود دارد، گفت: دادگاه حکم تخلیه برای مستاجرانی که از طرف صاحبخانه مجبور به پرداخت بیشتر اجاره‌بها می‌شوند، صادر نخواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۱۰
برای تحویل واحدهای مسکن ملی باید کار سرعت بگیرد و با سرعت بالاتری ساخت و سازها و تحویل ها انجام شود
بعد از اینهمه اتتظار ، 25 درصد ؟؟؟
واقعا با چه میران درآمد و اینهمه تورم یک مستاجر چگونه می تواند از پس افزایش 25 درصد بربیاد .....
سلام این مصبه خلاف حق مالکیت و خلاف شرع میباشد
این بشر گویا از کره ماه روی زمین حبوط کرده و از وضع جامعه بی اطلاع است.مرد حسابی دریافت حکم تخلیه صرفا که برای نرخ اجاره نیست و مالک می تواند در پایان زمان قرار داد اجاره ،ملک خود را طلب کند و این طلب بدون شرط است و هیچ مالکی تعهد نداده که تا ابد ملکش را اجاره بدهد که سر رقم اجاره آن دعوا باشد پس این قصه های عوامی را کنار بگزارید و بیش از این مردم فریبی نکنید.
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
بله باید مستند دات اراءه کندد
پس این وسط حمایت از مستاجران املاک تجاری و مغازه داران چی میشه ؟اصناف و کسبه ای که از بهمن سال پیش تاکنون حتی خرج اولیه معیشت خانواده خود را نتوانستن تامین کنند چه بماند به اجاره بها ....یعنی 6 ماه از اجاره نامه یکسالهدر کرونا باورشکستگی گذشته الان هم مالکان اقدام به افزایش اجاره بها با قیمتهای نجومی میکنن چرا کسی به فکر اصناف نیست درآمد تامین اجاره بهای همین خونه ها از در آمد مغازه ها کسب تامین میشه
خیلی راحت مالکین مستاجر قبلی رو جواب میکنن. و با مستاجر جدید طبق توافق قرارداد میبندن. با این قانون فقط مستاجرا به جای تمدید باید تخلیه کنن.
بعضی از مستاجران از موضوع سواستفاده کرده و حاضر به تخلیه به بهانه های مختلف میشوندودراین بین برخی مالکان که بدلیل بدهی موفق به تکمیل وجه جهت استقرار نشده بودند در بازگشت و ساکن شدن خود بامشکل مواجه شده اند
میشه بگیداین بییت وپنجدرصدوازکجا بیاریم شما که برای ما ملت کاری نمی کنید لااقل دهنتونو ببندید همین الان هم از اول تا اخر برج کار میکنیم واسه صاحبخونه بازهم حقوقمون کافی نیست
مدت دوماه است اپارتمان اجاره کرده ام که مالک کد رهگیری نمیده ازوقتی درخواست کدرهگیری کردم بهانه و درروغ هایه مختلف رفته حکم تخلیه گرفته درهالی که خودمالک بنگاه ماشین داره رهن و اجاره هم انجام میدهد ومجوز ندارد که کد رهگیری به مستجر بده حکم تخلیه گرفته اگه من تخلیه کنم واپارتمان دیگه اجاره کنم ایا وام ودیعه مسکن مستاجر تعلق میگیره قراردادهایه قبل مردادرا قبول میکنن من زن سرپرست خانواده که احتیاج به این وام دارم چکارکنم تورابه خدا کمکم کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان