بازدید 43031
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

گواهی سپرده یورویی با سود مشخص در راه است/ نرخ سود بین بانکی افزایش یافت

در این طرح بانک مرکزی با تکیه بر ذخایر کافی اسکناس یورویی خود متعهد می شود عین مبلغ را در زمان سررسید به یورو پرداخت نماید.
کد خبر: ۹۸۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 28 June 2020

گواهی سپرده یورویی با سود مشخص در راه است/ نرخ سود بین بانکی افزایش یافت

رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین یادداشت اینستاگرامی خود در خصوص مدبریت نقدینگی به نکته مهم اشاره کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دکتر عبدالناصر همتی با اشاره به هدف گذاری تورم در سطح 22 درصد اظهار داشت: به منظور مدیریت نقدینگی و هدایت تورم به سمت هدف ۲۲ درصدی بانک مرکزی به زودی گواهی سپرده یورویی را به شورای پول و اعتبار ارائه خواهد داد.

متن کامل یادداشت رئیس کل بانک مرکزی به شرح زیر است:

۱- در راستای چارچوب فعلی سیاستگذاری پولی و اجرای عملیات بازار باز و به منظور مدیریت نقدینگی و هدایت تورم به سمت هدف ۲۲ درصدی بانک مرکزی به زودی گواهی سپرده یورویی را به شورای پول و اعتبار ارائه خواهد داد بر این مبنا قرار است بانک مرکزی در قالب گواهی یورویی با سود مشخص و با فروش به نرخ بازار، نسبت به جمع آوری ریال اقدام نماید.
 
در این طرح بانک مرکزی با تکیه بر ذخایر کافی اسکناس یورویی خود متعهد می شود عین مبلغ را در زمان سررسید به یورو پرداخت نماید.
 
۲- اقدام پیشین بانک مرکزی برای کمک به ثبات بیشتر در بازارهای دارایی یعنی افزایش نرخ سود سپرده بانک ها نزد بانک مرکزی از ۱۰ درصد به ۱۲ درصد که از روز گذشته اجرایی شد موجب تعدیل سریع نرخ سود بین بانکی شده و از ۱۰.۵ درصد به ۱۲.۵ درصد افزایش یافت.
 
بانک مرکزی اقدامات ثبات بخش خود در بازارهای مالی را تداوم خواهد داد ضمن اینکه چارچوب فعلی سیاست پولی این اجازه را میدهد که در زمان مقتضی و تا جایی که نیاز باشد سیاست گذار از ابزار پولی خود به منظور ثبات مالی و رسیدن به هدف تورمی استفاده نماید.
 
گواهی سپرده یورویی با سود مشخص در راه است/ نرخ سود بین بانکی افزایش یافت
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
شما که میگی بالای ۱۰۰۰۰ دلار نمیشه نگه داشت.
بعدش هم یه مالیات ببندین به ملت
نوش دارد بعد از مرگ سهراب!!!
هیچ اعتمادی نیست
در دولت قبل هم تقریبا چنین چیزی بود و بعد کلا منکر شدند و سپرده ها رو به ریال دادند
بهترین کار خرید منزل یا ملک بعد دلار بعد طلا هست
طرح های تکراری و بی اثر
بنده خدا ارزی نیست دست مردم و تمام پولها در خودرو و بورس رفته

اربیتاژ
کورتاژ صادراتی
بازار متشکل ارزی

والله به فکر معیشت مردم باشد موثرتر است.
سوابق قبلي نشان داده در صورت گراني ارز حتي به قيمت بازار ريال هم نميدهند دو سال پيش اين اتفاق افتاد
این کار تامین منابع ارزی برای دولت و دوستان بانک مرکزی است و هیچ ارتباطی با تورم ندارد .
اینجوری قصد دارن ۲ کار انجام بدن اول اینکه مردمی که ازقبل ارز ذخیره کردن به امید سود ماهیانه ارزشونو بدن به بانکا دومم اینکه ازین طریق آروم آروم ارزو گرونتر کنن تاریال بیشتری جمع کنن از بازار چون الان که ارزی ندارن تا بیان اونم ارزون بدن به مردم پس دنبال واقعی کردن نرخ ارز هستن که همه میدونیم دوبرابره الانه متاسفانه بسکه ریال ضعیفو بی ارزش شده البته ارز اضافیه صادراتی هارم اینجوری به بانکا جذب میکنن . درپایان ممنون ازسایت خوب تابناک وعوامل عزیزش
اقا جان سود بانکی آوردی پایین حالا ببرش بالا روزشمار را قد کردی حالا دوباره روز شما سود بده اخه چرا اینکا راکردی پول همه ریز بانکها بیاید بیرون
آقای همتی وقتی مردم میبینن نرخ دلارو سکرو دستوریو مصنوعی پایین نگه میدارین حمله میکننو همین ارز کمی هم که باقیموندرو ۲۱ تومنم میخرنو احتکارمیکنن پس بهتره نرخارو واقعی کنید تا این اتفاق نیفته یاحداقل ذخایر بانرخ واقعی فروش برن که نمیرن اگرواقعی بشه نرخها
وقتی خودشون میگن ۲۲ درصد تورم ، پس باید به سرمایه گذار ۲۵ درصد سود بدهند که سرمایه گذار ۳ درصد سود توی جیبش بره ، فعلآ که ۱۵ درصد سود سپرده ثابت هستش بهتره باقلا خشک و ذرت افغانی بخریم.
بعیدم نیست بیان با این کار ارز رو که گرون کردن به مردم بفروشن بعد نرخ یورو رو پایین بیارن بگن بیاد تحویل بگیرید..
تورم هفتگی زیر ۲۲ درصد است
باسلام نرخ ارز وتورم همش دست خود دولت وبانک مرکزی است برای تأمین کسری بودجه
آقای همتی فکر مردم مریض ایران باشید نه داروی خارجی گیرمون میاد نه ایرانی بیشتر ملت ایران بیماری صرع و بیماری خاص مثل پیوند کلیه و قلب و ریه و کبد و ام اس و سرطانی از این قبیل دارن بذارین دارو وارد ایران بکنن گرونی و تورم رو بردارین خیلی ها پدر ندارن پول دارو و خورد و خوراک زن و بچشون رو بدن مادر من که سواد نداره ۷۰ سالشم هست چطوری بره سر کار تو را به ارواح خاک پدر و مادرتون این گرونی ها تورم رو از میان بردارین سود بانکی هم زیاد کنید
باور کردنش سخته که الان کسی دلش به حال این ملت بسوزه کار بجایی رسیده که الان دادش سر دادش کلاه میازه...
با داشتن ذخایر ارزی مناسب کفگیر خورده ته دیگ!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر