بازدید 30810

خبر جدید روحانی درباره اجاره‌بهای مستأجران

اینکه اجاره بهایی که از فردا منعقد می‌شود تا کی معتبر است، محل بحث است. تصمیم بر این است تا زمانی معتبر باشد که وزارت بهداشت شرایط این ویروس را از حالت اضطرار خارج کند. از آن تاریخ به بعد، قرارداد‌ها سه ماه دیگر تمدید می‌شود و بعد از آن سه ماه، موجر و مستأجر می‌توانند با توافق جدیدی با هم ادامه دهند.
کد خبر: ۹۸۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 28 June 2020

به گزارش تابناک طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی درباره مشکل مستأجران گفت: مقرر کردیم اجاره‌بها از فردا در تهران نمی‌تواند ۲۵ درصد بیشتر از سال قبل باشد. در سایر کلانشهر‌ها از ۲۰ درصد بیشتر نباید باشد و در بقیه شهرها، هم ۱۵ درصد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز (یکشنبه ۸ تیر) در جلسه ستاد ملّی مقابله با کرونا، با اشاره به فاجعه هفتم تیر گفت: دشمنان فکر کردند با ترور شهید بهشتی و یاران ایشان، توانستند ضربه نهایی را به نظام وارد کنند. چرا که رئیس‌جمهور، یعنی بنی‌صدر عزل شده بود و می‌گفتند شرایط انتخابات هم نیست و فکر می‌کردند که این ضربه ضربه نهایی است.

وی با بیان اینکه هفت تیر کشور را عوض کرد و همه مردم حالت دیگری پیدا کردند، گفت: شعار «ایران پر از بهشتیه» در آن ایام، تحول عظیمی به‌وجود آورد.

روحانی خاطرنشان کرد: فشار مثلث شوم آمریکا، صدام و منافقین بالای سر کشور بود و کشور را دچار مشکلات عظیمی کرد.

رئیس‌جمهور با تبریک هفته قوه قضائیه به قضات و مسئولین قوه قضائیه، گفت: تنها راه، روابط بسیار صمیمانه بین سه قوه است و راه دومی وجود ندارد. در شرایط فعلی حتماً باید وحدت و یگانگی بین همه قوا حفظ شود.

روحانی با بیان اینکه سال ۶۰ سخت‌ترین سال از لحاظ امنیتی بود، گفت: سال ۹۹ هم سخت‌ترین سال از لحاظ اقتصادی و بیماری عالم‌گیری است که شاهد آن هستیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت در ایام کرونا گفت: خدمت مردم شهادت می‌دهم که همه مسئولینی که من می‌شناسم شش ماه است یک روز هم استراحت نکرده‌اند و پشت سر هم دارند کار می‌کنند. البته به این معنی نیست که همه مشکلات مردم حل شده است. به مردم کمک کرده‌ایم، به عده‌ای که مشاغلشان تعطیل شده وام داده‌ایم. بسته معیشتی ویژه به سه میلیون خانوار در چهار ماه اخیر اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این اقدامات، حداکثر توان دولت بوده و دولت تمام توان خود را به‌کار گرفت و ما امروز نه نیاز به استقراض از خارج داریم نه بانک مرکزی. البته نیاز به وحدت و همکاری داریم و این، قطعی و ضروری است.

روحانی با بیان اینکه الان زمان دعوا نیست، گفت: اکنون وقت دعوای مجلس و دولت و قوه قضائیه و مجلس نیست. این سه قوه باید با هم متحد باشند و نیرو‌های مسلح هم در کنار این سه باشد و رهبری هم بالای سر این‌ها باشد و مردم هم باید حضور کامل در صحنه داشته باشند.

روحانی درباره مشکل مستأجران گفت: مقرر کردیم اجاره‌بها از فردا در تهران نمی‌تواند ۲۵ درصد بیشتر از سال قبل باشد. در سایر کلانشهر‌ها از ۲۰ درصد بیشتر نباید باشد و در بقیه شهرها، هم ۱۵ درصد. این مبنایی برای افزایش اجاره بها است.

وی افزود: اینکه اجاره بهایی که از فردا منعقد می‌شود تا کی معتبر است، محل بحث است. تصمیم بر این است تا زمانی معتبر باشد که وزارت بهداشت شرایط این ویروس را از حالت اضطرار خارج کند. از آن تاریخ به بعد، قرارداد‌ها سه ماه دیگر تمدید می‌شود و بعد از آن سه ماه، موجر و مستأجر می‌توانند با توافق جدیدی با هم ادامه دهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: قرار است از هفته آینده ترتیباتی اتخاذ شود تا از ۱۵ تیر ماه تا انتهای ماه، ماسک در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد یا سرپوشیده است، الزامی کنیم. اگر لازم بود این مصوبه تا مرداد ماه نیز تمدید می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲۵
وقتي كه استراتژي اشتباه باشد شما هر قدر بيشتر تلاش و مساعدت كني بيشتر دچار مشكل ميشويد.
خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود. این که روحانی از جیب مردم برای مردم تکلیف روشن کند که هنر نیست. دولت اگه راست میگه قیمت محصولات و خدمات دولتی رو افرایش ندهد. همه کشورهای دنیا آب و برق را در دوره کرونا رایگان اعلام کردند. دولت محترم هم افزایش داد و هم پولشو گرفت یا اگه روحانی راست میگه مالیات، عوارض و جریمه راهنمایی و رانندگی، هزینه های طرح ترافیک را افزایش ندهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
همه اینها دلیل نمیشخ که صاحبخانه ها هرچقدرعشقشون کشیدنرخ اجاره رو بالا ببرن ،انصاف هم چیز خوبیه هرکس فقط به فکر مال اندوزی بیشتره همه هم فقط انتظاردارن دولت درست بشه هیچ کس نمیخاد خودش رو درست کنه
واقعا همه چیز با دستور و کاغذ بازی حل میشه؟
جمله روحانی از لحاظ انشایی معنا ندارد باید میگفت اجاره های که از فردا منقضی میشوند تا سه ماه دیگر اعتبار دارد و از ان به بعد مشمول توافق است از طرفی 25 درصد مگر مبلغ کمی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از کجا این رقم را اورده اید؟؟؟؟؟؟؟ باید قانون ظالمانه مالک و مستاجر سال 1376 را لغو کنید و مجلس باید این قانون را بی اعتبار اعلام کرده و قانون جدیدی را وضع کند تا زمانیکه بر وضعیت مشاورین املاک نظارتی نباشد بر مسکن نیز نظارتی نیست
کم از جیب مردم تصمیم گیری کن
واقعاً از وضعیت زندگی مردم معلوم است که بی وقفه مسئولین عزیز کار کرده اند، رنگ رخسار خبر می دهد از سرُ ضمیر.
این کار باید خیلی زودتر از اینها انجام می شد ولی هنوز دیر نیست. اجاره دادن خانه شده راهی شده برای برده داری مدرن. به طور متوسط حدود 70 تا 80 درصد از درآمد مستاجران صرف اجاره خانه می شود و مالکان کافی است در منزل استراحت کنند و ضمن لذت بردن از افزایش روزانه قیمت ملک و سرمایه اشان، با برده داری مدرن، 80 درصد درآمد ماهیانه مستاجرانشان را دریافت کنند.
چون مال مردمه برای سقف میذاره چطور مرغ و مایحتاج و لوازمی که از آن دولت است بالا 40 تا 50 درصد افزایش کم شونه ولی اجاره بها باید سقف داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
هم اجاره باید سقف داشته باشه هم قیمت مرغ وو...
ولیرانچه واضح است اینه که برای طمع برخی افراد هیچ سقفی وجود نداره .چه امثال طبری چه امثال صاحبخانه های بی انصاف
سر سال که قرارداد تمام میشود و صاحبخانه افزایش اجاره مصوب دولت قبول نکند تکلیف چیست؟ قطعا و طبق قانون مستاجر بایستی تخلیه کند بنابراین دردی از مستاجر دوا نمیشود.
دولت شما از آبونمان روی قبوض نمی‌گذره که اصلا معلوم نیست بابت چی گرفته میشه، فقط از مردم مایه بذارین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
مردم هم باید مراعات حال همدیگه رو بکنن نه اینکه صاحبخونه یه دفعه خداتومن بگذاره روی پول پیش خونه و اجاره بها. ته اش هم بگه مال خودمه دلم میخاد اینقدراجاره بدم. !
ضمانت اجرایی لطفا ؟
خیلی راحت صاحبخانه مستاجر رو مجبور به تخلیه میکنه
قرارداد جدید با نرخ جدید و مستاجر جدید
این سقف هم رفت هوا
یا اینکه مثل دفتر خونه ها قیمت رو پایینتر درج میکنن و اجاره رو به نرخ درست میگیرن
اینو چجوری ثابت میکنی ؟
ببین قوانین کشکیتون تا زمانیکه خودتون از این موضوع نفع میبرید درست نمیشه
واحدهای خودتون رو بفروشید یا درست اجاره بدید
تا حداقل رطب خورده نشید گل پسر
چشم شما دستور فرمایید ما مثل شما اجرا میکنیم .!!!
می‌گفتی و درست شد . صاحب خانه در اجاره نامه 20 درصد اضافه می کند و به من می گوید شما باید علاوه بر پول پیش یک‌چک‌تخلیه یک میلیاردی هم بدهید بدون هیچ شرطی . بعد باید ماهی فلان مقدار هم زیر میزی ( مثل پزشکها و قضات ) بدهی . اگر ندهی چک را اجرا می گذارم .
پاسخ ها
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
این حرفها مثل سایر حرفهای مسئولان در حد حرفه باید ضمانت اجرایی داشته باشد در جای مملکت یک ساز می زند چه تضمینی برای اجرا است هر اضافه قیمت باید عدلانه باشد نه هرکی به هرکی
.چرا قیمت بنزین ۲۰ درصد افزایش نیافت؟
چرا اجاره خونه فقط؟
چرا دلار ۲۰ درصد افزایش نیافت؟

همه هزینه ها باید از جیب ملت باشد
از فردا صاحبخونه و مستاجربرای کد رهگیری و افزایش کرایه دعوا می کنن دولت هم به ریش ملت میخنده بعدش مالیاتشو میگیره
چه اخمیم کرده
تو رو خدا به داد مستاجرها برسید صاحبخانه من ۳۰میلیون دادم ماهی ۷۵۰ هزار تومن الان آمده میگه ۱۱۰ میلیون رهن باید بلند شی آخه این انصافه ما باید به کجا زنگ بزنیم شکایت کنیم نداریم اینقدر پول بدیم باید چکار کنیم
با عملکرد جناب آقای روحانی فاتحه اصلاحات و تدبیر و امید خوانده شد و اگر رسالت ایشان این بوده که اصلاحات را در وجهه مردم خراب کنند، مطمئنا ایشان موفق بوده اند. البته نمی‌دانند که سرنوشتی مشابه آقای خاتمی در انتظارشان هست و تاریخ مصرف شان رو به اتمام است.
ما صاحب خونه مون میخواست 17درصد اضافه کنه بعداز نظر جنابعالی دوبرابر شد گفت ریس جمهور میگه حداقل تهران 25درصده آدرس غلط نده ....
روحانی مچکریم روحانی مچکریم...
اقای روحانی همین الان هم ازاول تا اخر ماه کار میکنیم ویک حقوق بازنشستگی هم میگیریم تا بتوانیم ازپس اجا ره خانه براییم شما اوضاع را اینقدر دشوار کرده اید حالا هم بدون هیچ منطقی صحبت ازبیست وپنج درصدافزایش میکنید اینجوری شما یک کف قانونی هم برای افزایش تعیین کردید چون قبل ازاین برخی مالکین قدری انصاف را رعایت میکردند ولی شما با این مصوبه اوضاع رابدترکردید کاش خیرتان کمه نمیرسد شرهم نرسانید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل