بازدید 19351
۸

عبور مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۱۰ میلیون تن/ نیم میلیون جان باخته تاکنون

پنج روز از عبور مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر کره خاکی از مرز ۹ میلیون تن، شمار مبتلایان از ۱۰ میلیون تن گذشت. ده میلیون نفری که با آزمایش‌های قطعی شناخته شده و بیماری شان مسجل است، وگرنه شمار مبتلایان شاید در همان هفته‌های اول شناسایی ویروس در جهان از این عدد عبور کرده است!
کد خبر: ۹۸۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸ 28 June 2020
تابناک اجتماعیشمار مبتلایانِ شناخته شده کووید ۱۹ باز هم در پنج روز یک میلیون افزایش یافت. اتفاقی هولناک که هراس به جان بسیاری انداخته و موجب شده سخت گیری هایی در کشورمان هم در دستور کار قرار گیرد.
 
عبور مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۱۰ میلیون تن/ نیم میلیون جان باخته تاکنون

به گزارش «تابناک»؛ پنج روز از عبور مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر کره خاکی از مرز ۹ میلیون تن، شمار مبتلایان از ۱۰ میلیون تن گذشت؛ ده میلیون نفری که بیماری شان با آزمایش‌های قطعی مسجل شده، وگرنه شمار مبتلایان خیلی پیش از این ده میلیون نفر شده و از آن عبور کرده است.

آن گونه که گزارش‌های منتشر شده از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در بیش از ۲۱۳ کشور جهان نشان می‌دهد، دقایقی پیش (ساعت ۱۹:۴۰ به وقت گرینویچ GMT) ۲۷ ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی، تنها چند دقیقه از شروع هشتمین روز تیرماه ۱۳۹۹ خورشیدی گذشته، شمار مبتلایان به این ویروس یک قله بزرگ دیگر را هم فتح کرد و پشت سر گذاشت.

دقت در آمار‌ها نشان می‌دهد که همچنان آمریکا بالاترین شمار مبتلایان را با بیش از دو و نیم میلیون نفر (۲,۵۸۲,۹۹۶ تن) در سراسر جهان دارد و رتبه دوم در اختیار دومین کشور با مبتلایان میلیونی یعنی برزیل است که این روز‌ها حال و روز خوبی ندارد و به شدت با شیوع ویروس و آسیب‌های ناشی از آن دست به گریبان است.

بعد از این دو کشور، روسیه و هند رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند و جایگاه کشورمان به مانند ماه‌های اخیر، رتبه دهم است؛ یک پله پایین‌تر از ایتالیا و با این دورنما که احتمالا رتبه ایران و ایتالیا تغییر خواهد کرد!

تامل در جدول جان باختگان کووید ۱۹ در جهان هم به نکات جالب توجهی منجر می‌شود؛ نکاتی که بارزترین آن‌ها نزدیک شدن تعداد جان باختگان به نیم میلیون نفر است. عددی بسیار درشت که به مدد آن «نرخ مرگ» در جهان ۸.۴ درصد شده است؛ نرخی که برای ایران ۵.۴ است.

بر اساس این جدول، آمریکا و برزیل در مرگ و میر نیز رتبه اول و دوم را دارند و پس از این دو کشور، چهار کشور اروپایی یعنی بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا رتبه‌های سوم تا ششم را از آن خود کرده اند. در این جدول رتبه کشورمان با یک پله صعود، نهم شده است.

نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که حدود ۵ و نیم میلیون نفر (بالغ بر ۵ میلیون و ۴۱۵ هزار تن) را شامل می‌شود؛ آماری که رتبه اول و دوم آن هم در اختیار آمریکا و برزیل است. جایگاه کشورمان در این جدول هم با یک رتبه صعود هفتم شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
بشر مغرور با آنهمه غرورش در مقابل یک ویروس کم آورد .
قبل از اینکه ایران از ایتالیا رد کنه این مکزیک و احتمالا پاکستانن ک از ایتالیا رد می کنن!!! اینا زیاد افتخار نیست ...
حقیقتش تابناک دیگه خسته شدیم...خودمون کم بدبختی نداریم این مرض هم اومد...من خودم خفیف گرفتم ... انتی بادی هم میگن موقته ...یعنی هر سال همین اش و همین کاسه...
این مملکت با این همه بدبختی اینو کم داشت ک نمیدونم چی بود خدا انداخت تو یخه مون...
چرا ‌هی مثل ناظم‌ مدرسه تهدید می‌کند اگر فلان کار را بکنی تنبیه میکنم!؟ اکثریت مردم اهمیت ماسک را نفهمیده اند پس باید اجباری کنید! اگر و اما نداره! ماهی دو سه هزار نفر دارن میمیرن ، چهار ماهه پدر ‌مادر بزرگها را در خانه هایشان اسیر کرده ایم، بچه ها نگران باز شدن مدرسه با این طرح غیر قابل اجرای زوج و فرد هستندو‌خیلی مشاغل دارن از بین می‌رن چون شما به جای عمل درست و قاطع و نظارت بر اجرای پروتکلها فقط حرف میزنید!
ماسک و شستن دست خیلی مهمه چرا؟
چون وقتی ماسک می زنیم ذرات ریز میکروبی مثل کرونا و ... که خیلی ریز هستند از سد ماسک به احتمال ۹۵ درصد نمی توانند رد شوند
و دست نزدن به صورت و شستن دستها به طور مداوم خیلی موثر است
کسانی که وسع مالی دارند از انواع میوه و گوشت و حبوبات استفاده کنند
افرادی که توانایی مالی خوبی ندارند از قرص اسپیرولینا استفاده کنند همراه با موارد بالا حتی اگر شده خیلی کم هم موثر است
برای کرونا مهم نیست بدن قوی باشد یا ضعیف
کرونا برای همه کشنده است
همانطور که تا حالا ثروتمندان و افراد با بدن های قوی را با خاک سپرده
کرونا با هیچ کس شوخی ندارد
پس چه فقیر باشید یا غنی باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید و نکات بهداشتی را رعایت کنید
پایان تیر مبتلایان رسمی از مرز ۲۶ میلیون نفر عبور میکند. و اگر محدودیت آزمایش ها ایجاد نشود تا پایان مرداد از مرز ۷۵۰ میلیون نفر عبور خواهد کرد. و تا پایان تابستان همه مردم دنیا مبتلا خواهند شد.
این یک آزمون مدیریتی بود. تقریبا تمام دنیا سربلند از اومدن بیرون یا دست کم روند نزولی و بهبود دارند .بجز حاج حسن روحانی که با روش شیوع دست جمعی موج دوم درست کرد. چطوری مدیر جهانی؟ رمز موفقیت رو یه وقت لو ندی به اروپایی ها که زنگ میزنن ازت سوال میکنن.
فقط تصور میکنم اگه این بیماری از امریکا شروع شده بود بعضیا چه ها که نمیکردن
سکوت فعلی بعضیا واقعا اسف باره
لعن نفرين ابدي برسازندگان ويروس منحوس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر