بازدید 42153

امکان دارد بایدن ۳ برابر ترامپ رای بیاورد!

شبکه سی ان ان در تازه‌ترین گزارش خود، به آخرین نظرسنجی‌های ایالتی در آمریکا اشاره کرده است. نظرسنجی‌هایی که طی ماه‌های اخیر، به ضرر دونالد ترامپ و البته به سود جو بایدن و دموکرات‌ها رقم خورده است. این گزارش و گزارش‌های مشابه، اگرچه از سوی رئیس جمهور آمریکا تکذیب می‌شود، اما نباید فراموش کرد که اخیرا ترامپ برای نخستین بار طی سال‌های اخیر، از امکان شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (نوامبر ۲۰۲۰) خبر داده است. ضمن آنکه برخی گزارش‌ها حاکی از پذیرش شکست ترامپ از سوی اعضای ارشد کمپین انتخاباتی وی می‌باشد.
کد خبر: ۹۸۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 27 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از فردا، شبکه سی ان ان با اشاره به نظرسنجی اخیر نیویورک تایمز در ایالات خاکستری و حساس می‌نویسد:

" در نظرسنجی نیویورک تایمز، تاکید شده است که اختلاف آرای بایدن و ترامپ در سه ایالت میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین دو رقمی شده است. به این ترتیب، در میشیگان بایدن با اختلاف ۱۱ درصد، در ویسکانسین با اختلاف ۱۱ درصد و در پنسیلوانیا با اختلاف ۱۰ درصد از ترامپ پیشی گرفته است. به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا برای جبران اختلاف امتیاز خود با جو بایدن، مسیر بسیار سختی را در پیش دارد. "

با این حال، نتایج نظرسنجی‌ها در دیگر ایالات خاکستری و تعیین کننده نیز نشان دهنده برتری بایدن بر ترامپ است. مطابق نظرسنجی نیویورک تایمز، بایدن در ایالت فلوریدا با ۶ درصد، در ایالت آریوزنا با ۷ درصد و در ایالت کارولینای شمالی با ۹ درصد از ترامپ جلوتر است. وجه مشترک هر ۶ ایالت این است که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، آرای الکترال آن‌ها را تصاحب کرده بود. حال تصور کنید که اگر این "ایالات قرمز" در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، به "ایالات آبی" تبدیل شوند و آرای خود را به سود بایدن و حزب دموکرات به گردش در آورند، چه اتفاقی رخ خواهد داد! شبکه سی ان ان به این سوال پاسخ داده است:

"اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار شود و ترامپ مطابق نظرسنجی ها، نتیجه را در شش ایالت میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین، کارولینای شمالی، آریزونا و فلوریدا را به رقیب دموکرات خود جو بایدن واگذار کند، در آن صورت بایدن ۳۳۳ رای الکترال و ترامپ ۲۰۵ رای را کسب خواهد کرد. با این حال بازی ممکن است در این نقطه تمام نشود و فاجعه بدتری در انتشار ترامپ باشد! "

وضعیت ترامپ در اوهایو و آیووا نیز خوب نیست!
منظور شبکه سی ان ان از فاجعه بدتر، اتفاقاتی است که در برخی ایالات دیگر (که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آن‌ها پیروز شده است) رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد الگوی انتخاب رای دهندگان تنها در این ۶ ایالت دچار تغییر نشده و به دیگر ایالات نیز سرایت کرده است! به عنوان مثال، در نظرسنجی دانشگاه "کوئینی پیاک" که در ایالت اوهایو برگزار شده است، بایدن ۴۶ درصد و ترامپ ۴۵ درصد آرا را کسب کرده اند. اگر ترامپ در اوهایو نیز به مانند ۶ ایالت دیگر شکست بخورد، بایدن موفق به کسب ۳۵۱ رای الکترال خواهد شد و در مقابل، ترامپ تنها ۱۸۴ رای الکترال را به دست خواهد آورد. یعنی بایدن حدود دو برابر آرای ترامپ را کسب می‌کند. شبکه سی ان ان، در ادامه به وضعیت متزلزل ترامپ در ایالت کوچک "آیووا" نیز اشاره کرده است. "دس مونیس" که در اوایل ماه جاری میلادی برگزار و نتایج آن منتشر شده است، نشان می‌دهد که در ایالت آیووا، ترامپ ۴۳ درصد و بایدن ۴۴ درصد آرا را کسب کرده اند. در این صورت، تعداد آرای الکترال بایدن به ۳۵۷ عدد می‌رسد و ترامپ ۱۷۰ رای را کسب خواهد کرد.

شوک ایالت تگزاس به ترامپ
فاجعه بارترین نکته‌ای که در نظرسنجی‌های اخیر، توجه ترامپ را نسبت به خود جلب کرده است، به رویگردانی رای دهندگان آمریکایی از وی در ایالت تگزاس باز می‌گردد. ایالت تگزاس، معروف به آشیانه جمهوریخواهان است. آخرین بار، جیمی کارتر نامزد حزب دموکرات توانست در سال ۱۹۷۶ میلادی، رقیب خود جرالد فورد را در تگزاس شکست دهد. پس از آن، همواره این ایالات، پایگاهی برای رای آوری جمهوریخواهان بوده است. فراتر از آن، تگزاس با ۳۸ رای الکترال، پس از کالیفرنیا (با ۵۵ رای الکترال)، دومین ایالت با اهمیت انتخاباتی در آمریکا محسوب می‌شود. مطابق نظرسنجی اخیر دانشگاه کوئینی پیاک، بایدن در ایالت تگزاس با اختلاف یک درصد از ترامپ پیشی گرفته است! این یعنی تکمیل کابوس انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا! در صورتی که بایدن بتواند آرای الکترال تگزاس را نیز به سود خود به گردش در آورد، نزدیک به ۴۰۰ رای الکترال (۳۹۵ رای) کسب خواهد کرد و در مقابل، ترامپ موفق به کسب ۱۴۰ رای خواهد شد. در این صورت، بایدن این قابلیت را دارد که با اختلاف ۳ برابر آرا، ترامپ را مغلوب کرده و یکی از سخت‌ترین شکست‌های تاریخ حزب جمهوریخواه را رقم بزند. آخرین دفعه‌ای که یک نامزد انتخاباتی توانست اکثر آرای الکترل را به خود اختصاص دهد، مربوط به سال ۱۹۸۸ میلادی بود. زمانی که جرج بوش، با کسب ۴۲۶ رای الکترال، رقیب خود "مایکل دوکاکیس" از حزب دموکرات را شکست داد.

آیا کابوس ترامپ تکمیل می‌شود؟
در هر حال، نتایج نظرسنجی‌های اخیر، انگیزه بایدن را برای شکست دادن ترامپ در تگزاس، اوهایو و آیووا افزایش داده است. این در حالیست که حتی اگر بایدن در سه ایالت میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا نیز پیروز شود و نتایج انتخابات را در ۶ ایالت نامبرده دیگر به ترامپ واگذار کند، دوباره به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب خواهد شد. به نظر می‌رسد ترامپ و جمهوریخواهان هیچ گاه تا این اندازه خود را به شکست در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر ۲۰۲۰ نزدیک ندیده اند. شبکه سی ان ان بر اساس نظرسنجی‌های فعلی، نتیجه گیری کرده است که احتمال پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به مراتب از ترامپ بیشتر است. با این حال نمی‌توان رفتار رای دهندگان آمریکایی را طی ۴ ماه و نیم باقیمانده تا انتخابات پیش بینی کرد! در صورتی که ترامپ تا حدود ۱۳۰ روز دیگر نتواند این معادله را تغییر دهد، شب برگزاری و اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، بدترین و سخت‌ترین زمان برای وی و همراهانش خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر