بازدید 42047

چگونه کارگزاری خود را تغییر دهیم؟

هفته گذشته و در پی اشکال زیرساختی به وجود آمده برای یکی از کارگزاری های بازار سرمایه، تعداد قابل توجهی از سهامداران که مشتری این کارگزاری بودند، موفق به داد و ستد در بازار روز چهارشنبه نشده و از خرید عرضه اولیه نیز محروم شدند؛ استمرار این اشکال زیرساختی به هفته جاری و تعمیم آن به چند کارگزاری دیگر، حالا برای بسیاری از سهامداران این سئوال را ایجاد کرده که چگونه می توانند کارگزاری خود را تغییر داده و از این اشکالات خسارت بار رهایی یابند؟
کد خبر: ۹۸۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 27 June 2020

اختلال عجیب در یک کارگزاری، سهامدار را شوکه کرد - تابناک | TABNAK

به گزارش «تابناک»، یکی از مهم‌ترین مسائل برای کارگزاری‌ها جلب اعتماد و کسب رضایت مشتریان است تا از این طریق سهم بیشتری در بازار به خود اختصاص دهند؛ مسئله ای که با بروز اشکالات زیرساختی نظیر آنچه در هفته گذشته برای یکی از کارگزاری ها رخ داد می تواند به از دست رفتن بخش قابل از توجهی از اعتماد عمومی منجر شود.

جالب است که بدانید کارگزاران از روش‌ها و ابزار‌های مختلفی برای جلب اعتماد مشتریان استفاده می‌کنند که از جمله آن می توان به ایجاد امکان خرید و فروش آنلاین از طریق نرم افزارها اشاره کرد.

ضعف کارگزاری ها سهامداران را در خرید و فروش با مشکل جدی رو به رو می کند

با این همه ضعف تکنولوژی و مشکلات نرم افزار نویسی همواره سبب می شود تا برخی نواقص گریبان کارگزاری ها را بگیرد و سهامداران را در خرید و فروش با مشکل جدی رو به رو کند. 

به هر صورت سهامداران باید بدانند فرایند تغییر کارگزار چندان دشوار نیست و قوانین و مقررات سازمان بورس نیز به سهولت این امر کمک کرده است.


 به همین منظور سهامدارانی که قصد تغییر کارگزاری خود را دارند، می توانند  با تسویه بدهی یا گرفتن برگ سهم به کارگزاری دیگر به صورت آنلاین و یا حضوری مراجعه کنند و تقاضای عضویت در کارگزاری مقصد را اعلام کنند.  

البته به این منظور سامانه های آنلاین کارگزاری ها امکان ثبت درخواست تغییر کارگزاری به صورت آنلاین را نیز فراهم کرده است که سهامداران می توانند از این طریق اقدام به تغییر کارگزاری خود کنند، اما باید توجه داشته باشند تسویه مطالبات با کارگزاری فعلی الزامی است. 

گفتنی است، افراد می توانند  در چند کارگزاری به صورت همزمان حساب باز داشته باشند و بر اساس همین شاید نیاز به عوض کردن کارگزاری نباشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار