بازدید 27210

استعفای آیت‌الله دستغیب تایید شد

مدیر دفتر تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی استعفای آیت‌الله دستغیب را تائید کرد.
کد خبر: ۹۸۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 27 June 2020


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، از شامگاه روز جمعه 6 تیرماه برخی از رسانه‌ها خبر استعفای آیت‌الله علی‌اصغر دستغیب تولیت آستان شاهچراغ(ع) را مطرح کردند.

در این خبر آمده است که « وی در جلسه جامعه روحانیت شیراز درخواست خود را از رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر جایگزینی فرد دیگری به عنوان تولیت آستان شاهچراغ (ع) به دلیل عارضه قلبی و توصیه پزشکان اعلام کرده است».

 

پیگیری خبرنگار تسنیم از شب گذشته تاکنون بی‌نتیجه ماند اما امروز مدیر دفتر تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی در خبری این موضوع را تایید کرده است.

به گفته حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی این استعفا تقدیم دفتر رهبر معظم انقلاب شده، اما هنوز پاسخی به این استعفا داده نشده است.

آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب 14 اسفند 1392 با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) منصوب شد. وی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز هست.

دستغیب متولد چهارم آذرماه سال 1324 هجری شمسی در شیراز است.

در همین راستا، دفتر آیت‌الله دستغیب نیز در پیامی این موضوع را تائید کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

پیرو سوالات مکرر مردم عزیز و شریف استان فارس و خصوصا شیراز مبنی بر صحت و سقم خبر استعفای حضرت آیت‌الله دستغیب از سمت تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) احتراما به استحضار می‌رساند معظم له به دلیل عمل قلب باز که چندین سال قبل انجام شده بود، به همین سبب اخیرا هم در بیمارستان مورد مداوا قرار گرفته و از طرفی حجم وسیع کار تولیت در طول سال‌های تصدی از سال 92 تا کنون با آن مواجه بودند از سوی پزشکان توصیه اکید به کم کردن فعالیت‌ها شدند و علاوه بر این اعتقاد به حضور نیروی جوان‌تر که بتواند در راستای تحقق بیشتر اهداف عالی گام دوم انقلاب قدم بردارد موجب شد تا ایشان از محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای ( مد ظله عالی) درخواست کناره‌گیری از سمت تولیت را داشته باشم.

در هر حال تصمیم رهبر معظم انقلاب هر چه باشد، مطاع و مورد انقیاد کامل خواهد بود.

دفتر حضرت آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب

استعفای آیت‌الله دستغیب تایید شد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل