بازدید 30761

زمان اعلام نتایج کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹ نیمه اول مهرماه اعلام می‌شود.
کد خبر: ۹۸۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 27 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نخستین کنکور سال ۹۹ در مقطع دکتری با مسایل فراوان ناشی از همه گیری ویروس کرونا در ایران و با پنج ماه تأخیر روز پنج شنبه ۲۶ تیرماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

هر ساله کنکور دکتری در اسفندماه برگزار می شد اما امسال به دلیل شیوع کووید ۱۹ این آزمون حساس و تعیین کننده، چند ماه با تعویق مواجه شد که مشکلات بسیاری را برای داوطلبان رقم زد. تاریخ نهایی اعلام شده برای برگزاری این آزمون، طبق تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان اعلام شد.

این کنکور در حالی در کشور برگزار می شود که تعدادی از شهرها در وضعیت قرمز ناشی از کووید ۱۹ قرار دارند. وزارت علوم این مسأله را مانعی بر سر راه کنکورهای ۹۹ نمی داند و تاکید کرده است که آزمون ها در شهرهای قرمز هم برگزار می شود؛ با این حال پروتکل های بهداشتی طبق تاکید این سازمان در شهرهای قرمز و در روز برگزاری کنکور دکتری، سخت گیرانه تر اعمال می شود.

یک هفته بعد از برگزاری کنکور دکتری در روزهای دوم و سوم مردادماه کنکور کارشناسی ارشد و کنکور سراسری نیز در روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه برگزار می شود.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری، اظهار داشت: کنکور دکتری ۹۹ روز پنج شنبه ۲۶ تیرماه برگزار و نتایج اولیه آن روزهای پایانی مردادماه یا اوایل شهریورماه منتشر می شود.

وی به اعلام نتایج نهایی این آزمون اشاره و خاطرنشان کرد: نتایج نهایی ۲ کنکور کارشناسی ارشد و دکتری نیمه اول مهرماه اعلام می شود.

بیم آن می رفت که سال تحصیلی مقاطع تحصیلات تکمیلی هم مانند کنکور سراسری از روزهای ابتدایی آبان ماه ۹۹ برگزار شود چرا که داوطلبان دکتری ۹۹ بعد از اعلام نتایج اولیه فرآیند مصاحبه و ارزیابی علمی را پیش رو دارند که این مسأله اندکی زمان دانشگاه ها را برای تعیین دانشجویان حائز شرایط دکتری می گیرد.

هر چند کنکورهای سال ۹۹ با تأخیر بی سابقه به دلیل بحران ایجاد شده در کشور برگزار می شوند اما سازمان سنجش تلاش کرد نتایج اولیه و نهایی را به گونه ای در نظر بگیرد که سال تحصیلی آینده دانشجویان کمتر از این تأخیر لطمه ببیند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر