بازدید 12873
۲

عرضه نکردن مرغ مشمول ۷۰ درصد جریمه است

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخورد جدی با اخلال‌گران بازار مرغ، گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون تعزیرات حکومتی ، عرضه نکردن مرغ، مشمول احتکار و اخلال در نظام اقتصادی کشور است و در این راستا امتناع از عرضه آن با ۷۰ درصد جریمه بر مبنای قیمت کالا روبه رو خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴ 27 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این روزها به سبب کاهش عرضه از سوی کشتارگاه ها قیمت مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد با افزایش چشمگیر روبه رو بوده، به گونه ای که قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار استان به حدود ۱۷۵ هزار ریال و حتی بیشتر رسیده است.

این در حالی است که نرخ مصوب برای هر کیلوگرم مرغ ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

براتعلی صالحی اظهار داشت: با اخلال‌گران در بازار تولید، عرضه و توزیع مرغ در استان برخورد جدی و قانونی می شود

وی افزود: هر گونه امتناع مرغداران از عرضه مرغ به کشتارگاه به مثابه احتکار است و با توجه نیاز بازار، ضرورت تزریق مرغ در بازار محسوس است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از مرغداران خواست که مرغ را با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار اتحادیه و کشتارگاه قرار دهد و از افزایش قیمت به صورت خودسرانه امتناع کنند زیرا این کار تخلف است و مشمول برخورد قانونی خواهد شد.

صالحی ابراز داشت: ملاک قیمت مرغ اعلام رسمی از سوی ستاد تنظیم بازار کشور است و تعزیرات حکومتی با هر گونه افزایش خود سرانه برخورد قانونی انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: با توجه به نشست دادستانی و تعزیرات حکومتی در جهت تنظیم بازار مقرر شد هر واحد متخلف در صورت تخلف بلافاصله تعطیل و بر سر درب مغازه پلاکارد نصب شود، البته این مجازات خارج از مجازات مقرر قانونی است.

بر اساس آخرین آمار، ظرفیت تولید تعداد ۹۰ واحد مرغداری فعال در استان کمتر از ۳۰ تن در روز است، این در حالی است که میزان مصرف روزانه استان حدود ۴۷ تن است.

هم اینک از مجموع ۱۴۵ واحد مرغداری در سطح استان ۵۵ مورد آن راکد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
مدعی یان مدیریت جهان از کنترل عرضه و قیمت گذاری یک کیلو مرغ در کشور خودشان عاجز هشتند
آخه مگه میشه مرغ رو عرضه نکرد؟ مگه لوازم خانگیه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر