بازدید 28792
مشاور رییس جمهور:

مذاکره تنها راه تأمین دائمی منافع ملی است

مشاور رییس جمهوری اسلامی ایران در توییتی نکاتی را درباره دفاع از اصل مذاکره بیان کرد.
کد خبر: ۹۸۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳ 27 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در توییت‌های حمید ابوطالب آمده است: اندر دفاع از "اصلِ مذاکره" تصویر موجود در ساحتِ سیاسی در مورد "اصل مذاکره" در سیاست خارجی، بر سه محور استوار است.

عدم اعتقاد به اصلِ مذاکره به دلیل هراس از شکست در مذاکره (۸۵-۹۲)؛ مذاکره اعتماد محور (۹۲-۹۶)؛ اعتقاد به اصل مذاکره به عنوان تنها راه رسیدن به منافع ملّی سه محور یاد شده است.

اما در"مذاکره اصیل" باید پذیرفت که مذاکره تنها راه تأمین دائمی منافع ملّی است؛ هدف مذاکره، تأمین منافع ملّی و نه تغییر در خلق و خو است؛ مذاکره باید دارای استراتژی و به دور از اعتماد و اطمینان باشد؛ مذاکره برای تعامل متوازن است، حتّی برای بکارگیری سپر و نیزه هم باید به مذاکره باور داشت.

مذاکره، ارتباطی به این که طرف مقابل کیست ندارد، این نادرست‌ترین برداشت از خودِ مذاکره است؛ اصل مذاکره با چگونگیِ انجام آن متفاوت است و نادرستیِ چگونگیِ انجام آن در مراحل مختلف به معنای نادرستیِ مذاکره نیست؛ بدون پذیرشِ اصل مذاکره، هیچ راهی برای خروج دائمی از بحران‌ها وجود ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۲
آقای مشاور دیپلمات لطفا بفرمایند با کسانی که به امضائ خودشان احتران نمی گذارند چگونه می شود مذاکره کرد؟!
آیا مذاکره با کره شمالی با همین دولت آمریکا نتیجه ایی ایجاد کرد.

لطفا مغالطه نفرمایید
به این آقای مشاور بفرمایید، مذاکره با کسی جایز است که اهل مذاکره باشه و برای طرف مقابل نیز حقی همپای خود قائل باشه ، نه اهل ترک مذاکره.
شما که به این اصول پایبند هستید چرا نتوانستید شرکنهای که از که طریق خصوصی سازی واگدار شد حقوق کارگران را پرداخت نمایدتا دچار مشگل نشوند
اینها حرفهای کاملا منطقی هست
ولی اگه ما منطقی عمل کرده بودیم وضعمون این بود؟
همون یبار واسه هفتاد پشتمون بسه
اتفاقا در مذاکره این که طرف کیست خیلی هم مهم هست. اصل مذاکره با آمریکا بی معنی هست. آمریکا هر امتیازی در مذاکره بده را خیلی بدون دردسر پس میگیره. الان وضع دقیقا عین زمان تحریمهای اوباما هست با این تفاوت که ما از مواضع اون زمان خیلی عقب نشینی کردیم. مقابل امریکا یا باید کاملا تسلیم شد یا جنگید.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: گویی در گوش بعضی‌ها پنبه است و هر چه ما می‌گوییم آن‌ها می‌گویند مذاکره چه خاصیتی دارد، بعد از مذاکره به جای یک میلیون بشکه نفت، دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر کردیم. میلیارد‌ها دلار به کشور آوردیم. هر ماه یک میلیارد دلار از پول‌های خود را آزاد کردیم قطعنامه‌هایی که آمریکا برای آن‌ها ۲۰ سال زحمت کشید را مثل بت تخریب کردیم، سرمایه خارجی جذب شد؛ البته وقتی شرکت‌های خارجی به کشور آمدند عده‌ای نگفتند این شرکت‌ها آمدند، اما وقتی شرکت‌ها رفتند آن‌ها می‌گویند چر این شرکت‌ها رفتند؟
این آقا از کجا آمده؟
مثل اینکه از کره مریخ آمده ها؟
شما با خودتون چند چندین؟؟؟؟؟؟
قالیباف میگه مذاکره قطعا نه. روحانی میگه مذاکره به شرط و شروطی آره. اون یکی میگه نه این یکی میگه آره.
با این کار میخواین اونا رو گیج کنید ولی مردم گیج شدن و فکر کنم خودتونم سرگیجه گرفتین.
اینکه مرغ تا دو هفته پیش 10 تومن بود حالا شده 20 تومن هم تقصی امریکاست یا بی عرضگی دولت تدبیر و امید
وقتی گروکشی و بهره برداری سیاسی به جای هدف اصلی مذاکره قرار بگیرد این میشود که میبینیم
واقعا برات متاسفم
عجب خبرنگار بی انصافی که این خبر را زده زیرا ابوطالب می گوید : در"مذاکره اصیل" باید پذیرفت که مذاکره تنها راه تأمین دائمی منافع ملّی است . شاید هم از دل خبرنگار گفته که اینجوری تیتر زده . این کلام یک کلام آموزشی است که استاد در کلاس ارائه میده
دقیقاً
اولا: فکر نکنم کسي در دنيا مخالف اصل مذاکره باشد. ثانيا مذاکره تنها راه نيست. به قول غربيها يکي از گزينه هاي روي ميز است. سياستمداران و روشنفکران اصلاح طلب ما بايد سالها پاي درس غربيها بنشينند. آمريکا هيچ وقت نگفته مذاکره تنها راه است. بهترين راه مقاومت فعال است که هميشه در طول تاريخ دير يا زود جواب داده. اما مذاکره هميشه جواب نداده.
بازی با لغات
7 ساله که مردم رو با مذاکره سر کار گذاشتید
سایه ی جنگ رو که بر نداشتید، تیغ سرنیزه رو آوردید بیخ گلوی مردم ایران. کار به جایی رسید که عالی ترین مقام نظامی ایران بی شرمانه ترور شد.
خجالت نمی کشید باز دم از مذاکره می زنید؟
با کسی که به ناموس آدم تعرض می کنه میشه مذاکره کرد؟ مذاکره سر چی؟ غیرت هم چیز خوبیه

چرا با سفسته سرِ مردم کلاه گشاد میزارید؟
آی قربون دهند
مذاکره شما در تاریخ ماندگار خواهد شد چون مذاکره برای دادن حق وحقوق کشور
بود در سال های 84 و 92
احسنت
بسم اله شروع کنید
هیهات من الذله
مذاکره درنهایت انجام خواهد شد ولی وقتی کاملا ضعیف شدیم ومردم هم آسیب زیادی دیدند دشمنی با ابرقدرت شماره یک جهان اصلا شجاعت نیست وخسارتهایش بی شمار است متاسفانه تصمیمات منطقی دیر گرفته می شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر