بازدید 15359
۳
رییس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد

سامانه گزارشگران فساد طراحی می‌شود

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: می‌خواهیم سامانه گزارشگران فساد را نیز طراحی کنیم تا شما اصحاب رسانه بتوانید گزارشات خود را ارسال کنید.
کد خبر: ۹۸۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 24 June 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه، با تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه و امام رضا (ع) گفت: هفته قوه قضاییه در هرسال اختصاص پیدا میکند به خدماتی که قوه قضاییه در زمینه عدالت گستری انجام می‌دهد و توفیقی است که بتوانیم بخشی از اقدامات سازمان بازرسی را منعکس کنیم.

وی افزود: ما در دوره تحول قوه قضاییه هستیم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که اشاره کردند باید این دوره بستر تحول قضایی باشد محورهای سازمان بازرسی براساس سند تحولی که ابلاغ شده و هم براساس تاکیدات رییس قوه قضاییه در دوران تحولی قوه قضاییه عمل می‌کنیم.

رئیس سازمان بازرسی گفت: یکی از رویکردهای دوره جدید، توجه به ظرفیت‌های قانونی برای اعمال نظارت سازمان بازرسی است و براساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی به دنبال اعمال نظارت سازمان بازرسی هستیم و می‌خواهیم از همه ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه مبارزه با فساد استفاده کنیم که از اولویت‌های رئیس قوه قضاییه نیز محسوب می‌شود.

می‌خواهیم سامانه گزارشگران فساد را طراحی کنیم

وی افزود: ما باید از ظرفیت نظارت همگانی که در تشکیلات ما نیز پیش‌بینی شده برای پیگیری ماموریت‌هایمان استفاده کنیم و علاوه بر سامانه رسیدگی به شکایات که بیش از ۸۰ درصد گزارشات به آن ارسال می‌شود می‌خواهیم سامانه گزارشگران فساد را نیز طراحی کنیم تا شما اصحاب رسانه بتوانید گزارشات خود را ارسال کنید تا مواردی که در صلاحیت سازمان بازرسی و مهم و قابل توجه باشد به ما منعکس می‌شود.

درویشیان با بیان اینکه رویکرد تحولی بعدی، پیگیری اقداماتی است که باید انجام شود اما انجام نمی‌شود، گفت: باید نظارت‌های قبل و بعد را برای آن تقویت کرد و باید تمام نهادهای نظارتی را برای آن تقویت کرد تا به موضوع پیشگیری توجه بیشتری شود مثلا در حوزه سیل پارسال اگر بستر برخی مسیل‌ها به خوبی لایروبی می‌شد ما شاهد این مقدار خسارت نبودیم لذا بخشی از رویکرد تحولی ما، پیگیری ترک فعل‌ها است.

رئیس سازمان بازرسی در پاسخ به سوال ایسنا در ارتباط با برخورد با عوامل تخریب خانه آسیه پناهی گفت: این پرونده در بحث کیفری در حال رسیدگی است و دو نفری که در تخریب نقش داشتند از کار برکنار شدند و گزارش تخلف اداری هم برای آن‌ها ارائه کردیم که بدون مجوز اقدام به تخریب خانه آسیه پناهی کردند.

رئیس سازمان بازرسی کشور درباره رسیدگی به تخلفات اداری قوه قضائیه گفت: بر اساس قانون ما می‌توانیم بازرسی خود را انجام دهیم و بازرسی از دستگاه‌های قوه قضائیه از جمله برنامه های ما هست و تخلفاتی هم دیده شده‌اند اما نسبت به تصمیمات قضائی، سازمان بازرسی صلاحیت ندارد و اگر کسی از نحوه صلاحیت و رسیدگی قاضی شکایت داشته باشد به دادگاه ویژه می‌رود زیرا ما صلاحیت رسیدگی به پرونده های قضایی را نداریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فساد کارشناسان سازمان بازرسی و ورود سازمان در پرونده طبری گفت: ما تایید نمی‌کنیم که تعدادی از اعضای سازمان بازداشت شده باشند. اکنون هیچ‌کدام از بازرسان سازمان بازداشت نیستند و ما ادعا می‌کنیم از پاک‌دست‌ترین سازمان‌ها هستیم و هنوز رسیدگی پرونده بازرسان در محکمه انجام نشده است. ما با هیچ‌کس در فساد تعارف نداریم و اتفاقا نظارت جدی در درون سازمان انجام می‌هیم و کوچکترین بحث را که شائبه فساد ایجاد کند برخورد می‌کنیم.

درویشیان افزود: راجع به بعضی موضوعات مرتبط با طبری گزارشاتی دادیم اما به این شکل که مطرح است دستگاه‌های نظارتی دیگر ورود کردند.

درویشیان در ارتباط با تخریب‌های اخیر لواسانات گفت: ما مخصوصا نسبت به کسانی که ارتباطاتی دارند و لابی‌هایی می‌کنند حتما با حساسیت دنبال می‌کنیم، تصرفات لواسانات را حتما پیگیری میکنیم و آرای کمیسیون ۱۰۰ را که قطعی شده است و دیوان عدالت تایید کرده باید حتما اجرا شود و حتی دستور موقتی که از یکی از شعب دیوان گرفتند باید لغو شود، در روزهای اخیر بنای شبنم نعمت‌زاده تخریب شد و مشابه آن هرچیزی که باشد را پیگیری می‌کنیم‌.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳
با عرض سلام بهتر نیست سامانه ای راه اندازی کنید که شهروندان گرامی نیز بتوانند بصورت آنلاین و در لحظه وقوع جرم و فساد بصورت ویدئو و یا عکس یرداری گزارش کنند.
به آگاهی می رساند بازرسی کل کشور هم انجام دهنده شرح وظایفش نیست. اینها فقط اطلاعات جمع می کنند و آخرش هم کار موثری انجام نمی دهند.
فقط تابناک پیگیری کن عاقبت کسی که گذارش میکنه چی میشه؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر