بازدید 33616
خوانده می‌شوید

واکنش‌های چند نماینده مجلس در محدودسازی یا عدم محدودسازی «اینستاگرام» را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آنچه از روز یکشنبه و بعد از حضور آذری جهرمی در مجلس درباره وضعیت اینستاگرام در ایران گفته شد، مجموعه‌ای از نظرهای متفاوت و بعضا در تضاد با هم بود که نشان می‌داد، هنوز تصمیم محکمی درباره آن شکل نگرفته است. از یک سو، غضنفرآبادی، نماینده مردم بم بود که در اعتراض به فعالیت آزادانه اینستاگرام در ایران گفت: «اینستاگرام قتلگاه اعتقادات بسیاری از جوانان ما شده است.
کد خبر: ۹۸۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 24 June 2020

شروع کار مجلس یازدهم با فراخواندن وزرای دولت به بهارستان همراه بود. در چند روز گذشته، چند وزیر به مجلس رفتند تا به ترکیب جدید مجلس درباره سیاست‌های دولت پاسخگو و شنونده دیدگاه‌های مخالف و موافق نمایندگان مجلس باشند؛ از جمله این وزرا، محمدجواد آذری جهرمی بود که برای پاسخگویی به سوالات متعددی درباره وضعیت پوشش مخابرات، کسب و کارهای آنلاین در ایران، صنعت فضایی کشور و البته وضعیت فضای مجازی به مجلس رفته بود که این آخری برای بخشی از افکار عمومی جالب توجه بود. حداقل از میزان واکنش‌های بعدی در شبکه‌های اجتماعی می‌شد فهمید که صحبت‌های رخ داده درباره شبکه‌های اجتماعی و به ویژه سرنوشت «اینستاگرام» برای مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار بود.

سرویس سیاسی،مجلس - تابناک | TABNAK

آنچه از روز یکشنبه و بعد از حضور آذری جهرمی در مجلس درباره وضعیت اینستاگرام در ایران گفته شد، مجموعه‌ای از نظرهای متفاوت و بعضا در تضاد با هم بود که نشان می‌داد، هنوز تصمیم محکمی درباره آن شکل نگرفته است. از یک سو، غضنفرآبادی، نماینده مردم بم بود که در اعتراض به فعالیت آزادانه اینستاگرام در ایران گفت که «اینستاگرام قتلگاه اعتقادات بسیاری از جوانان ما شده است. چقدر از خانواده‌ها که به دلیل این فضا متلاشی شدند. بدون فراهم نمودن امنیت پیام‌رسان‌های خارجی چه مشکلاتی برای جوانان به وجود آمد و چقدر فضای خانمان‌سوز بی‌دینی، بی‌غیرتی، غرب‌گرایی را فراهم کرد. چه کسی باید اینگونه مسائل فضای مجازی را رفع کند؟ آیا شما مسئولیتی ندارید؟»

در طرف مقابل هم این آذری جهرمی بود که در پاسخ به نمایندگان منتقد و آنهایی که می‌گفتند چرا بیش از نیمی از ترافیک اینترنت کشور باید در اینستاگرام مصرف شود گفت: «اینستاگرام امروز به دلیل سیاست‌های ما به یک قطب تبدیل شده، زیرا همه پلت‌فرم‌های دیگر از دسترس خارج شده‌اند.»

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به انتقاداتی که از سیاست‌های اینستاگرام در بستن صفحه سردار سلیمانی شده بود گفت: «اگر اینستاگرام صفحه سردار دل‌های ما شهید قاسم سلیمانی را می‌بندد، آنها دولت‌های تروریستی در قالب کت و شلوار هستند، اگر سردار ما را در بغداد به شهادت رساندند، آیا ما تعامل و ارتباط با بغداد را خالی می‌کنیم؟ این یک نگاه دیگر است، آیا نباید عرصه رسانه بین‌المللی و حضور اثرگذار و جریان ‌ساز را که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است ببینیم؟ کسی موافق بی‌دینی نیست.»

یک روز بعد از این جلسه اما دو نماینده مجلس ـ که هر دو اصولگرا بودند ـ دو اظهار نظر متفاوت درباره سرنوشت اینستاگرام کردند. امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم گفت که مجلس اصلا به دنبال تعطیلی و فیلتر اینستاگرام نیست و اما به بسترهای کسب درآمدی که در این شبکه اجتماعی تعریف شده اشاره کرد.

اما در سوی دیگر، حسن نوروزی ابراز امیدواری کرد که اینستاگرام فیلتر شود و گفت با جدیت این مساله در مجلس یازدهم پیگیری می‌شود.

ـ با در نظر گرفتن مجموع این اظهارنظرها و همچنین سابقه مطرح شدن چنین مواردی پیش از این، به نظر شما سیاست فیلتر کردن اینستاگرام تا چه میزان موفق خواهد بود؟


* دغدغه برخی نمایندگان مجلس در این زمینه تا چه حد واقعی است؟
* آیا در دنیای جدید با بستن اینستاگرام می‌توان جلوی دسترسی به محتواهای موجود در فضای مجازی را گرفت؟
* در صورت فیلتر شدن اینستاگرام، آیا می‌توان جایگزینی برای کسب و کارهای آسیب دیده پیدا کرد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۷۷
سلام.

اولا فیلتر کردنش انعکاس بدی از لحاظ ازادی دارد
دوم در این ایام که کسب و کار راکد است موجب بیکاری خیلی ها میشود
سوم : فیلتر شکن که همه جا هست . آیا تجربه فیلتر تلگرام کافی نیست >
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
وقتی نمی خواهند جلوی فیلتر شکن ها گرفته شود معلوم است به راحتی فیلتر شکن ها کار می کنند وگرنه کاری برای وزارت ارتباطات ندارد که بخواهد فیتر شکن ها را به کلی قطع کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
اتفاقا من کاملا با بستن اینستاگرام موافقم . جامعه باید به نقطه جوش برسه تا حضرات متوجه بشوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
یعنی الان افزایش تورم و افزایش دلار وسکه وقیمت سرسام آور مسکن در اولویت نیست ؟آقا ما داریم میمیریم!آقا دیگه صبر دان مان ترکیده.اینجا گوش شنوا نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
دلار ب فکر دلار باشین ای خدا من دارم له میشم از گرانی اقای قالیباف برو نماز ایات بخوون حقوق سبله هم بگیر زیر کولر تقبل الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
دوستان موضوع فیلتر کردن اینور و انور نیست موضوع مهم ناکارآمدی عده ای هست که هنوز شروع به کار نکرده دارن به بیراه میرن مجلس انقدر بیکاره و کار مهمتری نداره که باید فکر اینستاگرام باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
بنظر من می بایست سالها پیش اصول گرایان و دلواپسان همه ضمام امور را کامل دست می گرفتند تا خیلی سال پیش اوضاع این مملکت تعیین تکلیف می شد. اصلاح طلب ها ملت را گول می زدند. چون عرضه هیچ کاری را ندارند ولی با حرف ملت را فرییب می دادند. باید همه چیز فیلتر شود زودتر هسته ای را هم
به نقطه ای برسانیم که دلواپسان دوست دارند برسد. در نتیجه ملت که الان یواش یواش از گرسنگی و مسکن و وضع اقتصاد و دزدی و چپاول آتش زدن جنگل ها و مزارع و قرص لای کیک گذاشتن نمی میرند و یکدفعه وضع روشن می شود.
واقعا اینستاگرام مستحق محدود سازی و فیلترینگ به شدت هوشمند است و به حق قتلگاه اعتقادات داره میشه
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
چرا منقرض نمیشید!؟
ناشناس
| Romania |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
لازم نیست از همه دنیا و تکنولوژی بترسید. شما اعتقادتو قوی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
اعتقادات اگه ایرادی نداشته باشه نمیشه بهش خدشه وارد کرد! اگه اینستاگرام قتلگاهش شده پس ایراد از اصل اون اعتقاده !
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
لطفا یکمم بذارید ما جوری که دوست داریم زندگی کنیم گناهش پای خودمون داداش
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
این جوون هایی که در اینستاگرام خودشون رو عرضه می کنند این طفلی ها دلیلش اینه که نه مسولین بهشون "نوازش" داده نه جامعه یا خانواده.هیچ کس بلد این مهارت ها رو بلد نیست. یک بار شد مسول بگه جوونا شما چقدر خوبید؟ ما شما رو می بینیم . شما برای ما ارزش دارید . کار و زندگیشون رو راحت کنه؟ نه. برای همینه که اینطوریه شماعزیز دل بلدی صورت مسءله رو پاک کنید. اینستاگرام فیلتر بشه بعد جوونا میرن سمت خدا؟ حرف شما کفره. یعنی اینستا از خدا قوی تره ؟ یا مشکل از خودتونه؟ ما ادعا زیاد داریم در عوضی مدتهاست نتونستیم حتی یک مشکل کوچک از مشکلات دنیا رو حل کنیم. یک بار از رو دوش دنیا بر نداشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
البته اعتقادی کهبر اساس چند تا روایت درست و غلط و بدون پشتوانه واقعی باشه با هر چیزی ممکنه تضعیف بشه
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
اعتقادی که اینقدر سست باشه که بخواد با اینستاگرام و امثال اون از بین بره اسم اعتقاد نیست!
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
در زمان پیامبر و ائمه هم حجم تبلیغات زیاد بود ولی مسلمانهای واقعی پشت ائمه ایستادن... شما هم اگر اعتقادت محکم باشه نیازی به این تبلیغات نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
آی گفتی سید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
شما که اعتقادات قوی هست چرا در اخلاق سقوط کردین؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
نسل تو منقرض بشه روشنفکرنما۱۲:۳۳
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
علی با این افکار پوسیده ات چرا در شبکه های اجتماعی حضور داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
اعتقادی که با اینستاگرام خدشه دار بشه ؛ بهتره که بشه .
باید از شبکه های داخلی حمایت کرد. هم شبیه اینستاگرام میتوانیم داشته باشیم و تلگرام. و بستر بیزینس هم باید به آنجا منتقل کرد. اکنون در لایه های مختلف اینستاگرام جنگ فرهنگی بر علیه فرهنگ ایرانی اسلامی در حال فعالیت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
تعداد منفی ها رو ببین و فقط دهنت رو ببند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
من تحت هیچ شرایطی وارد شبکه های اجتماعی داخلی
نخواهم شد
چون معلوم نیست چه افرادی و چرا و با چنگیزه هایی به خصوصی ترین مسائل زندگی من سرک بکشند و از لابلای مسائل عدی فاجعه درست کنند
وقتی در مملکت ما عادی ترین حرکات مردم که در همه جای دنیا عادیه به عنوان جرم باعث گرفتاری مردم می شه چرا باید اعتماد کرد ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
ایشان احتمالا یکی از شرکت های خودی هست که می خواهد میلیارد ها تومن پول را به اسم راه اندازی شبکه داخلی بخورد و نوش جان کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
شما و همفکرانتان اول زیرساخت های مناسب برای میزبانی سرویس هایی مثل تلگرام یا اینستاگرام فراهم کنید و بعد از فیلترینگ و داخلی سازی و بومی سازی حرف بزنید. وقتی خود شخص رییس مجلس میگوید که زیرساخت های ارتباطی و دیتاسنترهای داخلی حتی در حد میزبانی و سرویس دهی به سرویس های اولیه و حیاتی کشور مثل سرویس های پرداخت و بانکی و تجارت الکترونیک ظرفیت ندارند چگونه رویتان می شود از راه اندازی اینستاگرام و تلگرام بومی حرف بزنید؟؟؟
راه اندازی سرویس های عظیمی مثل گوگل و اینستاگرام و فیسبوک چنان پیچیده است که این شرکت ها حتی از سخت افزارهای موجود در بازار استفاده نمی کنند و سخت افزارهای مورد نیازشان را برای کارایی بیشتر خودشان تولید می کنند. شرکت گوگل بطور کامل زیرساخت هایش را خودش طراحی و تولید می کند. شرکت فیسبوک بنبادی را پایه گذاری کرده است که سخت افزارهای اوپن سورس را تولید کنند تا شرکت هایی مانند گوگل و فیسبوک و تلگرام و ... بتوانند بجای استفاده از سخت افزارهای عمومی ، از سخت افزارهای مخصوص این گونه سرویس ها استفاده کنند تا بتوانند حداکثر کارایی و بازدهی را از سخت افزارها بگیرند و مصرف انرژی دیتاسنترهایشان را هم به حداقل برسانند.
متاسفانه شما و همفکرنتان در زمینه آی تی کوچکترین تخصصی ندارید وگرنه از راه اندازی اینستاگرام و تلگرام بومی در کشوری توسعه نیافته با زیرساخت های عقب مانده مخابراتی و اینترنتی که هنوز مردمش باید اینترنت را بصورت کیلویی !!! خریداری کنند ، حرف نمی زدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
الان همین جا که هستی و داری نظر می دهی همه چیزت اشکار است و میدانند از کجا داری متن می نوسی خارجیش هم همین جوری است
خودت را گول نزن قربان
فقط تاسف میخوریم آه حسرت میکشیم.چرا ما تو یک کشور درست و حسابی به دنیا نیومدیم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
کشورمون اتفاقا فوق درست حسابیه. آدماش و مدیرانش مشکل دارن نه کشور ثروتمند ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
جبر جغرافیایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
چون تو ادم حسابی نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
اگه جمعیت ایران بره سوییس و جمعیت سوییس بیاد ایران بعد شش ماه باز اونجا میشه ایران و ایران میشه سوییس پس مشکل از جایی دگر است .
اینستاگرام تبدیل شده به محلی برای تفاخر و تجمل و بدعت گذاری فرهنگی اشتباه، فیلترش کنید
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
شما میتونید استفاده نفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
استفاده نکنیم ولی شماهایی که استفاده می کنید کارهای...یاد می گیرید و در جامعه پخش می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
متسفانه افراد بیکارند و صبح تا شب به هر سوراخی سرک می کشند
توی ماشین چنان به سرنشینان ماشین خیره می شن که انگار دنبال جنایتکار می گردند
توی پارک عمدا راه خودشان را کج می کنند که توی آلاچیق را با دقت نگاه کنند
سرتا پای خانم ها را در خیابان چندین بار رصد می کنند که چیزی ندیده نماند
کجای دنیا این شکلیه ؟؟
کلا محدود سازی جواب خوبی نمیده . فرهنگ سازی مهمه . اینستاگرام قطع بشه شاید استفاده از اون کمتر بشه ولی خفقان و سانسور بیشتر میشه .
شبکه های اجتماعی داخلی بهتر از خارجی ها و سازگار با فرهنگ ما هستند. بهتر که اینستاگرام فیلتر بشه
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
چرا منقرض نمیشید!؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
مثلا سروش که بعد از عید میخواستن بی سرو صدا بفروشنش!
مشکل از شبکه های اجتماعی که توی همه دنیا دارن استفاده میشن نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
آی گفتی سید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
فعلا که امثالی مثل تو دارند منفرض می شوند با فرهنگ های واردانی که به خودت هم رحم نمی کنی
اینها در بهترین حالت نماینده 20 درصد مردم هستند.هر گونه سیاست محدود سازی محکوم به شکست است
اینستاگرام باید فیلتر شود. خوب نیست تربیت نوجوانان و جوانان ایرانی را در اینستاگرام به یهود واگذار کنیم. بستر انتقال تجارت از اینستاگرام هم باید به شبکه های داخلی منتقل شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
تربیت کودکان با خانواده است، بهتره شما به جای تخته کردن کاسبی مردم، روی تربیت بچه های خودتون نظارت داشته باشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
کل دنیا رو یهود و اسراییل میبینین!
اخوی دماغتو عمل کن ! نوکش زیادی جلو چشتو گرفته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
تربیتی که شما توصیه می کنید عزاداری های بی پایان شماست ؟؟
حتی جشن هاتون هم شبیه عزاداریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
مشکل اینجاست که آدمهایی مثل جنابعالی فکر میکنن چون اینستاگرام باز هست مزدم و جونها میرن طرفش . اونو ببندن مردم میرن سراغ یکی دیگه . مشکل شماها این هست که فاکتور بزرگی بمام ملت را نمی بینید . فکر میکنید هر نسخه ای بپیچید مردم به آن عمل میکنند .
فقط میدونم دنبال بستن و فیلتر کردن هستند و به هیچ چیز دیگه فکر نمی کنند تنها راه حل موجود حذف می بینند نمونه اش سه تا نرم افزار مسیر یاب هست گوگل مپ ویز و بلد وجدانن ویز از همشون بهتر نیست هم بهترین مسیر میده اگه اشتباه رفتی به صورت اتومات سریع مسیر جایگزین نشونت میده اما گوگل مپ فقط مسیر نشونت میده البته نصف امکانات گوگل مپ که خیلی به دردت میخوره تو ایران فعال نیست مثل اینکه میگی من از نقطه الف می خوام برم ب تو کشورهای پیشرفته گوگل مپ میگه از الف تا ج ÷یاده برو اونجا راس ساعت ایکس قطار میاد سوار شو ایستگاه زد پیاده شو بقیه مسیر اتوبوس فلان میره تا برسی به مقصد اما حالا بلد که دیر کار میکنه میزنی لوکیشن خودتو بیاره با یک کیلومتر خطا بهت میده حالا ویز هم فیلتر هست
اگر تا حالا فیلترش نکردن به خاطر اینه که شرکت های مخابراتی متعلق به آقازاده ها درامدشون از همین اینستاگرامه. و به همین دلیل اینستا فیلتر نخواهد شد. دلشون به حال ما نسوخته.
شما یه نرم افزار جاگزینش بیارین بعد فیلترش کنید . نه مثل تلگرام 10 تا برنامه جاس معرفی کردین هیچکدوم خوب در نیومد
مگه ما نماینده مجلس هم داریم؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
نماینده مجلس زیاد داریم ولی متاسفانه نماینده مردم به تعداد انگشتان دست
طبری ها و اختلاس ها نتیجه سانسور اطلاعات و اطلاع رسانی هاست

نتیجه فیلترینگ و سانسور چیزی جز فضاحت و فساد نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
بخاطر همینه که میخاان فیلتر کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
پروفسور تا وقتی یک مسوولی اطلاعات یک مفسد را ندهد هیچ خبری از فاسدین نمی شنوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
تا وقتی اینترنت فراگیر نبود و سانسور وجود داشت نون برخی تو روغن بود . با وجود اینترنت مشکل پیدا کردن .
برخی نماینده ها بهتره اول جلوی اشتهای سیری ناپذیر خودشون را مسدود کنن! مسدود سازی اینستاگرام شعاری بیش نیست، چون بی نتیجه هستش مثل فیلترینگ تلگرام!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
ریخت و پاش ها و هزینه هاشون کاملا مجاز و شرعی هست . اصلا دقت کردین هروقت مشکلات اقتصادی زیاد میشه و دلار گرون میشه آقایان یک موج خبری راه میندازن که توجه افکار عمومی رو منحرف کنن ؟
فیلتر اینستاگرام منطقه ای باشد!
نماینده هر شهر بگوید در شهرشان ببندند یا باز کنند و خودش در همان جا پاسخگو باشد.
ممکن است یک شهر قتل گاه باشد و در شهر دیگری مفید باشد.
دموکراسی از نوع لوکال به همین می گویند یا سیاست جهانی فکر کن محلی عمل کن همین می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
گل گفتی اما به خدا اگر بفهمند چی گفتی ...خخخ
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
نماینده هر شهر که واقعا نماینده آن شهر نیست. فقط کسیه که از فیلتر بیشتری رد شده
دلار 20000تومن شده , ملت خونشون تو شیشه است , حضرات دغدغه چی رو دارن! بنزین میریزید تو آتش اینطوری!

به خاطر فیلتر کردن تلگرام به شخص اصلا و ابدا از نرم افزارهای داخلی استفاده نکرده ام , نمیکنم و نخواهم کرد!!! همونطور که تا الان در مقابل خرید از آشغال سازان مقاومت کردم و با مترو و اتوبوس به اموراتم میرسم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
واسه پوله واسه پوله تو به مردم نمی خندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
ایول . ای کاش نصف مردم مثل شما فکر میکردن . اونوقت بیشتر مشکلاتی که از طرف مسولین تحمیل میشه حل شده بود . متاسفانه حرص و ولعی که مردم طی دههای گذشته پیدا کرده اند فرصت خوبی به آقایان داده که هر وقت و هر جایی از مردم کولی بگیرند .
ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی ممنوعیت و محدود سازی در زمینه هایی چون پیراهن آستین کوتاه ! ! ؟ ؟ شلوار جین و لی ! ! ؟ ؟ ویدئو ! ! ! ؟ ؟ ؟ ؟ گیرنده ی ماهواره ! ! ! ؟ ؟ ؟ تلگرام ! ! ! ؟ ؟ ؟ و از این قبیل . عرض می شود تمام این اقدامات و نظایر آنها فقط و فقط وقت تلف کردن و نشان دهنده ی عمق فاصله ی مطرح کنندگان آن ، از واقیتها و اولویتهای بدنه ی اصلی جامعه هست . البته اینطور توجیه می کنند (( هر چند ممکنه به زبون نیارند)) که : بدنه جامعه که بیشتر از عوام تشکیل شده چه می فهمن که خیر و صلاحشون چیه ؟ ! ! ما عقلا ! ! و خواص ! ! هستیم که باید اونها رو به مسیر درست ! ! ! ؟ ؟ ؟ ولو شده به زور هدایت کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
چون نخواستند جلوی ان را بگیرند و کاری برای این ها ندارد که جلوی این چیزهایی که گفتی بگیرند
چون مدیریت ما در کشور شل کن و سفت کن است در همه زمینه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
همه اینها که فرمودید زمانی اتفاق افتاده بود که مشکلی اساسی در کشور بوده و آقایان برای عبور بی خطر از آن گذرگاه نیاز به زمان و انخراف افکار عمومی داشتند . هر بار با مطرح کردن موضوعی از پل عبور کردند بجز مورد بنزین که ناشیانه عمل کردند .
اگر به شورای محترم نگهبان بر نمی خورد این نمایندگان انتخابی آن شورای محترم متاسفانه اصلا درک درستی از تکنولوژی و دنیای اینترنت و وضعیت جامعه ندارند
هر پلتفرمی که بخواهد در یک کشور کار کند باید تابع مقررات ان کشور عمل کند و وقتی عمل نکند معلوم است برخورد خواهد شد
در همین خبرهای شما کم نگفتید که فلان شرکت اینترتنی و یا پیام رسان در کشورهای غربی به دلیل این که قوانین ان کشور را نقض کردن جریمه شدن؟
چون ان پلتفرم قوانین ان کشور را پذیرفته که مجبور به پرداخت غرامت می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
مشکل ایران اینه که جزیره ای وبرخلاف جهت رودخانه حرکت میکنه!
هیچکس نمیتونه خودشو با قوانین ایران تطبیق بده!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
اولا این صحبت ها مال کشوری هست که قانون کپی رایت رو رعایت کنه!
دوما شما 1 کشور آزاد مثال بزن که مثلا اینستاگرام رو مجبور به رعایت قوانین اش کرده باشه!
میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
آفای کارشناس اینستا و یا تلگرام خاصا برای کشور ما ساخته نشده که بخواهد تابع کشور ما باشد تمام دنیا دارند استفاده می کنند و جزء چند کشور شبیه ما مثل چین و روسیه در جایی جریمه نشده اند ضمنا اینکه باید تابع قوانین کشور ما باشند یعنی اینکه کلید رمز نگاری ها را به پلیس امنیت بدهند و یا هر کسی که پلیس ایران گفت اکانتش را مسدود ویا خودش را معرفی نماید تا اجازه کار در کشور ما رو داشته باشد.وگرنه طبق قوانین بین اللملی تمام محتوای غیر مجاز که شامل مطالب تروریستی ، پورونو کودکان و ... است در این سایت مسدود می شود ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
هین امروز خبر امده فیسبوک در المان دادگاهی شده یعنی تابع مقررات ان کشور میزبانی که دارد خدمات می دهد
باز هم این اصولگرایان تندرو و محدودساز قدرت گرفتن ... فقط فکر ابراز قدرت خودشون هستن حتی با داغون کردن اعصاب و بازار و کار و درآمد حداقلی مردم
در این اوضاع بیکاری نماینده مردم که باید به فکر کار جوان باشه به فکر این هست که اندک در آمدی هم که از راه صفحات اینستاگرام کسب می کنه جلوی اون را بگیره
فکر کنم فقط دزدی آزاد هست
به خدا قسم هیچ چیزی با فیلتر کردن حل نخواهد شد این موضوع کاملا در فیلتر کردن تلگرام مشخص شده همه بخش های دولتی و روزنامه ها به زور از تلگرام خارج شدن و وقتی جواب نگرفتن به صورت کاملاً چراغ خاموش به تلگرام برگشتن مثل خود سایت تابناک
به جای منفی نگری باید آموزش درست استفاده کردن از صفحات یاد داده بشه
با سلام
قرار بود این مجلس حرکت انقلابی در جهت بهبود وضعیت معیشت مردم و مبارزه با فساد انجام دهد اما تا به حال کارهایی کرده اند که حاشیه است و باعث ناامیدی مردم میشود. آیا مشکل مردم فیلتر کردن است؟ این نوع کارها جواب نمیدهد.
پاسخ ها
سیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
با سلام واقعا که حقیقت را گفته اید. من هم این نکته را اضافه کنم که تاوقتی مسئولان واز جمله مجلس ما تلاش نکند تا تحریم ها رو لغو کنیم(حالا با مذاکره شده وغیره) متاسفانه هر روز شاهد کاهش ارزش پول ملی خواهیم بود. با تشکر
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
دنبال بهبود معیشت هستن اما معیشت خودشون! تشنه قدرت و پول هستن!
اینستاگرام به زندگی و اقتصاد مردم گره خورده. فیلتر کردنش مثل بستن در ده ها هزار مغازه میمونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
مردمی که شما از ان صحبت می کنی کمتراز نیم درصد هستند در این فضا کار می کنند
ولی 90 درصد افراد در این محیط دارند ضربه می خورند به صورت غیر مستقیم
با سلام. واقعا برای نمایندگان پیشنهاد دهنده متاسفم و کارایی و توانمدیشان در همین هست ، و نمی دانند در چه زمانی زندگی میکنند ، این همه سالها محدودیت ایجاد کردند چه شد؟ بجای پیشنهادهای آبکی به بفکر این باشند که فضاهای متنوع و آزاد رقابتی باز کنند که در این فضای آزاد بتوانند مخاطب جذب کنند . در ثانی مجلس آنقدر بیکارشده که چسبیده به مسیرهایی که فقط سرو صدا ایجاد کنه و بگه آره ما هم داریم کار انجام میدهیم ؟!!
از بین حدود 8 میلیارد آدمی که در حال حاضر تو دنیا زندگی میکنن، فقط طرز فکر ایرانی-اسلامی (!) شما هست که میخواد سعادت و خوشبختی و عاقبت به خیری اونم نه فقط تو این دنیا، بلکه تو کل دنیاهای موازی و غیر موازی رو به ارمغان بیاره. و اتفاقا از بین همون ها هم همشون نیستن که شامل این قضیه میشن و به گفته ی خودتون تعداد زیادی از همون آدمهایی که تو ایران زندگی میکنن هم باز خارج از حلقه ی شما هستن. از نظر شماها مردم عادی ایران تو فساد و لجن در حال غرق شدن هستن و نمونه اش فروش نوزاد هست و چاره اش بستن بستری هست که توش آگهی گذاشته شده. اما دلیل گذاشتن آگهی؟ اما دلیل رو آوردن به همچین کاری؟ اما دلیل رسیدن فکر یه نفر به انجام همچین کاری؟ اما دلیل در دسترس بودن نوزاد برای قرار داده شدن تو همچین آگهی؟ اما دلیل...؟
اینستاگرام، واتس اپ، فیس بوک، تلگرام، یوتیوب، و ... و ... ببندید. همه رو ببندید. اما فردای بسته شدن همه ی اینها باز اگه دیدید فساد و اخلاقیات زائل و همه ی واژگان رنگارنگ شما همچنان تو جامعه وجود داره، اون روز چی میکنید؟
کمتر از 1% جمعیت جهان رو داشتن و این همه ادعای عجیب کردن چیزی در مورد شما میگه که حتی خودتونم از اعتراف به اون ترس دارید. غیر از تاسف خوردن برای شما کار دیگه ای از دست کسی برنمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
جالبه که همه چیز رو برای مردم فیلتر شده و محدود میخوان اما خودشون توی توئیتر به شدت فعالن!
اگر فیلتره که برای خودتون هم باید فیلتر باشه! مگه خون شماها از بقیه مردم رنگین تر هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
من پدر پول نداشت و به ما بچه ها ش می گفت تحمل کنید درست می شه. تا اینجاش مشکلی نبود. مشکل از اونجا شروع شد که بابام چلوکباب می خورد و به ما نون خشک می داد و می گفت وضعم خوب نیست تحمل کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
جالب اینکه این همه محدودیت و بکن و نکن را برای فرزندان خود نمی پسندند
جهنمی که مردم ایران در ان زندگی می کنند برای مردم بدبختی است که انتخابشون کرده اند
افرادی که نمایندگی یک اقلیت از جامعه رو بر عهده دارن هیچ حقی ندارن که برای اکثریت تصمیم بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
حتما تو اکثریت هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
فعلا که حق دارند و خیلی هم حق دارند
آقای نماینده مجلس ما به شما رای ندادیم که اینستاگرام را بحث کنی برو فکر معیشت مردم باش که تن فروشی نباشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
ما که رای ندادیم. شما هم رای ندادی. اینا نماینده مردم نیستن به مردم هم جوابگو نیستن.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
یعنی واقعا شما رای دادی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
با رای حداقلی رفته اند مجلس که بله قربان گوی بالایی ها باشند
غیر این که صرف نداره !
عجیبه که توییتر که مرجع خبر رسانیه ، یوتیوب که یک دانشگاه جامع و سالمه، و تلگرام که وسیله ارتباطیه فیلتره ولی اینستاگرام که شده محل خودنمایی و معروف شدن آدمهای نادان ، و باعث آسیبهای روانی آزاده.
وقتی یه نماینده میره توی اینستاگرام و میگه باید اینستاگرام فیلتر بشه پس همه چیز برای آنها حلال است و بر مردم حرام

به این میگن کاپیتولاسیون اسلامی
به نظر من اینستاگرام در قم و مشهد فیلتر باشد. در قم بیشتر فیلتر باشد.
سلام
دیشب دیدم همسایه بقلی ما ویدو تماشا می کنه
به کجا باید زنگ بزنیم بیاد دستگیرش کنه
در ضمن همسایه روبرویی هم داشت بک نوار کاست از هایده گوش می کرد
واقعا کسی نیست بیاد جلوی اینها را بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
همسایه ی ما هم توی خونه اش برق هست هم دوش هم شلوار جین می پوشه !
چکار کنیم حالا ؟؟
باورم نمی شه این تفکر با برق و دوش همخ مخالف بوده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
واکسن رو یادتون رفت
تمامی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رفع شده !!! خدارو شکر مشگلی غیر از فیلتر کردن اینستاگرام نداریم !!! نمایندگان مجلس بهتره به خودش یه استراحتی بدن .
کسی که تلگرام را فیلتر کرد خود حالا کجاست ؟ مواق فیلترینگ همین ها هستند .
چه زمان ما و مسئولین می خواهیم متوجه بشویم که مسائلی نظیر "سانسور" ، " اتهام به اشخاص بابت اینکه تشویش اذهان عمومی انجام داده اند" ، "نظر شما غیر قابل انتشار است " و .... در معنی و مفهوم ، توهین به شعور مردم بحساب می آید .
اینها به این معنی است که مردم آنقدر سطحی نگر هستند که باید با سانسور اخبار و مقالات و کامنت ها و ... مانع رسیدن اطلاعات شویم .
کشور ما زمانی اصلاح میشود که مثلا شما تابناک جان جلو انتشار کامنت من را نگیری !
اگر موافقان نظر من زیاد باشند که نظر مثبت می دهند و اگر مخالفان نظر من زیاد باشند با نظر منفی معلوم می شود . و با جلوگیری از انتشار نظرات ، شما فقط به گسترش یک امر خلاف کمک می کنی . به اینصورت که از نظرات مختلف با خبر نمی شویم تا بتوانیم درست تصمیم بگیریم .
هر سایت خبری و هر شبکه اجتماعی نظیر اینستا و ... هم همین حالت را دارد .
تشخیص اینکه فلان موضوع یا فلان مطلب مفید است یا مضر را به تشخیص مردم واگذار کنید و وصی و ولی مردم نباشید .
اگر واقعا به القاب : مردم فهیم ، مردم غیور ، مردم با فرهنگ و با اصالت ایران اعتقاد دارید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
نههههههه!
اونها که به نظرات حضرات منفی می دن و به نظرات من و شما مثبت ایرانی نیستند که !
دستنشانده و نوکر اسرائیا و عربستان هستند و در آلبانی زندگی می کنند و دارن پول می گیرند که صبح تا شب توی تابناک منفی و مثبت فیک بدن !
من و شماهم که ایرانیم در حقیقت نیستیم چون اصلا مهم نیستیم
دلار از بیست تومن گذشته...

طلا به 900 رسیده...

فقر و بیکاری همه جارو گرفته...

اونوقت نمایندگان اقلیت مردم، به فکر فیلتر و سانسور و محدود کردن هستند...
اینستاگرم به دلیل تظاهر به زندگی لاکچری و دامن زدن به فرهنگ تجمل گرایی و چشم و هم چشمی باعث آسیب به سلامتی روانی مردم میشه.
اما راه حل فیلتر کردن اینستاگرم نیست. راه حل آزاد کردن سایر شبکه ها مثل تلگرام توییتر فیسبوک یوتیوب و در کنارش تقویت شبکه های داخلیه. با فیلتر کردن بقیه شبکه ها بزرگترین خدمت به اینستاگرام شده که بدون رقیب مونده و تبدیل شده به مرجع رسانه ای مردم.
مثلا فلان شاخ کم سواد اینستاگرامی یا فلان لات سابقه دار در مورد مسائل فرهنگی و اقتصادی و سیاسی خط تعیین میکنه.
سوال من اینه که چرا باید صدای عقلا و دانشمندان قوم فیلتر بشه و نتونن هدایت فکری و فرهنگی جامعه رو به دست بگیرن ، در عوض صدای شاخ و خلافکارها و معتادها و پلنگهای بی هنر توی اینستاگرام بلند باشه.
این نتیجه مستقیم فیلتر و سانسوره.
مقابله با ابر تورم کنونی کار این نمایندگان نیست اینها فقط بلدند دستور بدهند که دستور جزو علم اقتصاد نیست و فقط برای فیلتر است.
اگر می خواهید افشاگری نشود همین امروز اینستاگرام را فیلتر کنید.
کاش یه بمب اتم هیدروژنی بندازن تو ایران منقرض شیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
آی گفتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
صد در صد موافقم
طرح این سؤال خودش تأسف بار است. ما در بستر نظام اسلامی و در چارچوب آرمان های انقلاب اسلامی و میراث امام و شهیدان باید صحبت کنیم و نظر دهیم. درچند سال اخیر در فروشگاه ها بخش غذای سگ هم اضافه شده است اما اگر دقت کنید می بینید که غذای سگ هم نزد دولت دارای حساب و کتاب و استاندارد و نظارت است ولی تنها چیزی که دولت نظام اسلامی کاری به آن ندارد و کاملا" رها است فرهنگ و اندیشه و باورهای مردم و جوانان است. گویی جریان مرموز و پلیدی به دنبال استحاله فکری توده مردم است و از این ولنگاری چنین هدف شومی دنبال می شود. وگرنه سامان دهی و ضابطه مند کردن فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام (که ازنظر عقلی و شرعی امری لازم است) از نظر فنی کاری ساده و آسان است. مثلا" کافی است هر کاربر فقط دارای یک حساب کاربری فقط با شماره ملی خود باشد و همه محتواهای خلاف شرع و خلاف عفت و خلاف قانون نیز از آن برچیده یا فیلتر شود.
به نظر من این بستر که مصداق کامل اشاعه فحشا و ابتذال است یکی از بزرگترین خطرهای نظام اسلامی است و هرکس به آن کمک کند و بسترسازی نماید و بی تفاوت باشد دراین گناه بزرگ سهیم و شریک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
فرزندان مسئولین که خیلی هم انقلابی هستند در خارج از کشور زندگی می کنند
بیخیال !
زندگی لاکچری و استفاده از دنیای متمدن سهم اونها و سهم ما پیگیری آرمانهای باباهاشون ؟؟
ناشناس
| Kuwait |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
بیدار شو و ببین و کمی فکر کن اونهایی که این چیزها رو یادت دادن کجان و چی میکنن بچه
هاشون کمی فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
شهیدان گرانقدر اصلا فرصت کردند که در باره آرمانهایشان بیندیشند و آن را تبین کنند؟
ناشناس
| Romania |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
شعار شعار شعار
خسته نشدین دیگه ؟؟؟ 40 سال شعار دادین و به هیچ جا نرسیدین و جز یک ویرانه چیزی برجای نگذاشتین
ای کاش بجای منافع شخصی به فکر منافع ملی بودین و به جای تنها خوری به فکر بقیه مردم هم بودین ..
با فیلتر اینستاگرام موافقم چون خیلی ها از تبلیغات در اینستاگرام پول های میلیونی به دست میارن و مردم را فریب می دهند و اصلا برای این پول باد اورده مالیاتی پرداخت نمی کنند. چرا من کارمند باید مالیات بدم اما کسی که تو خونه نشسته و تبلیغات میکنه تو شبکه های اجتماعی مالیات نده؟؟؟؟
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
جناب ...
بفکر جای گزین بهتر و جذاب تر باشید نه بستن الان تلگرام و توییتر فلیتر است اما همه بزرگان در توییتر اکانت دارند
چین سه سال اپ توک تاک را اندخته با 33 زبان و در این سه سال چند میلیارد کاربر جذب کرده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
فک کنم چون توانایی میخواد حاجی :))))))))))))))))))))))))))))
اگه از این اقایون بخوای در مورد اینستا دو خط حرف بزنن اصن اگاهی رو ندارن و خدا میدونه چرا و به چه دلیل اینطور جبهه گیری میکنن و حتما یه جایی براشون سود داره وگرنه اینا چه رو به اینترنت
نماینده فرمایشی دل در گرو مردم ندارد بنابراین خواست مردم برایش مهم نیست
اینستاگرام فیلتر کنید.
تلگرام را رفع فیلتر کنید.
خواهشن.
نشان می دهد نمایندگان مجلس چقدر با خواسته های واقعی مردم فاصله دارند
روش همینه. وقتی اوضاع بی ریخته یه چیزی مثل تلگرام یا اینستاگرام را علم می کنند تا مردم فکرشان منحرف بشود. بعدش بگن خوب خدا رو شکر فیلتر نشد اون وقت ما بقیه دقدقه هامون فراموش بشه . ول کن عمو جان فکر مملکت باش که قشر متوسط هر روز به روز سقوط می کنند. فکر قیمت های بازار باشین. فکر اون بنده خداهایی باشیم که تازه می خوان ازدواج کنند یا شغل می خوان، بازنشسته هستند و هزار جور خرج دارن، ...
خروج از ان پی تی .عدم مذاکره برای رفع تحریم ها فیلتر شبکه های اجتماعی و ...کلا با این کارها معیشت مردم خوب می شود و ارزش پول ملی تقویت خواهد شد.
دلار شد ۲۰ تومن پراید شد ۱۰۰ تومن اختلاسگر راحت تو خط ایران اروپا کانادا در رفت و امد
فیلترینگ اینستا واااااااااجب
اقا یکی بگرده دنبال پرتقال فروش
یک . رطب خورده منع رطب کی کند . وقتی رئیس جمهور وووو ..در فیسبوک و توییتر ووو اکانت دارند چرا دیگران نداشته باشند . دو تجربه تلگرام کافی نیست همه دو باره برگشتند به تلگرام سه واکنش های بین المللی را همه اضافه کنید . عقل سلیم میگوید نه .....
چهار چین یه اپ درست کرده بنام توکتیک سه سال که راه افتاده 33 زبان را ساپورت می کند و نزدیک سه میلیار کاربر دارد .
بفکر جای گزین بهتر باشند نه فیلتر
واقعا باید به حال مردمی که تو این اوضاع دلار و تورم دغدغه اصلی نماینده هاشون فیلتر اینستاگرام هست گریست
بهتر است به جای اینستا و فیلتر بازی و تغییر نام مکانها و بیانیه های تاریخی دادن و .... به فکر اقتصاد مردم باشن..... نکند که دیر شده و بشود آنچه نباید شود!
یا بایست آنقدر شرایط اخلاقی و فرهنگی مردم قوی و مهذب باشد که کسی بسراغ مطالب مستهجن نرود ، نیاموزد و تکثیر نکند و یا آنکه وجود سانسور و حذف برخی مطالب واقعا لازم مینماید البته فقط مطالب مخالف اخلاق والا در سایر مباحث آزادی کمترین حق انسانهاست
سانسورچي هاي عزيز لطفا ريه هاي خود را به ويروس کرونا بسپاريد. عجرکم عندالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
اجرکم عندالله
روزی فانوس دستمون می گیریم دنبال نمایندگان مجلس دور قبل می گردیم ....... حالا ببینید
اونی که تلگرام رو فیلتر کرد الان تو زندانه و اونی هم که یه زمانی خبرنگار میفرستاد زندان الان فعلا توی رومانی داره جواب پس میده... ( البته به نکیر و منکر)
اگر برای امرار معاش و خرج و مخارج نیاز به پول و کار کردن نبود هیچ گاه دنبال پول در آوردن نبودم
دوست دارم رایگان کار کنم و کل مردم و همه باهم از منابع نامحدود ایران استفاده کنیم
همیشه حساب و پول من به اندازه یک روز است
روز بعد به فکر همان روز یا شب قبل برای روز بعد و هزینه های روز بعد فکر می کنم
به نظرم تا وقتی سر هم کلاه می گذارید
برای پول با هم جنگ می کنید و محبت نسبت مردم کشور خودتان و مردم جهان ندارید بایدهمه مردم زجر بکشند و لیاقت مدیران پاک و شریف و نابغه گمنام و جوان این کشور را ندارید تاوقتی
دست از
حسادت
غرور
ریا
طمع
بی احترامی به پدر و مادر
بی احترامی برادر به برادر
بی احترامی برادر به خواهر
بی احترامی خواهر به خواهر
بی احترامی خواهر به برادر
بی احترامی زن به شوهر و بلعکس
بی احترامی مردم نسبت به هم و
...
دست بردارند
تاوقتی شعورمان به این نرسد
که در مسافرت زمین به سر می بریم و به زودی از زمین سفر خواهیم کرد
چرا دنبال پول و مال و ثروت و... می روید؟
آیا می دانید؟ نه نمی دانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
من نفهمیدم چی گفتید
حداقل ادای نماینده مردم رو در بیارید. این بازیها هدف مهمتر دیگه ای پشتش هست و اونم ترسوندن و کشاندن دوباره مردم به پای صندوقه. اما بعید میدونم دیگه جواب بده.
اینستا باید فیلتر بشه و میشه. و قبل از آن شبکه اجتماعی داخلی شبیه اینستا طراحی و هرکسی دلش برای بیزینس مردم میسوزه بهتره به این شبکه منتقل بشه.
غربزده های مخالف فیلترینگ اینستا و آبانی نشین ها. شما واقعا اگه دلتون برای کسب و کار مردم میسوخت با این برجام و کدخداپرستیتون دلار رو نمیکردین 20000 تومان. قصه چیز دیگه ایست.
وای چقدر از آلبانی رای منفی میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
اشکال شما دلواپسان این است که در اوهام خود بسر می برید و همیشه نظر عموم مردم را به البانی نسبت می دهید. مرگ بر منافقین. مردم با شبکه های اجتماعی موافقذ هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
از تابناک درخواست می کنم درصد رای منفی ثبت شده از آلبانی را در صورت امکان نمایش بدهند.
احتمالاً اقتصاد کلاً نابود شده و امیدی بهش نیست که رفتند سروقت فضای مجازی و ...
این مجلس یک کاری می کند که سال 1400 باز دار و دسته اصلاح طلبهای بی عرضه با فاصله بسیار برنده انتخابات شوند
نمایندگان محترم بهتر است به جای فلیتر کردن که هچی تاثیری هم تا الان نداشته است، به فکر دلار 20 هزار تومنی و ارزش پول ملی با خاک کوچه یکسان شده باشند!!! به فکر بهبود معیشت مردم و اقتصاد مملکت باشید خواهشا... مردم خودشون تشخیص می دند چه پیام رسان هایی استفاده بکنند چه برنامه هایی استفاده نکنند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
همه چیز از جمله معیشت مردم را فیلتر کرده اند. این هم رویش.

ولی یک سوال دارم. وظیفه نماینده مجلس و رئیس جمهور و دیگر مسئولان چیست؟ این سوال را به نظرسنجی بگذارید شاید دیگر دست از نظرسنجی فرمایشی برداشتید.
این نوع دید به مردم یه جور توهین محسوب میشه و‌نگاه از بالا به پایینه که ما میفهمیم مردم نه ...مردم بسیار میفهمن دیدتونو عوض کنین
مثلا در قضیه دوچرخه سواری خانمها 90 درصد مردم نه چشم چرانن نه اینقدر ضعیف که بخوان منقلب شن حالا بعضیا میشن که همش دم از بخطر افتادن اسلام میزنن بماند
فیلتر کنید سانسور کنید. بگیرید ببندید. نتیجه اش سر بر آوردن افرادی چون طبری منصوری خاوری زنجانی. وهزاران دزد واختلاسگر می شود. آزادی مطبوعات و رسانه ها مانع فساد می شود
یک عده شکم‌سیرِ دلال و ثروتمند و بی دغدغه، به جای اینکه به فکر نونِ شب مردم مسکین و گرانی های کمرشکن باشند به فکر ختم قرآن و فیلتر تلگرام و یه سری بازی‌های نَخ‌نما و پوچ افتاده‌اند. کسانی که با کمتر از 20 درصد رای مردم رفتن مجلس، خودشونو وکیل و همه‌چیز دان می‌بینند. الهی به وضع مردم دچار بشن و جلوی زن و فرزند عرقِ شرم بریزند اونوقت می فهمن که به اندازۀ یه کارگرِ ساده هم درد و دغدغه نداشته اند.
هرچند نمایندگانی که با محافظ و ماشین ضدگلوله و وامهای کلان و ویلا و .... دلخوشند تنها چیزی که براشون اهمّیت نداره، شکمِ مردمه.
در حاليکه خودتان عضو توئيتر هستين ولي براي ملت مسدود کردين همين نماينده ها خودشان عامل رانت هستند آقاي ولي اسماعيلي که نايب رئيس کميسيون اجتماعي شده بايد پاسخ بده قضيه واردات غير قانوني خودروها سبک و سنگين توسط داود خداداد از شهرستان گرمي چيست که در مرجع قضايي داراي پرونده مي باشند لطفا رسيدگي شود.
صد درصد نظر ما بی تاثیر است
بعضی از این آقایان نماینده در توئیتری که فیلتر است برای مخاطب داخل کشور توئیت می گذارند بعد می گویند اینستاگرام، تلگرام و...
تنها ارزیابی من این است که این عزیزان هم که همگی از دوستان هستند چندان با هم نیستند بنابراین برای رسیدن به هماهنگی کامل بهتر است خرج مجلس داری را صرفه جویی کنند
کل مشکلات مملکت حل شده حالا مونده اینستا دزدی و غارت و بی کفایتی و .. دقت کنید من به این نتیجه رسیدم که هر موقع که خبر فیلتر و از این قبیل خبرها به گوش میرسه فقط میخواهند افکار عمومی رو به یک سمتی ببرند و از سمت دیگه یه بدبختی جدید به سرمون اضافه کنن آقا از ویتنام بیشتر که از امریکا ضربه نخوردیم اونها دارند هر روز پیشرفت میکنند اونوقت آقایون ( گرین کارت دارند و بچه هاشون تو امریکا دارند با پول مردم عشق و حال میکنند ) میان میگن مرگ بر امریکا . من از واژه مرگ متنفرم ولی مرگ بر دروغ مرگ بر دورویی و..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
داداش کریم ؛ قوربونت برم ، بخدا منم مثل شما خیلی خستم .

عمرمون تموم شد و از این ناراحتم که نه معنی رفاه رو فهمیدم نه آزادی رو و نه زندگی بی دغدغه رو .

به قرآن قسم شب که میرم کپه مرگم رو بذارم ، دعا میکنم که صبحی در کار نباشه .
وقتی مسوولیت مهمی را به شخصی می دهند که توان و تخصص کافی برای انجام آن مسوولیت ندارد و غرورش هم اجازه نمی دهد که به ناتوانی خود اعتراف کند و استعفا دهد ، خود را مشغول به کارهای بی اهمیت می کند که جز خرابکاری و مردم آزاری و تلف کردن وقت یک ملت ، نتیجه دیگری ندارد
نمایندگان مجلس بجای اینکه وقت خود را صرف شناسایی مشکلات مربوط به قوانین و رفع مشکلات کشور با وضع قوانین مناسب کنند ، دایما دنبال رژه رفتن روی اعصاب مردم و خرابکاری هستند
خوشحالم که از سال 88 در هیچ انتخابات و انتصاباتی شرکت نکرده ام
احسنت به این مجلس انقلابی ماشالله ای ول بابا شما تا حالا کجا بودین مشکلات حل شد دست مریزاد واقعا مشکل مملکت را حل کردین
احسنت به این مجلس انقلابی ماشالله ای ول بابا شما تا حالا کجا بودین مشکلات حل شد دست مریزاد واقعا مشکل مملکت را حل کردین
من شخصا اينستاگرام ندارم . ولي بنظرم از اين محيط عده اي خرج زندگي را از راه درست و اخلاقي تامين مي كنند و عدهاي از راه غير اخلاقي . بدليل محدوديت هاي اجتماعي اين فضا بستر مناسبي براي عقده گشايي بعضي افراد بيمارگونه شده است كه بنظرم نياز به بررسي بيشتر دارد تا اخلاق بيش از اين در جامعه افول نكند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
اخلاق قبل از اینستاگرام و شبکه های اجتماعی افول کرده بود
اصلا مهم نیست. همین الان از فیلترشکن برای خیلی سایت ها و برنامه ها استفاده می کنیم. این یکی هم روش
مگه الان تلگرام فیلتر نیس ولی به راحتی با فیلتر شکن باز میشه ‌ اشکالی نداره من خودم خیلی راضیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
شما فکر می کنی واقعا تلگرام و هزار تا سایت دیگه واقعا فیلتر شده؟ اگر کشوری بخواد وبسایتی رو واقعا فیلتر کنه با هیچ ابزاری شما نمی تونی به اون وبسات یا شبکه ی اجتماعی دسترسی پیدا کنی. اینها همه برای قانونی کردن وی پی ان و گرفتن یه پول اضافی از مردمه. یعنی اگر اینترنت آزاد و بدون فیلتر میخوای علاوه بر هزینه ی اینترنت، پول وی پی ان هم باید بدی.
اعتقاد به محدودسازی ندارم ، اما فسادی که در اینستا هست بسیار بیشتر از تلگرام هست.
چرا در این مملکت همه چیز یا محدوده یا ممنوعه یا سانسوره؟
فقط مردن آزاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
مردن مگه چشه؟ میری اون دنیا و با گستره های جدید تر و شگفت انگیز تر هستی آشنا میشی
بفکر مرغ باشید پر کشید
روزی صد و بیست سی نفر دارند از کرونا جان می بازند، اقتصاد داره می پکه!!! شما فکر این اینستاگرام و هزار تا چیز بی ربط دیگه هستین! به جای اینکه دنبال راه حل برای نجات کشور باشین همه اش دنبال کارهای نمایشی و عوام فریبانه هستید.
والا کسی مخالف باشه میشه اغتشاشگر و خس و خاشاک. چه بر سر مردم میارید
امروز هر كيلو مرغ از مرز يك دلار گذشت البته ببخشيد اشتباه كردم اقايان كه مشكل خرير مرغ ووووووو ندارند
نه به اعدام. اعتراض حق ماست
همه چیز از جمله معیشت مردم را فیلتر کرده اند. این هم رویش.

ولی یک سوال دارم. وظیفه نماینده مجلس و رئیس جمهور و دیگر مسئولان چیست؟ این سوال را به نظرسنجی بگذارید شاید دیگر دست از نظرسنجی فرمایشی برداشتید.
ببینید این فرموده ی حضرات مجلسی را در چند نکته میتوان توضیح داد:

1- فیلتر اینستاگرام باعث افزایش استفاده از فیلترشکن ها خواهد شد که این خود باعث پنهان شدن فحشا در تلفن کاربران بخصوص کودکان خواهد شد. یعنی علاوه بر اینکه جلوی آن به صورت کامل گرفته نخواهد شد، به گونه ای باعث عدم نظارت آن توسط والدین خواهد شد

2-فیلترینگ در کشور ما یک کاسبی بزرگ ، نامشروع و پنهانی را تحت عنوان خرید و فروش پراکسی(لازم به ذکر است که این خرید و فروش پراکسی در قوانین موجود ما غیرمجاز شناخته شده است) یا همان فیلترشکن ایجاد کرده است. خرید و فروش پراکسی علاوه بر صدمه زدن بر امنیت شخصی کاربران (از طریق انتقال اطلاعات آنان به سرورهای ناشناخته خارجی) باعث سخت شدن کار نیروهای پلیس الکترونیک یا همان پلیس فتا در رهگیری مجرمان سایبری خواهد شد. پنابراین کسانی که انحصار فروش این فیلترشکن ها را دارند از فیلترینگ استقبال خواهند کرد

3- فیلترینگ در واقع صورت مساله را پاک میکند ولی کمکی به سالم سازی فضای سایبری بخصوص برای کودکان، نوجوانان نخواهد کرد.

4- اینستاگرام به زودی و طی دو الی سه سال آینده به بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا تبدیل خواهد شد(طبق بررسی های کارشناسان خارجی) و این فیلترینگ برای کسانی که کاراقتصادی خود را در آن معرفی میکنند یک ضربه بزرگ محسوب خواهد شد

5- فیلترینگ اینستاگرام در ایران مردم و کابران را به سمت بی اعتمادی بیشتر به اپلیکیشن های داخلی سوق خواهد داد و علاوه بر آن مردم به سمت یک اپلیکیشن دیگر خارجی خواهند رفت

6- با فیلترینگ اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی، باعث انزوای فرهنگ اصیل ایران و ایرانی در سطح بین المللی نــــشویم. در واقع با فیلترینگ به صورت ناخودآگاه به مردم خود القا خواهیم کرد که ما یک فرهنگ تاثیر پذیر داریم. در حالی که ما میتوانیم تاثیرگذار باشیم. ما میتوانیم فرهنگ نجیب و اصیل ایرانی، که دنیا به آن نیازمند است را در سطح جهان معرفی کنیم. چرا مردم کشورهای جهان اطلاعات بسیار کمی از مردم خوبمان دارند؟؟؟
ببینید حتی حضور در فضای مجازی در سطح بین الملل باعث دوستی بین ملت ها، و حتی افزایش توریست در بلند مدت خواهد شد.

در پایان به عنوان پیشنهاد، این راه حل توصیه میشود که علاوه بر فرهنگسازی درست بخصوص والدین برای نظارت بر کودکان خود از طریق آموزش "چگونگی کارکرد با نرم افزارهای نظارتی والدین" به سمت فرهنگ سازی و ایجاد شبکه های پر مخاطب، جذاب و دارای بار علمی و اطلاعات علمی در درون اینستاگرام پیش رویم. خود به خود همین کانال های جذاب باعث کاهش بزه در این شبکه ها خواهد شد.
اگرچه که میتوان از طریق داشتن ارتباط موثر با مدیران این اپلیکیشن های معروف جهانی خواسته های خود را برای کنترل بیشتر، در آن مطرح کرد. (قوانین داخلی اینستاگرام برای عدم نمایش محتوای نامناسب قوانین خوب و قابل قبولی است) دنیا دنیای ارتباطات است، نه دنیای محدود سازی !
مجلسی که اکثریتش یاران احمدی نژاد باشند اونم با رای پایین و مشارکت کم مردم مطمئن باشین آمده که بیشتر دنبال موضوعات حاشیه ای باشه تا رفع مشکل اصلی مردم و مملکت که اقتصاد و معیشت هست.
بعد از ریس تبلیغات و وزیر ارتباطات سری بعد نوبت آوردن وزیر ارشاد به مجلسه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
آقای احمدی‌نژاد از لیستی یا کسی حمایت نمی‌کنند اما رویکرد تحریمی ندارند فقط می‌گویند به اسم ما کسی وارد مجلس نشود. این هم که لیستی ارایه نمی‌کنند به این دلیل است که معترضند که چرا این تفکر را رد صلاحیت می‌کنند. ما معتقدیم هر ایرانی حق دارد وارد عرصه انتخابات شود؛ چه اصولگرا باشد، چه پایداری باشد، ‌چه اصلاح‌طلب باشد، چه جبهه ملی باشد، چه نهضت آزادی باشد و ... هر ایرانی با هر تفکری زمانی که در ایران است، باید در قانونگذاری نقش داشته ‌باشد پس باید فضا را برای ورود همه افکار باز کرد اما امسال تنها فضا برای اصولگرایان باز شده است.
فعلا قتلگاه جای دیگه ای است اگر چشم هاتون رو باز کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار