بازدید 14724

کرونا ماهشهر را در حالت فوق‌العاده قرار داد

فرماندار شهرستان ماهشهر از اعلام وضعیت فوق العاده در این شهرستان به دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا به مدت یکماه (در تیرماه جاری) خبر داد.
کد خبر: ۹۸۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ 22 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ماهشهر، محسن بیرانوند شامگاه یکشنبه در ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان ماهشهر، اظهارداشت: متاسفانه از روزهای پایانی اردیبهشت ماه و همزمان با برگزاری مراسم و دیدوبازدیدهای عید فطر تاکنون ، شاهد وضعیت قرمز و فوق العاده‌ای در سطح شهرستان بوده‌ایم که روزانه بر آمار مبتلایان ویروس کرونا افزوده شده و این مسئله نشان از بی توجهی برخی از شهروندان به نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی افزود: این وضعیت باعث شد با در نظر گرفتن سایر جوانب ، تیرماه را حالت فوق العاده اعلام کنیم تا بتوانیم با اتخاذ تمهیدات لازم و تشدید نظارت‌ها در برقرار شدن نکات بهداشتی در همه اقشار جامعه و دستگاه‌های اجرایی، از این وضعیت رهایی یابیم.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان ماهشهر درخصوص برخی تمهیدات اتخاذ شده عنوان‌کرد : پیشگیری و برخورد با برگزار کنندگان مراسم فاتحه و عروسی ، استفاده ماسک در تمامی مراکز دولتی و خصوصی توسط عوامل آن مجموعه‌ها و مراجعه کنندگان آنها ، استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی توسط اصناف ، تأمین اقلام مورد نیاز بهداشتی و ارائه بسته‌های آموزشی به ساکنین مناطق حاشیه‌ای و پرخطر شهر و روستا بصورت خانه به خانه و آگاه سازی آنها ، ایجاد واحد مقابله با ویروس کرونا در سطح ادارات به‌ویژه شهرداری‌ها بطور موقت از مهمترین تدابیر اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این نیز معاونت اجتماعی فرماندار به‌طور اختصاصی و به دور از هرگونه فعالیت دیگر اداری ، مسئول پیگیری و نظارت بر اجرای این مصوبات توسط سایر دستگاه‌ها و عوامل ذکر شده در مدت یکماه وضعیت فوق العاده خواهد بود و وظایف اداری وی توسط دیگر معاونین انجام خواهد پذیرفت.

پیشنهاد برای فعالیت دو سوم نیروهای اداری در دستگاه های اجرایی ماهشهر

بیرانوند در خصوص نحوه فعالیت افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای در ادارات بیان‌داشت: در این خصوص نیز طبق مصوبه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ستاد استانی این موضوع ارائه خواهد شد که درصورت تصویب همچنان استفاده از ظرفیت دو سوم نیروی انسانی ادامه یابد.

وی گفت: با این کار مدیران موظف می شوند که یک سوم از نفرات خود را به‌ویژه نیروهایی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و درخطر ابتلا هستند ، همچنین بانوان باردار شاغل را به‌صورت دورکاری و یا مرخصی مورد حمایت قرار داده و از حضور آنها در محیط کاری خودداری خواهند کرد.

وی افزود : در راستای هماهنگی بیشتر بین بخشی و اعضاء ستاد در اجرای برنامه‌های محوله ، مقرر شد شهرداران ، مدیرعامل منطقه ویژه پتروشیمی ، مدیرعامل بندر امام خمینی ، فرماندهی سپاه ناحیه ماهشهر و نیروی انتظامی ، دادستان و رئیس اداره صمت و اصناف نمایندگان تام الاختیار خود را به دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان معرفی کنند و روزهای زوج با برگزاری جلسات ، بر روند تمهیدات صورت گرفته و رفع مشکلات بین بخشی تحت مدیریت دبیر ستاد که شخص مدیر بهداشت و درمان بندر ماهشهر است، فعالیت کنند تا از بروز برخی ناهماهنگی جلوگیری شود و در روند اجرای مصوبات ستاد تسریع گردد.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان بندر ماهشهر اضافه کرد: همه دستگاه‌ها و مراکز دولتی و خصوصی شهرستان می‌بایست در مدت یکماه وضعیت فوق العاده به صورت عملیاتی نظارت‌ها و فعالیت‌های خود در زمینه مقابله با ویروس کرونا را تشدید کنند.

وی افزود: از فعالان فرهنگی و اجتماعی ، اصحاب رسانه و سایر عواملی که می‌توانند در کاهش مبتلایان و تشدید نظارت‌ها نقش آفرینی داشته باشند تقاضا داریم تا به همکاری های خود با تلاش بیشتری ادامه دهند تا در پایان تیرماه کاهش مبتلایان را شاهد باشیم و به شرایط عادی و سفید دست یابیم.

بر اساس این گزارش، عمده افرادی که در خوزستان به کرونا مبتلا شدند سابقه حضور درآیین‌های عروسی، عزا و یا مسافرت داشته‌اند.

اجباری شدن ماسک در همه ادارات و ارگان‌ها مصوب شده است و در صورت همراه نداشتن ماسک توسط فرد، باید ماسک مورد نیاز ارباب رجوع توسط دستگاه‌های اجرایی تامین گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل