بازدید 31746
فوتونیوز

آذری جهرمی: مگر با ترور شهید سلیمانی، ما عراق را خالی کردیم که فضای مجازی را تعطیل کنیم؟/قالیباف: چرا یک پیام ساده بین دو شهروند ابتدا باید به خارج برود؟

قالیباف: چرا یک پیام ساده بین دو شهروند ابتدا باید به خارج برود؟ ما در همین شبکه ملی اطلاعات در خدمات پایه عمومی دچار کمبود جدی هستیم. انتظار تولید محتوا از وزارت ارتباطات نداریم اما سیاست‌گذاری در دست شماست.
کد خبر: ۹۸۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ 21 June 2020
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۰
یک‌ پیام ساده بین دو شهروند اگر برود خارج برای ان‌ دو مشکلی ایجاد نمی کند ولی اگر در داخل رد و بدل شود ان شخص سومی که پیام را می خواند اگر توهم‌ توطئه داشته باشد از همان پیام ساده هزار تا انقلت در می اورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
چقدر تو باهوشی
هر تبادلی باید از سرورهای داخلی رد بشود چه در خارج و چه در داخل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
رمزنگاری میشه آی کیو
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
ژشت طلبکار گرفتن و پرسیدن سئوالات به ظاهر مفید، مثل اینکه چرا در مبادله پیام از سرورهای خارجی استفاده میشود مشکلی از کشور حل نمکند. مثل این است که بگوییم چرا پردازنده های کامپیوترهای ما باید با تنکلوزی آمریکایی ساخته شود.
در دنیای کنونی نیاز به نرم افزارهای جهانی وجود دارد و فعلا در ایران چنین نرم افزاری که در کل جهان پاسخ دهد وجود ندارد.
نمیشه چند نرم افزار روی یک گوشی استفاده کرد و یکی برای داخل کشور و یکی برای ارتباطات بین الملل باشد.
البته بحث مراکز حساس کشور بحث متفاوتی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
ای کیو جان رمز گذاری برای افراد حرفه ای و دولتی مسئله ای نیست و قابل خواندن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
دسترسی برنامه های خارجی تاپ به گوشی های هوشمند را چک کن تا تعجب کنی،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
درود بر 00:00 نظر منهم همین است.
آقا رضایی فکر نمی کنید آمریکاییها خیلی هم خوشحالند که ما مرتب. موشک بسازیم ودر تمام نقاط کشورمان موشکهایی حتی سی متری. وفراتر از قاره پیما مستقر کنیم!!!
چه در خارج چه در داخل، سرک‌ کشیدن در پیام‌ های خصوصی مردم کار درستی نیست. به حریم خصوصی مردم احترام بگذارید.
چون من شهروند به خارجی بیشتر از شما اعتماد دارم
سوال بعدی
اتفاقا بستن فضای مجازی بسیار مفید است و یک فایده ان اینکه مردم با یاد اوری کلمه املاک نجومی اعصاب برخی را خرد نمیکنند
بعضی ها حسرت دوران محمد علیشاه را میخورند که با بستن تلگرافخانه تمام ارتباطات را قطع میکرد.
استدلال رو
مگر وقتی امریکا علیه ما دشمن شد به صورت رسمی در امریکا هستیم؟
ان وقت عراق که خنثی است را با اینستا گرام که مال دشمن است مقایسه می کنی؟
اقایان مسوول در وزرات ورزش لطفا اینقدر فیفا را گستاخ نکنید که در امور داخلی ما دخالت بی جا نکند
آمریکا باموشک توکاری نداره
آمریکا ميخواست اکثرایرانی ها توفقروبدبختی باشند
واززندگی نامیدبشوند
جوانها به خاطرفقرنتوانندازدواج کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
احسنت
خواهشا در خودروسازی و اقتصاد هم مثل موشک سازی به مردم خدمت کنید
زندگی فقط موشک نیست .
داریم زیر فشار اقتصادی ناشی از وابستگی به نفت و واردات له میشیم
چرا در موشک سازی اینقدر موفق بودیم ولی در اقتصاد گند زدیم ؟؟؟
وزیر محترم دو سال تلفن خیابان بهار ۴ شهر ماهشهر قطع شد و هر جا هم شکایت می کنیم فایده نداره !!!!!!!!!!!!!
وزیر محترم دو سال تلفن خیابان بهار ۴ شهر ماهشهر قطع شد و هر جا هم شکایت می کنیم فایده نداره !!!!!!!!!!!!!
آقایونی که در جای گرم و نرمتان نظرات افلاطونی میدید لطف کنید یک هفته خودتان را جای مردم بزارید و با درآمد ۳ میلیون تومانی با شرایط مستاجری زندگی کنید .

ببینم شجاعت انجام این کار را دارید یا نه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
در آمدهای زیر پانصد هزار تومان را به حساب نیاوردی
چرا باید پیام به خارج بره همین جا اقایان شیک و مدرن اونجوری که دلشان بخواد برایتان می فرستند مثل همین سایت های داخلی یه چیزی می نویسی چیزی دیگه برات مینویسن
ایکاش پول داشتم از این مملکت میرفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
ایکاشششششششششششششششششششششششش
جالبه مجلسی ها در توییتر که فیلتره توییت میکنن که اینستاگرام باید فیلتر بشه و فضای مجازی محدود.
مگه خودتون چقد به این محدودیت ها معتقد هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
همه امکانات دنیا باید در اختیار این آقایان باشد.
به جاش خودمان چندین ماهواره هوا کردیم که مزارع را نشان میدهد و کیک زرد داریم که همه مردم خوشحال و سیر و سالم و در رفاه و آزادی و استقلال و اسلام هم کاملا سایه عدالت علی ع بر تمام کشور سایه انداخته و همه دنیا حسرت ما را میخورند
طرح ابجاد اینترنت ملی از سال 1384 تا ۱۳۹۸ حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان هزینه دربرداشته‌است اکنون با کدام موتور جستجوی ایرانی وبا کدام ابزار هموطنان وکاربران اینترنت میتوانند از آن استفاده نمایند و این همه پول در کدام بستر و ساختار شبکه متطل به اینترنت ملی استفاده شده است اگر بحث زیرساخت است که میبایست آن وزارت ارتباطات تقبل کند نه اینکه از بودجه اینترنت ملی برای کار دیگز استفاده گردد با 19 هزار میلیلرد تومان در زمینه امنیت شبکه وایجاد اینترنت ملی میتوانستیم هزاران نیرو کار با تحصیلات بالا را جذب و اینترنت ملی را راه اندازی کنیم ومانند هوا فضا از آن کشور بهره مند میشودودیگرنیاز نبود یک کاربر بدون نیاز به رفت و برگشت به خارج از کشور بصورت مجازی از آن استفاده نماید
آقاى قاليباف موتور كوگل وواتساب در كدام كشور است كمى مطالعه كنيد مثلا شما رييس مجلس هستيد
قالیباف یه جوری حرف می زنه که انگار نفر اول مملکت است؟ یا شاید فکر می کنه که رای میلیونی آورده و از طرف خیل عظیمی از جامعه وکالت دارد تا اینطوری برای هشتاد میلیون تصمیم می گیرد و حرف می زند!؟ اگر به آرای خودتان هم بسنده کنید می بینید که با حداقل رای وارد مجلس شدین و در عمل هیچگونه حقی برای صحبت کردن از طرف مردم ندارین.
جهرمی وزیر ارتباطات روز گذشته به مجلس رفت تا به باصطلاح نگرانی های نمایندگان تازه به مجلس راه یافته درباره شبکه های اجتماعی پاسخ بدهد. او بدرستی گفت که به جای بستن و فیلتر کردن شبکه های اجتماعی راه حلی پیدا کنید که مردم روی همین شبکه های اجتماعی مخاطب مطالب شما شوند. با بستن و فیلتر کردن که مشکل حل نمی شود. (فکر نان کنید که خربزه آب است!)
این خیال خام که با سانسور و بستن و فیلتر کردن مردم بناچار مخاطب می شوند هنوز در جمهوری اسلامی نهادینه است و مجلس کنونی را هم با همین هدف و اندیشه تشکیل دادند. مجلسی که به جای رسیدگی به مهم ترین مسائل اجتماعی و خارجی، روز گذشته تعطیل شد تا علیه خورشید گرفتگی نماز آیات بخواند. سه روز است قاضی منصوری در بخارست کشته شده تا دهان باز نکند و مسیر دادگاه اکبر طبری را تغییر داده و از سطح به عمق ببرد و مجلس بی خیال این قتل نماز آیات خواند! لابد چند روز دیگر هم تعطیل می کنند تا "آیت الکرسی" " بخوانند

ایران نه مشکل کرونا دارد، نه مشکل تحریم، نه خطر رفتن پرونده اتمی اش به شورای امنیت سازمان ملل، نه مشکل بی پولی و توقیف پولهایش در کشورهای خارج، نه با اعتیاد و فحشا، بیکاری، دستفروشی، کارتن خوابی و کولبری، گرانی ساعت به ساعت اجناس، افزایش بی وقفه طلاق و کاهش بی وقفه تر ازدواج، آلوده شدن مدارس به بزه کاری و ... بلکه مشکلش خورشید گرفتگی است که دیروز با نماز "آیات" آن را هم حل کردند! زیر پایشان خالی است، چشم به آسمان دارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
نماز آیات بدلیل ترس انسان های بدوی از حوادث طبیعی بوده و الان که علت همه حوادث طبیعی مشخص است کسی نمی ترسد که لازم باشد نماز آیات بخواند.
شما اولا اگر برای رضای خدا رفته بودید عراق به جنگ داعش وقتی خودتون اعلام نابودی حکومت داعش کردید باید بر میگشتید نه اینکه شروع کنید به تعیین تکلیف برای مردم عراق ثانیا اگر به قول شما برای امنیت کشور لازمه در عراق و سوریه و ... باشید پس کار آمریکا هم درسته که در کشورهای مختلف هست تا امنیت آمریکا رو حفظ کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
درود بر 3:20
اقای قالیباف
لطفا در صحبت کردن دقت کنید
پخش تلوزیون هم ابتدا میره خارج و از انجا برای کل ایران پخش میشه
جنگ زرگری بین مجلس و‌دولت راه انداختین تا حواس مردم را از نابسامانی کنترل بیماری دور کنید.!!!
بجای این حرفها، دنبال راه حلی برای نجات جان مردم و کشور باشید.
آقای قالیباف اگر این بستر ها امن نیستند چرا خودتان استفاده می کنید
جناب قاليباف وقتي اعتماد نباشد وقتي اميد به اصلاحات نباشد وقتي تمام سياستها در جهت همون 4 درصديها باشد وقتي با با 4 درصد راي نماينده 96 درصد ميشن وقتی حرف 96درصدش ميشه حرف وقتي انواع و اقسام بزه ها انجام ميشه و آب از آب تكون نميخوره و با يه شو همه يز رو سر هم ميكنن وقتي رقمهاي اختلاس با واحد خاوري سنجيده ميشه وقتي فقر و دروغ و بيكاري و ... فقط براي اون 96 درصده وقتي بحث برخورد با حجاب فط براي اون 96 درصده و خيلي وووو هاي ديگر ، اون96 درصد توجهي به حرفهاي شما نميكنن و با بگير و ببند كاري هم پيش نميره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
درود بر این نظر دهنده
اقای آذری جهرمی چرا برای توجیه کار خودت از دیگران هزینه می کنی
آقای جهرمی بله باید کار کرد!!!! ولی چند سال باید برای دریافت ADSL از مرکز تلفن شهید بهشتی تهران خیابان مرودشت برای خیابان پلیس انتظار کشید هر بار تماس می گیریم می گویند ظرفیت خالی نداریم با شما تماس می گیریم
جناب قالیباف شما سکوت کنید.....
آقای قالیباف فرموده اند: مقاومت فعال و هوشمندانه راهبرد جدید ملت است!.... لطفا مسئولان و فرزندانشان نیز مقاومت کنند!.... کمر ما زیر بار گرانی ها شکست. خانه دار شدن آرزو شد. خرید ماشین و ازدواج و تشکیل خانواده دیگر ممکن نیست!.....
آقای قالیباف میشود یک پیام بدون اینکه از کشور خارج شود در همین شبکه داخلی گردش کند اما با این شرط که زیر ساخت مناسب و جلب اعتماد مردم این وسط صورت بگیرد. استفاده از رمزنگاری های دوطرفه که حتی سازنده گان نرم افزار های داخلی هم امکان خواندن محتوای پیام را نداشته باشند میتونه اعتماد به برنامه های داخلی رو افزایش بده. من یکی از خدامه بجای پرداخت 4 برابری پهنای باند خارجی از همین پهنای باند داخلی برای کسب و کارم استفاده کنم.
گفتم چرا آمریکایی ها اصلا" خواب و خوراک ندارند !!!! چرا قیمت و طلا و خودرو و مایحتاج مردم و آمار فساد و بیکاری و .... در آمریکا روز به روز بالاتر میره و ارزش پول ملی شون روز به روز پایینتر میاد !!!!!
یکی این پیام رو به گوش نماینده های ظاهرا محترم برسونه، تکنولوژی برای پیشرفت از شما اجازه نمیگیره. تا چند سال دیگه تکنولوژی اینترنت ماهواره ای رایگان همه جای دنیا در دسترس قرار میگیره، لطفا بودجه مملکت رو برای جاه طلبی خرج نکنید. اینترنت ملی جوک خنده داری بیش نیست.
آذی جهرمی شده کارشناس سیاسی نظامی قالیباف شده کارشناس آی تی!!!!!! مملکت گل و بلبل که می گن همینه
آقای جهرمی!
اول بگو چقدر از فروش ترافیک پول در میارید و سیاست های عامدانه برای تحریک مردم به مصرف هر چه بیشتر دارید، بعد بشینیم با هم صحبت کنیم.
آقای قالیباف هم مشخص کرد از همین ابتدا رویه جناب علم الهدی را دنبال می‌کند و تلاش میکند با اظهار نظر خودش را به سر تیتر خبرها برساند
صحبت های داخل شبکه از همه صحبت ها فعلا مهمتر هست وزیر جوان عمق این رابطه بین جوان و مجازی را درک نکرده
آقای قالیباف چرا باید پیام ساده بین دو شهروند رو اول بدیم شما بخونید؟!
چرا یک پیام اول باید به خارج برود؟! خب اگه اگاهی داشتید این سوال رو نمیکردید!!!
اگه تو دوران کرونا همین شبکه های اجتماعی نبود شرایط مردم هزار برابر سخت تر میشد
الکی بهانه نیارید که چرا پیام باید بره خارج من به عنوان یه ایرانی که دارم از شبکه اجتماعی خارجی استفاده میکنم مشکلی با اینکه سلام علیکم با یکی دیگه بره خارج ندارم شما اگه مشکل دارید یدونه شبکه اجتماعی مخصوص خودتون بسازید که پیامهاش خارج نره
سلام بین گفته آقای آذری جهرمی در متن خبر و تیتر هماهنگی نیست. یکی "عراق" است یکی "منطقه".
اقاي قاليباف اگر منطقي باشيم حرف شما خوب وملي گرايانه هست ولي مردم اعتمادي به زير ساختها وامنيت شبكه هاي داخلي ندارد
حق با آقای وزیر ارتباطات است! بستن تلگرام هم تنها ضرر زده به کار و کاسبی مردم که با وجود کرونا باید بیش از پیش مجازی باشد.
اگر شبکه ملی هم راه انداختید به مردم حق انتخاب بدهید . نیاید دوباره با فیلتر و زور مجبور به استفاده کنید . من شخصا ترجیح میدهم پیام هایم در سرور های خارجی جا به جا شود تا در سرور های دولتی ایران .
آقای قالیباف چرا شما از توئیتر استفاده می کنید؟
می خواهی یک ایمیل ایرانی ایجاد کنی دیگه کم مونده استشهاد محلی هم بخوان اونوقت شما می خواهی به داخلی ها اعتماد کنیم؟
مجلس از زور بیکاری نمیدونه چیکار کنه. مجلسی ناکارآمد که به صرفا قربان گو است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
کاملا موافقم.
نقض فرمایش جناب وزیر در فرمایش خودشان است. در خصوص صفحه سردار سلیمانی است به محض این که دشمن احتمال ضرر می بیند، صفحه سردار را از دسترس خارج می کند
پردازشگر اینتل هم صهیونیستی است. واردات هر دستگاهی که محصولات اینتل دارد باید ممنوع شود!
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
الله اکبر از این هوش و ذکاوت. خدایا با کی شدیم هشتاد و پنج میلیون
شوروی هزاران بمب موشک داشت ولی نه خودش موند و نه در زمان بودنش هواپیمای مسافری را با دو موشک سرنگون کرد
امریکا برای به زانو دراوردن کشورهای متوهم و ماجراجو هزاران راه بهتر از جنگ داره با یک توییت پول ملی را نابود میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
حق با شماست
یعنی الان معضل مملکت فضای اجتماعی است؟! نمایندگان کار مهمتری ندارند؟مردم از فشار گرانی مستاصل شدن بابا
قالیباف جان با چه فیلتر شکنی میری توییتر؟ حالا که کار غیر قانونی می کنی حداقل اسمشو بگو ما هم از اون استفاده کنیم. فیلتر شکن من اذیت می کنه
سلام آقای جهرمی عزیز .در عصز جدید حتی جوابگوی ثبت نام تلفن ثابت نیستید آن هم در مرکز اصقهان .!!!!!!!!!!
کمی به خود آیید و شعار را کنار بگذازید و عمل گرا باشید .
بنده رفتم ثبت نام تلفن ثابت کنم !!!!!! گفتند امکانات نداریم آن هم در شاهین شهر اصفهان .ببه 195زنگ زدم و یه شماره پیگیری دادند .
این است عصر دیجتال'!!!!!!!!!!!!!
از اون اول این مجلس انتصابی را آوردند تا فشارهای احتماعی بر مردم را بیشتر کنند ولی با دنیای مرتبط کنونی کاملا در اشتباهند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان