بازدید 37803

ردپای احمدی‌نژادی‌ها در پرونده طبری؟

درحالی‌که یک چهره سابقا نزدیک به احمدی‌نژاد خبر از دوستی و رفاقت خودش و طبری داده است، محمد مهاجری، روزنامه‌نگار اصولگرا هم خبر داده بود که یکی از مدیران احمدی‌نژاد با شروع دادگاه طبری قصد خروج از کشور را داشته که به علت محدودیت‌های کرونا ناکام مانده است.
کد خبر: ۹۸۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 21 June 2020

 

به گزارش تابناک، روزنامه شرق نوشت: درحالی‌که یک چهره سابقا نزدیک به احمدی‌نژاد خبر از دوستی و رفاقت خودش و طبری داده است، محمد مهاجری، روزنامه‌نگار اصولگرا هم خبر داده بود که یکی از مدیران احمدی‌نژاد با شروع دادگاه طبری قصد خروج از کشور را داشته که به علت کرونا ناکام مانده است. او دیروز هم خبر از وام‌های کلانی داده که در زمان هاشمی‌شاهرودی از سوی طبری به تیم احمدی‌نژاد داده شد. او گفته است: نکته مهمی که این روزها فراموش شده این است که تخلفات طبری را در دوره آملی‌لاریجانی منحصر کرده‌اند، درحالی‌که اصل داستان به دوره آقای مرحوم هاشمی‌شاهرودی برمی‌گردد؛ زمانی که اطرافیان احمدی‌نژاد هم‌دوره‌ای آقای هاشمی‌شاهرودی بودند و وام‌های متعدد توسط اکبر طبری به اطرافیان احمدی‌نژاد داده می‌شد. علاوه‌بر دوره آملی‌لاریجانی باید به طور خاص‌تر آن دوره را بررسی کرد و به خدماتی که اکبر طبری به احمدی‌نژاد داده، مفصل‌تر بپردازند. عباس امیری‌فر اخیراً گفته بود: «من با آقای منصوری دوست بودم و در بسیاری از جلسات فقه با هم شرکت می‌کردیم.

یک روز به من گفت می‌خواهیم شما را برای انتشار سی‌دی «ظهور نزدیک است» دستگیر کنیم. من ابتدا فکر کردم شوخی می‌کند، اما ۱۱ اردیبهشت دیدم بدون اینکه به من احضاریه یا اخطار دهند، یک‌مرتبه من را دستگیر کردند و ایشان قاضی ما شدند….»

چندی قبل متنی منتسب به بازجویی‌های اکبر طبری در فضای مجازی منتشر شد که نام دو نفر از نزدیکان سابق احمدی‌نژاد؛ یعنی مهرداد بذرپاش و محمدرضا میرتاج‌الدینی در آن آمده بود. اول از همه بذرپاش که زمزمه ریاستش بر دیوان محاسبات شنیده می‌شود و بعد هم میرتاج‌الدینی تکذیبیه‌ای منتشر کردند و مطلب منتشرشده را مجعول و کذب خواندند. در تکذیبیه میرتاج‌الدینی آمده است: «مدتی قبل شایعه‌ای با عنوان «اعترافات طبری» در فضای مجازی پخش شد که اساساً دروغ و ساختگی بود و در این خبر دروغ نام چندی از افراد سیاسی و مدیران کشور از جمله نام اینجانب را ذکر کردند. به دروغ مدعی شدند که ریاست مجلس سابق از طریق متهم معروف «اکبر طبری» که پرونده سنگین آن در حال رسیدگی است اعمال نفوذ می‌کردند و این خبر دروغ هم از طرف بعضی از افراد مذکور در اعترافات تکذیب شد و هم از طرف سازمان اطلاعات سپاه تکذیب شد. اینجانب قبلاً تکذیب کرده بودم و مجدداً دروغ و ساختگی و جعلی‌بودن آن را اعلام می‌کنم و واحد حقوقی دفتر اینجانب از افرادی که در فضای مجازی آن را منتشر کرده و اصلاح نکرده‌اند به‌عنوان نشر اکاذیب شکایت می‌کند».

کدام احمدی نژادی‌ها از قوه قضائیه آمدند؟

سایت نامه‌نیوز سه سال پیش نوشته بود که ماجرای نزدیکی احمدی‌نژاد و آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، بیش از هر چیز متشکل از چهار نفر: سعید مرتضوی، محمدرضا رحیمی، غلامحسین الهام و محمدشریف ملک‌زاده است. مرتضوی از قوه قضائیه به دستگاه احمدی‌نژاد آمد. محمدرضا رحیمی، معاون‌اول احمدی‌نژاد هم در انتهای دهه ۷۰ و ابتدای دهه ۸۰ طبق برخی اقوال رابطه بسیار نزدیکی با هاشمی‌شاهرودی داشته است.

غلامحسین الهام که هنوز یکی از طرفداران بی‌سروصدای احمدی‌نژاد است، سه سال در زمان ریاست هاشمی‌شاهرودی بر قوه قضائیه سخنگوی این قوه بود و بعد بلافاصله سخنگوی دولت احمدی‌نژاد شد. او البته وزیر دادگستری، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی و نیز رئیس دفتر احمدی‌نژاد هم بود و بالاخره محمدشریف ملک‌زاده، مشاور سابق هاشمی‌شاهرودی در امور اجرایی و عضو هیئت امنا و معاون امور علمی دانشگاه عدالت که در دو سال پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

او بین این چهار نفر مشهورترین چهره رابط بین قوه مجریه و قضائیه بود. سایت انتخاب درباره او نوشته بود که «ملک‌زاده قبل از آمدن به تهران، در مشهد ساکن بود و با ارتباطاتی که فراهم کرد در سفرهای آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، رئیس وقت قوه قضائیه، سعی می‌کرد رانندگی و همراهی ایشان را از دست ندهد. هم‌صحبتی با آیت‌الله شاهرودی راهی شد برای امکان ارتباط با مقامات قضائی و رسیدن به مدیرکلی در این قوه…». پس از پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۴، ملک‌زاده با نزدیک‌شدن به مشایی، به معاونت رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی رسید. او تا پایان دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

ملک‌زاده سال ۹۰ از سوی علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه وقت، به سمت معاونت مالی و اداری این وزارتخانه منصوب شد که این انتصاب واکنش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را برانگیخت و تا آنجا پیش رفت که وزیر امور خارجه را در آستانه استیضاح قرار داد. این در حالی بود که وزارت اطلاعات نیز طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه صلاحیت ملک‌زاده برای تصدی مسئولیت جدید را رد کرده بود. او ۲ تیرماه ۹۰ احضار و تفهیم اتهام به زندانی شد. حدود سه ماه بعد و در روز ۲۱ شهریور عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان وقت، در جمع خبرنگاران از آزادی ملک‌زاده با «قرار وثیقه» خبر داد. انصاف‌نیوز نوشته است که شرکت سیتی وان، شرکتی در خیابان انقلاب است که بنری جلوی آن گذاشته شده و روی آن نوشته: «اولین سازمان بین‌المللی در حوزه سلامت، کیفیت، حلیت، اصالت و استاندارد محصول». این شرکت متعلق به محمدشریف ملک‌زاده، رئیس سازمان گردشگری دوران محمود احمدی‌نژاد است. ملک‌زاده این روزها در حال برگزاری وبینار با موضوعات اقتصاد، گردشگری، موفقیت و… است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۲
رد پای احمدینژادیها!!!شرق عزیز هر وقت در یک پرونده خلاف رد پای خود احمدینژاد را پیدا کردی اونوقت ذوق زده شو عزیز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
شرق عزیز ؟ معلوم الحال تر از این روزنامه و تخریب چی بودنش مگه هست؟
خیلی جالبه
تا نزدیک انتخابات 1400 شدیم روزی دو تا خبر علیه احمدی نژاد دارید منتشر میکنید
ظاهرا هر كس به طبري سلام كرده يا جواب سلام او را داده هم بايد دستگير و محاكمه كرد!
اينگونه خبرپراكنيها باعث انحراف در روند رسيدگي به اين پرونده حداقل در سطح جامعه خواهد شد، بهتر نيست به جاي حدس و گمان و اما و اگر بگذاريم دستگاه قضا كار خودش را انجام دهد؟
یکی از مدیران دوران احمدی نؤاد چه ربطی به دکتر احمدی نژاد داره ....
احمدی نزاد چیزی نخورد اکر هم میخورد نوش جونش. خدمت کرده حقشه بر خلاف این ها که فقط میخورند هیچ کاری هم نکردند. هرچند دکتر محمود این لکه ها بهش نمیچسبه.
چقدر حسادت وکینه چقدر دروغ پردازی و داستان سرایی ... تابناک بس کن خودتون فهمیدید چی نوشتید اینها چه ربطی داشت به احمدی نژاد ... از موقعی که شایعه شده احمدی نژاد نامزد ریاست جمهوری میشه هر روز دروغ پردازی هر روز مطالب زرد و بی ارزش و پوچ منتشر می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
اونایی که حرف خودشان را در شورای نگهبان پس گرفتند، در یوم القیامه باید ایستاده در پیشگاه احکم الحاکمین دلیل توجیه عمل فتنه انگیزشان را بیاورند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
اینها کسانی هستند که می ترسند شیری مثل احمدی نژاد دوباره برگرده ودست خیانتکارشون روازبیت المال
قطع کنه ،
8 سال تخریب از گزوه رفسنجانی روحانی...براتون درس عبرت نشد.وضعیت کشور از نظر اقتصادی فرهنگی..کگه از این بدتر هم میشه ختی از دوره جنگ هم وضعیت مردم بدتره.به خودتون بیاین.اونی که این همه سال تخریب کردین الان شده عزیز چون خدا خواسته...

در اخر دیگه مشکل دو قطبی تو کشور وجود نداره ایشون به خواست خدا تایید میشن .بازم هر چی خدا بخواد یا حق.
ماشا الله احمدی نزاد و احمدی نژآدی ها هیچ تپه ای رو در کشور از لطف خود بی نصیب نگذاشته اند!!!
تا روزی که احمدی نژاد در کنار جناح اصولگرا بود ، او بهترین فرد در کره خاکی بود و اطاعت اواطاعت خدا بود ( فرمایشات مصباح) ولی وقتی به اغوش ملت برگشت شد انحرافی ؟؟؟
آقای احمدی‌نژاد از لیستی یا کسی حمایت نمی‌کنند اما رویکرد تحریمی ندارند فقط می‌گویند به اسم ما کسی وارد مجلس نشود. این هم که لیستی ارایه نمی‌کنند به این دلیل است که معترضند که چرا این تفکر را رد صلاحیت می‌کنند. ما معتقدیم هر ایرانی حق دارد وارد عرصه انتخابات شود؛ چه اصولگرا باشد، چه پایداری باشد، ‌چه اصلاح‌طلب باشد، چه جبهه ملی باشد، چه نهضت آزادی باشد و ... هر ایرانی با هر تفکری زمانی که در ایران است، باید در قانونگذاری نقش داشته ‌باشد پس باید فضا را برای ورود همه افکار باز کرد اما امسال تنها فضا برای اصولگرایان باز شده است.
معتدم کار درستی نیست تخریب و تهمت
باز شروع شد!!!
کلا هر چی میشه یکی میخواد پای احمدی نژادو بکشه وسط...
ینی این رسانه ها کاری جز این ندارن ک ذهن هارو تغییر بدن
باید گریست ب حال این رسانه ها و این درماندگی
متاسفیم!
شرف تنها چیزیه که ازش بویی نبردید یعنی هر چیزی رو میخوایین به احمدی‌نژاد بچسبانید همچین تیتر زدید ردپای احمدی‌نژاد در پرونده طبری که انگار طبری معاون و رفیق احمدی نژاد بوده تهش هم رسیدید به چند تا حرف خنده دار،رسما خجالت بکشید البته اگر معنی خجالت رو میفهمید
میگن رد تایر ماشین احمدی نژاد تو خیابانی که خانه طبری هست پیدا شده . حتما تو روزنامه اعتماد و شرق و....منتشر کنید !!!!!!!
همین مطلب نشان میدهدکه زمداری رفاقتی در کشور چه به روز مردم مظلوم آورده
مگر طبری بانک داشته که وام داده
مردم خیلی فراموشکارند...واقعاً برای مردم این کشور متاسفم...بعضی از اقوام تا بیشتر از 2هزار سال,وقایع تاریخی خودشان فراموش نمیکنند, ولی ملت ما حتی اتفاقات همین چند سال پیش یادشان رفته...!!! واقعاً که
چرا این همه دزددر یس مسئولان کشور است چه کسی اینها را انتخاب میکند و چه کسی باید اینها را محاکمه کند ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان