بازدید 19528
۲

تا پایان سال ۱۸ ماهواره تولید داخل خواهیم داشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که تا پایان سال ۹۹، ۱۸ ماهواره تولید داخل داریم، گفت که برنامه صلح آمیز فضایی با تکیه بر توان پرتابگران وزارت دفاع در حال پیگیری است و اخیرا ظرفیت‌های نیروی هوا و فضا سپاه نیز به ظرفیت‌های عملی کشور اضافه شده است.
کد خبر: ۹۸۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ 21 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در گزارش به نمایندگان از فعالیت‌های این وزارت خانه گفت که وزارت ارتباطات در دو حوزه و دو محور تولیدی فعالیت دارد که شامل شبکه ملی اطلاعات و برنامه صلح آمیز فضایی است.

وی توضیح داد: در برنامه فضایی تعداد ماهواره‌های جمهوری اسلامی ساخت داخل در حرکتی بسیار عظیم تا سال ۹۲ سه مورد، تا سال ۹۶ ، ۷ مورد و تا پایان سال ۹۸ ، ۱۵ مورد بود که این میزان تا پایان سال ۹۹ به ۱۸ ماهواره تولید داخل می‌رسد.

وزیر ارتباطات افزود: مطابق برنامه پنج ساله، درصد پیشرفت تولید ماهواره ۸۲ درصد بوده است که در سال ۹۸ با همه مشکلات، دولت یازدهم بودجه حوزه فضایی را دو برابر کرد برنامه صلح آمیز فضایی با تکیه بر توان پرتابگران وزارت دفاع در حال پیگیری است و اخیرا ظرفیت‌های نیروی هوا و فضای سپاه نیز به ظرفیت‌های عملی کشور اضافه شده است.

ادامه دارد...

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
احسنت همین الان دلار 19 تومنی داریم
نیازی به پایان سال نیست
و قیمت گوشت رو هم به کیلیویی 1 میلیون تومان خواهیم رساند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار