بازدید 18269

برتری ۱۳ درصدی بایدن مقابل ترامپ

پیش بودن نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات پیش‌روی آمریکا در مقابل رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه این کشور در نظرسنجی جدید، به ۱۳ درصد رسید.
کد خبر: ۹۸۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 18 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، بر اساس نتایج نظرسنجی جدید «رویترز-ایپسوس»، برتری «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مقابل «دونالد ترامپ» به ۱۳ درصد افزایش یافته است.

در نظرسنجی انجام شده، ۴۸ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری آمریکا به بایدن رای خواهند داد، این در حالی بود که تنها ۳۵ درصد اعلام کردن به رقیب جمهوری‌خواه او یعنی رئیس‌جمهور آمریکا رای می‌دهند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، حمایت از ترامپ در نظرسنجی‌ها در ماه‌های اخیر با کاهش مواجه شده است. نحوه برخورد او با همه‌گیری کرونا در آمریکا و همچنین واکنش وی به اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر که در پی قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس جرقه خورد، علت این کاهش عنوان می‌شود.

بنا بر این گزارش، ۵۵ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند از نحوه عملکرد ترامپ در مقابله با بحران کرونا در آمریکا که تاکنون جان حدود ۱۲۰ هزار نفر را گرفته، رضایت ندارند. دو سوم شرکت‌کنندگان هم با اعتراضات ضدنژادپرستی این کشور که بیش از سه هفته است در جریان است، ابراز همدردی کردند. رئیس‌جمهور آمریکا آشکارا موضعی تهاجمی در مقابل معترضان دارد و بارها به استفاده از نیروی نظامی برای سرکوب اعتراضات تهدید کرده است.

همچنین بر اساس نظرسنجی جدید، حمایت از ترامپ در میان جمهوری‌خواهان از ابتدای ماه مارس با ۱۳ درصد کاهش مواجه شده است. رضایت ۳۸ درصدی از ترامپ در بین همه شرکت‌کنندگان در نظرسنجی جدید نشان دهنده پایین‌ترین میزان رضایت از وی از ماه نوامبر، زمانی است که مراحل استیضاح او در کنگره طی می‌شد.

تنها نقطه قوت ترامپ در مقابل بایدن طبق این نظرسنجی، مسئله اقتصاد بود. ۴۳ درصد شرکت‌کنندگان معتقدند که ترامپ به لحاظ اقتصادی برای آمریکا بهتر است، در حالی که این رقم برای بایدن ۳۸ درصد بود.

این نظرسنجی بین ۱۰ تا ۱۶ ژوئن با شرکت ۴ هزار و ۴۲۶ نفر انجام شد. حاشیه خطا در این نظرسنجی ۲ درصد بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان