بازدید 8632

گفت‌وگوی نتانیاهو و پمپئو درباره ایران و منطقه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا درباره طیفی از مسایل از جمله ایران گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۹۸۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ 16 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، براساس اعلام دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم روز دوشنبه با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و از وی به دلیل اقدام جدید واشنگتن علیه دیوان بین‌المللی کیفری تشکر کرد.

نتانیاهو و پمپئو همچنین درباره ایران و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند. این گفت‌وگو در حالی انجام شد که پمپئو روز دوشنبه در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا شرکت کرده و این اتحادیه با طرح معامله قرن واشنگتن مخالفت کرده و درباره الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

دولت ترامپ پنجشنبه هفته گذشته (۲۲ خرداد) اعلام کرد، تحریم‌های اقتصادی و محدودیت ورود به خاک آمریکا را برای همه اعضای دیوان بین‌المللی کیفری که علیه نیروهای آمریکایی به اتهام جنایت جنگی در افغانستان پیگیری می‌کنند، اعمال خواهد کرد.
مایک پمپئو در نشست خبری که به همراه وزیران دفاع، دادگستری و مشاور امنیت ملی ترامپ برگزار شد، دلیل دیگر این تصمیم را اقدام دادستانی دیوان بین‌المللی کیفری علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
آمریکا از سال ۱۳۹۷ به طور رسمی اعلام کرد به عضویت خود در این دادگاه پایان می‌دهد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل درباره دستور اجرایی واشنگتن که اجازه تحریم اقتصادی علیه افراد خاصی از دیوان بین المللی کیفری را داده، فقط به ابراز نگرانی، بسنده کرده است.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه نیز روز جمعه در بیانیه‌ای تصمیم آمریکا برای تحریم کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری را حمله به کشورهای عضو اساسنامه رم دانست که این دیوان براساس آن به‌وجود آمده است.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری آنلاین تأکید کرد، این مسأله مایه نگرانی جدی است؛ زیرا ما به عنوان اتحادیه اروپا حامیان ثابت قدم دیوان کیفری بین‌المللی هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل