بازدید 9746

فتحی:استراماچونی و دیاباته را کی به استقلال آورد؟

کد خبر: ۹۸۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 14 June 2020

امیرحسین فتحی مدیرعامل پیشین استقلال که بعد از جدایی از باشگاه سکوت کرده بود و با حکم وزیر ورزش، رییس مجموعه انقلاب تهران سد، حالا بعد از حملات جباری به حرف آمده است. 

به گزارش تابناک ورزشی، فتحی که باشگاه را با بحران های بزرگی تحویل جانشینانش داده است، اظهارداشت: نمی دانم چند ماه است که صحبتی انجام نداده ام، بعد از 6 ماه از جدایی ام از استقلال این اولین مصاحبه ای است که انجام می دهم اما 6-7 ماه سکوت کرده بودم چون خودم را استقلالی می دانم.دوست داشتم و دارم تیم محبوبم در کمال آرامش کار خودش را دنبال کند اما متاسفانه عده ای که در «فراموش خانه» استقلال هستند هر از گاهی به بهانه های مختلف از سوراخ بیرون می آیند!

* ناجوانمردها مواردی که در زمان من نبوده را به من ربط می دهند

وی افزود: این عده برای آنکه خودشان را مطرح کنند صحبت هایی انجام می دهند و دروغ هایی را به من نسبت می دهند. این تعداد از افراد چون می دانند من به خاطر استقلال سکوت می کنم سوء استفاده کرده و در کمال بی اخلاقی و ناجوانمردی مواردی را به من نسبت می دهند که اصلا در زمان مدیریت من نبوده و به من ارتباطی نداشته است.

* از سکوت من سوء استفاده می کنند

فتحی خاطرنشان کرد: از امروز رویه ام را عوض خواهم کرد و با تمام کسانی که سعی دارند فضای استقلال را آلوده کنند برخورد کرده و جوابشان را خواهم داد. این تعداد آقایان باید بفهمند که نباید هر حرفی را به من نسبت بدهند یا اینکه خیلی راحت از سکوت من و امثال من سوء استفاده کنند.

* مدیر درجه 3 مدعی شد مدیران بعدی باید طلب بویان را می دادند

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال با اشاره به این موضوع که وی مطالبات بویان را پرداخت نکرده است عنوان کرد: بویان را نه من جذب کردم و نه در زمان مدیریت من با این باشگاه قرارداد بسته است.یک آقایی که در باشگاه استقلال معاون درجه 2 و 3 بوده است مدعی شده مطالبات بویان را باید مدیران بعدی پرداخت می کردند.

* نامه فسخ قرارداد بویان 2 ماه قبل از مدیریت من به باشگاه ارسال شد

وی ادامه داد: در تاریخ 31 خرداد 97 یعنی 2 ماه قبل از اینکه من وارد استقلال شوم وکیل بویان ایمیل رسمی به باشگاه ارسال کرده و فسخ قرارداد بویان رابا باشگاه اعلام کرده است. آن زمان فتحی کجای کار بوده است؟ وقتی من اصلا در باشگاه نبودم و نامه فسخ قرارداد این بازیکن 2 ماه قبل از حضور من به باشگاه ارسال شده، اما این بازیکن را به من نسبت می دهند اسم این کار چیست؟

فتحی یادآور شد: برای این آقایان متاسف هستم که برای مطرح کردن خود دنبال انتشار نامه های باشگاه هستند که خودشان را مطرح کنند.آقایان در کمال ناجوانمردی هر کاری دلشان می خواهد انجام می دهند.

* مردم تصور می کنند اگر شفر در استقلال بود پول نمی گرفت

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه خیلی ها وی را عامل مشکلات شفر و این باشگاه پیرامون شکایت به فیفا می دانند عنوان کرد: مردم و هواداران تصور می کنند که اگر شفر الان در تیم استقلال مانده بود پولی نمی گرفت.اگر این مربی آلمانی امسال سرمربی تیم ما بود امسال به تنهایی حدود یک میلیون دلار با باشگاه قرارداد داشت و باید پولش را پرداخت می کردیم. همچنین ساشا شفر و کولی هر کدام در سال حدوداً 150 هزار دلار با باشگاه قرارداد داشتند.

 

* قراردا شفر و همکارانش یک میلیون و ششصد هزار دلار بود

وی ادامه داد: یعنی جمع این دو مربی به همراه مارتین فورکل، فیلیپ آندریاس و یک مربی گلرها که در نیم فصل به تیم ما آمد و در زمان آقای افتخاری نیز مدتی در تمرینات شرکت کرد هم قرار بود به کادر فنی اش اضافه شود که درخواست مکتوب آن هم موجود است.هر کدام از این مربیان سالی تقریباً 100 هزار دلار درخواست کردند که با یک میلیون دلار شفر اگر این رقم را جمع بزنیم مبلغ 1 میلیون و پانصد-ششصد هزار دلار باید به شفر و کادر فنی اش پرداخت می کردیم.

* قرار شد با بودجه شفر یک مربی خوب بیاوریم که آوردیم

فتحی با اشاره به برکناری این مربی گفت: وقتی نتایج بد استقلال رقم خورد و در کمیته فنی همه از این مربی با وجود داشتن مهره های خوب اعلام نارضایتی می کردند، نظر به برکناری او دادیم و با موافقت هیات مدیره این مربی را برکنار کردیم. قرار هم شد با همین بودجه یک میلیون و پانصد هزار دلار هم خسارت شفر را پرداخت کنیم و هم یک مربی در همین حد بیاوریم که آوردیم.

*قرارداد استراماچونی و دستیارانش 850 هزار دلار بود

مدیرعامل استقلال خاطر نشان کرد: وقتی قبلا گفتم ما با هزینه صفر با شفر به جمع بندی میرسیم یعنی منظورم همین بود که با رقم قرارداد این مربی و همکارانش هم خسارت جدایی وی را پرداخت کنیم و هم یک مربی خارجی دیگر به عنوان سرمربی به استقلال بیاوریم.شما دیدید که ما استراماچونی را آوردیم که با دستیارانش روی هم مبلغ 850 هزار دلار برای ما هزینه داشتند.

* می دانستیم شفر با بنی یاس مذاکره کرده است

وی ادامه داد: ما پیش بینی کرده بویم که شفر با باشگاه بنی یاس در ارتباط است و با آنها مذاکراتی هم انجام داده و حتی توافقنامه و تفاهمنامه را هم نیز امضا کرده بود. در دیدار آخری که ما با الهلال در ابوظبی داشتیم متوجه شدیم این مربی مذاکراتی با باشگاه اماراتی داشته است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم او را برکنار کنیم و یک مربی خوب و جوان را جذب استقلال کنیم.

* شفر از استقلال غرامت یک میلیون وششصد هزار دلاری کرد ولی ما برنده پرونده شدیم

فتحی تاکید کرد: ما می دانستیم شفر طرح دعوی خواهد کرد و به همین دلیل قرارداد او را فسخ کردیم. یقین داشتیم او در فیفا طرح دعوی می کند، شاید خیلی ها از حرف من تعجب کنند ولی ما در فیفا برنده شدیم. شفر خواستار یک میلیون ششصد هزار دلار از باشگاه استقلال خواسته و شکایت خود را به فیفا داده بود اما با لابی هایی که با فیفا انجام دادیم و با لایحه ای که نوشتیم در نهایت باشگاه فقط با رقم 550 هزار دلار محکوم شد. فراموش نکنید 320 هزار دلار از این رقم( 550 هزار دلار) حقوق معوقه شفر بود که ما پرداخت نکرده بودیم.یعنی در این پرونده، رای به ما صادر شد نه به نفع شفر.

* آقایان می گویند بدهی قبلی ها را دادم، من بدهی چه کسانی را پرداخت کردم؟

وی ادامه داد: برای من جالب است بنده یک سال و نیم در باشگاه استقلال بودم و دوستان هر روز مصاحبه می کنند که ما باید بدهی های گذشته را پرداخت کنیم. این حرف ها عجیب است. مگر من بدهی چه کسانی را دادم؟ مطرح کردن این صحبت ها زشت است. من 2 دوره بدهی مجوز حرفه ای ای اف سی را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا پرداخت کردم. در این یک سال و نیم نزدیک به 25 میلیارد تومان بدهی بازیکنان و مربیان و کادر فنی قبلی را پرداخت کردم که اسنادش هم وجود دارد.

* چرا هیچکس نگفت فتحی 25 میلیارد بدهی بازیکنان سابق را پرداخت کرد؟

مدیرعامل سابق استقلال تصریح کرد: اگر این 25 میلیارد تومان در اختیار من و باشگاه بود شما مطمئن باشید نه تنها به مشکل نمی خوردیم بلکه نه استراماچونی از باشگاه جدا می شد و نه اینکه در پرداخت به بازیکنان به مشکل برخورد می کردیم. شما خوب به یاد دارید که بازیکنان استقلال بعد از یکی از بازی ها به صورت متحد علیه من موضع گرفتند اما هیچکس نگفت فتحی 25 میلیارد بدهی مربیان و بازیکنان سالهای قبل را پرداخت کرد.

 

*از بازیکنان سابق بپرسید چه کسی طلب آنها را پرداخت کرد

فتحی عنوان کرد: در یک سال و نیم حضورم در استقلال 8 میلیارد تومان به کمیته وضعیت فدراسیون بابت بدهی بازیکنان داخلی که به فدراسیون شکایت کردند پرداخت کردم که با آن 25 میلیون تومان رقمی معادل 33 میلیارد تومان بود.ظاهرا خیلی ها نمی خواهند این موارد را ببینند. بروید از بازیکنان سابق استقلال بپرسید چه کسی بدهی باشگاه به آنها را پرداخت کرد؟

*کسی که مدیرعامل استقلال می شود باید عواقبش را هم بپذیرد

وی خاطرنشان کرد: این بدهی ها مربوط به زمان من بوده؟ خیر! طبیعی است کسی که مدیرعامل استقلال می شود باید عواقبش را هم بپذیرد. بنده یک بار مصاحبه نکردم که بگویم بدهی های قبلی باشگاه را پرداخت می کنم و هر بار حرف زدم، گفتم که این وظیفه روی دوش ما است و باید از پس آن بر بیاییم.

*مگر بدهی پروپیچ را من ندادم، آیا او بازیکن من بود؟

مدیرعامل باشگاه استقلال تصریح کرد: 450 هزار دلار پول پروپیچ از محل مطالبات باشگاه در فیفا به این بازیکن پرداخت شد.این عدد و رقم برای من بود؟ پروپیچ را من جذب کردم؟ آیا ما نتوانستیم دفاع کنیم که آقایان می گویند ما بدهی قبلی ها را پرداخت می کنیم؟ ظاهرا دوستان از سکوت من خیلی سوءاستفاده می کنند اما همانطور که در ابتدای صحبت هایم گفتم از این پس ساکت نخواهم ماند.

* هر بازیکنی را نخواستیم با او تسویه حساب کردیم

فتحی تاکید کرد: سرور جباروف 130 هزار دلار از باشگاه استقلال طلب داشت با این بازیکن تسویه نکردند و رفت و40 هزار دلار از طلبش را من پرداخت کردم، از شما سوال می کنم جباروف برای استقلالی بازی کرد که من مدیرعاملش بودم؟همه اینها در زمان مدیریت بنده حل و فصل شده و هیچ پرونده بازی در زمان مدیریت من وجود نداشت. هر بازیکنی را هم نخواستیم با آنها توافق و تسویه کردیم. اگر هم حساب و کتابی وجود دارد پرونده های بسیار جزئی بوده است.

* خدمات فتحی را با اوج بی انصافی در نظر نمی گیرند؟

وی در ادامه گفت و گو با فارس ضمن گلایه از برخی اظهار نظرها عنوان کرد: برای من جالب است که خدمات فتحی را در باشگاه در نظر نمی گیرند و این اوج بی انصافی است.همه دشمنان، دوستان، کارشناسان و حتی مربیان و بازیکنان رقیب می گویند که استقلالِ استراماچونی بهترین فوتبال را ارائه می کرد اما آیا کسی با خودش فکر کرده استراماچونی با دانش و توانمند را چه کسی به فوتبال ایران آورد؟

* استراماچونی را چه کسی به استقلال آورد، نکند او از هوا آمده بود؟

مدیرعامل سابق استقلال اظهار داشت: مگر غیر از این است که استراماچونی با من قرارداد امضا کرد؟ نکند دوستان فکر می کنند استراماچونی از هوا به استقلال آمد؟! برای حضور این مربی 3 ماه سختى و مشقت صورت گرفت تا او در اوج مخالفت دوستانمان ! در نهایت توسط فتحى سرمربی استقلال شد اما هیچکس این مسائل را نمی بیند. چرا چون نمی خواهند و عده ای هم سعی دارند فقط دیگرا را تخریب کنند.

* بد کردم دیاباته را به استقلال آوردم؟

فتحی ادامه داد: شیخ دیاباته را چه کسی به ایران آورد؟ قیمت این بازیکن در ترانسفر مارکت سه میلیون و پانصد هزار یورو قیمت داشت اما با مبلغ 500 هزار دلار او را جذب استقلال کردم. آیا گناه کردم؟ آیا دیاباته بازیکن بدی است؟ قرارداد این بازیکن کاملا روشن است و نه بندی دارد و نه آپشنى مثلا قرارداد تیام به شکلی بود که با 100 هزار دلار می توانست از استقلال جدا شود ولی قرارداد شیخ این بندها را ندارد و در مورد میلیچ هم همینطور قضیه صدق می کند.

* رکورددار بدهی های قبلی هستم، آقایان یک ریال نداده صدایشان در آمده است

وی تاکید کرد: جالب است می گویند فتحی باعث شد استراماچونی برود اما نمی گویند اگر فتحی آن 33 میلیاردی را که برای بدهی ها پرداخت کرد در اختیار داشت نه استراماچونی جدا می شد و نه تیم به مشکل مالی می خورد.جالب است باز هم ادعا می کنند که بدهی های قبلی را می پردازیم ولی من رکورددار پرداخت بدهی های قبلی هستم و 7 ماه سکوت کردم. آقایان هنوز یک ریال بدهی نداده اند صدایشان در آمده است! این آقایان اگر جای من باشند حتما دنیا را خراب می کنند.

* دوستان در اظهاراتشان دقت کنند و خوراک غلط به مردم ندهند

مدیرعامل سابق استقلال تاکید کرد: کدام تیم ایران و آسیا الان شیخ دیاباته را نمی خواهد؟ آیا این سرمایه نیست؟ این بازیکن کم دل مردم را شاد کرده؟ چرا کاری می کنند که مردم کارهای خوب یک مدیر را فراموش کنند؟ این حرف های من ثبت و ضبط می شود و خوب می دانم چه می گویم ولی ای کاش دوستان در اظهاراتشان دقت کنند و خوراک غلط به خورد مردم ندهند.استراماچونی رفته درست ولی باشگاه نتوانست پول او را پرداخت کند چون مشکلات دیگر داشت.

* خط می دهند که علیه من مصاحبه کنند

فتحی افزود: شما فکر می کنید من دوست نداشتم استراماچونی در استقلال بماند؟ چطور سختی عقد قرارداد با او را تحمل کردم اما دوست نداشتم در این تیم بماند؟متاسفانه عده ای به برخی پیشکسوتان خط می دهند که ما را تخریب کنند. من هم همیشه به آنها حرمت گذاشته ام چون آنها زحمت کشیده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان