بازدید 10594

نخستین تالار تئاتری که از قرنطینه کرونا درمی‌آید

مدیر تالار محراب از فعالیت مجدد این مجموعه تئاتری با اجرای نمایش «بدنبال بخت» به کارگردانی احمد دهقان از ۱۵ تیر خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 12 June 2020

به گزارش «مهرداد کوروش‌نیا، مدیر تالار محراب درباره زمان از سرگیری فعالیت‌های این مجموعه تئاتری در شرایط کرونایی گفت: «جدول اجراهای تالار محراب تا پایان سال جاری بسته شده است و قرار بود که نمایش‌ها از ابتدای فروردین‌ماه امسال اجراهای خود را آغاز کنند اما شرایط کرونا باعث شد تا مجموعه با تعطیلی ۴ ماهه مواجه شود که البته برای تمام سالن‌های تئاتر ایران شرایط رخ داد.»

وی ادامه داد: «مجدداً با گروه‌های نمایشی جلساتی را برگزار کردیم و به توافق رسیدیم از ۱۵ تیر به صورت منظم اجراهای تئاتری در سالن‌های کوچک و بزرگ تالار محراب آغاز شود. بر اساس این برنامه‌ریزی قرار است از ۱۵ تیر، نمایش «بدنبال بخت» نوشته داود فتحعلی بیگی با کارگردانی احمد دهقان در سالن بزرگ مجموعه محراب روی صحنه برود.»

کوروش‌نیا با اشاره به اینکه اجراهای تالار محراب با توجه به پروتکل‌های بهداشتی با ظرفیت ۵۰ درصد سالن روی صحنه می‌روند، درباره گلایه و انتقادهای مطرح شده برخی هنرمندان تئاتر درباره مناسب نبودن اجرای یک اثر نمایشی با ظرفیت ۵۰ درصدی سالن، تصریح کرد: «معتقدم باید با آمار و ارقام در این خصوص صحبت کنیم. طبق آمار موجود از میان تعداد بالای اجراهای عمومی سال گذشته، تعداد کمی از نمایش‌ها توانسته بودند با ظرفیت کامل مخاطب اجراهای خود را پشت سر بگذارند و اکثر اجراها با جذب نصف ظرفیت مخاطب سالن و حتی کمتر، روی صحنه بودند. از این رو اجرای نمایش‌ها با ظرفیت ۵۰ درصد و آن هم در شرایط کرونایی که به طور حتم تئاتر با ریزش مخاطب همراه است، جای نگرانی ندارد و امری طبیعی است.»

مدیر تالار محراب معتقد است اجرا با ۵۰ درصد ظرفیت در سالن بزرگ ۲۶۰ نفری مجموعه محراب امری قابل قبول است زیرا نمایش‌ها می‌توانند در هر اجرای خود پذیرای ۱۳۰ مخاطب باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیرکل هنرهای نمایشی این قول را داده که از نمایش‌هایی که در تالار محراب روی صحنه می‌روند حمایت مالی انجام دهد، تأکید کرد: «در شرایطی که سالن‌های خصوصی به دلیل شرایط مالی سختی که در آن به سر می‌برند قادر به تخصیص سوبسید و امکانات به گروه‌های تئاتری نیستند، رسالت سالن‌های دولتی مشخص می‌شود. در این شرایط سالن‌های دولتی با استفاده از تمام ظرفیت خود باید به گروه‌های تئاتری سرویس و سوبسید بدهند.»

کوروش‌نیا درباره برنامه‌های اجرایی در نظر گرفته شده در مجموعه تئاتری محراب توضیح داد: «جدول اجراهای ما تا پایان سال بسته شده و آخرین اجرای ما در اسفندماه سال جاری نمایشی از آقای جواد انصافی خواهد بود. چند ظرفیت اجرایی خالی برای سالن کوچک محراب داریم که در حال هماهنگی با گروه‌ها برای اختصاص این نوبت‌ها هستیم. همچنین قصد داریم از چند بازتولید نمایشی خوب و حرفه‌ای برای اجرا در سانس دوم سالن بزرگ محراب دعوت داشته باشیم.»

مدیر تالار محراب در پایان سخنان خود درباره وضعیت تعمیرات و بازسازی مجموعه، گفت: «در تعطیلات ۴ ماهه پیش آمده به دلیل کرونا، جانمایی فضای اداری، رسیدگی به تأسیسات، فضای سبز و انجام برخی تعمیرات در تالار محراب انجام و کمبودها و نواقص برطرف شد. این اقدامات با کمک قابل توجه شهرداری منطقه ۱۱ و اداره کل ارشاد استان تهران انجام شده و امکانات و شرایطمان در مجموعه محراب خوب شده است. روند رسیدگی‌ها به امور مختلف فنی و تجهیزات و همچنین بازسازی مجموعه محراب ادامه دارد و قرار است در تابستان و همزمان با اجراهای تئاتری و فعالیت‌های نمایشی، جانمایی و تعمیرات اساسی در مجموعه داشته باشیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان