بازدید 24236

راهکار حاجی‌بابایی برای جلوگیری از افزایش نرخ مسکن

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه برخی به دلیل منافع شخصی، اجازه پیشرفت یکسان همه مناطق شهر همدان را نمی‌دهند، گفت: شانه‌های مردم بیش از این تاب تحمل گرانی را ندارد و برای کاهش نرخ مسکن باید نقشه جامع همدان اجرا شود.
کد خبر: ۹۸۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 11 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی دلیل افزایش قیمت مسکن در همدان اظهار داشت: همدان از چندین سال گذشته جزء گران‌ترین شهر‌ها بوده و از نظر نرخ مسکن، استان دوم یا سوم پس از تهران به شمار می‌رود که یکی از دلایل آن نزدیکی به زیرساخت‌هایی مانند آزادراه است.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: ساختار فعلی همدان از دیگر عوامل گرانی مسکن به شمار می‌رود و عمده افزایش نرخ در محدوده‌ای ویژه‌ای از شهر بوده و برخی به دلیل منافع، یک کمربندی دور شهر ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: نرخ‌های بالای زمین مسکونی مربوط به مناطق محدودی از همدان است که مدام افزایش می‌یابد به همین دلیل برخی اجازه نمی‌دهند؛ کمربند از اطراف شهر برداشته شده و به سایر مناطق شهر توجه شود.

نماینده مردم همدان در خانه ملت، طراحی نقشه جامع شهر همدان را راه برون‌رفت از این مشکل دانست و گفت: با برداشتن این کمربندی و ایجاد امکانات در مناطق دیگر از وضعیت موجود کاسته می‌شود.

حاجی بابایی با تأکید بر ضرورت نظارت بر بازار مسکن مطرح کرد: قشر‌های ضعیف بیش از این نمی‌توانند فشار‌های اقتصادی را تحمل کنند و نه‌تن‌ها خانه که حتی قیمت قبر هم در همدان افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: در ۱۶ ماه گذشته نرخ قبر در همدان از ۶۰۰ میلیون تومان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته و تازه این پایین‌ترین نرخ است و اوقاف باید برای این موضوع فکری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر