بازدید 8739

بایدها و نبایدهای استفاده از ماسک‌های پزشکی

کد خبر: ۹۸۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 10 June 2020

مطابق دستورالعمل‌های منتشر شده سازمان جهانی بهداشت درباره نحوه استفاده صحیح از ماسک برای محافظت از کرونا ویروس جدید، افراد سالم و یا بیمار خصوصا زمانی که دارای علائم سرفه‌های خشک، عطسه و تب می‌شوند نیاز به استفاده از ماسک مناسب دارند.

به گزارش ایسنا، رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشتی در استفاده از ماسک بسیار ضروری است؛ چرا که استفاده از ماسک آلوده یا نامناسب برای افراد حتی می‌تواند خطرناک هم باشد.

سازمان جهانی بهداشت در مقاله‌ای بایدها و نبایدهای استفاده از ماسک پزشکی را برای پیشگیری و انتقال بیماری کرونا منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید.

بایدها و نبایدهای استفاده از ماسک‌های پزشکی

در این رابطه بر مواردی همچون عدم استفاده از ماسک‌های آلوده، پرهیز از قرار داردن ماسک زیر بینی، عدم استفاده از ماسک‌های شل و گشاد، عدم لمس قسمت جلویی ماسک، اجتناب از برداشتن ماسک حین صحبت با دیگران، پرهیز از قرار دادن ماسک در محل دسترسی دیگران، عدم استفاده مجدد از ماسک، شست و شوی دست ها قبل و بعد از لمس کردن ماسک، بررسی ماسک از نظر سلامت، استفاده از قسمت رنگی به سمت بیرون، قرار گرفتن قسمت فلزی روی بینی، پوشاندن کامل دهان، بینی و چانه، عدم فاصله بین صورت و ماسک، پرهیز از لمس کردن ماسک، برداشتن ماسک از قسمت بند آن، دور کردن ماسک از مقابل صورت و انداختن ماسک استفاده شده، در سطل زباله تاکید شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر