بازدید 12026

جلوگیری از مرگ ۳ میلیون نفر در اروپا با اعمال قرنطینه

کارشناسان اعلام کردند اعمال قرنطینه با مقیاس گسترده از جمله تعطیلی مدارس و کسب و کار‌ها در اروپا باعث کاهش سرعت انتقال کروناویروس به اندازه کافی برای کنترل شیوع آن شده و از مرگ بیش از سه میلیون نفر جلوگیری کرده است.
کد خبر: ۹۸۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ 08 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در یک مطالعه مدل‌سازی از تاثیر اعمال قرنطینه بر ۱۱ کشور اروپایی، کارشناسان امپریال کالج لندن اعلام کردند اقدامات مقابله‌ای شدید که عمدتا در ماه مارس اعمال شد تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته و به کاهش نرخ شیوع به کمتر از یک تا اوایل ماه مه کمک کرده است.

در همه‌گیرشناسی نرخ شیوع یا «عدد آر» میانگین تعداد افرادی را که یک فرد مبتلا، ویروس را به آن‌ها منتقل می‌کند، اندازه‌گیری می‌کند. نرخ شیوع بالای یک می‌تواند منجر به رشدِ نمایی عفونت شود.

تخمین‌های تیم تحقیقاتی امپریال کالج لندن حاکی از آن است که تا اوایل ماه مه میلادی، بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر در ۱۱ کشور اروپایی اتریش، بلژیک، انگلیس، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، نروژ، اسپانیا، سوئد و سوئیس به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بودند.

با مقایسه تعداد قربانیان فعلی اروپا با مرگ و میر‌هایی که توسط الگوی آن‌ها پیش‌بینی شده، کارشناسان دریافتند اگر هیچ گونه اقدامات قرنطینه‌ای صورت نگرفته بود ۳.۱ میلیون نفر بیشتر از شمار فعلی قربانیان جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اروپا از دست می‌دادند.

به گفته کارشناسان این مطالعه، اندازه‌گیری اثربخشی این اقدامات مقابله‌ای با توجه به تأثیرات اقتصادی و اجتماعی آن‌ها حائز اهمیت است و ممکن است نشان دهد کدام یک از اقدامات برای حفظ کنترل شیوع در ادامه مورد نیاز خواهد بود.

یک مطالعه دیگر نیز در ایالات متحده آمریکا تخمین زده که سیاست‌های ضد کرونا و اقدامات قرنطینه‌ای که در چین، کره جنوبی، ایتالیا، ایران، فرانسه و ایالات متحده آمریکا اجرا شده است از ابتلای حدود ۵۳۰ میلیون نفر به بیماری کووید-۱۹ جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر انداخته است.

بنا بر گزارش رویترز، این تیم تحقیقاتی در آمریکا با تمرکز تجزیه و تحلیل خود روی این شش کشور، میزان رشد ویروس کرونا را قبل و بعد از اجرای بیش از ۱۷۰۰ سیاست محلی، منطقه‌ای و ملی با هدف آهسته یا متوقف کردن گسترش کووید-۱۹ مقایسه کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار