بازدید 14294
۲

انتشار تصاویر غیرواقعی از آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس

فرمانده پادگان قوچک ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تصاویری که از اتش در کوه خاییز و جنگل های زاگرش منتشر شده است کاملا غیر واقعی است و در این منطقه هیچ حیوان وحشی اسیب ندیده است
کد خبر: ۹۸۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 08 June 2020


به گزارش jتابناک به نقل از مهر، سرهنگ هادی فتحی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در آتش سوزی اخیر در مناطق زاگرس هیچ گونه حیوان وحشی وجود نداشته است و تنها پرندگان وحشی نظیر کبک یا خزندگان دچار آسیب شده‌اند این در حالی است که در این منطقه آهو یا روباه یا خرگوش سفید اصلاً وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: پس از محرز شدن آتش سوزی در منطقه ده دشت و کوه خاییز پادگان قوچک که دارای نیروهای متخصص در حوزه دامپزشکی است با تیم‌های مختلفی متشکل از ۸ دامپزشک و رفتار شناس حیوانات در منطقه حاضر شدند تا از خسارات وارد شده به این مناطق و همچنین حیوانات بومی این منطقه جلوگیری کنند و در این راستا در گام نخست نسبت به جمع اوری اطلاعات مختلف محیطی از منطقه و میزان احتمالی حضور وحوش در زیست بوم مورد نظر اقدامات لازم انجام شد.

فتحی اضافه کرد: به علت صعب‌العبور بودن منطقه و قرار گیری منطقه در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد لذا فعالیت‌های مهار آتش سوزی و کنترل جمعیت زیست بوم در دو استان انجام شد و با شناسایی افراد و مالکان حیوانات اهلی منطقه که دچار آسیب دیدگی شده بودند نسبت به توزیع داروی رایگان میان بومیان اقدام شود این در حالی است که تیم دام پزشکی متخصصی که دز پادگان قوچک به منطقه اعزام شده بودند در وهله اول نسبت به بهبود و رفع مشکلات حیوانات زیست بوم زاگرس اقدام کردند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۷۵ بار پرواز توسط نیروهای ارتش در این منطقه صورت گرفته که نشان از اهمیت بالای حفظ محیط زیست در ارتش است. لازم به ذکر است که در برآوردهای اولیه این حادثه این منطقه به علت صعب‌العبور بودن و دارا بودن مسیر خطرناک لذا فرضیه ایجاد آتش سوزی تعمدی در این خصوص رد خواهد شد با این حال تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

فرمانده پادگان قوچک اضافه کرد: مردم محلی نیز با ایجاد کمپین‌هایی نسبت به حفظ محیط زیست و مهار آتش سوزی در این منطقه حرکت بی بدیلی از خود نشان داده و نقش مهمی در حمایت از جانواران زیست بوم زاگرس در این منطقه داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ریه های ایران میسوزد و مجلس به فکر محدودیت شبکه ها اجتماعی و کمک به کشورهای دیگه هست . و شما هم به فکر محکوم کردن مردم که خودشان اتش را خاموش کردند
تا حالا شده یه بار تایید کنید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر