عضو شورای عالی بورس مطرح کرد:

واریز سود سهام شرکت‌ها از طریق شبا

یک عضو شورای عالی بورس گفت: اگر سامانه‌های معاملات و پس از معاملات بروزرسانی شود و ارتباط آنها روزآمد شود، می‌توان سود سالانه سهام شرکت‌ها را از طریق شماره شبای اعلام شده در سامانه سجام واریز کرد.
کد خبر: ۹۸۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 07 June 2020

به گزارش بورس تابناک به نقل از فارس، شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس گفت: مهم‌ترین مشکل بر سر راه واریز سود سهام شرکت‌های بورسی از طریق سجام این است که بین سامانه‌های موتور معاملات بورس و سامانه پس از معاملات ارتباط قوی و روزآمد وجود ندارد.

وی همچنین گفت:‌ اگر سامانه‌های پیش از معاملات و سامانه معاملات با سامانه پس از معاملات به صورت کارآمد مرتبط باشند خود مدیران شرکت‌های بورسی تمایل پیدا می‌کنند که سود سالانه سهام سهامداران خود را به وسیله فناوری‌های الکترونیکی و با دریافت شماره شبای بانکی به صورت مستقیم و یا از طریق نرم‌افزارهای کاربردی و اپلیکیشن‌ها واریز نمایند.

این عضو شورای عالی بورس افزود: با توجه به خرد بودن سهام عدالت و پراکنده بودن سهام شرکت های سرمایه‌پذیر، بهتر است سود سهام عدالتی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده است، نیز به صورت الکترونیکی و با واریز از طریق شبا صورت گیرد گرچه ترجیح براین است که سهامداران عدالت روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب کنند تا امکان مدیریت و اعمال مدیریت در سهام عدالت وجود داشته باشد.

چراغی افزود: سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان و سهامداران و اداره سهام در شرکت‌ها است و بیشتر از اینکه اطلاعات مشتریان در سجام متمرکز باشد، در اداره سهام شرکت‌های بورسی وجود دارد و مانع اصلی بر سر راه اینکه سود مجامع شرکت‌ها از طریق سجام و یا شرکت سپرده‌گذاری به صورت متمرکز واریز شود، قانون تجارت و زیرساخت‌های فنی بین سامانه‌های معاملاتی و پس از معاملات به شمار می‌رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر