بازدید 9120

رواج دورکاری همزمان همه‌گیری کرونا و تأثیر آن بر بازار ویدئو کنفرانس

شاید پس از اتمام کرونا خیلی چیزها به حالت عادی بازگردند، ولی آنچه مسلم است تفاوت معنادار محیط و شرایط کسب و کار با دوران پیش از این همه‌گیری است. کار کردن از خانه و یا به اصطلاح دورکاری سال‌هاست که با توجه به پیشرفت فناوری‌های ارتباطی مطرح شده است، اما با شروع همه‌گیری کرونا این اصطلاح خیلی بیشتر از گذشته شنیده شد.
کد خبر: ۹۸۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 07 June 2020

شاید پس از اتمام کرونا خیلی چیزها به حالت عادی بازگردند، ولی آنچه مسلم است تفاوت معنادار محیط و شرایط کسب و کار با دوران پیش از این همه‌گیری است. کار کردن از خانه و یا به اصطلاح دورکاری سال‌هاست که با توجه به پیشرفت فناوری‌های ارتباطی مطرح شده است، اما با شروع همه‌گیری کرونا این اصطلاح خیلی بیشتر از گذشته شنیده شد. خیلی از شرکت‌ها مجوز طولانی مدت برای دورکاری به کارمندان خود داده‌اند حتی توئیتر در اقدامی جسورانه امکان دورکاری تا ابد را برای کارمندان خود فراهم کرده است.

رشد انفجاری فروش محصولات الکترونیکی مربوط به دورکاری نسبت به سال گذشته

آمار فروش ماه‌های ژانویه تا مارس 2020 برای پنج کشور صنعتی اروپا (ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و بریتانیا) نشان می‌دهد محصولات الکترونیکی مربوط به دورکاری و ویدئو کنفرانس رشد بسیار زیادی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته‌اند. در این میان، بیشترین رشد فروش مربوط به وبکم‌ها بوده است. البته این امر چندان هم دور از ذهن نبوده و نیست؛ چرا که کارکنان برای دورکاری نیاز به تجهیزات مناسب برای برقراری ارتباط با سایر همکاران دارند و در نتیجه نیاز به تجهیزاتی مثل وبکم افزایش یافته است. البته لپ‌تاپ‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبودند و نیاز به آن‌ها با افزایش دورکاری‌ها تقویت شده است.

همزمان با فراگیر شدن دورکاری، خیلی‌ها مجبور شدند اتاق کار خود در خانه را بیش از پیش تجهیز کنند و این امر باعث شد سایر دسته‌های محصولات الکترونیکی مربوط به دفتر کار مثل مانیتور، پرینتر، کیبورد و ماوس نیز رشد فروش را تجربه کنند.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، میزان فروش وبکم‌ها در پنج کشور صنعتی اروپا در هفته‌های یازدهم تا چهاردهم سال 2020، به میزان 297 درصد افزایش یافته است. میزان رشد برای مانیتورها 120 درصد، پرینترها 68 درصد، لپ‌تاپ‌ها 62 درصد، کیبوردها 61 درصد، ماوس 20 درصد و کامپیوترهای رومیزی 4 درصد بوده است.

رواج دورکاری همزمان همه‌گیری کرونا و تأثیر آن بر بازار ویدئو کنفرانس

البته این تغییرات فقط محدود به اروپا نبوده است؛ برای مثال در خاورمیانه نیز چندان با اروپا متفاوت نبوده و آمار فروش در امارت متحده عربی حکایت از رشد 180 درصدی فروش لپ‌تاپ‌ها دارد.

فروش محصولات لاجیتک نیز در دوران همه‌گیری کرونا بی‌سابقه بود

لاجیتک که یکی از شرکت‌های پیشرو دنیا در حوزه تولید محصولات الکترونیکی و لوازم جانبی کامپیوتر است، رشد فروش بسیار بزرگی را در این دوره تجربه کرد. گزارش فروش سه ماهه ژانویه تا مارس 2020 لاجیتک نشان می‌دهد این شرکت در این سه ماهه رشد فروش 15 درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته تجربه کرده است. نکته جالب تأثیر مستقیم کرونا بر این آمار است که خود را در دسته محصولات ویدئو کنفرانس و وبکم‌ها نشان می‌دهد، به طوری که این دسته‌ها به ترتیب رشد فروش 62 و 34 درصدی را تجربه کرده‌اند.

 


این خبر تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان