بازدید 20426
استاندار هرمزگان:

تخت‌های آی‌سی‌یو بیمارستان‌های بندرعباس پر شده است

استاندار هرمزگان گفت: نگرانی ما از جایی است که تخت‌های آی سی یو بیمارستان‌ها کامل پر شود و در بندرعباس این اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۹۸۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳ 07 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فریدون همتی عصر امروز (۱۷ خردادماه) در جمع خبرنگاران در خصوص نشست ویدیو کنفرانس با رییس جمهور، افزود: پاساژ‌ها باید از ورود افراد بدون ماسک به داخل مجموعه جلوگیری کنند، باید بر فاصله گذاری اجتماعی در پاساژ‌ها و مراکز خرید نظارت شود.

وی تصریح کرد: مردم از تردد با وسایل نقلیه عمومی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده یا افراد بدون ماسک در آن حضور دارند اجتناب کنند.

همتی با اشاره به اینکه خانم‌های شاغل باردار، به مدت یک هفته با اجازه مدیران دستگاه از آمدن به ادارات خودداری کنند، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌ها به افراد دارای بیماری زمینه‌ای یا مسن اجازه دهند به مدت یک هفته در ادارات حاضر نشوند.

وی با بیان اینکه از تردد افراد بدون ماسک به ادارات و اماکن عمومی باید جلوگیری شود، اظهار کرد: نگرانی ما از جایی است که تخت‌های آی سی یو بیمارستان‌ها کامل پر شود و در بندرعباس این اتفاق افتاده است.

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه رفت آمد به روستا‌ها باید محدود شود، اضافه کرد: ظرفیت تخت‌های آی سی یو بیمارستان‌های بندرعباس به دو برابر افزایش خواهد یافت و در آینده نزدیک نیز ۲۶ میلیارد تومان تجهیزات از جمله ۶۰ تخت آی سی یو جدید به ظرفیت بیمارستانی استان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های استان مشکل کمبود تخت آی سی یو وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود وضعیت وخیم‌تر خواهد شد.

همتی با بیان اینکه راه علاج شرایط فعلی استان به ویژه بندرعباس تعطیلی نیست بلکه راه علاج تکیه بر رعایت دستورالعمل هاست، عنوان کرد: افراد از تردد‌های غیر ضروری اجتناب کنند و خود مراقبتی را با دقت انجام دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود استان با موافقت وزارت آموزش و پرورش قرار شده که باقی امتحانات پایه نهم از فردا به صورت غیر حضوری برگزار شود، اما برای پایه دوازدهم چنین امکانی برای هیچ شهری در کشور وجود ندارد.

همتی بیان کرد:درخواست‌های زیادی در استان برای غیر حضوری شدن امتحانات پایه دوازدهم شده که به دلیل امتحان و سوالات سراسری و آزمون کنکور این امر امکان پذیر نیست؛ برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم با آموزش و پرورش مذاکرات صورت گرفته تا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز برگزاری آزمون‌ها رعایت شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: تمامی افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شدند به دلیل جدی نگرفتن ویروس کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

وی افزود: از مردم فهیم و با فرهنگ هرمزگان انتظار داریم که هر فرد مسئول سلامت خود باشد و با خود مراقبتی در این زمینه تمامی اقدامات لازم را با دقت انجام دهد

همتی خاطرنشان کرد: مردم باید دید و بازدید‌های دوستانه و خانوادگی را تا اطلاع ثانویه با توجه به شیوع بیماری کرونا قطع کنند و از طریق فضا‌های مجازی با یکدیگر ارتباط و از احوال هم مطلع گردند تا بتوان شیوع ویروس کرونا را کنترل و سلامت عزیزان خود را به خطر نیندازند.

وی ادامه داد: مردم از دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی پرهیز کنند، زیرا اکثرا عامل انتشار بیماری در مبتلایان همین امر بوده است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: دغدغه‌ها را باید با راه حل‌های منطقی رفع کنیم که در زمینه کنترل شیوع بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تنها راه منطقی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کوچه‌ها و راه‌های ورودی به ساحل سرورو بندرعباس به منظور جلوگیری از اذحام جمعیت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسته خواهد شد، اضافه کرد: اماکن و فروشگاه‌های که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، تعطیل خواهند شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی