بازدید 22613
۱
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد

صعود ۴۰ هزار واحدی شاخص کل بورس/ بیشترین تقاضا در کدام نماد بورسی؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۴۰۳۰۶ واحدی معادل ۳.۹۲ درصد به رقم یک میلیون و ۶۸ هزار واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۸۹ واحدی به رقم ۱۲ هزار و ۸۶ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۸۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 06 June 2020

صعود ۴۰ هزار واحدی شاخص کل بورس/ بیشترین تقاضا در کدام نماد بورسی؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه هفدهم خردادماه 99)، با افزایش 40306 واحدی معادل 3.92 درصد به رقم یک میلیون و 68 هزار واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 389 واحدی به رقم 12 هزار و 86 واحد رسید. 

به گزارش «بورس تابناک»؛ امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در اولین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 10702 واحدی معادل 3.92 درصد به رقم 283 هزار و 795 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 10356 واحدی معادل 3.13 درصد، عدد 340 هزار و 846 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 6850 واحدی معادل 3.13 درصد به رقم 225 هزار و 460 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 53352 واحد افزایش معادل 3.89 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 426 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 30269 واحد افزایش معادل 3.99 درصد به رقم 789 هزار و 579 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 78257 واحد افزایش معادل 3.81 درصد همراه بود و عدد 2 میلیون و 129 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

صعود ۴۰ هزار واحدی شاخص کل بورس/ بیشترین تقاضا در کدام نماد بورسی؟

در معاملات امروز بازاز سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 3016 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 2452 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 1990 واحد، شستا متعلق به سرمايه گذاري تامين اجتماعي با 1728 واحد، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 1430 واحد، نماد وبملت متعلق به بانك ملت با 1193 واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ايران با 1137 واحد و نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 1011 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد حکشتی متعلق به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با 145 واحد، نماد بكام متعلق به كارخانجات توليدي شهيد قندي با 110 واحد، نماد غپينو متعلق به پارس‌ مينو با 95 واحد و نماد خگستر متعلق به گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو با 67 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 9 میلیارد و 316 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 114 هزار نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 688 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بیشترین تقاضا در معاملات امروز متعلق به شرکت های پالایش نفت اصفهان(شپنا)، بیمه آسیا(آسیا)، پالایش نفت اصفهان(شپنا4)، ملی صنایع مس ایران(فملی)، سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، گسترش نفت و گاز پارسيان (پارسان) و پالايش نفت بندرعباس (شبندر) بود.

همچنین بیشترین عرضه نیز متعلق به فرآورده‌هاي‌ نسوز پارس‌ (كفپارس)، كارخانجات‌توليدي‌شيشه‌رازي‌ (كرازي)، كارخانجات توليدي شهيد قندي (بكام)، خوراك‌ دام‌ پارس‌ (غدام)،  پارس‌ الكتريك‌ (لپارس)، توليدكنندگان بورس كالاي ايران (تكالا) و ليزينگ‌ايران‌ (وليز) بود.

به نقل نبض بورس، امروز نماد معاملاتی شركت قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر سبحان دارو (دسبحان1)  قنداصفهان‌ (قصفها1) سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق1) پاكسان‌ (شپاكسا1)پدیده شیمی قرن (قرن1)  با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف،  باما (كاما1) نوردوقطعات‌ فولادی‌ (فنورد1)  سرمایه‌گذاری‌ سایپا (وساپا1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.

در مقابل،نماد معاملاتی شركت های معدنی دماوند(كدما) با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای كدال در خصوص تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام؛ داده گسترعصرنوین(های وب)،زامیاد(خزامیا)،ماشین‌ سازی‌ اراك‌ (فاراك)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف ، داروسازی كوثر(دكوثر)،باما(كاما)،نورد و تولید قطعات فولادی(فنورد) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، بدون بیمه ما(ما)، فولاد امیركبیر كاشان(فجر)، پشم شیشه ایران(كپشیر)، توسعه معدنی و صنعتی صبا نور(كنور)، لعابیران(شلعاب) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت ایران‌ ترانسفو (بترانس1) بیمه پارسیان (پارسیان1) گروه‌ صنعتی‌ ملی‌ (هلدینگ‌ (وملی1) سرمایه‌گذاری‌توكافولاد(هلدینگ‌ (وتوكا1)داروسازی‌ اكسیر (دلر1) فروسیلیس‌ ایران‌ (فروس1)ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌‌ (فملی1) ارتباطات سیار ایران (همراه1) نفت‌ پارس‌ (شنفت1)كارت اعتباری ایران كیش (ركیش1) آلومینیوم‌ایران‌ (فایرا1) تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس1) بیمه البرز (البرز1)  با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند.

نماد معاملاتی شركت سبحان دارو (دسبحان1)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداكثر برای 2 روز كاری ادامه می یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصادیق بارز پروپاگاندا درحمایت ازبورس نورچشمی وبرعلیه بازارهای رقیب ان که اینروزها مکررا تبلیغ میشوند:
نرخ ارز بزودی کاهش خواهدیافت
پیش بینی رشدبورس تا کانال ۱۲۰۰۰۰۰ واحدی
قیمت مسکن حداکثر درحدتورم افزایش خواهدیافت و شاهد جهش قیمت مسکن نخواهیم بود
یک کارشناس پیشبینی کرد شاخص کل بورس تا پایان سال ۹۹ به دومیلیون واحد برسد !
قیمت سکه حباب دارد
خانه وخودرو نخرید تا ارزان بشود !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل