بازدید 38694

آخرین آمار کرونا تا هفدهم خرداد/ ۷۵ تن دیگر جان باختند

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۲۶۹ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی بستری هستند و حال عمومی ۲۵۷۸ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۸۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 06 June 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۶۹ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده، از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۲۲۶۹ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۷۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۸۲۰۹ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۳۲ هزار و ۳۸ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۵۷۸ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور افزود: تا کنون یک میلیون و ۶۰ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است. وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی در پایان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و ۶ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ داشته اند. وضعیت استان‌ها یکسان نیست. استان‌های معدودی درگیر طغیان بیماری هستند و برخی استان‌ها ممکن است که هفته‌ها از سپری کردن این مرحله عبور کرده باشند. با توجه به تفاوت استان‌ها، در استان‌هایی که وضعیت هشدار دارند، انتظار جدیت بیشتری از مردم داریم که نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری‌ها را رعایت کنند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۹ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۰.۶ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۱ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
اینکه می گفتیم و می گوییم که صداقت و شفافیت در امار مبتلایان و فوت شدگان کرونا در هفته های اول همه گیری خیلی مهم بود و هست به همین خاطر وضع امروز است. الان چون امار در هفته های اول و اوج دقیق اعلام نشد خود وزارت بهداشت و متولیان بهداشت و دولت در قافیه ان ماندند و بیشترین مشکل را برای توجیه دارند. ولی برای اگاهی مردم باید گفت که مردم نباید نگران از موج دوم باشند. این امار مبتلایان در واقع ادامه همان موج اول اسفند است. منتها چون امار اسفند و فروردین به طور کامل و دقیق اعلام نشده است برای همه این تصور ایجاد شده که الان امار خیلی صعودی شده است. از روی رفتار ویروس در کشورهای هم اندازه جمعیتی ایران مانند ترکیه و ایتالیا و همچنین از اخبار غیر رسمی و مشاهدات میدانی خود شهروندان باید گفت که متاسفانه امار رسمی بهمن و اسفند و فروردین از امار واقعی بسیار کمتر بوده و احتمالا اگر مانند ایتالیا و اسپانیا تست بیشتر انجام می شد و امار فوت شدگان و بستری شدگان دقیق اعلام می شدند میزان مبتلایان در اوج کرونا در ایران که در هفته اخر اسفند و هفته اول فروردین بوده بین 15 هزار تا بیست هزار نفر در روز و میزان فوت شدگان متاسفانه چند صد نفر در روز بوده. و اگر ما این امار را پایه قرار دهیم میزان مبتلایان این روزها و فوت شدگان مانند همان ایتالیا و اسپانیا نسبت به هفته های اوج در ایران تا یک هفتم یا یگ دهم کاهش یافته.

(این هم برای دوستانی که شکایت دارند که برخی همیشه به ضرر مدیران می نویسند و واقعیت را نمی گویند و البانی نشین هستند. این بنده خداها نمیدانند این سیستمها و تشکیلات جهنمی مانند البانی نشین ها یا نظام کره شمالی یا کوبا و... اصلا غیر ممکن است که اجازه دهند نیروهای پایین که هیچ، حتی کادرهای بالای این تشکیلات به اینترنت ازاد دسترسی داشته باشند نکند مسئله دار شوند. قطع بدانید در البانی شاید چند نفر از سران تشکیلات می توانند براحتی پشت اینترنت قرار گیرند و در سایتها چرخ بزنند. در مورد سیستم جهنمی کره شمالی هم همین است و شاید چهل یا پنجاه نفر این ازادی را داشته باشند که بدون محدودیت و کنترل از اینترنت استفاده کنند . شما هنوز حتی این سیستمها و تشکیلات با اختناق حداکثری را بدرستی نمی شناسید ولی براحتی هموطنان خود را البانی نشین خطاب می کنید چون نظرشان دقیقا مانند شما نیست)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
دوست عزیز ناشناس شما چقدر علم آمار دارید؟ توزیع ها را می شناسید؟ می دانید که لزوما همه توزیع ها یکنواخت نیستند بلکه حداقل ده توزیع رایج غیر یکنواخت وجود دارد که رایج ترین آنها توزیع نرمال است. می دانید که در توزیع نرمال قریب به اتفاق دادگان فقط در بازه مثبت و منفی دو سیگما حضور دارد.
اینکه یک متن ثابت را هر روز کپی پیست کنید دلیل بر آلبانی بودن شما نیست ولی قطعا دلیل بر اصرار بیجای شما بر موضوعی است که از اساس غلط است.
وقت بطور نرمال کسی که تب ندارد، علائم ندارد از او تست نگیرند معنایش این نیست که قطعا کرونا ندارد بلکه جز آن اقلیت ناچیز (حدود 3 درصد) است. حال اگر علائم دار ها را تست گرفتیم یعنی 97 درصد کرونا دارها را دیده ایم نه 90 درصد اگر 10 درصد هم مشکلات و خطای پزشکی و تشخیصی باشد میشود 80 درصد. حالا هی بنویسید چرا تستها کم است. چرا آمار دقیق نیست. بابا برادر من انگشتش شکست رفت بیمارستان عمل کرد قبلش ازش تست گرفتن. به نظر شما دیگه باید چی کار کنن؟ بیان سر پیاده روها تست پی سی آر بگیرند؟
اتفاقا الان داستان همینه . به وضوح می بینید تست بیشتر منجر به بستری بیشتر و فوت بیشتر نشده. فقط مطلع شده ایم که افراد بیشتری خارج از دو سیگما هستند که کرونا مثبت هستند. خوب که چی؟ اینکه الان راه افتادن هر کی کرونا مثبت میشه اطرافیانش رو هم می گیرند باعث میشه نرخ مبتلاهای اعلامی بالا بره ولی نرخ مرگ و میر ثابته
امیدوارم این مسئله ریاضی و آماری را بفمید و از کپی پیست مجدد این متن اجتناب کنید چون هیچ مبنای صحیحی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
من هم با شما موافقم
همینطور که الان میگن ۲۰ درصد مثبت ها بستری میشن در زمان اوج هم همینطوری بوده
در اون زمان فقط مراجعین بیمارستان ها رو تست میگرفتن
یعنی وقتی ۳۰۰۰ هزار بستری داشتیم حداقل ۱۵۰۰۰ مبتلای روزانه بوده
حالا یا به دلیل کمبود تست یا هر دلیل دیگه ای اعلام نمیشده
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
واقعا؟؟؟ یعنی میشه یه کم استرس ازمون دور بشه . اولین نظریه که هم امیدوارکننده اس و هم منطقی. به خدا مردم از استرس. پوست دستام دو سه بار کلا رفت و دوباره پوست نو اومد خودم پوست دستم هامو میکندم که به لباسم گیر نکنه. یه همچین وضعیتی دارم من.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
به 1553. بله دوست عزیز. فقط به این نکات توجه کن:
1- شستن دست برای بهداشت عمومی خوب است ولی اخیرا اعلام شده و سازمان بهداشت جهانی هم تایید کرده که شانس انتقال ویروس از طریق سطوح به خصوص در فصل گرما که ویروس در هوای بالای 35 درجه در دو ساعت و اگر زیر تابش مستقیم افتاب باشه ظرف چند دقیقه نابود می شه بسیار کم است. دستهای خود را بشورید ولی نه اینکه پوستش را بکنید.
2- در مقابل تا می توانید از استفاده از ماسک بخصوص در محیط های سرپوشیده و هنگام خرید که دستگاههای تهویه مطبوع هم کار می کند خودداری نکنید.
3- 20 درصد دانشمندان از جمله بزرگترین ویروس شناسان ایتالیا و فرانسه اعلام کردند که شاهد همه گیری گسترده در پاییر نخواهیم بود. چون مردم بیشتر اماده هستند و کادر درمان هم دیگر این ویروس را بهتر می شناسند و می توانیم ان را در صورت بروز در نقطه ای متوقف کنیم.
4- همچنان تلاش کنید از حضور در جاهایی که ازدحام هست تا می توانید خودداری کنید.
انشالله در کشورمان شفافیت و صداقت حرف اول و اخر را بزند حتی اگر به ضرر خودمان و گروهمان باشد.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
این دقیقا اتفاقی است که افتاده. ولی مسئولین مانند جریان هواپیمای اکراین از بس انکار کردند و امار نادرست به مردم دادند و فکر امروز را نکرده بودند دیگر الان نمی توانند اعلام کنند ان امار بهمن و اسفند و فروردین بسیار کم اعلام شده بوده و اگر بگویند هم چون اعتبار امار خود را از دست دادند فایده ندارد. ما هم اگر می نویسیم نه مقام هستیم و نه مدیر و نه بدنبال ان هستیم. نه بدنبال سیاه نمایی هستیم و نه بدنبال مجیز گویی. انچه به نفع کشور و مردم خودمان می دانیم می نویسم. شاید همه ان درست نباشد ولی معیار همان است که تا انجا که می توانیم تلاش کنیم نظر درست را منعکس کنیم و نگران نباشیم که فلان گروه یا فرد خوشش بیاید یا نیاید و البته انتقاد هم داریم و انتقاد سنگینی هم داریم. شاهد ما هم متاسفانه وضع اقتصاد و بهداشت و فرهنگ و معیشت امروز کشور و جامعه ما. قرار نیست رسانه و مردم فقط تعریف و تایید کنند. باید انتقاد کنند. مسافری که سالم به مقصد می رسد که دیگر نیاز به تشکر از خلبان و راننده ندارد. ولی اگر شرکت و کادر و راننده اشتباه کند باید پیگیری کرد و انها را پاسخگو کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
نظرت رو نمیتونم قبول کنم.لزوما اینطور نیست که بگیم روند ابتلا همیشه یکنواست.میتونه با رعایت ها کم و زیاد بشه.بعلاوه نمیگم آمار کاملا درسته ولی اینطور که شما میگید هم نیست.مسئولین هم همین مردم هستند و چکیده مردم هستن.خوب نیستن یعنی ما خوب نیستیم.خودت یه گشتی تو شهرها بزن ببین مردم با مسئولین فرق دارن اصلا؟
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
دوست عزیز 1536. هر چند چندین واحد امار را گذراندیم و در کارمان هم از ان بسیار استفاده میکنیم ولی هرگز ادعای تخصص در علم اماربه معنای محض ان نداریم . جای خیلی تعجب است که دوستان یک بحران زیستی و پزشکی را که متاسفانه در برخی از کشورها با مسایل سیاسی هم اندود شده می خواهند در غالب علم امار و ریاضیات محض جای دهند؟ درست است که با امار و نمودار ما می توانیم مسایل زیستی و اجتماعی و حتی اقتصادی را بهتر توضیح دهیم ولی همه مطلب نیست که اگر بود حل خیلی معضلات اجتماعی و اقتصادی و بهداشتی به قطعیت و با راه ریاضی اسانتر بود. ولی انچه خیلی مهم است اصول علم است که در همه علوم و به خصوص در این مبحث می تواند کمک کننده شما باشد که انهم همان مقایسه و مشاهده است. شما نمودار و چگونگی شروع و صعود و نزول امار مبتلایان را در بیش از صد کشور دنیا که کما بیش در اروپا و اسیا و امریکا پخش هستند( نه سومالی یا موزامبیک یا مالدیو که اطلاعات ناقص است) با ایران قیاس کنید می بینید که کما بیش تمام انها از یک الگوی مشخص و هماهنگ پیروی می کند. در عرض دو تا سه هفته از شروع موارد مرگ ومیر و مبتلایان ناگهان با پیک سریع صعودی اپیدمی مواجهیم و با دخالت دولتها و توصیه های پزشکی و قرنطینه یا فاصله گذاری اجتماعی و هوشیاری و اگهی بیشتر ملتها شاهد کاهش تدریجی ولی تقریبا یکنواحت هم در میزان مبتلایان و هم در میزان مرگ و میر در سه تا چهار ماه مواجهیم. تقریبا در تمام کشورهای اروپایی و ترکیه و چین و کره جنوبی و امریکا شمالی ما با این الگو مواجهیم. ولی در ایران متاسفانه هیچ الگوی قابل تشخیصی که شبیه همین 100 کشور دنیا باشد شاهد ان نیستیم. ایا به نظر شما عجیب نیست. ضمن اینکه شما را ارجاع می دهیم به صحبتها ی برخی از نمایندگان و اعضای شورای شهر وفرمانداران و روسای دانشگاهها پزشگی استانها که همگی اذعان دارد که میزان قربانیان مشکوک به کرونا یا سندرم حاد تنفسی تقریبا پنج تا شش برابر موارد فربانی قطع موارد کرونا در اسفند یا فروردین است. ایا کافی نیست یا شما هم مانند ان خلبان متشخص با سی سال سابقه خلبانی خواهید بود که قاطعانه اعلام نمود که غیر ممکن است که موشکی به هواپیما اکراینی اصابت کرده باشد. این مربوط به زندگی و زیست 85 میلیون نفر است نه بحث سیاسی و جبهه گیری.
آلبالو
| France |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
ناشناس آماردان۱۵:۳۶: شما چند نکته را نادیده گرفته اید، یکی گواهی های فوت دروغین است که دلایل فوت مبتلایان کرونا را چیزهای دیگر مانند ایست قلبی و بخصوص "سندروم حاد تنفسی" که 4 برابر کرونا به عنوان دلیل فوت ثبت شده اند. نکته دیگری که اشتباه در نظر گرفته اید، این است که تا 30 درصد (نه 3 درصد) مبتلایان و ناقلان عوارض خاصی نشان نمی دهند.
به خطاهای دیگرتان نمی پردازم، ولی علی الحساب همین ها را وارد محاسباتتان بکنید و ببینید چه تفاوتی مشاهده خواهید کرد.
همچنین به واژه سوپراسپردر یا ابرگسترنده را هم در اینترنت جستجو کنید و نقش تعداد کم آزمایش را در شناسایی نشدن آنها را هم بسنجید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
دوست عزیز 21:35
اینکه انگیزه سیاسی من استاد دانشگاه فراری از مسئولیت را از کجا فهمیدی بماند، اینکه قول "امکان ندارد" آن خلبان با تجربه چه ارتباطی به "احتمال" بنده دارد هم بماند، اما
اولا یادبگیریم "گفته" را نقد کنیم نه "گوینده" را (تازه اگر نقد باشد نه تخریب و تهمت)
ولی مسئولان وزارت بهداشت و دولت خیلی اشتباه کردند که ان امار مبتلایان و فوت شدگان در اوج هفته های کرونا را دقیق اعلام نکردند و همین می شود که الان هیچ کس در ایران و در خارج از ایران دقیقا تضویر روشنی از نحوه گسترش و اوج و عمل این ویروس در ایران ندارند. الان هم که وزارت بهداشت امار را اعلام می کند چون دیگر امکان ندارد که مثلا بگویند میزان مبتلایان 300 نفرد و میزان فوت شدگان 20 نفر است. همه کادرهای بیمارستانها درگیر و مشاهدات میدانی اجازه این چنین اماری را نمی دهد! بنا بر این یکبار دیگر مدیران در قافیه ادعاهای نادرست خود گیر کردند و باید گلایه اساسی داشته باشیم که چرا امار را بر اساس استان و شهرستان و شهر و محلات دقیق اعلام نکردید و نمی کنید تا هم مردم بهتر بدانند چه باید کنند و هم خودتان بهتر بدانید در کجا هستید و هم دنیا تصویر روشنی از کرونا در ایران داشته باشد و بتواند بهتر در مورد بازکردن مرزهای خود به روی ایرانیان تصمیم بگیرد. متاسفانه تصور کردند که امار کرونا هم مانند امار بیکاری و تورم و رشد اقتصادی و... هست که با دستکاری بتوان همه چیز را به نفع مدیران دولتی نشان داد.
نمی خواید کاری کنید؟ همه جا هم بازه، کسی هم رعایت نمی کنه؟ ما چه کنیم؟
نمی خواید کاری کنید؟ همه جا هم بازه، کسی هم رعایت نمی کنه؟ ما چه کنیم؟
نمی خواید کاری کنید؟ همه جا هم بازه، کسی هم رعایت نمی کنه؟ ما چه کنیم؟
نمی خواید کاری کنید؟ همه جا هم بازه، کسی هم رعایت نمی کنه؟ ما چه کنیم؟
نمی خواید کاری کنید؟ همه جا هم بازه، کسی هم رعایت نمی کنه؟ ما چه کنیم؟
نمی خواید کاری کنید؟ همه جا هم بازه، کسی هم رعایت نمی کنه؟ ما چه کنیم؟

ای خدااااااااااااااااا
مرسی ازین امارای !حقیقی! نمودار سینوس کسینوس وضعش بهتره
خب خداروشکر اعلام کردن که دیگه موارد رهگیری نزدیک رو در استان های به ظاهیر سفید اعلام نمیکنن و فقط افراد پیر و بیمارای زمینه ای و..... رو اعلام میکنن در نتیجه از هفته دیگه امار به ۴۰۰ یا ۵۰۰ نفر میرسه و به سلامتی افسار کرونا به کلی از دست همه در میره
اولش صحبت از شکست کرونا کردند و حالا می گویند مردم باید با کرونا زندگی کنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
کرونا که بدتر از مسئولین نیست پس اونو هم تحمل می کنیم
کن تا بحال نمیدونستم که نفسمون اینقدر حقه که برای برای بیشا ز2500 بیمار کرونایی با وضعیت وخیم که دعا میکنیم همه بهبود پیدامیکنند چون در تعداد آمار مرگ و میر هیچ تغییری ایجاد نمیشه پس بنابراین همشون بهبود پیدامیکنند ولی در عجبم که چند ساله همگی رو به درگاه ذات اقدس احدیت برای برآورده شده یک آرزو دعامیکنیم ولی هیچ اتفاقی نمیفته.خدایا ما که زمین خوردتیم آخه چرا گوشه چشمی به ما نداری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
آقا خیلی باحال بود. تو این همه نظر گذار، این خیلی نغض بود. لطفا باز هم مطلب بگذارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
چون خدا بهت عقل داده
با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق، هر روز فوج فوج آدمه که دارن میمیرن و کلا همه عزادار شدن. نمیدونم دیگه چی میخواید از این ملت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
تا آخرین نفر ایرانی جا داره.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
پس اونا که میمونن غیر ایرانی اند؟
مطابق توصیه سازمان بهداشت جهانی، برای هر مورد مبتلای تأیید شده نیاز است دستکم 30-10 آزمایش و ردگیری تماس انجام گردد. یعنی وقتی روزی 3000 مورد مثبت تأیید می شود، باید روزانه حداقل 90000-30 آزمایش برای بیماریابی در فرایند ردگیری تماس انجام شود. با این حال، برخی کشورها مانند استرالیا برای بیماریابی و ردگیری تماس هر مبتلا صدها آزمایش می کنند. مقایسه شود با تعداد آزمایش های روزانه در ایران که حدود 21000 مورد است. این پس از حدود 4 ماه از آغاز پاندمی. تا این کاستی ادامه داشته باشد و وزارت بهداشت منفعلانه منتظر آمدن بیمار به بیمارستان بنشیند، موج های مکرر کرونا هم در انتظارمان خواهد بود. باید فعالانه بیماریابی کرد، اگر توانش را دارید!
کار از زمانی بیخ پیدا کرد که مسئولین برای خودشون دسته بندی مسخره و بی اساس و من درآوردی مناطق سفید و قرمز رو در آوردن. یک دسته بندی بدون منطق.
هیچکس هم نگفت که وقتی هیچ قرنطینه و منع رفت و آمدی در کار نیست و مردم از هر جایی که دوست داشته باشن بدون محدودیت به جاهای دیگه سفر میکنن ، برچسب سفید و قرمز و نارنجی و کرم دیگه چه معنی میده!!!
ههه فکر کنم حسن اون 3500 ندیده بوده تازه بهش نشون دادن گفت سریع ببارینش پایین تو دو روز 1200 نفر مبتلا کم شد هیچ تغییریم داده نشد تاره مهدکودک و .... امروز گفتن باز میخوانن کرونا تو ایران منتظر حرف حسن هست وقتی میدونه شنبه میخواد سخنرانی کنه خودش تعدادشو کم میکنه جمع کنید
در برخی از مواقع باید بجای سیاست گذار و تصمیم گیرنده بود ما توی وزارت بهداشت هستیم و می دانیم که چه خبر است و واقعا هر روز یک گروه تقاضای بازگشایی دارند یک روز ورزشگاه یکروز مدیران مهدکودک یک روز رستوران دارها یک روز سالن تاتر با این وصع اقتصادی عیر از بازگشایی چاره ای نیست و مردم باید رعایت موازین بهداشتی را بکنند
از شما خواهش میکنم یک کاری کنید . ما نگران خانواده هایمان هستیم اونا سناشون بالاست
هیچکس رعایت نمیکنه . هیچکسسسسسس
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
خیلی از مردم رعایت نمی کنند. ولی وظیفه پلیس چیست ؟ در همه جای دنیا کسانی که مقررات ایمنی را رعایت نمی کنند، جریمه و حتی به زندان محکوم می شوند؟
ناشناس
| Romania |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
در مقابل این مسئولین و مردم نادانی که رعایت نمی کنند چه باید کرد؟ ما از ابتدا همه چیز را جدی گرفتیم اما گویا فقط مردمی که رعایت کردند ادیت شدند
دیگه چکار کنیم،،وکاریکه از دستمان بر میآید جهت جلوگیری از ویروس کرونا انجام میدهیم،ولی وقتی دیگران مراعات نکنند،هیج فرقی نمیکند.دراینجا همه بایست رعایت کنیم تا پیشرفتی حاصل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
باید با کسانی که رعایت نمی کنند بطور جدی برخورد شود
شناسایی افراد مبتلا یک مدیریت قوی و امکانات واقعی میخواد که ما کم داریم (شایدم نداریم). از همسر من که فوق تخصص میخونه تست سرولوژی گرفتند چتد روز جواب ندادند. چرا؟ چون تعطیلاته خرداده. انگار این یک مساله شخصیه که ما منتظر باشیم. واقعا متاسفم. دولتم که راههای بین استانی رو روی شهروندان بی مسولیت نبست. فاحعه در راهه
خدایا چرا مرگ و میر تو این مملکت نمیاد پایین؟؟این نظرها رو هیچ مسئولی نمیخونه؟اگه مردم رعایت نمیکنن چرا قانوهای سفت و سخت برای رعایت کردن نمیذارید چرا مثل خیلی از کشورها ماسک رو همه جا اجباری نمیکنید آخه ما چقدر باید حرص بخوریم.اسپانیا با هشتصد فوتی در روز به صفر رسید آمار مرگ و میرش.ما تا کی باید روزی هفتاد هشتاد تا فوتی داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
بخاطر مسئولین بسیار با لیاقت و با کفایت این کشورهمردم در طول روز فقط به مرگ فکر میکتتد. این نظرهارو مسئولین برای چی بخونند؟ خودشون خوب میدونند که اوضاع خیلی وخیم تر از این حرفهاست ....
تنها راه خلاصی از این مصیبت اجرای قرنطینه سفت و سخت و برخورد قانونی با کسانی است که ماسک نمیزنند و‌پروتکلهای شغل خود را رعایت نمیکنند. ولی این دولت توان و جرات انجامش را ندارد.
روزهای زندگیمان دارند روز به روز به فنا می روند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
دولت روحانی نمی تونه ماسک زدنو حتی اجباری کنه که شاید یکم مجبور شه کاری کنه
2ماه قرنطینه کامل باحمایت اندک مالی دولت میشد وراهها ورودی خروجی تهران واستانها بسته میشد ونظارت کامل ..کلا کرونایی دیگرمثل چین حتی اندک دیگروجود نداشت همه چیز عادی گرفته شد ورعایت یک نفر کرد یکنفر نه همین است که میبینیم بازارها بازوشلوغ خیابانها ترافیک چه طرج وچه غیرطرح فرقی ندارد کمی باید سفت وسخت گرفته شود تادرست شود.
آقا من دیگه حرفی ندارم بزنم هر چی آمارچی میگه همون درسته ... من دیگه رد دادم
تبریک به همه پروتوکل نویسان ، پروتوکل دوستان ، پروتوکل خوانان ، پروتوکل دانان
حتی یک کار درست هم ندارید ، حتی یک کار
آمار مهندسی شده و عادی کردن شرایط کاری همه کشور جز اینکه اقدام به قتل عمد مردم است چه معنی می دهد؟ اگر همه چیز عادی است چرا نماز جمعه تهران را هنوز برگزار نکرده اید؟ جز این است که می دانید فاجعه بسیار عمبقتر از این آمارهای ساختگی است؟
كاهش نرخ مرك جالبه!!!!
به نسبت هر 1% (يك درصد) كاهش نرخ جهانى ،در ايران 0.1%(يك دهم درصد) نرخ مرك كاهش ميابد
تو دو روز 1200 نفر کم شدن !!!!!
واقعا که " ما رکورد زدیم ! "
آمارهای مهندس شده
این بلا را سرمان آورده
که ملت
دیگه حرف راست رو هم
قبول نمیکنن
داستان چوپان دروغگو
یادتان هست
حالا هی بگید
پیک دوم و سوم و پاندومی بهمان در راهه
چون از اول
اطلاع رسانی ها
ناقص ، ابتر و دستکاری شده بود
حرف راست هم بزنید
در باورها نمی گنجد
و میشه اون چیزی که الآن شاهدش هستیم
و دودش تو چشم همه می ره
جالبه! همیشه یه اختلاف 22 درصدی بین مبتلایان و بهبود یافتگان هست! با فرض نرخ مرگ 6 درصدی این فاصله به 16 درصد کاهش پیدا میکنه!
به معنای دیگه 6 درصد میمیرن و 78 درصد بهیود پیدا میکنن اما هیچگاه مشخص نمیشه 16 درصد اون بقیه چی میشن؟غیب میشن؟بهبود پیدا میکنن؟ سندروم حاد تنفسی میگیرن؟ از ایران خارج میشن؟
یه نگاهی به نمودار ها بندازین متوجه این اختلاف بین دو نمودار میشین که جمعش هیچگاه 100درصد نمیشه!
به نظرم الان مساله درست یا غلط بودن این آمارها نیست. واقعیت آن است که در چند هفته اخیر با این بازگشایی ها این مطلب القا شد که کرونا از بین رفته و همه چیز اوکی است. الان باید چه کنیم؟ باید دولت، مسئولین، روسای دانشگاه های علوم پزشکی به مردم بگویند که حتما هنگام خروج از منزل ماسک بزنند. الان زدن ماسک از هر چیز دیگری واجب تر است. امروز در محل کارم به جز من چند نفر فقط ماسک زده بودند. به همکارم (مثلا هیات علمی دانشگاه هستیم) گفتم چرا ماسک نزدی، میگه دارم توی ماشین هست. وقتی ماها با کرونا این شکلی برخورد می کنیم از اقشار دیگر نمی توان انتظاری داشت. الان هر کسی باید مراقب خودش و عزیزانش باشد. این امر میسیر نیست جز با رعایت چند اصل بهداشتی ساده. دلم برای پزشکان، پرستاران و کادر بهداشتی می سوزد. بنده خداها چه گناهی دارند که باید تاوان بی احتیاطی ما ها و ... را بدهند.
بابا همه جا را ول کردند
دو هفته پیش شهرداری رفتم کلی ضدعفونی و تب سنج بود الان امروز رفتم هیچ خبری نبود
حتی پرونده من دست یکی بود رفتم تو اتاقش گفتن کرونا گرفته یک هفته ای نیامده
جالبه بقیه پرسنل هم بدون ماسک بودن اصلا هم فاصله را رعایت نمیکردند
تو بانک رفتم همین روال بود تو دفتر پیشخوان همین طور .
دو سه هفته پیش خیلی ملت مراعات میکردند الان بیخیال بیخیال شدند
البته مقصر مردم نیستند مسئولین بهداشت و شخص ریس جمهور چون براشون مهم نیست مردم همین جوری رفتار میکنند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان