بازدید 19710
۱

ادعا‌های تازه درباره پرونده معروف به باند جهانبانی

به تازگی ادعا‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه به اتهامات تعدادی از متهمان پرونده باند جهانبانی رسیدگی نشده است در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد این موضوع صحت ندارد.
کد خبر: ۹۸۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 06 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، پرونده معروف به باند جهانبانی پرونده‌ای بود که در لا به لای فساد و پرونده قضایی مطرح شد و متهمان آن بازداشت شدند.

اتهام محمد رضا جهانبانی سردسته باند معروف جهانبانی، اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۶۰۴ میلیارد تومان است.

این رقم تقریبا ۶ برابر مبلغی که سید محمد هادی رضوی به واسطه آن، محکوم شده و به زندان رفت.

محمد رضا جهانبانی از نیمه دوم سال ۹۵ براساس اطلاعات به دست آمده بازداشت شده و در بازداشت به سر می‌برد.

طبق اعلام نماینده دادستان در ۲۸ مرداد ۹۸، جهانبانی به همراه زیر مجموعه خود از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴، با ثبت شرکت‌های بدون فعالیت و صدور فاکتور‌های صوری، تسهیلات کلانی از بانک سرمایه دریافت کرده است و با وجود این که مدیرعامل شرکت تجارت نور ابرار بود، اقوام و خویشاوندان خود را به عضویت هیات مدیره شرکت‌هایی که در ادامه این گفتارمعرفی شده است، منصوب می‌کند.

حالا پس از آنکه در اسفند سال گذشته حکم دادگاه برای پرونده جهانبانی صادر شده است اخیرا ادعا‌هایی در این خصوص مطرح شده است.

 

در پرونده جهانبانی به اتهام وابستگان برخی مسئولان رسیدگی نشد

به تازگی گفته شده است در پرونده معروف به گروه جهانبانی، افراد دیگری نیز وابسته به برخی از مسؤولین حضور داشته و به اتهامات آن‌ها رسیدگی نشده، مطرح شده است.

برای مشخص شدن صحت و سقم این ادعا خبرنگار قضایی فارس، موضوع را از یکی مسؤولین قضایی پیگیری کرده که مشخص شد این موضوع صحت ندارد.

این فرد مسؤول گفت: هرچند که مطابق بررسی‌های صورت گرفته، در شرکت اقامت متعلق به آقای محمدرضا جهانبانی، آقای عمار صالحی و برخی افراد دیگر دارای عضویت یا سمت بوده‌اند؛ اما پرونده اتهامی آقایان جهانبانی و عمار صالحی هیچ ارتباطی به شرکت اقامت نداشته است.

وی گفت: دلیل این امر این است که نه آن شرکت از بانک تسهیلات گرفته و هیچکدام از افراد مورد ادعا در فرآیند تسهیلات دخالتی نداشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
بعدا مشخص میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر