بازدید 34187
رئیس جمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا

پایان مشخصی برای «کرونا» نداریم/ عروسی و عزا را کنار بگذاریم/ ارائه بسته‌های حمایتی تا پایان سال ادامه دارد/ تصویب بازگشایی‌های جدید از ۲۴ خرداد و اول تیر/ چهار وظیفه مهم دولت در شرایط فعلی

روحانی تاکید کرد که فعالیت بخش بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا، بر گروه‌های آسیب پذیر متمرکز شده است و افزود: دوره اپیدمی کرونا طولانی خواهد بود و نمی‌دانیم پایان آن چه تاریخی است و در چنین فضایی باید دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت مراعات شوند. مردم عزیز به این نکته توجه کنند آنچه که برای آینده قرار می‌دهند هفته و ماه نباشد...
کد خبر: ۹۸۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 06 June 2020
تابناک اجتماعی
«کسب و کارها و اقتصاد کشورهمزمان با روند مبارزه با ویروس کرونا، باید فعال باشند و راه دومی نداریم»؛ این شاید کلیدی ترین اظهار نظر امروز رئیس جمهور کشورمان درباره «کووید-19» باشد. جمله ای که در ادامه آن بر خط قرمزی تحت عنوان «توان کشور برای حفظ سلامت و امور درمانی» تاکید شده است.
 
به گزارش «تابناک»، ستاد ملی مبارزه با کرونا امروز در حالی تشکیل جلسه داد که به مانند اغلب روزهای آغازین هفته، ریاست آن بر عهده رئیس جمهور کشورمان بود؛ رویدادی که موجب می‌شود بسیاری از مردم چشم انتظار شنیدن مصوبات و تصمیمات جدید این ستاد در روزهای شنبه باشند و بکوشند از لابه‌لای سخنان رئیس جمهور، پاسخ برخی ابهاماتشان را بیابند.
 
پایان مشخصی برای «کرونا» نداریم/ عروسی و عزا را کنار بگذاریم/ ارائه بسته‌های حمایتی تا پایان سال ادامه دارد
 
در ابتدای این جلسه روحانی تاکید کرد که فعالیت بخش بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا، بر گروه‌های آسیب پذیر متمرکز شده است و افزود: مهم‌ترین نکته در این جلسه که در رابطه با کووید ۱۹ مطرح شد این بود که مردم باید مطلع باشند که این اپیدمی طولانی خواهد بود و ما یک پایان مشخص برای پایان این اپیدمی نداریم. تا زمانی که واکسن مورد تایید در دسترس ما قرار بگیرد مدت طولانی را خواهیم داشت. در ذهن مردم این نباشد که رعایت نکات بهداشتی کوتاه مدت است. ما نمی‌دانیم پایان این ویروس کی هست؛ بنابراین این دستورالعمل‌ها باید طولانی مدت باشد. شستن دست‌ها و استفاده از ماسک باید همیشه مورد نظر باشد.

وی افزود: اجتماعاتی مثل عروسی و عزا را باید کنار بگذاریم تا زمانی که خود بهداشت و درمان ما اعلام کنند. وزیر بهداشت و درمان گزارش دادند در جایی جامعه بی مشکل بوده، اما به خاطر عروسی همه مبتلا شدند. من خواهش می‌کنم مردم عزیز به این نکته توجه کنند آنچه که برای آینده قرار می‌دهند هفته و ماه نباشد. آینده طولانی مدت را باید در نظر گرفت. این ویروس ابعادی دارد که هرچه می‌رویم جلو روشن‌تر می‌شود. اوایل در اسفند ماه امیدی ایجاد شد که گرمای هوا این ویروس را از بین می‌برد یا به تدریج ضعیف می‌شود در حالی که می‌بینیم به لحاظ علمی این چنین نیست.

رئیس جمهور در ادامه گفت: نباید در ذهن مردم اینطور تصور شود که با احتیاط و رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌ها این مشکل تا ۱۵ روز یا یک ماه دیگر حل می‌شود؛ این تصور باید به طور کامل از جامعه حذف شود. نباید به واسطه امید کاذبی که مبنای علمی ندارد و محققان آن را تایید نمی‌کنند برنامه‌ریزی و اقدام کنیم. این در حالی است که در جامعه چاره‌ای جز ادامه فعالیت کسب و کارها و تولید و انجام رفت و آمد مردم در حد نیاز جامعه و همزمان مبارزه با ویروس کرونا، نداریم.

تداوم ارائه بسته‌های حمایتی به اقشار نیازمند تا پایان سال، تصمیم دیگر امروز بود که رئیس جمهور بیان کرد و در تشریح آن گفت: تامین نیازمندی‌های بخش بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا، ارائه خدمات ضروری به جامعه، تامین کالا‌های ضروری و اساسی و ارائه بسته‌های حمایتی به اقشار نیازمند، چهار وظیفه مهم دولت است که در روند انجام همه این وظایف، وضعیت به خوبی پیش می‌رود.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه کسب و کار‌ها و اقتصاد کشورهمزمان با روند مبارزه با ویروس کرونا، باید فعال باشند و راه دومی نداریم، گفت: سقف و خط قرمز ما در مبارزه با بیماری کرونا، توان کشور برای حفظ سلامت و امور درمانی است و اپیدیمی باید همیشه زیر این خط قرمز و توان بخش سلامت کشور باشد.
 
روحانی در ادامه با اشاره به تلاش کادر بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا، از بخش بهداشت درمان و کادر درمانی تشکر کرد و افزود: از دیرباز به‌خصوص در سال‌های اخیر بخش بهداشت و درمان ما مطرح بوده است. روزی مردم ما در نوبت بودند که برای معالجه به اروپا بروند، امروز مردم منتظر هستند برای عمل‌های پیچیده به ایران بیایند. در حال حاضر دو دارویی که برای درمان کرونا موثر بوده در کشور شناسایی شده و در حال استفاده از آن هستند.

وی گفت: نکته مهمی که وزارت بهداشت و درمان مطرح کرد این بود که فعالیت آن‌ها به فاز سوم وارد شده است و تلاش خود را بر گروه‌های آسیب پذیر متمرکز کرده‌اند. یکی جوان است بدن سالمی دارد، چاق هم نیست و قوی‌تر است، اما دو گروهی هستند که یا مسن هستند یا بدن ضعیف‌تری دارند.
 
رئیس جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده در این جلسه در زمینه آمادگی وزارت بهداشت و درمان برای مقابله با این بیماری در کشور گفت: بر اساس این گزارش یکهزار و ۲۰۰ مرکز در سراسر کشور برای نمونه‌گیری و آزمایش از افراد آماده فعالیت هستند همچنین ۱۷هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت نیز در سراسر کشور آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم است که این افتخاری بزرگ برای کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و کارآزمایی‌های بالینی در این مدت در حال انجام بوده و بر اساس آمار، در چارچوب این فعالیتها تاکنون یکهزار و ۹۹ بیمار مورد تحقیق قرار گرفته‌اند، اظهارداشت: خوشبختانه کادر درمانی کشور نه تنها در مقام عمل و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران فعال بوده بلکه در زمینه علمی تلاش‌های بسزایی را انجام داده و این در حالیست که ایران در زمینه رتبه علمی در جهان مقام پانزدهم و در منطقه و جهان اسلام در رتبه اول قرار دارد. 

روحانی افزود: در حال حاضر یکهزار سی‌تی‌اسکن در مراکز درمانی کشور تجهیز شده و ۴۰ سی‌تی‌اسکن جدید نیز برای بیمارستانها آماده شده است و این نشان از تلاش بخش بهداشت و درمان کشور و مدافعان پرنشاط میدان سلامت دارد.

وی افزود: اینکه ضدانقلاب اینطور تبلیغ می‌کنند که باید همه فعالیت‌ها تعطیل شده و برخی از رسانه‌های داخلی هم سخنان آنان را تکرار می‌کنند درست نیست؛ باید فعالیت‌های مردم که مرتبط با زندگی و کسب و کار آنها و مسائل فرهنگی مانند برگزاری نماز جماعت و عبادت و دعا در مساجد، با رعایت مسائل بهداشتی انجام شود.

روحانی با تاکید بر اینکه برای انجام فعالیت‌های اجتماعی باید در وهله نخست از فضای مجازی استفاده کنیم و اولویت دوم فضای حقیقی باشد، گفت: همه بخش‌ها باید شرایط را برای دریافت خدمات از طریق این فضا برای مردم فراهم کنند. باید در سایر بخش‌ها نظیر بخش آموزش هم فعالیت‌ها در فضای مجازی تا حد ممکن انجام شود و بخش‌هایی که ضرورت دارد که حضوری باشد با رعایت پروتکل‌ها به انجام برسد.

وی با تاکید بر اینکه باید با اضطراب و شایعه‌پراکنی در جامعه مبارزه کنیم و بیخود مسائل را بزرگ جلوه ندهیم، گفت: توان کشور برای انجام امور درمانی به عنوان سقف فعالیت‌ها در کشور به شمار می‌رود که این شامل امکانات بیمارستانی اعم از دستگاه تشخیص، تخت‌های آی.سی.یو، دستگاه ونتیلاتور می‌شود. این توان سلامت در جامعه است که باید اپیدمی همواره پایین‌تر از آن باشد یعنی اگر خدای ناکرده در کشور ما در شهری توان سلامت ۱۰۰ و میزان اپیدمی ۹۵ بود باید نگران باشیم اما اگر توان در منطقه‌ای ۱۰۰ و بیمار ۵۰ است نگرانی ندارد و باید تلاش خود را انجام دهیم. نباید مردم را مضطرب و نگران کنیم و این در حالی است که مردم نیز باید دستورالعمل‌ها را مراعات کرده و تلاش کنیم که آنها دچار وسواس نشوند و در حدی معقول مسائل را در جامعه پیش ببریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در این شرایط حساس وظایفی بر عهده دارد که به خوبی آنها را دنبال می‌کند، گفت: وظایف مهم دولت را می‌توان به چهار بخش تقسیم کرد؛ اول تامین آنچه برای بهداشت و درمان مورد نیاز است که خوشبختانه تمامی آنچه امروز برای بخش بهداشت و درمان نیاز داریم در داخل تولید شده و کمبودی در این راستا نداریم و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی هم به خوبی دنبال می‌شود. دولت در این زمینه کوتاهی نکرده و انبارها و ذخایر، مملو از وسایل مورد نیاز برای بخش بهداشت و درمان است.
 
وی افزود: وظیفه دوم دولت ارائه خدمات ضروری به مردم اعم از آب، برق، گاز و امنیت بوده است که در این راستا فعالیت در همه بخش‌ها با رعایت دستورالعمل‌ها انجام گرفته و در شرایط خوبی قرار داریم به گونه‌ای که روزانه یک خدمت جدید به مردم در کشور ارائه می‌شود و همانطور که اعلام شد تا پایان سال ۹ سد بزرگ ملی در کشور افتتاح و ۱۸ نیروگاه برق به بهره‌برداری خواهد رسید.

روحانی تامین کالاهای ضروری را سومین وظیفه دولت دانست، افزود: همه بخش‌ها در این زمینه تلاش کردند و شرایط امروز کشور در زمینه کالاهای اساسی از ماههای گذشته به مراتب بهتر است. مردم هیچ ‌گونه نگرانی نسبت به تامین کالاهای اساسی نباید داشته باشند چرا که تمام آنچه لازم بوده تامین کردیم و شرایط روز به روز بهتر می‌شود.

تامین بسته‌های حمایتی اعم از تسهیلات بانکی و ارائه بسته‌های معیشتی به مردم، چهارمین وظیفه ای بود که روحانی بر آن تاکید کرد و گفت: این روند حمایت‌ها تا زمانی که کرونا وجود داشته باشد ادامه خواهد داشت.

روحانی با تاکید و تشریح مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جلسه امروز مصوب شد تا علاوه بر مناطق سفید از ابتدای تیر ماه در تمامی مناطق زرد نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توافق با ستاد اقامه نماز جمعه برگزار شود. همچنین در این جلسه مصوب شد مهدهای کودک، کلاس‌های قرآن و آموزشگاه‌ها مانند آموزشگاه زبان نیز از ۲۴ خرداد با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها فعالیت خود را آغاز کند.

دکتر روحانی افزود: همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تورهای مسافرتی داخلی هم از ۲۴ خرداد می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند اما در زمینه انجام تورهای خارجی باید بررسی‌های لازم انجام شده و چارچوب‌ها در این راستا مشخص شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه سینماها و کنسرت‌ها هم به شرط حضور ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها و رعایت کامل پروتکل‌ها می‌توانند از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را آغاز کنند، گفت: مراسمات در فضای باز آرامستان‌ها هم می‌تواند با توافق بخش‌های ذیربط بر چگونگی برگزاری و چارچوب‌ها آغاز شود.

دکتر روحانی افزود: مسائل دیگری از جمله مرخصی‌ زندانیان در تیر ماه، اردوهای راهیان نور و برگزاری برخی اجتماعات هم در این جلسه مطرح شد که بنا شد بررسی‌های بیشتری درباره آنها انجام شده و در آینده تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ و به مردم اعلام شود.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۱
فامیلای ما اعتقادی به زدن ماسک ندارند و مراسم عقد و عروسی گرفتن.خشک و تر با هم میسوزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
خوب شما نرو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
دقت کردین هرچیزی مربوط به مردم میشه رو میگن انجام ندین و مراعات کنید. اما هرچی مربوط به خودشون هست رو با شدت انجام میدن. نمونش طرح ترافیک که مردم محبور میشن بریزن تو اتوبوس و مترو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
خب شما شرکت نکن. شاید یکی بخواد خودشو از دره بندازه پایین. شما هم باید باهاش بری ته دره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
ناشناس 13:43
قبول کنید در این زمینه به شدت دچار فقر فرهنگی هستیم
توقغات فردی و رسوم فامیلی و چشم و هم چشمی از رعایت قانون مهمتره
بسیاری از خانواده ها در دید و بازدید عید گرفتار توقعات بیجای فامیل بودند که انتظار داشتند مطابق هر سال حضورا به آنها تبریک گفته بشه
و داستان تکراری بچه های فلانی خیلی با غیرت و با محبت هستند و شماها نیستید و ....
باید با تبلیغات و روشهای موثر دیگه آگاه سازی بشه
البته در شرایطی که مردم نه تلویزیون میلی می بینند و نه روزنامه و کتاب می خوانند تغییر فرهنگ جامعه خیلی سخته
این هم از تبعات فراری دادن مردم از تلویزیون ملی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
همه جای دنیا علیه نژادپرستی راهپیماییه چرا را فقط تو ایران راهپیمایی ممنوعه؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
کرونا را شکست میدادیم
اگر فرودگاهها قبل از قم و تهران و بقیه شهرهایی که همزمان درگیربودند قرنطینه میشدند
اگر روحانی با منع سفر در شب عیدنوروز مخالفت نمیکرد
اگر...
الان بیشتر به بازی با روان مردم شبیه است این خیمه شب بازیها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
خوب مردم اگر عروسی نگیرند پس چه جوری ازدیاد نسا کنند؟چه جوری جمعیت به 150 میلیون نفر برسه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
با سلام
عزیزایی که نظر میدهند متن را اول با دقت بخوانید گفته عروسی گرفتن یعنی طرف رفته دیده تو عروسی که کسی ماسک نزده و دیگر رفته بوده و کار از کار گذشته
خدایا ممنون، کرونا ممنون همیشه آرزوم بود عروسی و عزا و مجالس وقت گیر هزینه بر کنار گذاشته بشه نمردیم دیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
احسنت احسنت درتمام زندگیم اگر یک نظر درست حسابی دیدم تو تابناک همین ۱ نظر بود
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
با سلام
بساط بخت ازمایی خودرویی را ببندید
این کار در دوره فعلی منجر به تشدید اشفتگی بازار خودرو خواهد شد
خودرو سازان مانند قبل نام نویسی کنند وگرنه الکی یک‌التهاب چندین میلیونی پشت در تقاضای خودروسازان جمع و تفاوت قیمتها بیشتر میشود.
مانند قبل نام نویسی و قیمت به روز باشد تا الکی تقاضای کاذب ایجاد نشود.
مانند کنکور است که بهترین ازمون نیست ولی راه دیگری هم
نیست برای ورود به دانشگاههای معتبر غیر از کنکور
سال ۹۳ وام خودرویی گذاشته بودن تا خودروسازان ضرر نکنند و تولیداتشان فروش رود و الان مردم صف کشیده اند برای همان تولیدات!!!!!!عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
بازیه معلومه ماسک و محلول و... رو دستشون باد کرده میخوان آب کنن کسری بودجه جبران بشه
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
جواب ۱۴۱۷:تازه میخواهند در ثبت نام های بعدی محدودیتهای
این طرح را هم اعمال کنند
متاسفانه سرپرست صمت بازار خودرو را اشفته تر از قبل کرد
طرح فروش عادی شان محدودیت ۳۰ ماهه خرید از این دو شرکت شاهکار را داشت و افراد که میخواستند به جای خودرو فعلی شان خودرو ثبت نام کنند امکانش بود ولی ظاهرا محدودیتهای قرعه کشی طرح تحویل فوری را میخواهند روی طرح های عادی فروششان هم اعمال کنند از این به بعد.
اینها راهکارهای احتمالی لیلاز به سرپرست صمت است.
اقای روحانی
معمولا ادمی وقتی اطلاع هر چیزی ندارد یا طواد میکند یا شبیه سازی انجام میده .بنابر این از یک رییس جمهور. که صداها مشاور دارد بعید است استدلال کند که هوا گرم شود ویروس از بین میرود .
حال اگر در بدترین شرایط هم نگاه کنبم با بهترین شرایط اب و هوایی ما با کشور های حوزه خلیج فارس . باید از همان روز اول این استدلال را در نتفع خفه میکردید تا فرصت از دست ندهی. و منتظر فصل گرما شوید .
کمی تفکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
فکر کنم بقیه حرفهای رئیس جمهور را نخواندی وسریع خواستی جواب بدی،بیشتر دقت کن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
سلام نظرات خوبی می دهی در همین متن چندین غلط
... املایی داشتی حال ادعای فضل بیان هم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
نطفه درسته نه نتفع. طواد یعنی چه؟
ضعف های ساختاری در مدیریت وجود دارد. دستورات و توصیه ها عموما منفی هستند. بجای اینکه بگویید چه نکنید بگویید چگونه انجام دهید. مثلا چند روش "نسبتا" ایمن برای برگزاری مراسمات وجود دارد که دولت می تواند آنها را تا پایان اپیدمی بخشنامه کند.(به این مجلس امیدی نیست!)
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
همین صحبت های روحانی نشون میده تمام برنامه های دو سه ماه قبل سر کاری بودند و اصلا" بی هدف این ماهها را گذراندیم
من واسه چند مشکل کشور چند ایده دارم. کجا باید مراجعه کنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
همین جا بنویس
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
مشکل ندونستن نیست بلکه نتوانستن و بی انگیزه بودن است!
با حرف مشگلات حل نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
اوناییکه اهل حل مشکل نیستند جز حرف زدن که کاری نمیتونند انجام دهند!
جناب روحانی! مساجد باز شده اند و سالنهایشان برای برگزاری مراسم ختم و سوگواری به راهه. با توجه به باز بودن مساجد مراسم هم دائر خواهدبود. این وسط مثل اینکه فقط دیوار تالارهای پذیرایی کوتاهه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
ناشناس محترم مساجد فقط برای مراسم ختم نیست. بلکه برگزاری نماز و مراسم دینی هم از کارکردهای اصلی آن است. چرا برخی با مساجدمشکل دارند خدا می داند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
ناشناس 13:14
در تمام محلات شهرها مساجد بسیار بزرگ بنا شده
خدا وکیلی چند تا نماز گزار داره ؟؟
به غیر از چند مرد و زن مسن و تعداد ی بسیجی که کارشان در مسجد است چه کسی از مساجد استفبال می کند ؟؟
اول انقلاب گذشته داداش !
چکار کردیم با دین خدا ؟!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
جناب هموطن 13:14
تو چیکاره ای که جواب منو میدی ؟ من طرفم آقای رئیس جمهور است که میفرمایند: عروسی و عزا را کناربگذاریم و ستاد مقابله با کروناست که آمار ابتلا مرگ و میر را واقعی اعلام نمیکنند و همین باعث میشه خیلیها وجود ویروس مرگبار کرونارو شوخی بگیرند. هیچکس با مساجد مشکل ندارند چون صواب اعمال کسی برای دیگری نوشته نمیشه ولی شرط عقله که هر مسلمانی باید درک کند که ویروس مرگبار کرونا کشور را پر کرده هرگونه تجمعی در یک فضای بسته چه برای عروسی چه برای عزا و چه برای انجام فریضه نماز میتواند باعث انتشار این ویروس و مرگ افرادی شود. والله بالله قرآن خدا غلط نمیشه اگر نمازتون را در خانه هایتان بخوانید ، برای لحظاتی فکر کنید که نان آوره یک خانواده هستید و جانتان را براثر ابتلا به کووید 19 از دست دادید و اعضاء تحت تکفل شما با این گرانی و تورم چه باید بکنند ، شاید آنوقت مسائل را جدی تر ببینید و اینقدر برای دعوت از مردم که نمیدانید آلوده به ویروس هستند یانه برای تجمع در مساجد و اماکن مذهبی اصرار نکنید کم همکاری منید تا شر این ویروس کنده بشه. .
اینها صحبت های یک رییس جمهور است یا نصیحت های یک پدر بزرگ؟
موعظه و نصیحت که چاره کار نیست.
اجباری کردن ماسک
ممنوع کردن اجتماعاتی مانند عروسی و عزا
لغو طرح ترافیک
قطع رفت و آمد به و از شهرهای آلوده و قرمز
و....
اینها که برای دولت هزینه ندارد. چرا روحانی حداقل ها را هم به عنوان مسئولیت نمیپذیرد؟
چگونه اسپانیا و هلند و بلژیک و فرانسه و سوییس و کانادا و کره و ژاپن و .... بیماری را کنترل کردند؟
این سیاست روحانی از کجا آمده ؟ منظور و هدفش چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
مسئولان ما فکر می کنند وظیفه شغلی شان تنها حرف زدن ونصیحت کردن است.
باشه
فهمیدیم
کلا مشکلات ما پایانی ندارد
ولی شماها هم هیچ مشکلی ندارید .
از یک طرف گفته میشه " عروسی و عزا را کنار بگذاریم" از طرف دیگر مجوز بازگشایی به تالارها داده میشود. دولت باید به تالارهای کمک مالی بکند و تالارها را ببندد. برگزاری عروسی و عزا هم در منازل و باغات باید محدود شود اگر واقعا لازم است . اگر هم نیست چرا میگید " عروسی و عزا را کنار بگذاریم" ؟!
فرموده اند پایان مشخصی برای کرونا نداریم
اصلاح میکنم: برنامه مشخصی برای مهار کرونا نداریم. همینطور ادامه بدهید تا کفار واکسن بسازند. فقط عروسی و عزا نگیرید تا تلفات کم شود
مردم با اين مسافرت رفتنها وعدم رعايت مسائل ايمني بهداشتي خودشان پايان كرونا را اعلام كرده اند
دیگه خواهشا باید باید رو در زمینه ی جان ملت بگذارید کنار
پلیس جریمه کنه هرکس بدون ماسکه، ماسک مجانی بدید به دهک پایین و ...
من اون روز در راه برگشت به منزل دیدم در یکی از مراکز تامین اجتماعی صف طویل جمعیت چسبیده به هم و بدون ماسک وجود داره، سر کار ما را به جلساتی با تراکم جمعیت بالا و طولانی مدت میفرستند، هیچ کس هم ماسک نمی زنه
این مثالهایی که زدم ربطی به مجلس عزا و عروسی نداره...
در ضمن چرا آمار مرگ و میر ما ثابت مونده؟؟؟؟؟
تکلیف ما که نمی خوایم خودمون و عزیزانمون مبتلا بشیم و رعایت می کنیم و مجبوریم بریم سر کار و با خیل بی توجهی ها و عدم مراقبت بقیه مواجه هستیم چیه؟؟؟؟ آیا باید خودمون با رییس و محیط کار و جامعه و ... بجنگیم یا وظیفه ی نهادهای اجرایی هست که از ما محافظت کنند؟؟؟؟
همه چی رو ربط ندیم به ضد انقلاب و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
در شرکتهای خصوصی که اوضاع افتضاحه
از پنجم نوروز سر کار بودیم
بیست نفر در یک دفتر 130 متری که نصفش اتاق اختصاصی مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره است
در پارتیشن های کوچک مثل قبر دو نفری کار می کنیم
اعتراض هم یعنی اخراج
کجا کار پیدا کنیم توی این اوضاع ؟؟
مجبوریم تحمل کنیم
بالاخره آقای روحانی قبول کردند که اوضاع عادی نیست و حالا حالا ها هم عادی نخواهد شد. سیگنال غلط و مخرب عادی شدن شرایط رو خود ایشون از روز ۱۳ فروردین به مردم داده بودند. باز خوبه که پذیرفتند هنوز خیلی زمان مونده تا به قبل از کرونا برگردیم.
نوشتن پایان مشخصی برای کرونا نداریم بخونید برنامه مشخصی برای مهار کرونا نداریم......
انگار همه ی دنیا در یه سیاره و ایران در یه سیاره دیگست......چطوریه کشورایی که بعد از ما درگیر شدن تونستن یه پایانی براش بسازن هر چند نصفه و نیمه ولی ما اولین کشوری شدیم که موج دومو کلید زده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
عزيز جان، هيچ كشوري به پايان كرونا نرسيده و كماكان دستورالعملهاي اجتماعي را رعايت مي كنند ضمنا نمودار ابتلاي ديگر كشورها را نگاه كن تا متوجه موج دوم كرونا دربسياري از كشورها شوي.
ضمنا تفاوت ما با بسياري از كشورهاي ديگر اين است كه در اين كشورها مردم دستورالعملها را رعايت كرده و حرف مسئولين خود را گوش مي كنند ولي در كشور ما مردم همزيستي مسالمت آميز با كرونا پيدا كرده و به جاي همگرايي و وحدت ، خود درماني را پيشه كرده اند!
قرار بود از شنبه همه چی درست بشه که؟ از شمبه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
من شنیده بودم پنج شنبه
عزا و عروسی پیشکش مهد ها بعنوان یکی هز مراکز تجمعی مهم رو هم باز کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
وقتی ادارات بازه مادران شاغل با بچه ها چکار کنند ؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
این روزها خیلیها بیکار شده اند ، افراد با صلاحیت را پیداکنید که از بچه های شما در منزل مراقبت میکنند.
روزی مردم ما در نوبت بودند که برای معالجه به اروپا بروند، امروز مردم منتظر هستند برای عمل‌های پیچیده به ایران بیایند. جناب روحانی فراموش فرمودید بگید که کشورهای دنیا تو صف ایستاده اند تا ازما روش پیشگیری و درمان کووید 19 را یاد بگیرند. این حرفا نشانه اعتماد به نفس نیست
آقای روحانی اداره مملکت از دستت در رفته. خودت هم بهتر می دانی. این صحبتهای تکراری هم رد گم کنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
متأسفانه واقعیت داره این حقیقت تلخ. علتش گوش نکردن به حرف ملت است.
پس اون شنبه ای که میگفتی چی شد داداش؟؟؟؟
اگر پایان مشخصی برای کرونا ندارین که پس دیگه این بازیای اسفند و فروردین چی بود از خودتون درآورده بودین؟
یه کلام بگین خسته شدیم نمیدونیم چکار باید بکنیم!
مراسم و تشریفات زاید و بی مورد عروسی و عزا باید برای همیشه کنار گذاشته بشه. امیدوارم کرونا تونسته باشه این درس رو به مردم کل دنیا بده که میشه طور دیگری هم زندگی کرد.
سه ماه مجالس عروسی و عزا تعطیل بوده و هیچ اتفاق بدی هم نیافتاده. پس از این به بعدم تعطیل باشه هیچ طوری نمیشه، خیالتون راحت
یکی از اقوام ساکن شهرستان ما توی دوران قرنطینه بعد عید به دلیل سرطان فوت کرد
زنگ زدیم و تسلیت گفتیم
از مراسم پرسیدیم که گفتند مساجد تعطیله ولی نمی شه که هیشکی نباشه !
بابای فلانی دیروز ختمش بود اقلا 400 تا جمعیت عزادار داشت
خلاصه اینکه اسباب پذیرایی در خانه ی فلانی و فلانی فراهمه و آشپز فلان رستوران هم در حیاط پشتی غذا می پزه و شما هم خودتون می دونید !
دوست داشتین تشریف بیارین !
البته فلانی و فلانی و فلانی الان رسیدن اینحا هستند ! شما هم میل خودتون !
وقتی قانون سفت و سختی برای برگزاری مراسم نیست اوضاع این شکلیه !
در منزل برگزار می شه با انبوه جمعیت بی خیال کرونا
من هم بدون خانواده رفتم سر خاک و همان روز برگشتم و بعدش انبوه گله گزاری و شکایت که به حد کافی احترام قائل نشدم و چرا خانمم و بچه ها خدمت نرسیدند و چرا من برای عرض تسلین به منزل نرفته ام
عزا رو‌ که نمیشه تعطیل کرد چون برخی اگر عزا نباشد نمی توانند نفس بکشند. پس عروسی رو‌ تعطیل می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
هاهاهاهاااااا
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
بله عزا خیلی برایمان لازم است
شنبه مشکلات حل میشن..
بروبابا
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
خیلی جالبه
وقتی به رییس جمهور ازاين حرفها میزنیم تابناک انتشارمیده
ولی وقتی به تندروها کافی است توبگیم
کامنت راانتشارنمیده
بنظرم راهبر موثر اینه ک سفرهای بین استانی به حداقل برسه،چون مسافرهایی ک از نقاط آلوده میان باعث درگیر شدن چندین استان بطور همزمان به این بیماری میشه
جناب روحانی بنده تصویردبردار جشن عروسی هستم ۵ ماهه تو خونه نشستم و تا الان هر چی بوده فروختم و خوردم و شما دستور میدی عزا و عروسی تعطیل من میخوام بدونم تو جشن عروسی مردم بیشتر با هم در تماسن یا تو مساجد و زیارتگاهها چطور اونا بازگشایی شدن تالارا بسته مونده؟تو این ۵ ماه ریالی هم به ما کمک اقتصادی نشده
من فقط یک سوال دارم: چطور چین که منبع ویروس بود تونست کلا بیماری رو ریشه کن که و شما که مردم کاملا رعایت کردن و تو تعطیلات عید کلا بیرون نرفتن نتونستین؟؟؟؟

وقتی به اجبار همه ادارات دولتی رو باز می کنی و مدارس و مهد کودکها رو تعطیل...
وقتی به مردم میگی با مترو و اتوبوس نرن سر کار ولی همزمان هم اسنپ کرایه هاش رو از اول خرداد دوبرابر می کنه....
وقتی هنوز که هنوزه دیجی کالا ماسک و مایع ضد عفونی نداره....

خوب همین میشه دیگه
اقای روحانی بزرگوار عروسی تعطیل کنیم؟ بنظرت شما در این شرایط سخت اقتصادی و مشکلات فرهنگی امکان ازدواج هست؟
یه بنده خدایی میگفت این یکی دوماهه شکست می خوره و توطئه فلانیه ، الان میگه تاریخی برای رفتنش نداریم و با اپیدمی اون همه بگیریم تا مصونیت فراگیر ایجاد شه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
دانشمدانمان که در حال تحقیق و ساخت وسایل مکانیکی علیه کرونا هستند کجا یند!؟
کمی از پیشترفت هایشان خبر رسانی کنید تا از این بی حالی
در بیاییم!
قبل از اینکه رییس جمهور بگه ما تصمیم گرفتیم عروسیمون رو کنسل کردیم منتها تالار گفته پول ندارم تا زمان بازگشایی مجدد.
20 میلیون تومن پول بنده 4 ماه رو هواس همه جارو باز کردن به غیراز تالار های عروسی همین تالار رو هم با پروتکل های بهداشتی باز کنید فقط دست گذاشتین رو یه بخش ضرر و زیان مارو کی میده.
اقای روحانی
ممکن است کرونا بخاطربی تدبیری پایانی نداشته باشد
اما قطعا پایان بی تدببری نزدیک است !!!
همه ایران را دارند آتش می زنند صدای هیچ کدام از این مقامات در نمی آید و همین سکوت نشان می دهد آنها از عاملین و اهداف این آتش سوزی ها خبر دارند!!!! به نظرم مردم خودشان باید مسلحانه از جنگل ها و مراتع حفاظت کنند و مزدورانی که ایران را بصورت سیتماتیک آتش می زنند به درک واصل کنند.
پایان چی مشخصه ؟؟؟
پایان چی مشخصه ؟؟؟
آقای روحانی من شماروخوب میشناسم هرچند آدم تودرتو و اطلاعاتی هستید از قبل از انقلاب که با وجود جوانی سخنرانیهای انقلابی وبسیار آتشین داشتید تا بعداز انقلاب که درکنار هاشمی ع بودید تاریاست جمهور که یهو هاشمی ردشد و این جوشماروبه کرسی نشاند که تادور دوم که حملات گاز انبری و توضیحات محکم جهانگیری به دادتان رسید البته حریف قدری هم نداشتید اما تواین یکسال آخر اگر این مراسم عزاداری علی غیرحده وعروسیهای مشوق ازدواج سفید را حذف ویا کمرنگ کنید مردم شمارو میبخشند هرچند گذشت از ایجاد فاصله عظیم طبقاتی ورسمیت بخشیدن به خلافهای نجومی وازبین بردن قبح این اعمال لطمات جبران ناپذیری به ملت و کشور زده است
میشه بگید کدوم کار نکرده انجام دادید که الان پایانی برای کرونا متصور نیستید؟
عروسی برای رشد جمعیت شیعه لازم است.
دکتر بیان قشنگ زیاد می فرمایید اما عمل صفر است امروز یک سر به حوزه امتحانات ندارس پایه دوازده می زدید به چشم میدیدی اوضاع چطوره نه ماسک نه دستکش چه اصراری برای گرفتن امتحان وجود دارد جز مافیای کنکور اگر خدای نکرده تنها یک دانش اموز مشکل دار شود تنها شما پاسخگو خواهید بود
مگه فیلم های اصغر فرهادیه که پایان مشخصی ندارید؟
برید تحقیق کنید کشور های اروپایی و آمریکایی چطور با برنامه ریزی و سفت و سخت گرفتن دارن براش پایان میسازن از اونا کپی برداری کنید!
موج اول که روند نزولی گرفت تو بوق و کرنا میکردین که آره عالی عمل کردیمو از همه دنیا بهتر بودیم باید بیان از ما یاد بگیرنو کرونا شکست خورد! حالا چی شد تا موج دوم شروع شد ناله ها و دبه کردنا شروع شد که آی کرونا بی پایان شد و مردم بسازینو بسوزین؟؟؟!!!!
مدیریت بحران چنان ضعیف است که حتی آقایان به فکر اصلاح نیستند.هر روز سخنگوی محترم وزارت بهداشت به راحتی آمار را ارائه میکنند ولی چنان با آرامش که حتی افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر انسانها عبور می کنند که گویی حتی هشدار هم نیست . حتی صدا و سیما هم هیچ توجهی ندارد.ظاهرا هیچکس مسئول اصل مطلب نیست.من که هیچ تخصص پزشکی ندارم با مقایسه آمتری به راحتی به بی کفایتی اقدامات بهداشتی (کل فرایند تهیه و وتوزیع ماسک و سایر اقلام بهداشتی ،عدم نظارت اثربخش بر اقدامات پیشگیرانه و البته بحث شناسایی موارد مشکوک) موجب فرسودگی بخش درمان و کاهش عملکرد درمانینیز شده و این بین مسولین بی تجربه و ناشی که عالم بی عمل هستند هیچ تصمیم خاصی ملاحظه نمی شود. حداقل کمی فکر و تعقل برای نتپجه کافی است که با باز شدن مدارس برای امتحانت نهایی و افزایش سفرها ،حداقل اینقدر موقع بازگشایی ها با طمطراق سخنرانی نکنیم که فلانی بگوید از شنبه ... و بهمانی بگوید اگر ... خوب وقتی امکانات کم است و می دانیم معجزه ای از آقایان در افزایش امکانات نیست :لااقل طرح ترافیک به بعد از امتحانات منتقل شود. از این پیشنهادهای عملیاتی زیاد استولی امکان تماس خصوصی با مسولین را بعد از چند روز پیگیری نیافتم.متاسفم همه منتخب مردم ولی گریزان از مردم. این تذهبون...
الگوریتمی که خیلی ها برای مراسم عزاداری برای درآمدزایی خودشان و جمع کردن مردم دور وبر خود طراحی کرده بودند کرونا به هم زده ، خدایا ممنون ، کرونا ممنون
پروتکل روی کاغذ چه اثری داره؟ باید در عمل اجرا بشه که نمی شه. چطور در خیلی موارد می توانید مردم را اجبار کنید؟ در این مورد زورتان به آنها که رعایت نمی کنند نمی رسه؟یا خیلی به رعایت آزادی های فردی مقید شدید؟
رسما ملت رو تحويل عزراييل داد كشيد كنار
دست من بود جفت اين دو نفر رو مينداختم بيرون و ماسك و هواكش رو با تمام قدرت به ضرب زندان و شلاق و حتي اعدامم كه شده اجباري ميكردم و دو هفته اي آمار رو ميكشوندم زير صد نفر
نمیدونم چرا انقد زورشون اومده که بقیه مراسم عروسی میگیرن و الان خوشحالن که کسی نمیتونه مراسم برگزار کنه! خب شما عروسی نگیر! اصلا شما پس انداز کن ، کی یاد میگیرم سرمون تو کار خودمون باشه ! هر کی هرجوری دوس داره زندگی میکنه، هزاران نفر هم درآمدشون از مراسم عروسیه، بجاش انقد جربزه داشته باش تو مراسم نگیر!
سلام..دوستان بخام از برگزار کننده مراسم شکایت کنیم باید به کجا زنگ بزنیم که برن جلوشونو بگیرن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی