بازدید 17802

پیروزی بایدن در انتخابات مقدماتی واشنگتن

«جو بایدن» که با کناره‌گیری نامزدهای دموکرات تنها نامزد باقی مانده در این حزب برای رقابت با «دونالد ترامپ» است، در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در پایتخت آمریکا برنده شد.
کد خبر: ۹۸۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 03 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، انتخابات مقدماتی نامزدهای حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در منطقه «واشنگتن دی سی» (پایتخت آمریکا) و ۸ ایالت این کشور برگزار شده و نتایج مقدماتی از انتخابات پایتخت نشان می‌دهد که جو بایدن با بیش از ۷۷ درصد آرا برنده شده است.

به نوشته اسپوتنیک، مبارزات درون حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد این حزب برای رقابت با «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) از طریق پُستی در پایتخت و ۸ ایالت دیگر برگزار شده است.

طبق نتایج مقدماتی، جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دولت باراک اوباما در واشنگتن دی سی توانسته با کسب بیش از ۶۲ هزار رای که ۷۷.۵ درصد آرای مشارکت کنندگان در این انتخابات مقدماتی بوده، پیشتاز است.

طبق این نتایج، بعد از بایدن، «الیزابت وارن» سناتور دموکرات آمریکایی با کسب ۱۲ درصد آرا در رده دوم قرار گرفت. البته وارن در ماه مارس رسما از مبارزات انتخاباتی برای ریاست جمهوری کنار کشید و از بایدن حمایت کرد.

«برنی سندرز» دیگر سناتور مطرح آمریکایی که در حمایت از جو بایدن به کارزار انتخاباتی خود پایان داده بود، در واشنگتن دی سی با کسب ۱۰ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت.

نتایج انتخابات مقدماتی در هشت ایالت دیگر آمریکا که از روز سه شنبه (دیروز) برگزار شده است، هنوز اعلام نشده اما گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره آنها آغاز شده است.

به گزارش شبکه «سی‌بی‌اس نیوز»، بایدن در ایندیانا، مریلند، آیووا، مونتانا، نیو مکزیکو، پنسیلوانیا، رود آیلند و داکوتای جنوبی پیروز شده و پیشبینی می‌شود که بتواند سهم خود از وکلای انتخاباتی (آرای الکترال) را به ۱۹۱۲ رای برساند.

طبق قوانین انتخاباتی در آمریکا، هر نامنزدی که بتواند در کارزار مقدماتی حزب خود (دموکرات یا جمهوری‌خواه) به ۱۹۹۱ وکیل انتخاباتی (رای الکترال) دست یابد، نامزد آن حزب در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر