بازدید 28330
۹

احتمال شروع سال تحصیلی جدید از تابستان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سناریوهای بازگشایی مدارس در مهر ۹۹ گفت: اگر مسئولان وزارت بهداشت اجازه دهند سال تحصیلی دانش‌آموزان را زودتر آغاز می‌کنیم.
کد خبر: ۹۸۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 03 June 2020

به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه با صدا و سیما درباره آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اظهار کرد:‌ یکی از وظایف ما کسب آمادگی لازم برای آغاز سال تحصیلی آینده است و در این باره سناریوهای مختلفی داریم، نخستین فرض این است که مشکلی وجود نداشته باشد مدارس دولتی و غیر دولتی دایر و کلاس‌های درس حضوری باشد.

وی افزود: سناریوی دوم این است که ممکن است در مقاطعی از سال نیازمند داشته باشیم مدارس را تعطیل کنیم بنابراین امکان ترکیبی را پیش‌بینی کردیم تا روزهایی که مشکل وجود ندارد، دانش‌آموزان در مدرسه حاضر شوند و در مواقعی که امکان حضور نیست از طریق راه‌های جایگزین یعنی آموزش تلویزیونی، مجازی و تولید و عرضه بسته‌های خود آموز آموزشی اقدام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ چون پیش‌بینی دقیقی از وضعیت سال تحصیلی آینده در دست نیست باید گزینه‌های مختلف را مدنظر قرار دهیم، یکی دیگر از گزینه‌ها این است که در صورت موافقت مسئولان وزارت بهداشت، سال تحصیلی را زودتر برگزار کنیم تا از زمانی که خطری افراد را تهدید نمی‌کند حداکثر استفاده را برای آموزش ببریم.

وی در ادامه درباره امتحانات حضوری دانش‌آموزان بیان کرد: به دلیل اهمیت امتحانات پایه دوازدهم در سرنوشت دانش‌آموزان با هماهنگی ستاد کرونا امتحانات حضوری است اما چون سلامت افراد اهمیت دارد تعداد حوزه‌های امتحان را 50 درصد افزایش دادیم و این امکان فراهم شده است دانش‌آموزان با فاصله مناسب از هم در امتحانات شرکت کنند.

حاجی میرزایی متذکر شد:‌ مسئولان مدارس توجیه شدند قبل و بعد از حضور دانش‌آموزان، محیط مدرسه را ضدعفونی کنند و ملاحظات بهداشتی رعایت شود همچنین به مدارس توصیه شده است دانش‌آموزان حتماً از ماسک استفاده کنند و اگر فردی بدون ماسک آمد مدرسه ماسک لازم را در اختیار او قرار دهد تا امتحانات با آرامش لازم برگزار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۹
بابا اینقدر پرت و پلا نگو ، مهر هم مدارس رو نمیتونید باز کنید ، با این همه دادار دودور و ادعای داشتن نیروهای کارشناس در وزارتخونه، بشینید یه طرح کارشناسی دربیارید ، نه اینکه هی جمع شید دور هم بعد 2 ساعت نهایتا یه تاریخ برای بازگشایی با همون روال سابق ، دربیارید
به هیچ عنوان این اتفاق نمی افتد سالهاست همچین صحبتی میشود که به خاطر الودگی هوا در پاییز و زمستان و احتمال تعطیلی مدارس میخواهند سال تحصیلی جدید را در تابستان شروع کنن ولی نمیدونم چرا هیچ وقت این اتفاق نمی افتد در ضمن شما فکر کردید مدارس راتعطیل کردید بچه ها رفتن تو خونه هاشون نشستن نه عزیزان همه ریختن تو خیابان انگار نه انگار دارید با این کارهاتون یک نسل تنبل و مفت خور به درد نخور بار میارید همون پدر و مادرهایی که ادعا میکنند نگران سلامت فرزندشون در مدرسه هستند ببین الان لب ساحل شمال دارن سلفی میگیرن
خواهش میکنم فکر دانش اموزان را بکنید که وقت کمی استراحت را داشته باشند و تابستان مارا ازمان نگیرید شرایط به اندازه کافی برایمان سخت بوده
کلاسها کولر ندارند
کل آموزش کشور رو در یک سامانه متمرکز برای همه مقاطع تحصیلی با بهترین کیفیت و زیرساخت ها پیاده سازی کنید و بساط مدارس حضوری رو برای همیشه بر چینید. این از ضروریات دنیای فرداست که اگه همین امروز نسبت به انجامش اقدام کنید، چندین گام جلو هستید.
تا چند سال آینده مدارس و دانشگاه های حضوری به خاطرات خواهد پیوست و در مقابل این تغییر و تحولات دیجیتال هیچکس نمی تواند مقاومت کند.
امان از وقتی که کسی خودش را به خواب زده باشد!
بازگشایی مراکز آموزشی ضمن تهدید شدید سلامت کودکان و نوجوانان، سلامت خانواده آنها را هم به شدت تهدید میکند و آمار ابتلا و مرگ و میر را بالا میبرد.‌

آموزشها میتواند برای سال جدید تحصیلی آنلاین باشد. در مدت تابستان هم مقدمات آنرا فراهم کنید.
امار رفته دوباره رو سه هزار یعنی هیچ فرقی بین الان و روزهای اوج کرونا نیست. مگر امار دوباره تا شهریور پایین بیاد
دارن اوج کرونا رو تجربه میکنن بعد هم میخوان مدرسه باز بشه !!!؟؟؟؟؟
چنین چیزی محال است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان