بازدید 13775

شناسایی ۱۵ محوطه جدید تاریخی در مشگین‌شهر

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشگین‌شهر از شناسایی ۱۵ محوطه جدید تاریخی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 01 June 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ایمانعلی ایمانی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشگین‌شهر در استان اردبیل، دوشنبه ۱۲ خرداد به خبرنگاران گفت: این محوطه‌های تاریخی بیش از ۴۰ هزار سنگ‌نگاره را در خود جای داده‌اند که در نوع خود در شمالغرب کشور کم‌نظیر است.

وی افزود: سنگ‌نگاره‌ها از کهن‌ترین آثار تاریخی و هنری بشر است که قدمت برخی از آنها در کشورمان به ۴۰ هزار سال قبل برمی‌گردد.

ایمانی اظهار کرد: سنگ‌نگاره‌های شناسایی شده در شهرستان مشگین‌شهر در چند زمینه حیوانی، انسانی، گیاهی، نمادین و اشکال هندسی است.

وی گفت: در روزهای آینده تحقیقات بیشتری در این رابطه انجام خواهد شد، این اشکال باورها، عقاید، اسطوره‌ها و نحوه زندگی و مراودات انسان‌های پیشین را نشان می‌دهد.

ایمانی افزود: با شناسایی این محوطه‌های جدید شهرستان مشگین‌شهر به موزه روباز تبدیل شده و نقش مهمی در جلب گردشگران داخلی و خارجی به استان خواهد داشت.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه، کاروانسرای قانلی بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.

ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر