بازدید 32833

نماینده تهران: وزیر ارتباطات را به مجلس می‌آورم!

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یکی از کارهای مهمی که در آغاز مجلس باید آن را شروع کنیم پیگیری بحث شفافیت آرای نمایندگان است، این امر باعث این می شود هر نماینده با تحقیقات کامل در زمینه‌های مختلف رای دهد.
کد خبر: ۹۸۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 01 June 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سلسله گفت‌وگوهای تخصصی با نمایندگان مجلس یازدهم که با عنوان « مجلس قوی می‌خواهیم» و به همت معاونت مطالبه‌گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد برگزار شد، در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: اگر ما انتخابات 1396 و1398 را بررسی کنیم، می‌بینیم که متاسفانه جمعیت زیادی از مردم پای صندوق‌های رای نیامدند و دلیل آن را می‌توان ناکارآمدی دولت و مجلس دهم دانست.

* باید مردم را به بهبود شرایط امیدوار کنیم

وی افزود: اگر ما می‌خواهیم که مردم در سال 1400 پای صندوق بیایند و رای دهند باید آن ها را امیدوار به بهبود شرایط کنیم.

نوباوه در پاسخ به این سوال که به نظر شما در دوره یازدهم مجلس چه آیین نامه‌هایی باید اصلاح شود؟ و مجلس یازدهم چه مسائلی را می خواهد از هم اکنون دنبال کند؟ گفت: شروع مجلس بایستی با حرکتی مثبت آغاز شود. بنده کارنامه ای مشخصی دارم و شاید تنها نفری بودم که نوشته نه به برجام را بالای سر خود بردم و از آن استقبال نکردم. میزان شناختی که از آمریکا داشتم به من کمک کرد تا مفهوم برجام را بدانم و از همان موقع مخالف آن بودم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: 36 سال بنده در صدا وسیما به عنوان خبرنگار حضور داشته ام و از کشورهای مختلفی بازدید کردم و تجربه خوبی کسب کرده ام.

* بیشتر نمایندگان مجلس یازدهم از انگیزه بالایی بهره می‌برند

وی گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که خیلی از مسائل را بهبود می بخشد انگیزه است که خوشبختانه بیشتر نمایندگان دوره یازدهم از انگیزه بالایی بهره می‌برند. یکی از مسائل مهم مجلس شناخت شخصیت نمایندگان است. یعنی این که در کارمان چگونه هستیم؟ یعنی آن طور که می گوییم انجام می‌دهیم؟

نوباوه وطن درباره بحث شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: بحث شفافیت آرا بیشتر مشکلات را برطرف می‌کند. در غیر این صورت در مجلس چه کسی وجود دارد که بداند هر نماینده چگونه رای می دهد و آن را شناسایی کند؟ یکی از کارهای مهمی که در آغاز مجلس باید آن را شروع کنیم اصلاح آیین نامه است. یعنی شفافیت آرا. این امر باعث این می شود هر نماینده با تحقیقات کامل رای دهد در زمینه‌های مختلف.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بعضی مسائلی که درباره نمایندگان مجلس مطرح می شود جامعه را به سمت انحراف می‌کشاند. مانند بیان کردن سفر نمایندگان مجلس به خارج از کشور.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان هم گفت: در حوزه خانواده ما با 3 محور ازدواج، کاهش جمعیت کشور و افزایش آمار طلاق سر و کار داریم. طی سال‌های اخیر با کاهش جمعیت کشور همراه بوده که یکی از دلایل آن می‌تواند افزایش سن ازدواج جوانان باشد.

نوباوه درباره افزایش آمار طلاق هم گفت: در این باره نیز از سال 1397 تا تیر ماه 1398 بالای 175 هزار طلاق در کشور داشته ایم که حدود 15 درصد این آمار زوج هایی بوده اند که در سال اول ازدواج طلاق گرفته اند.

* سبک زندگی در کشور دچار تغییرات شده است

وی درباره این سوال که قانون تسهیل ازدواج جوانان که در سال 1384 به تصویب رسید به چه دلیل اجرایی نشده است؟ گفت: در بحث ازدواج تنها مشکلی که مردم به آن می اندیشند بحث اقتصادی و مالی است در صورتی که این چنین نیست. در جوامع کم برخوردار ازدواج بیشتر است و تعداد فرزندپروری نیز بیشتر بوده است. این طبق آماری است که وجود دارد. بسیاری از بی توجهی‌ها به مسائل فرهنگ از همین تفکرات سرچشمه می گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: سبک زندگی در کشور دچار تغییرات شده است و احساس به ازواج کردن بین جوانان کاهش یافته است. جالب است بدانید حتی در مجلس نیز افرادی به ظاهر حزب اللهی با این قانون مخالفت می کردند! با این حال یکی از اهداف بنده در دوره یازدهم مجلس ریل گذاری ازدواج راحت بین جوانان کشور خواهد بود.

* هدفم از حضور در مجلس سامان بخشیدن به اوضاع آشفته فضای مجازی است

وی درباره انتقاداتی که درباره فضای مجازی و صدا وسیما می‌شود، بیان کرد: هدفم از حضور در مجلس این است که اگر هیچ کاری نتوانم انجام دهم و فقط یک کار انجام دهم این باشد که فضای مجازی کشور، که اوضاع آشفته ای دارد را سامان ببخشم و با این کار خداوند را شاکر می شوم.

نوباوه گفت:‌ بحث فضای مجازی و رفتارهایی که در آن انجام می گیرد 100 درصد سیاسی است! و اگر ارگانی آن را بخواهد سامان دهد می گویند به کسب و کار مردم آسیب وارد می شود! دولت فعلی با همین شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام بود که توانست رای بیاورد و اوضاع مملکت به اینجا رسیده است. مطمئن باشید از شبکه ملی اطلاعات حمایت خواهم کرد و بحث آن را به مجلس خواهم آورد.

وی اظهار داشت: بنده 8 سال است که قانون را برای صداو سیما نوشته‌ام و آن را بازنگری کرده ام ولی مانع عملی شدن آن شده اند.

* وزیر ارتباطات را به مجلس می‌آورم!

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اولین کاری که بعد از حضور در مجلس خواهم کرد این است که وزیر ارتباطات را به مجلس می‌آورم! وی در مجلس باید برنامه 3 ماهه آینده خود را اعلام کند، اگر این کار را آقای آذری جهرمی انجام ندهد پای استیضاح راوسط خواهم کشید. برای بهبود مملکت دست به این اقدام خواهم کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در تلویزیون ایران فیلم ها و سریال‌ها فرهنگ غربی را به مردم آموزش می دهند و زندگی ساده و اسلامی را بازگو نمی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۴
شروع شد .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
تا باشد از این شروع ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
از همین الان پرداختن به مسائل حاشیه ای و تکراری رو شروع کردن.اینکه دیگران بد هستن و ما خوبیم.همه مشکلات مملکت هم بخاطر برجام هست.متاسفانه مجلس فعلی هم بیشتر با انگیزه های سیاسی تشکیل شده و بدتر از همه از پشتوانه مردمی قوی هم برخوردار نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
شروع طوفانی بر علیه ضعف مدیریت و بی تدبیری
چرا هر کسی که نماینده مجلس میشه دلش میخواد آرزوهای دیرینه اش رو محقق کنه؟
آخ خود شما ( البته منظورم اندیشه و تفکر شماست ) نه شخص شما موجب دلسردی و قهر با صندوق های رای است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
عملکرد افتضاح دوستان شما مردم را از صندوق ها فراری داد آقای تدبیر و امید
آقای نوباوه بهتراست وزیربهداشت رابه مجلس بیارید. شما که خودتجربه تلخ بیماری سرطان رادارید والحمدلله شفایافتید بهتردردما سرطانیهارا میدانید.سعیدنمکی ازاواخر97 که وزیربهداشت شدبه علت روابطش باکارخانه های داروسازی واردات داروهای خاص مثل داروهای سرطانی راحتی با ارز ازاد ممنوع کرده وازاواخر98 که موجودی قبلی داروها تمام شده ما سرطانیها درحال دست وپنجه نرم کردن با مرگیم.وزیرنمکی هم میگوید به هیچ وجه اجازه واردات دارو حتی باپول خودتان رانمیدهم یاباید داروهای ساخت رفقا وشرکای منوبخرین یا بمیرین که البته مصرف داروهای رفقای ایشونم فرجامش مردنه. به خاطررضای خدا اگر واقعا خودتونماینده مردم میدونی ودردماراهم خودت چشیدی جلوی گردن کلفتی عیان این فردوبگیر.مطمئن باش دعای خیرهزاران هزاربیمار خاص پشت سرت خواهد بود.اجرکم عندالله
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
البته ایشان در کشور شیطان بزرگ درمان شد نه در ام القرای اسلام
دست از سر این مردم بردارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
شما وکیل مردم هستی
این آقا مدعی 700 هزار رأی از تهران است که کمتر از 10 درصد واجدالشرایط های تهران می شود. بیشتر مردم تهران حتی نام ایشان را هم نشنیده اند. پس خواهشمند است با "نماینده تهران" خواندن او و بقیه کسانی که به نام تهران در آن ساختمان کنار میدان بهارستان جا خوش کرده اند بیش از این به تهرانی ها توهین نکنید.
""ناکارآمدی دولت و مجلس دهم"""یا نظارت استصصصصصصصصصصصصصصوابی شورای نگهبان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از طرف دیگر خدا را شکر کنید که مردم کم پای صندوق رای آمدند و الا هیچکدام از شماها رای نمی آوردید.
....متاسفانه جمعیت زیادی از مردم پای صندوق‌های رای نیامدند ......

اگر اکثریت مردم پای صندوق می آمدند، شما رای نمی آوردید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
این کلک که نیامدید و اینا امدن و..قدیمی شده و اصلا کارایی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
حتما دوستان لیست امیدی شما با اون کارنامه افتضاح رای میاوردند
پاسخ به ناشناس 13:51
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
برای اینکه این هموطن ناراحت نشه! تکمیل می کنم (نویسنده)

اگر اکثریت مردم پای صندوق می آمدند، شما و لیست امیدی ها (چپ و راست و ارزشی و لرزشی و ....!) رای نمی آوردید
ايندفعه كه ديگه ملت راي ندادن بگيد اشتباه انتخاب كردن.نماينده منتخبتون رو ببينيد هيچ حرف و راهكاري نداره فقط اينترنت رو قطع كنه يه سريال هم بسازه كه يه خانواده ده نفره با يه لواش و يه پياز ده روز دووم بيارن ديگه دغدغه اي نداره.
اين مملكت به متخصص با خلاقيت و نوآوري بالا احتياج داره اين مملكت به سيستم نظارتي كارآمد احتياج داره توي اين مملكت بايد تمام مسئولينش عوض بشن تا تغييري حاصل بشه .با اشاعه سبك زندگي ساده اسلامي چه دردي دوا ميشه اصلا به سبك زندگي مردم چيكار داريد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
بزودی اصلاح طلبها را خواهید دید که میگن رای ندادید تقصیر خودتون بود که اینا اومدن
این داستان همیشه همین بوده و هست رای هم بدهید میگن انتخاب خودتون بوده
اصولگراها هم خواهند گفت کسی که رای نداده حق اظهار نظر نداره و اگر هم به اصلاح طلب رای دهید هم میگن رای حرام دادید تقصیر خودتون بود
وضع همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اتفاقا این دفعه میگن چون رای ندادید حق اعتراض هم ندارید, همینه که هست
اول بگویید کدام نهاد دولتی سکه داد؟
چرا نمی گویید؟
خدا رحم کنه
جمله پایانیش نشون دهنده بود که چی میخواد سرمون بیاد
سلام
1-سامان دهی کلمه ای زیباست اما برخی آن را بمعنای سانسور و خروجی دلخواه خود بکار می گیرند .بهتراست آقای نوباوه منظورش را از سامان دهی بصورت شفاف بیان کنند .
2- آقای نوباوه نماینده مردمی است که انتخابش کرده اند . بنابراین باید در درجه اول زبان آنان باشد . لیکن بسیاری هم هستند که به هر دلیل آقای نوباوه نماینده آنان نیست و تعدادشان هم کم نیست . بنابراین شرع و عرف و دمکراسی ایجاب می کند که حرف مردم بکرسی بنشیند نه قانون یک نفره ایشان نوشته .
تلگرام فیلتر است اما از جمعیت کشور اغلب آز ان استفاده می کنند .این یعنی ایجاد زحمت و هزینه بی هوده برای مردم و نگاه از بالا به پایین و ارباب رعیتی به مردم و توهین به شعور مردم.
متاسفانه همین مصاحبه نشان میدهد مشکل اساسی نماینده مردم تهران( البته 25 درصد آرا نمیشه گفت نماینده مردم ) فقط فضای مجازی میباشد نه مشکلات مردم . خوب برادر اگه قراره همین مشکل رو اگه اسمش رو مشکل بزاریم حل کنی چرا جای یک نماینده ای که هدفش حل مشکلات معیشتی مردم بوده را گرفتی .
به آقای نوباوه بفرمایید مشکل مردم اینهایی که گفتن نیست بیخودی شلوغ نکنند مشکل مردم نان و آزادی و فساد ناشی از فقره . مردم خودشون میدونن کی داره کار میکنه کدوم نماینده اختلاس کرده هم الان تو مجلس کدومه .
ملت به هوش باشید که این آدم یکی از اونایی هست که میگن اینترنت بین المللی نباید داشته باشیم و میخوان مردم ایران رو از جامعه جهانی دورتر و منزوی تر کنند
چکار داری بچه رو . بذار توییت بازیشو بکنه
هنوز اولشه، داغه.
نماینده تهران؟! کی به ایشون رای داده؟!
فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی از یکی از دانشگاه های دولتی تهران هستم. خدا رو شکر که کارهای ویزام تقریبا تموم شده و تا چند ماه آینده ایران رو به امید خدا برای همیشه ترک میکنم. شما بمونید و مملکتتون و اینترنت ملیتون و سبک زندگی اسلامیتون!!!
بهتر است به جاي ايشان رئيس سازمان صدا سيما را بيارين تا در مورد دو باند بلااستفاده كه در اختيارشان است توضيح بدهند چرا در اختيار شبكه ديتا قرار نميدن

البته كه نميتونين
هنوز درکی از قدرت علم و فن اوری ندارد اینهمه هم ادعای دیدن و تجربه کشورهای مختلف را دارد هنوز یادش نیست در مبارزه آمدن ویدیو ماهواره اینترنت ارتباطات تصویری تلگرام و موسیقی و .... مردم حرف و خواسته هایشان با هر سختی بالاخره به کرسی نشاندند و بر مخالفان پیروز شدند فقط هزینه زیادی بر عهده دولت ها گذاشته شد اما شما دلواپسان علیرغم هزاران ادعا هیچ برنامه قابل اجرایی برای پذیرش علم و فن اوری جدید ندارید و صرفا برنامه هایتان حول اجرای محدودیت است و این جا را با کره شمالی اشتباه گرفتید اینکه شما وزیر ارتباطات را برکنار کنید مطمئن باشید کسی نخواهد امد که توان و قدرت ایجاد محدودیت در استفاده مردم از فن اوریهای جدید را داشته باشد
به به، عجب مجلس بی نظیری. یکی میخواد هر روز توش ختم قرآن بگیره، این یکی میخواد اینترنتو قطع کنه. اون یکی میخواد فقط از آمریکا انتقام بگیره. به به - به به. چه شود
شروع شد دوباره. همه هم یه کار می خواهند بکنند اون هم قطع اینترنت و برقرای شبکه میلی اطلاعات و اون هم فقط برای رضای خدا!!!.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
البته رضای خدا را در پر شدن جیب آقازاده ها می بینند
ولنگاری های فضای مجازی را مدیریت کنید آقای آذری جهرمی که فرزند خودش را کنترل میکنه اما فرزندان مردم را در برزخ فضای مجازی بی در و پیکر رها کرده است
امید مردم به شما نماینده های انقلابی است که نمک گیر کدخدا نیستید یا علی مدد
مغزهای منجمد امثال نوباوه
جناب نوباوه به قول خودتان 36 سال درصدا وسیما بودید که ادعای ملی بودن دارد و وانحصار فرستنده های رادیووتلویزیونی را در اختیار دارد حال سئوال اینجاست که شما ودوستان وهمفکرانتان در این مدت 36 سال در این نهاد که به قول رهبر فقید انقلاب (ره)دانشگاه است چه می کردید که مردم به فرهنگ به اصطلاح شما منحط غربی رو آورده اند وراست ودروغ این فضای مجازی را قبول می کنند واخبار رسمی رسانه ملی را قبول نمیکنند و متاسفانه امثال جناب عالی اکنون بجای ریشه یابی ودرمان این درد نسخه بگیر وببند وسانسور را در دستور کار قراردادید مگر این نسخه در ارتباط با ویدئو وماهواره با همه بگیروببند واز دیوار بالا رفتن وپارازیت های ویرانگر سلامتی مردم جواب داد که در این مورد جواب بدهد اگر روزی تکنولوژی به قول شما دشمنان پیشرفت کرد وهرگونه محتوایی را بدون نیاز به اینترنت به گوشی خلق الله فرستاد میخواهید چکار کنید آنچه که مردم را دلزده کرده شعار بیشعور مسئولین وفساد واختلاس وعاشورایی شعار دادن ویزیدی زندگی کردن ودعوت مردم به مقاومت در برابر استکبار واعزام خانواده واهل وعیال به همان کشورها ودول مستکبر ، مسئولین است بعید می دانم دیگر نسلی در این مملکت ظهور کند که بی طمع دنیوی برای روی مین رفتن وخط شکستن رقابت کند اگرچه باز ماندگان آن نسل هم اکنون یا سرخورده وگوشه نشین شده ویا استحاله شده اند خلاصه نسل دفاع مقدس منقرض شده است ونسل فعلی که متاسفانه تربیت یافته گان بعد از انقلاب هستند در ماشین ،ثروت ، عمل جراحی زیبایی ،جذب فالوئروخود نمایی و... با هم رقابت میکنند با این نسل دست پرورده خودمان می خواهیم بکجا برسیم نسلی که نظام جرات واگذاری عنان مدیریت به آنها را ندارد وهنوز مجبور است به پیر مردانی امثال شما وحضرات آیات با میانگین سنی بالای 85سال تکیه کند در خصوص ازدواج وفرزند آوری که اوضاع فاجعه است با سخنرانی ونصیحت وحدیث وروایت نمی توان هیج جوانی را ترغیب به ازدواج وزوجی را ترغیب به فرزند آوری کرد مگر اینکه نظام اولویت را از حالت آرمانی وفتح دنیا ومنطقه ونابودی این کشور وآن دولت به تامین معیشت آبرومندانه خانواده ها برگرداند ومسئولین از منازل شیک ودفاتر سوپر لوکس وخودروهای چند میلیاردی وزندگی اشرافی دست شسته ومانند دیگر مردم بخورند وبپوشند وگذران کنند وبساط رانت وتوزیع نامشروع ثروت وقدرت برچیده شود تا شاید به مرور اعتماد مردم کوچه وبازار ترمیم شود وگرنه بحران مشروعیت دامن نظام مارا میگیرد وروزی خواهد رسید که اگر انتخابات ها به انتصابات تبدیل نشود ، در هرانتخاباتی خود کاندیدا وحلقه دوستان وخانواده واقوام به وی رای خواهند داد ومردم بی تفاوت از کنار انتخابات ها گذر خواهند کرد که پیش لرزه آن در انتخابات دوره یازدهم مجلس نمایان شد ونمایندگان محترم فعلی با تمام شعار وکبکبه ودبدبه با رای حداقلی مردم پس از انقلاب وارد مجلس شده و خودرا وکیل المله می نامند به هم تبریک میگویند در صورتیکه خود نیز منصفانه می دانند که اینگونه نیست.
مسایل و مشکلات مردم اقتصادی است اقا بیژن نه فرهنگی
از این مجلس هم بخاری بیرون نمیاد
جناب نماینده نیومدن مردم پای صندوق رای ناکارآمدی مجلس قبلی ودولت فعلی نیست.بهتره علت روجای دیگه دنبال کنی.یکیش ردصلاحیت گسترده است و...
مجلس چطور میتواند بگوید نماینده مردم است در صورتیکه مردم برای انتخابات مجلس از کمترین رای دهندگان را تجربه کرد ایران چند سال دست اصول گرایان وچند سال هم دست اصلاح طلب است تقسیم شده است کسانیکه وارد مجلس میشود تمامیشان بفکر دزدی خودشان هستند
مجلس قبل نماینده 50 درصد مردم بود و بقیه صبر کردند ببینند چه میکنند حالا مجلس فعلی نماینده 20 در صد مردمه بقیه تحمل کنند شاید اینا تونستن انشااله
این خل وچل دوباره نماینده شو با پنج درصد ارا
یک عده بااین طرزتفکراومدن که مثلانماینده مردمی باشن که میخوان پیشرفت وترقی وتکنولوژی داشته باشن..خب مردحسابی خودشماوامثال شماهستیدکه انتخابات توسط مردم تحریم شد..شماوامثال شمامیخواین که مردم ازدنیاعقب باشن..توی فضای بسته وحصارکشی زندگی کنن باکمترین امکانات..کاش سرطان فکری به حال این مردم میکرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر