بازدید 14747

کناره‌گیری گانتس درصورت تصویب یک‌جانبه طرح الحاق

منابعی در ائتلاف آبی-سفید اعلام کردند، تصویب یک‌جانبه طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به انحلال دولت ائتلافی منجر خواهد شد
کد خبر: ۹۸۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳ 01 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، این منابع گفتند، توافق میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی سفید و وزیر جنگ این رژیم بر سر تشکیل دولت ائتلافی، نتانیاهو را ملزم می‌کند پیش از اقدام به تصویب طرح الحاق با گانتس مشورت کند. اگر نتانیاهو بر تصویب یک‌جانبه این طرح اصرار کند، گانتس از دولت ائتلافی خارج و به مخالفان خواهد پیوست.

به گفته منابع مذکور، با توجه به این که نتانیاهو به دنبال برگزاری انتخابات چهارم در اراضی اشغالی نیست چرا که در سه دور گذشته پیروزی کسب نکرد و از طرفی هم می‌داند که باید به پرونده قضایی خود پیش از دوره‌ای شدن پست نخست‌وزیری پایان دهد وگرنه ممکن است با حکم حبس روبرو شود، از خطر هر اقدامی که دولت ائتلافی را تهدید کند، به خوبی آگاه است و همین مسأله او را وادار خواهد کرد این ائتلاف را حفظ کند.

از سوی دیگر، منابعی در حزب لیکود به رهبری نتایناهو گفتند، طبق بند ۲۹ توافق ائتلافی، نخست‌وزیر در خصوص طرح الحاق آزادی عمل دارد. به همین دلیل نتانیاهو قصد دارد طبق جدول زمانی مشخص شده یعنی اول ماه ژوئیه این طرح را اجرایی کند.

پیش از این نتانیاهو اعلام کرده بود فلسطینیان ساکن غور اردن که تحت کنترل امنیتی رژیم صهیونیستی قرار دارند پس از اعمال حاکمیت تل‌آویو بر این منطقه تابعیت این رژیم را به دست نخواهند آورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر