بازدید 18562

قوانین دست‌و‌پاگیر صنعت پیچ‌و‌مهره را زمین‌گیر کرده

با وجودی که صنعت پیچ و مهره از صنایع مادر و بالادستی است، اما متأسفانه قوانین دست و پاگیر اداری، انگیزه تولیدکنندگان و صاحبان این واحد صنفی را برای بومی کردن این صنعت به چالش کشانده است.
کد خبر: ۹۸۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸ 30 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از تهران، تأکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع حمایت از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع هر چند نور امیدی را در دل سرمایه‌گذاران داخلی روشن کرد، اما متأسفانه برخی دست و انداز‌های بروکراسی اداری و قوانین کسب و کار سبب شده، فرایند چرخه اقتصادی واحد‌های تولیدی و صنعتی از مسیر توسعه‌ای خود خارج شود.

بسیاری از تولیدکنندگان بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت حمایت مالی از دولت، صرفاً دغدغه حمایت معنوی از کارگزاران دولتی را دارند که در مسیر تولید شرایط برای ایجاد اشتغال و رقابت با کالا‌های خارجی فراهم می‌کند. این در حالی است که روند اخذ مجوز و پروانه تولید در گام نخست، تمام توان، انگیزه و انرژی را از فعالان اقتصادی می‌گیرد و مانع از ادامه سرمایه‌گذاری آن‌ها در داخل کشور می‌شود.

در این راستا تولیدکنندگان صنعت پیچ و مهره از جمله کسانی هستند که به دلیل عدم حمایت دولت از بخش خصوصی و بی‌توجهی به این صنعت با مشکلات بسیاری روبه رو هستند. صنعت پیچ و مهره از صنایع مادر و بالادستی است که همه صنایع نیازمند آن هستند به طوری‌که اگر این صنعت وجود نداشته باشد، امکان تولید برای صنایع دیگر نیز وجود ندارد. با این وجود قوانین دست و پاگیر اداری، پیچ و مهرهِ انگیزه تولیدکنندگان و صاحبان این واحد صنفی را شل کرده است.

مهرداد جهانتاب در این راستا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات این صنعت اظهار داشت: مهّم‌ترین مشکل تولیدکنندگان در همه صنوف قوانین دست و پا گیر اداری و سخت‌گیرانه است که انگیزه را از تولیدکنندگان می‌گیرد.

یکی از تولیدکنندگان صنعت پیچ و مهره بیان کرد: به دلیل بازار خوب محصولات پیچ و مهره در داخل کشور و جلوگیری از واردات بی‌رویه این محصول به کشور درصدد برآمدیم تا با سرمایه‌گذاری در این حوزه، علاوه بر تأمین نیاز داخلی زمینه را برای جذب نیروی انسانی و اشتغال فراهم کنیم، اما متأسفانه با وجود اقدامات لازم جهت وارد کردن دستگاه‌های تولید پیچ و مهره از کشور چین و انجام دیگر مراحل تولید، هنوز در پله اول اخذ مجوز و پروانه بهره‌برداری هستیم.

این تولیدکننده پیچ و مهره ضمن گلایه از عدم حمایت دولت و اداره صنعت، معدن و تجارت از بخش خصوصی افزود: جهش تولید به همکاری و هم‌افزایی تولیدکننده و دولت در کنار یکدیگر نیاز دارد و قطعاً کم‌کاری یکی از این دو بخش مانع از تحقق شعار سال خواهد شد.

جهانتاب با بیان اینکه پروسه پیچیده بروکراسی جهش تولید به تعویق می‌اندازد، تصریح کرد: در حال حاضر با عدم حمایت از بخش خصوصی، در میدان عمل هیچ‌گونه اتفاقی نمی‌اُفتد و اگر حمایت لازم از بخش خصوصی انجام و کاغذبازی‌های اداری حذف شود قطعاً می‌توان جهش تولید را محقق کرد.

این تولیدکننده پیچ و مهره خاطرنشان کرد: تأمین مواد اولیه در داخل کشور وجود دارد و اگر حمایت شویم می‌توانیم بخشی از تولیدات داخلی را پوشش داده و در بلندمدّت با افزایش خط تولید، بازار‌های صادراتی کشور‌های همسایه را پوشش داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر