بازدید 13079

آمریکا بمب‌های هدایت‌شونده به عربستان می‌فروشد

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: آمریکا تصمیم دارد تسلیحات جدید از جمله بمب‌های هدایت شونده به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به عربستان بفروشد.
کد خبر: ۹۸۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴ 30 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این رسانه آمریکایی بامداد شنبه افزود، طرح فروش بمب‌های هدایت شونده به عربستان در حالی مطرح می‌شود که برخی نمایندگان ارشد حزب دموکرات با این طرح مخالفت کرده‌اند.

بمب هدایت شونده، بمب هوشمند یا بمب هدایت دقیق بمبی است که پس از پرتاب کنترل شده تا دقیقا به هدف خاص اصابت کند و از خسارت زدن به نقاط و چیزهای دیگر جلوگیری شود.

گفته می‌شود طرح اولیه فروش تسلیحات نظامی آمریکا به عربستان ابتدا به کمیته روابط خارجی مجلس سنا و کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، این طرح همچنین به شرکت رایتون امکان می‌دهد تولید سلاح در عربستان سعودی را گسترش دهد.

پیش از این به‌رغم استفاده تسلیحات نظامی در جنگ یمن علیه مردم بی‌گناه این کشور، کاخ سفید در خرداد سال گذشته ساخت قطعات بمب‌های پیشرفته در داخل عربستان را صادر کرد. دولت دونالد ترامپ در سال گذشته با اعلام وضع اضطراری روند فروش تسلیحات نظامی به عربستان و امارات را تسریع کرد. صدور مجوز شرایط اضطراری اجازه می‌دهد تا شرکت دفاعی رایتون (Raytheon) آمریکا با عربستان سعودی برای ساخت ۱۲۰ هزار قطعه بمب‌های پیشرفته در داخل کشور با پشتیبانی از جنگنده‌ای اف ۱۵، موشک‌های ضدتانک و سایر تجهیزات همکاری کند.

سازمان‌های حقوق بشری بر این باورند که ساخت این قطعات در داخل عربستان باعث می‌شود تا ریاض به بمب‌های پیشرفته دسترسی پیدا کرده و از آن برای سرکوب مردم یمن استفاده کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر