بازدید 34976

آخرین آمار کرونا تا نهم خرداد/ شناسایی ۲۸۱۹ بیمار جدید «کووید۱۹» در کشور / وضعیت خوزستان کماکان قرمز است

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۸۱۹ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی بستری هستند و حال عمومی ۲۵۴۷ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۸۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 29 May 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۴۶ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۲۸۱۹ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ تن رسید.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۴۷ مورد بستری و دو هزار و ۲۷۲ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۵۰ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۶۷۷ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۱۴ هزار و ۹۳۱ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۵۴۷ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور افزود: تا کنون ۸۹۶ هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و ۵ استان، فقط یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید۱۹ گزارش شده است. وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است و استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۳ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۲.۳ درصد فاصله محسوسی دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۳.۷ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
واقعا مسئولان ما در کدام اسمان سیر می کنند. امسال قرار است که بانک مرکزی به خاطر کسری بودجه وحشتناک حداقل 250 هزار میلیارد تومن اوراق قرضه چاپ کند که 30 برابر! چند سال گذشته است. می دانید که این میزان کسری بودجه و اوراق چه اندازه تورم کمر شکن و فقر را به جامعه تحمیل می کند و از ان بدتر می دانید این میزان فقر چه اندازه قربانی و مهاجز و پناهنده و معتاد و دزد و بیکار و اسیب پذیر و طلاق و عدم ازدواج و .... که قطعا بیشتر از قربانیان کرونا خواهد بود بر جامعه تحمیل خواهد کرد؟ ایا هنوز مسئولان می خواهند در اماکن امن خود دم از پیروزی و شکست طرف بزنند و امید داشته باشند که همه چیز ناگهانی و معجزه وار حل شود؟ ایا هنوز نمی دانند که وقتی امار مبتلایان در ایران نه تنها کاهشی نشده بلکه مجددا افزایشی شده یعنی بستن مرزهای ایران به روی دنیا و نتیجه ان کمبود شدید ارز خارجی و واردات مواد اولیه و فقر بیشتر است... تا کی خود را به خواب زدند و
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
زندگی ما تبدیل به کابوس شده هر چیزی که خراب بشه کولر یخچال لوازم خانگی ن دیگه قادر به تامین یا حتی تعمیر او نیستیم من یه لپتاپ خیلی ساده و قدیمی داشتم که الان خراب شده و عزا گرفتم که دیگه نمیتونم حتی مثل آن را هم بخرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
بخدا اگر این چیزی که شما گفتید که اینها را بفهمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
آدم یکبار به دنیا میاد و فقط یکبار شانس زندگی کردن داره . نزاشتین مثل آدم زندگی کنیم و باعث شدین همش در اظطراب و اضطرار و سختی و دلواپسی و فقربلولیم.
از شنبه تا مدت طولانی آمار بالای سه هزار نفر هست به خاطر تعطیلات خرداد و بی خیالی جامعه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
فقط تعطیلات و بی خیالی جامعه دیگه؟ مشکلات حمل و نقل عمومی مترو و بی آرتی و باز کردن اماکن مذهبی و بازگشایی مدارس توسط دولت هم کاملا بی تاثیره نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
شما یکسری تشریف ببرید فروشگاهها و بازار تهران ببینید چقدر آدمیزاد توی مغازه و پیاده رو می بینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
کره جنوبی با آون مدیریت قوی و اصولی که داره و2ماه همه جارو قرنطسنه کرد یکهفته مدارس را باز کرد آمار مبتلایان کرونا رفت بالا بلافاصله پس ار یکهفته ودارس را دوباره تعطیل کرد.
دوهزار و هشتصد؟میبینم که داریم به روز های اوجمون نزدیک میشیم.
من که گرفتم و خوب شدم الانم پادتن دارم هرچند که پوستم کنده شد ولی شما که تا حالا نگرفتید با این تدابیر دولت تدبیر یه فکری به حال خودتون بکنید
به به!!!!!!!!!! بزن زنگوووووووووووو 3000 تایی شدیم
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
توی منافق و دشمن خوشحال باش امار ابتلا میره بالا
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است
کارم از گریه گذشته بدان میخندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
عبداله جان چرا اینقد توهم توطئه داری و مدام همه رو منافق البانی نشین و مزدور استکبار میبینی و حتی یک بار مشکلات کشورو از سومدیریت مدیران نمیبینی . .همه قطعا از افزایش امار ناراحتن و خطر بیخ گوشش همه هست.
جالبه هر روز آمار مبتلاها داره اضافه میشه شما رسانه ها هم مانند مسئولین و البته مردم عوام بی خیال شدین ...دریغ از یک پرسشگری و مطالبه گری از مسئولین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
از همان ابتدا مشخص بود که برای جان انسانها ارزش قائل نیستند .... از همان روزی که این ویروس لعنتی در قم کشف شد، ولی هرگز این شهر را قرنطینه نکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
مردم رعایت نمی کنن
والا
آخ جون داریم به پیک قبلی نزدیک میشیم
وای بر مسول بی خیال ک جان هموطنش ذره ای ارزش نداره، چ آمار وحشتناکی ول کردن همه گله ای مبتلا بشن وای بر شما
در فرهنگ سیاسی برخی از مقامات کشور وقتی جنگ و تحریم همش برکت و نعمت و فرصت است چرا کرونا نباشد؟ گو اینکه خود امام جمعه مشهد فرمودند کرونا فرصت است! فقط موندم اگر این همه فرصت است چرا شش متر از دیگران فاصله می گیرند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
برکته دیگه ، البته از نوع 4.5 میلیارد دلاری
صفیه
| France |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
پس این همه فرصت فراهم میشه، چرا استفاده بهینه نمیکنند
تبریک به همه مردم ، میدونی چرا مردم ؟ چون مردم مسئولین رو انتخاب میکنن و اونا شما روزنامه و رسانه هارو کنترل میکنن که مطالبه گری مردم رو کنترل کنین ؛ پس تبریک به خاطر و فقروفلاکت و بی فرهنگی
تبریک به من. تبریک به شما .تبریک به همه
ما از مررررز مهار کرونا عبور کردیم
فقط میشه بدونم تعریفتون از مرز چیه؟
و مردمی بیخیال و بی فکر که توی پارک ها در هم میلولن و میرن شمال جوج بزنن!
پاییز دهشتناکی در کمین ایران هست! حضرات بجز ایمنی گله ای یک فکری کنید.
یه خورده سر کیسه رو شل کنید
به مردم بدید
تا از خیابونا جمع بشن
یه ماهه کرونا گورشو گم میکنه
اگه این کارو نکنید
با توجه اقتصاد ضعبف و
دولت کت بسته و آچمز شده
پس از قضیه فروپاشی برجام و
تحریمهای بعد از آن
عملاً قربانیان کرونا
روز به روز بیشتر و بیشترتر خواهد شد ...
حالا ایشالا فردا که ما کارمندا صد در صدی رفتیم سر کار همه چیز درست درست میشه. مساجد هم که کلا باز میشن یعنی به امید خدا کرونا رو شکست دادیم. هورا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
قبلا که مدیران جهادی تقریلا همه رو مجبور کرده بودن حاضر باشن و جالبه نامه میزدن تو اتوماسیون که فلان و فلان و اگه مدیری این بخشنامه رو رعایت نکنه به هئیت تخلفات اداری معرفی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
از 1:30 تا 14:30 آشپزخانه ها و آبدارخانه ها هم تعطیل است و کارمندان عزیز اجازه صبحانه و نهار خوردن ندارند.از میهمانان هم پذیرایی نمیشود.
وا خدای من، 2800 که آمار روزهای اوج بود!! من چند مورد سرپایی در منزل هم دیدم، در حد مرگ بودند، نمی‌دونم دقیقا منظور جناب آقای خونسردیان یا همان جهانپور چیه که سعی داره این بیماری رو مثل سرما خوردگی جلو بده؟ عوارض این بیماری هنوز ناشناخته را قطعا میدانید؟ به طور مثال میدانید به گفته همین پزشکان خودتان در صدا و سیما به طور مثال آقای مرادی و خانم محرز چه تعداد از همین افراد که بهبود یافته‌اند بعد از مرگ دچار سکته مغزی شده و فوت شده‌اند یا حتی دوباره مبتلا و بعد فوت شده‌اند؟ تعدادی هم دچار عارضه‌های قلبی و ریوی. در مورد لخته‌های خونی که در عروق ایجاد می‌شود چطور؟ چرا اینقدر شوخی گرفتید همه چیز را؟ قصدتان کاهش جمعیت است؟

هیچ جای دنیای اینطوری که شما آمار اعلام می‌کنید، آمار اعلام نمی‌کنه و اینقدر در قبال جان مردم بی اهمیت رفتار نمی‌کنند. چرا اعتماد به نفس کاذب برای مردم ایجاد می‌کنید که خیال کنند کرونا تمام شده!؟ برای لجبازی با دنیا هم شده حاضرید این همه اقتصاد و جان و مال مردم را به بازی بگیرید و خانوادهایی را به عذا بنشانید! شما هنوز متوجه ابعاد نیستید. واقعا متاسفم. امیدوارم در آن دنیا بتوانید پاسخگوی این اعمالتان باشید. وای بر شما. تا این حد بی اهمیتی و بی تدبیری واقعا سابقه نداشته. خدایا خودت معجزه‌ای کن.
نه فقط در سیاست همیشه بر میگردیم سر جای اول در درمان بیماری کرونا هم بعد از ماه‌ها دوباره برگشتیم به همان تعداد ۳ هزار نفر زندگی ما شبیه بازی مارو پله شده
همه جای دنیا آمار کرونا تو صدر اخباره اینجا روزی یک بار اطلاع رسانی می سه تازه تو همین تابناک هم تیتر یک نیست
ای مسئولین به داد مردم برسید به داد جوان ها برسید هرچیزی شاید قابل جبران باشه ولی عمر رفته آنها را چطور دیگه میشه برگرداند اینها هزاران آرزو دارند دست از این لج بازیها بردارید بیماری کرونا ثابت کرد که شما حتی قادر به کنترل یک بیماری نیستید چطور می‌خواهد در برابر دنیا بایستید
دقیقا آمارتون شبیه نرخ تورم است که تورم ۱۰۰۰درصدی را ۴۰درصد اعلام می کنید
ما رکورد زدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
همه رکوردهامون قعرجدولی در همه زمینه ها.
مسئولین ما خیلی با عدالت با مردم رفتار می کنند اونا از هر هزار دلار درآمد ۵۰۰ دلار را به مردم می‌دهند و ۵۰۰ دلار به آقازاده‌ها این یک تقسیم عادلانه است منتها چون تعداد آقازاده‌ها نهایتاً هزار نفر است و مردم ۸۰ میلیون نفر به نظر می‌رسد که این تقسیم و توزیع درآمد ناعادلانه است
کو اونایی که میگفتن امارو دارن به صفر میرسونن واسه روز قدس و رحلت امام؟؟؟؟ چرا اال مونی گرفتین؟؟؟ چرا ارباباتون تو بی بی سی خطشون عوض شد یکدفعه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
بابا جوش نزن سکته می کنیا! صلوات بفرست، به قول رییستون بابا چه خبرتونه جه خبرتونه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اونهایی که میگفتن درست میگفتند میخواستید آمار رو کم نشون بدین که بتونید راهپیمایی کنید و سوروسات براه بیندازید که موفق نشدید ازش برای بازکردن اماکن متبرکه استفاده کردید. که دودش در چشم همه میره. خراسان رضوی چندروزه که قرمز شده. اامان از بی تدبیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
استاد اگه مراسم بود که ملت میریختن همه جا رو نابود میکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
چون مردم مقابل بازگشایی وایمیستادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
ههه دیگه همه جارو باز کردن دیگه جاییی نمونده مونده بود الان صفر شده بود دیگه گفتن ول کن املر اینه ماهم دوست داریم باز کنیم
ناشناس
| Denmark |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اگر آشنایی در دانشکده های پزشکی داری برو ازشون بپرس که تلفات کرونا چقدر بوده تا بفهمی آمار رسمی یک بیستم واقعیت هم نیست روز قدس هم به خاطر اینکه آقایان باید حاضر می شدن و نگران مبتلا شدن بودند برگزار نشد روحانی دستور می ده طرح ترافیک اجباری باید برقرار بشه اما به مردم نمی گه چرا نماز جمعه تهران برگزار نمی شه اگر کرونا مدیریت شده؟ می دونی چرا چون روحانی و خیلی دیگه از مسئولین دیگه اجبارا باید در نماز جمعه تهران حاضر باشند و نمی شه در نماز جمعه ۶ متر از همدیگه فاصله داشته باشند و چون می دونند فاجعه کرونا در ایران از آمریکا بدتر شده حاضر نیستن از خودشون مایه بگذارند و نماز جمعه تهران را برگزار کنند پس کمی عقلتو به کار بنداز و فرق دروغ و راست رو بفهم
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
برو کشکتو بساب می دونستن مردم یا حتی همون کسانی که باساندیس می آوردن حاضر نیستن بیان برگزارش نکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
خوشحالی ها!!!!همین قدر که شما شادی برای مردم بسه!!
سلام ‌اگر شهردار تهران طرح ترافیک را در تهران اجرا‌کند‌و‌مردم‌با وسیله عمومی تردد‌کنند یک کشتار ناشی‌از ویروس‌وحشتناک خواهیم‌داشت.شهردار‌محترم تو‌را بخدا اینکار نکنید.بخاطر دریافت پول و‌درآمد‌خودتان اینکار وحشتناک نکنید.
وقتی مجلس یازدهم در شروع به کار خود رعایت فاصله احتماعی رو به سخره گرفت باید منتظر روزهای بدتر هم بود. هنوز از نظر فرهنگی خیلی جا برای کار داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اون صحنه ای که آقای قالیباف و نمایندهها بدون ماسک کنارهم بدون رعایت فاصله اجتماعی داشتند هم قسم میشدند واقعا" نگران کننده بود.
ناشناس
| Denmark |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
ربطی به فرهنگ نداره به مدیریت ربط داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
همشون تست دادن اونا
مردم مریض میشن
بجای مانور روی آمار مبتلایان و فوتی های آمریکا بهتره توانمندی و لیاقت خودمون را افزایش بدهیم و الکی خودمون را خوب نشون ندیم با بد نشون دادن دیگران ما خوب نخواهیم شد ضعف و ناتوانیهای بیشمار ما در همه جا دیده میشود فقر و فساد در جامعه بیداد میکند و قطعا این همه فساد توسط توسط دشمنان بوجود نیامده
امتحانات دانشگاه را هم‌که میخواهید حضوری کنید!!! قصد کشتن دسته جمعی ملت را دارید؟ یک عده نادان بی خیال هم هیچ چیز را رعایت نمیکنند آب تو‌آسیاب شما مسئولین ناکارآمد میریزن!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر