بازدید 15193

برخی اندوخته‌های فرهنگی باکرونا ظهور درخشانی داشت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از کرونا آسیب دیدیم اما برخی اندوخته های فرهنگی و تاریخی ما بر اثر این بیماری بروز و ظهور درخشانی داشته است .
کد خبر: ۹۸۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 29 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ابوالفضل عموئی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه استقامت بسیار خوبی در نظام سلامت کشور دیده شد گفت: اینکه غربی ها آسیب های جدی از بیماری کرونا دیدند به دلیل ساختار فردگرایی آنها و بی اخلاقی در این جوامع است.

وی افزود: براثر کرونا جهانی شدن، توسعه ارتباطات و نظام های حقوقی و اقتصادی دچار چالش و روندهای ملی گرایی دوباره مطرح شد.
وی ادامه داد: با استفاده از کرونا می خواستند فشارهای اقتصادی و بیشتری را بر ایران وارد کنند اما نتوانستند.

محمدباقر خرمشاد عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این برنامه گفت: کرونا مانند جنگ ها تعیین کننده سیاست و اقتصاد در دوران پس از این بیماری است.

وی با بیان اینکه برخی کشورها مانند جمهوری اسلامی ایران توانستند بر بیماری کرونا غلبه کنند اما جوامعی مغلوب این بیماری شدند گفت: تروریسم رسانه ای عمیق و فشارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بسیاری در دوران آغاز کرونا بر ایران وارد شد.

وی گفت: در فضای مجازی ملت ایران را تحقیر می کردند اما با آمدن بیماری کرونا مشخص شد با اتکاء به سنت ها و تجربه های بومی می توانیم بر این بیماری غلبه کنیم در حالی که کشورهای غربی با مدرنیته و نظام لیبرالیسم نتوانستند.

وی افزود: عقلانیت دینی در مقابله عقلانیت ابزاری نتیجه بسیاری بهتری دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار