بازدید 12318

چرا باید نسبت به واکسن‌های کرونا محتاط بود؟

با این حال، هیاهو درباره واکسن‌های فعلی کرونا به این معنی نیست که این واکسن‌ها دیگر به مرحله نهایی رسیده اند. طبق ارزیابی کارشناسان، ۷۷ درصد واکسن‌های بیماری‌های واگیر از مراحل اولیه با موفقیت عبور می‌کنند، اما فقط ۳۳ درصد آن‌ها همه مراحل را با موفقیت پشت سر می‌گذارند.
کد خبر: ۹۸۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 28 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فرارو، در سراسر جهان شرکت‌های داروسازی و موسسات پژوهشی روی بیش از ۱۰۰ واکسن کرونا کار می‌کنند که از این تعداد، ۱۲ واکسن به مرحله آزمایشات انسانی رسیده اند. با این حال، این واکسن‌ها هم ممکن است در مراحل پایانی شکست بخورند.

 چندی پیش، هنگامی که شرکت داروسازی آمریکایی «مدرنا» از نتایج اولیه و امیدوارکننده واکسن کرونای خود خبر داد، موجی از شادمانی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد که تاثیرات مثبت آن به بازار سهام رسید. سهام مدرنا شاهد افزایش ۲۰ درصدی شد. همچنین، شرکت‌هایی مانند «نووا واکس» که با مدرنا همکاری می‌کنند، ارزش آن‌ها بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. این در حالی است که واکسن مدرنا هنوز در مراحل اولیه بود و تا تولید نهایی آن، راه دور و درازی باقی مانده است.

ماجرای واکسن مدرنا شاهدی بود بر اینکه بشر چقدر بی‌تابانه منتظر راهی برای خلاص شدن از شر کرونا است. طبق آمار وبگاه «ورلد اُمتر»، تاکنون بیش از ۵.۷ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس جدید کرونا (کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۳۵۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. کرونا علاوه بر مختل کردن زندگی عادی صد‌ها میلیون نفر در جهان، اقتصاد بسیاری از کشور‌ها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

منفورترین صنعت
کارشناسان راه‌های مختلفی برای مهار کرونا پیشنهاد کرده اند که هیچ کدام از آن‌ها به اندازه یک واکسن قطعی و موثر نمی‌تواند کرونا را ریشه کن کند. اما ساخت واکسن، کار ساده‌ای نیست. تقریبا هر روز اخبار امیدوارکننده‌ای درباره انواع نتایج مثبت آزمایشات واکسن‌های کرونا در کشور‌های مختلف منتشر می‌شود. برخی از کسانی که اخبار واکسن‌ها را دنبال می‌کنند ممکن است از تاخیر ساخت این واکسن‌ها کلافه و سرخورده شوند. جدای از این، تاخیر در ساخت واکسن می‌تواند علاوه بر دامن زدن به نظریات توهم توطئه، اعتماد عمومی به شرکت‌های داروسازی را کمتر کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان