بازدید 26632

آمار کرونا در ایران تا هشتم خرداد از ۱۴۳ هزار مبتلا عبور کرد / ۶۳ تن دیگر جان باختند

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۲۵۸ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی بستری هستند و حال عمومی ۲۵۴۳ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۸۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 28 May 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۴۳ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۲۲۵۸ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ تن رسید.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۹ مورد بستری و یک هزار و ۸۳۹ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۶۳ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۶۲۷ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۱۲ هزار و ۹۸۸ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۵۴۳ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور افزود: تا کنون ۸۷۶ هزار و ۴۹۲ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۳ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۲.۵ درصد فاصله محسوسی دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۳.۷ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
هنوز آمار تعطیلات عید فطر درنیامده که میره بالای 3000 مبتلا در روز
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
مزدمی که جوجه تو شمال براشون واجب تر از جونشونه باید منتظر مسئولین خوب باشند منتها در اون دنیا
ناشناس
| Spain |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
نه داداش اینا روزی بیشتر از دوهزار تا تا دوهزار و پانصد اعلام نمیکنن.
ناشناس
| Spain |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
نرخ ابتلا کرونا در هنگ کنک بخاطر استفاده مردم از ماسک به طرز چشمگیری باعث کاهش ابتلا شد.
ما کنترل کردیم
میشه مسئولین محترم بفرمایند که چه تغییری در همه‌گیری کرونا مشاهده کرده‌اند که دارند به سمت بازگشایی دانشگاه و کسب و کارهای دیگر می‌روند؟
من یک فرزند در مقطع ارشد دارم که الآن استاد راهنمای ایشان گفته است به دانشگاه بیاید. آیا اگر فرزند دانشگاهی من فردا به این بیماری مبتلا شود کسی پاسخگو هست؟ آیا انتظار داشتن یک رفتار منطقی و معقول توقع زیادی است؟ یا اینکه باید رفتار مسئولین که با افراد جامعه مثل طیور املاک پدرشان برخورد می‌کنند را تحمل کنیم؟
اگر هم صدایمان به هر دلیل دربیاید یا دشمن هستیم؟ یا منافق هستیم؟ یا چه و چه؟
ف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
خداپدرتوبیامرزه اینا خواستن هم هزینه کامل یکماه قرنطینه کامل رابه ملت ندن هم باحرف درمانی
وآمارالکی تو دنیا بگن کرونا را شکست دادیم...وقتی تمام دنیا بدون دارو و واکسن باقرنطینه سفت وسخت آماربالا اعلام میشد تو ایران با اقتصادضعیف وگشت وگذارملت همیشه درصحنه تو بازار وتفریح ومسافرت... اعلام میکردن آمارکاهشی ونزولیه دیگه تا آخرشو بخون...هموطن چیزی که واقعیت داره کرونا همچنان توکشور وجود داره حالا کی بمیره کی زنده بمونه خدا میدونه
آنچه مشخصه این ویروس ممکنه ادامه دار باشه،توصیه میشود حداقل همه ما از ماسک اسثفاده کنیم،خواهیددید نتیجه خوبی حاصل خواهد شد ،وگرنه این ویروس ادامه دار خواهد بود.وبه زندگی ما آسیب میرساند..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
متاسفانه دولت فرصت استفاده از ماسک را برای کاهش همه گیری از دست داد. با توجه به افزایش شدید دمای هوا در تابستان در سرتاسر ایران عملا امکان استفاده از ماسک هم به میزان بسیار بالایی کاهش یافته و ما می مانیم و روند بالای ابتلای دو هزار و سه هزار در روز و بستن مرزها به سوی مسافران ایرانی و صادرات کالای غیر نفتی و در نتیجه فشار بالای اقتصادی بر دوش ملت
فقط باید یه ماه کل مردم (بدون خوردن غذا و آب ) خودجوش از خونه هاشون بیرون نیان (همه میمیریم) تا کرونا گورشو گم کنه وگرنه از این مسئولین آبی گرم نمیشه....
گوش اگر گوشِ تو و ناله اگر ناله ما
آنچه جایی نرسد لاجِرَم فریاد است
نرخ مرگ در دنیا در کاهش است .در ایران شیب کاهش کمتر از نرخ جهانی شده است.در هفته های قبل نرخ مرگ و میر در سطح جهانی 2.5 برابر ایران بود.در حال دوبرابر ایران شده است.با ادامه این امار ممکن است در هفته های بعد شاهد برابری نرخ مرگ ومیر باشیم .
عجب مملكتى داريم !!!
تعداد مبتلا و مرك از سه ماه كذشته تا الان هيج تغيير اساسى نكرده،به علت اينكه عزيزان مسئول به جاى كنترل كرونا ،امارسازيها رو كنترل ميكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
نگران امار بالا نباش
با همين امارسازي ميشه امار كرونا رو به صفر رسوند
مگه نمی گفتید
تابستون بیاد کرونا میره
پس چی شد
برعکس شد
اینطور که داریم میریم جلو
این مهمون ناخونده حالا حالاها موندگاره ...
کلا رفاه، مسائل معیشتی و سلامت مردم را ول کرده اند و ففط براسشان مسائل دیگر (حجاب و فلسطین..... )مهم است.
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
رفاه و مسایل معیشتی سر جاش، حجاب و فلسطین هم سر جای خودش.
پس چرا میگن آمار کاهشیه و ما مهار کردیم؟ من اشتباه میخونم یا واقعا مهار شده!؟ روزانه دو هزار ابتلای جدید و 60 نفر مرگ، اینگار کاملا شرایط عادیه. تازه اگه این آمار دقیق باشه!!! یعنی باید تا ابد نشست برای مردم این کشور گریه کرد.

کشور نیوزلند دو هفته بدون حتی یک ابتلا و مرگ، کشور تعطیل بود، بعدا که مطمئن شدند، کم کم دارند باز میکنند، اینجا اینگار نه اینگار!!! حداقل ماسک پارچه ای و خانگی رو اجباری کنید. تا این حد بی خیالی واقعا عجیبه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
لطفا برای کشور خودت نظر بده
اینجا ایرانه
اگر ایرانی هستی و ترک وطن کردی بیخود برای ایران دلسوزی و نظر نده
نمی دونم چرا ماسک زدنو اجباری نمی کنن. ماسک یا حتی یه پارچه می تونه ریسک انتقال ویروس بین مردمو خیلی کم کنه .واقعیت اینه که نمی شه مردمو تو خونه نگه داشت پس حداقل یه پوششی مردم جلو دهن و بینی شون بذارن که کمتر شه ریسک انتقال بیماری به مردم دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
مردم؟اصلا نصف تهران با استین کوتاه بیرون هستند حالا این سوسول بازی های مردان تهران یک طرف
غرغر شنیدن همینهایی که رعایت نمیکنن را ببینید
الکی هزار تا فلسفه دارند که ماسک نمیزنن
ببخشید اینجا با یک عده ادم نفهم طرفیم
سه ماهه دکترها میگن ماسک و دستکش دیگه وقتی نفهمن بنظر میاد کرونا بگیرن میفهنن
در جواب آقای عبدالله که گفت:
رفاه و مسایل معیشتی سر جاش، حجاب و فلسطین هم سر جای خودش. باید بگویم که فعلا که دو مورد اولی سر جایشان نیستند و به اندازه یک دهم دو مورد دیگر مورد توجه نیستند. این یک واقعیت است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان