بازدید 11146

اعتراض‌ها در ایالت مینه سوتا آمریکا به خشونت پلیس

به دنبال کشته شدن یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا در ایالت مینه سوتا، در دو روز گذشته موج اعتراض‌های خیابانی در شهر مینیاپولیس آغاز شده و ادامه این اعتراض‌ها امروز (پنجشنبه) به غارت فروشگاه‌های بزرگ منجر شد.
کد خبر: ۹۸۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 28 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، با انتشار ویدئو جان باختن یک شهروند سیاه پوست به دست پلیس شهر مینه پولیس آمریکا، مردم خشمگین به خیابان‌ها هجوم آورده و پلیس محلی نیز با گاز اشک آور در صدد پراکنده کردن معترضان است.

اعتراض‌های خیابانی در حالی ادامه دارد که "یعقوب فری" شهردار ایالت مینه سوتا از دادستانی خواسته است تا هر چه زودتر علیه پلیس خاطی پرونده کیفری تشکیل دهد.

همزمان با این اعتراض‌ها و غارت فروشگاه‌ها، پلیس اف بی‌آی تحقیقات ویژه را در مورد این حادثه آغاز کرده و پلیس‌های خاطی نیز از اداره پلیس اخراج شدند.

به رغم تلاش مقامات محلی برای خاموش کردن اعتراض‌ها، صدها معترض با حضور در خیابان‌های شهر مینه پلیس شعارهای "نه عدالت، نه صلح، من نمی‌توانم نفس بکشم" سر دادند.

جورج فلوید سیاه‌پوست ۴۰ ساله‌ اهل مینیاپولیس ایالت مینه سوتا آمریکا روز دوشنبه به دلیل برخورد خشن نیروهای پلیس با وی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا، پلیس مدعی شده اتهام این شهروند «کلاهبرداری» بوده است.

بر اساس گزارش‌ها در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۰، بیش از ۲۰۰ شهروندان آمریکایی بر اثر خشونت پلیس این کشور جان باخته‌اند.

معمولا دادگاه‌های آمریکا، ماموران پلیسی که علیه سیاه‌پوستان دست به جنایت می‌زنند را مجرم نمی‌داند یا مجازات سنگینی برای آن‌ها در نظر نمی‌گیرد.

"کاملا هریس" سناتور کالیفرنیا هم در واکنش به این جنایت، در صفحه توئیتری خود نوشت: ما از اینکه جان یک سیاه‌پوستی گرفته شده است، رنجیده‌ایم. افسران پلیس برای استفاده بیش از حد از زور که جان «جورج» را گرفت، باید پاسخگو شوند.

وی افزود: ما خواستار اصلاحات سراسری هستیم.

منبع: ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار