بازدید 120889
چه کسانی می‌توانند فرم درخواست فروش سهام عدالت را در بانک‌ها امضا کنند؟

ثبت نام و اعطای عاملیت فروش ۳۰ درصد سهام عدالت به بانک‌ها از فردا / هفت شرط مهم در فرم تقاضای فروش در شعب بانکی/ تفاوت آزادسازی مستقیم و غیرمستقیم در این روش چیست؟

به گفته سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت، بیش از ۱۰ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده اند و همچنان تا هشتم خرداد این امکان در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی وجود دارد تا افراد روش مستقیم و یا غیر مستقیم را انتخاب کنند و اگر روش مستقیم انتخاب نشود، فرض سامانه بر روش غیرمستقیم است.
کد خبر: ۹۸۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 25 May 2020

فروش ۳۰ درصد سهام عدالت از فردا در بانک‌ها آغاز می‌شود/ ۷ شرط مهم در فرم تقاضای فروش در شعب بانکی/ تفاوت آزادسازی مستقیم و غیرمستقیم در این روش چیست؟

تابناک اقتصادینهم اردیبهشت ماه ۹۹ رهبر معظم انقلاب با صدور ابلاغیه ای ضمن موافقت با درخواست رئیس جمهور برای آزادسازی سهام عدالت، تاکید کردند دولت هرچه زودتر اقدامات مقتضی را به عمل آورد تا مردم سریع تر از منافع سهام خود بهره مند شوند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رهبر انقلاب در متن ابلاغیه، با اشاره به تدوین و تصویب مقررات مورد نیاز جهت انتقال سهام به صاحبان سهام عدالت توسط شورای عالی بورس، اظهار داشتند، این شورا نسبت به سهام باقی مانده در شرکت های سرمایه گذاری استانی، موظف است ضمن تشویق ماندگاری صاحبان سهام در شرکت های مذکور، از طریق مبادی ذیربط هرچه زودتر زمینه ورود آن شرکت ها را در بورس فراهم نماید.

بر اساس این گزارش، طبق آخرین آمار‌های رسمی ذکر شده توسط پایگاه اطلاع رسانی سهام عدالت، مشمولان دریافت این سهام ۴۹ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۷۷۵ نفرند که از این تعداد، ۴۶ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۴۸۳ نفر در قید حیات هستند.

فروش ۳۰ درصد سهام عدالت از فردا در بانک‌ها آغاز می‌شود/ ۷ شرط مهم در فرم تقاضای فروش در شعب بانکی/ تفاوت آزادسازی مستقیم و غیرمستقیم در این روش چیست؟

همچنین تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، ۴۹ شرکت در پرتفوی سهام عدالت حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آن‌ها ۲۶ هزار و ۶۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده و این رقم در آخرین روز اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، به دلیل تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌های بورسی سهان عدالت، به بیش از ۴۷۰ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان رسیده است که نشان از افزایش بیش از ۱۷ برابری ارزش سهام عدالت دارد.

فروش ۳۰ درصد سهام عدالت از فردا در بانک‌ها آغاز می‌شود/ ۷ شرط مهم در فرم تقاضای فروش در شعب بانکی/ تفاوت آزادسازی مستقیم و غیرمستقیم در این روش چیست؟

اما در پی موافقت رهبر انقلاب با آزادسازی سهام عدالت، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد از صبح روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، مقدمات آزادسازی این سهام با درج اطلاعات لازم در سامانه سهام عدالت به نشان www.samanese.ir فراهم شده است.

به طور خلاصه سهام دار با مراجعه به این سامانه با دو روش مستقیم و غیرمستقیم برای آزادسازی روبرو می شد. در همان روزهای نخست اجرای این سازوکار، متقاضیان با سوالات و ابهامات فراوانی مواجه شدند. از ابهاماتی از جنس کدام روش بهتر و مفیدتر است تا در کدام روش امکان فروش سهام عدالت فراهم است.

مسئولان سازمان خصوصی سازی و مدیران مربوطه در وزارت اقتصاد، با پاسخ هایی سعی داشتند تا از هر دو روش به خوبی یاد کنند، اما با وجود توضیحات مسئولان، این مردم بودند که بر ابهاماتشان افزوده می شد.

بسیاری با توجه به تاکید سازمان خصوصی سازی مبنی بر داشتن کد بورسی برای فروش سهام از دهم خرداد ۹۹ به بعد، در تکاپوی گرفتن کد بورسی برآمدند تا بتوانند از این تاریخ به بعد، با سازوکاری که قرار بود از سوی شورای عالی بورس تعیین و ابلاغ شود، بخشی از سهام یا تمام سهام عدالت خود را در بورس عرضه کنند و در این شرایط سخت اقتصادی به پول نقد دست یابند؛ هرچند مسئولان تاکید داشتند که فعلا برای آزادسازی نیازی به کد بورسی نیست و این کد برای فروش سهام در بورس نیاز است.

اما از سوی دیگر، توصیه های مسئولان به نگه داشتن سهام عدالت و پرهیز از فروش آن بود. بسیاری هم به مردم توصیه داشتند که روش غیرمستقیم را انتخاب کنند تا در بلندمدت از سود بیشتری بهره مند شوند و تاکید داشتند تنها افرادی روش مستقیم را انتخاب کنند که اولا نیاز به فروش سهام عدالت در مقطع کنونی داشته و ثانیا از سازوکار فعالیت در بورس سررشته دارند.

در این میان، رئیس جمهور نیز در هفدهم اردیبهشت ماه ۹۹ به نوعی به سازوکار ارائه شده اشاره و انتقاد کرد. حسن روحانی در جلسه هیات دولت از وزارت اقتصاد خواست، سهام عدالت را به سادگی برای مردم توضیح دهد. رییس‌جمهور در تشریح روش‌های مشخص شدن فروش یا نگهداشت سهام عدالت گفت: مردم باید بدانند دو راه دارند؛  اگر می‌خواهند سهام‌شان را بفروشند و امروز به پول برسند و نیاز به پول دارند، آماده است و می توانند اعلام کنند که ما سهام خود را می خواهیم بفروشیم. سازوکار آن به راحتی آماده می‌شود که چگونه و چه روزی این سهام فروخته و پول آن به حساب‌شان واریز شود. عده‌ای هم ممکن است اعلام کنند هم اکنون نیازی به پول ندارند و می خواهند سهام خود را نگهداری کنند و قصد فروش آن را ندارند و سالانه سود آن را دریافت کنند و اگر نیاز بود در آینده آن را بفروشند. این مساله را به سادگی به مردم توضیح دهید. کسانی که خواهان فروش سهام عدالت هستند، بنویسند من خواهان فروش هستم و کسانی که خواهان عدم فروش هستند، بنویسند من خواهان فروش نیستم. وی ادامه داد: من خواهش می کنم وزارت اقتصاد و شورای بورس، خیلی روان و ساده و با یک شکل کاملا روشن به عنوان نمونه با یک پیامک به این 50 میلیون نفر خطاب کنند که عزیزان شما صاحبان این سهام هستید اگر نیاز به پول دارید و دلتان می خواهد بفروشید، گزینه آری و اگر نه، گزینه خیر را ارسال کنید. پاسخ یک آری یا نه است.

پس از این اظهارات، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی در نشست خبری با اشاره به مهلت سی روزه برای مشمولان در خصوص نحوه آزادسازی سهام به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم اظهار داشت: تنها تا پایان ساعت ۲۴ روز ۸ خردادماه مهلت برای این موضوع وجود دارد.

همچنین پس از این نشست خبری، سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه کد بورسی برای ۳۶ میلیون مشمول سهام عدالت صادر شده است گفت: بر اساس آخرین تصمیم کمیسیون فرعی شورای عالی بورس و اوراق بهادار، اگر افراد در نظام بانکی احراز هویت شده باشند، دیگر نیازی به احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی نخواهند داشت. فهیمی افزود: لذا توصیه ما به افراد این است با مراجعه به سامانه سهام عدالت و وارد کردن شماره شبا از احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی معاف شوند.

این اظهارات در شرایطی بود که دارندگان سهام عدالت همچنان در انتظار تعیین سازوکاری ساده برای فروش یا نگه داشتن سهام عدالت بودند. همان گونه که رئیس جمهور در هفده اردیبهشت ماه به آن اشاره کرده بود.

ثبت نام و اعطای عاملیت فروش ۳۰ درصد سهام عدالت به بانک‌ها از فردا

در نهایت آنچه باعث تغییر فرآیند فروش سهام عدالت شد، مصوبه مورخ ۳۰ اردیبهشت ماه شورای عالی بورس بود. بر این اساس، یکم خردادماه، وزارت امور اقتصادی و دارایی با عنایت به مصوبه ۳۰ اردیبهشت ماه شورای عالی بورس طی اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه دارندگان سهام عدالت که قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، می توانند از روز سه شنبه مورخ ۹۹/۳/۶ به شعب بانک هایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده اند، مراجعه و با تکمیل  فرم های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه، اقدام نمایند. این اطلاعیه می افزاید، پس از اتمام مهلت اعلام شده در سامانه سهام عدالت (۹۹/۳/۸ )از تاریخ ۹۹/۳/۱۰ بانک ها از طریق کارگزاری های خود یا کارگزاری های طرف قرار داد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آنها واریز خواهند کرد.

سهام عدالت

با اعلام این خبر، بسیاری از سهام داران مشمول این طرح، دوباره با سوالات متعددی روبه رو شدند.

در این خصوص، حسین فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما گفت: "بر اساس آخرین جلسه شورای عالی بورس اجازه داده شد سهامدارانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده‌اند بتوانند ۳۰ درصد از دارایی‌های خود را به فروش برسانند. آزادسازی سهام از دهم خرداد امکان پذیر خواهد بود و آن دسته از مشمولانی که قصد دارند از این امکان استفاده کنند، می‌توانند از ششم خرداد به شبکه بانکی مراجعه و سفارش‌های فروش خود را از طریق بانک‌ها ثبت کنند و بعد از آزادسازی ۳۰ درصد از سهام آن‌ها فروخته و به حساب آنان واریز می‌شود. افراد باید به بانک‌هایی مراجعه کنند که شماره حساب و شماره شبای خود را در سازمان خصوصی‌سازی ثبت کرده‌اند. کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی محدودیت فروش ندارند، اما ابتدا شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید در بورس پذیرفته شوند. این سهام از دهم خرداد به بعد بر اساس شرایط بازار به صورت یک جا و یا  تدریجی از طریق کارگزاری و با رعایت مصالح مشمولان سهام عدالت به فروش خواهد رفت و وجوه آن به حساب افراد واریز می‌شود. سهام عدالت برای فروختن نیست، بلکه برای نگهداری بلند مدت است و این امکان فروش به منزله تشویق افراد به فروش نیست بلکه تسهیلات و امکاناتی برای افراد است و این امکان فروش برای همیشه وجود خواهد داشت. حدود ۱۰ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده اند و همچنان تا هشتم خرداد این امکان در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی وجود دارد تا افراد روش مستقیم و یا غیر مستقیم را انتخاب کنند و اگر روش مستقیم انتخاب نشود فرض سامانه بر روش غیر مستقیم است."

تفاوت انتخاب روش مستقیم و غیرمستقیم در راهکار جدید دولت چیست؟

پس از این ابلاغیه، بسیاری از مشولان سهام عدالت که پیش از این یکی از دو روش مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند با این سوال مواجه شدند که برای فروش سهام از طریق بانک، کدام گروه مجاز هستند؟

پاسخ به این سوال ـ همان گونه که در اظهارات سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت به آن اشاره شد ـ این است که: سهامدارانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده‌اند می توانند ۳۰ درصد از دارایی‌های خود را به فروش برسانند. اما آن دسته از افرادی که روش غیر مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده اند، می توانند به محض پذیرش شرکت های سرمایه گذاری آن استان در بورس و باز شدن نماد آنها، درخواست وکالت فروش سهام عدالت را به بانک بدهند، با این تفاوت که در روش غیرمستقیم محدودیت ۳۰ درصد وجود ندارد و افراد می توانند وکالت تمام سهام خود را به بانک ها بسپارند.

چه زمانی پذیرش شرکت های سرمایه گذاری استانی در بورس آغاز می شود؟

این مقام مسئول گفته است: هنوز کار پذیرش این شرکت ها در بورس تمام نشده و این شرکت ها هنوز بورسی نیستند، به محض اینکه نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی در بورس باز شود، سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، بدون محدودیت درصد می توانند هم از طریق بانک و هم از طریق کارگزاری، سهام خود را بفروشند. به تدریج از دهم خرداد به بعد، استان به استان کار پذیرش شرکت های سرمایه گذاری استانی در بورس انجام می شود و امیدواریم پذیرش ها در کمتر از یک ماه انجام شود.

تمام سفارش ها در یک بانک تجمیع می شود

حسین فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه ممکن است قیمت سهام، زمانی که بانک آنها را می‌فروشد کم یا زیاد باشد، آیا مبلغی که به حساب سهامدارها واریز می‌شود تفاوت دارد یا میانگینی از فروش سهام در نظر گرفته می‌شود، گفت: تمام سفارش‌ها در بانک تجمیع می‌شود و یک جا اعمال می‌شود؛ گویی یک نفر در حال فروش سهام خود است.

وی ادامه داد: این فروش شبیه این است که یک نفر سهمش را برده تا در بازار بفروشد؛ یعنی بانک با یک سهامدار عادی، غیر از اینکه این سفارشات تجمیع می‌شود هیچ فرقی ندارد؛ بنابراین کارگزار، مصالح و منافع فروشندگان را در نظر می‌گیرد و اگر تقاضا برای خرید باشد این فروش را انجام می‌دهد و وجه را برای سهامدار واریز می‌کند.

سهام عدالت

آن گونه که در فرم درخواست فروش سهام عدالت مشخص شده است، در بند 7، متقاضی باید بپذیرد که حق هرگونه اعتراض در خصوص سهام انتخابی برای فروش به موجب این درخواست، زمان فروش سهام و روش انتخابی بر مبنای تعداد سهام یا ارزش ریالی سهام، قیمت فروش سهام و هزینه های قانونی کسر شده برای فروش سهام را از خود سلب و ساقط می کند.

سهام عدالت

این بند از آن جهت مهم و دارای ابهام است که اساسا نمادهای حاضر در پرتفوی سهام عدالت که در حال حاضر در بورس حضور دارند، از لحاظ ارزش گذاری و سوددهی متفاوت از یکدیگر هستند. ممکن است سهامداری در شرایط کنونی تقاضا داشته باشد که نماد بانک a را بفروشد و دیگر نمادها را حفظ کند، اما با سازوکار جدید، اصل شفافیت تا حدود زیادی مورد توجه سیاست گذار قرار نگرفته و امکان انتخاب از سهام دار گرفته شده است.

همچنین از سوی دیگر، با وجود آن که در نگاه کلی این سازوکار از ایجاد صف فروش در بازار و تاثیر منفی بر شاخص جلوگیری می کند، نکته مهم تر آن است که مشخص نیست خریدار این سهام که قرار است تجمیعی در بورس فروخته شود، دارای چه شرایط و ضوابطی است. بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه نگران ایجاد فساد در دل این روش هستند، زیرا شورای عالی بورس به طور مشخص و شفاف، شرایط و ضوابط خریداری سهام عدالت تجمیع شده در روش بانکی را اعلام نکرده و همین عدم اطلاع رسانی تا به این لحظه، موجب ایجاد ابهاماتی از جنس آینده مدیریت این سهام در شرکت های حاضر در پرتفوی سهام عدالت را در ذهن فعالان بازار سرمایه ایجاد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
اول گفتید سهام عدالت 11 میلیون
بعد گفتید 5 میلیون
حالا میگید فقط 30 درصد اون 5 میلیون یعنی 1.5 میلیون
هیاهو بای هیچ
خدارو شکر
داریم تحریم ها را به فرصت تبدیل می کنیم
خدارو شکر
اینجوری میخواید کرونا رو مدیریت کنید دیگه؟!
بعد اینکه کسایی که میخواستن سهام عدالتو پول کنن قبل از این طرحت همه آزاد سازی مستقیم رو زدن یه دکمه ویرایش هم درست کنید که بیتونیم اصلاحش کنیم...
فقط تاسف
ما روش مستقیم انتخاب کردیم که خودمون مدیریت کنیم
خوب الان چه فرقی کرد بازم دولت به واسطه بانک داره میفروشه
حالا چه سهامی داریم ما ؟ما نمی دونیم " چقدر میفروشه؟ ما نمیدونیم " حق اعتراض؟ به کل نداریم سلب میکنیم از خودمون
این داستانا چی بود نفری ده هزار تومن سجام از ملت گرفتید ده تومنم احراز هویت با وچود کورنا ملت تو صف فرستادید اخرشم میگید نیاز نیست تو بانک احراز هویت شدید کافیه
البته عدم شفافیت و مدیریت و هزار گوشه کنار برای گم شدن پول و ......چیز عادی و روتین شده
خسته نباشید خدا قوت
من کد بورسی و عضویت در یک کارگزاری رو دارم. خودم میخام انلاین هر وقت خواستم اون ۳۰ درصد و بفروشم و قیمت خرید و فروشو ببینم.چرا دولت به اجبار یک بانک و این وسط گذاشته ؟؟
یعنی چه این چه مسخره بازی ای هست؟ ما هر جور بخوایم باید سهاممون را بفروشیم کد بورسی میگیریم و سهام هم مثل بقیه موارد با ارزش مشخص شرکت وارد بورس میشه و خرید و فغروش میشه اصلا نیازی نیست اسم سهام عدالت بیاد روش گفتن از چندین شرکت خوب و پر بازده هست همونها را مشخص کنن تموم دیگه ایم مسخره بازی ها چیه
این کارا همش حق ناس است.
به نظر من بزرگترین مشکل این کار تجمع دوباره مردم در بانک برای پر کردن فرم هستش
فقط هم چهار روز زمان در نظر گرفتن که میتونه باعث ایجاد مشکلات زیادی بشه
اگه به صورت غیر حضوری امکان این کار فراهم میشد بهتر بود
مسخره کردین مردم رو، اول میگین هر کی میخاد بفروشه بره روش مستقیم رو انتخاب کنه، حالا میگین فقط ۳۰ درصد رو میتونه بفروشه و اونایی که روش غیر مستقیم رو انتخاب کردن میتونن همش رو بفروشن،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
بخدا روانی شدیم این وسط هیچکسم پاسخگو نیست الان بانکها میگن سهم پانصد هزاری صد هزار ارزش داره اخه خدا من بیشتر از صدهزار تاالان هزینه کردم
در زمان ابتدای تشکیل امپراطوری های نوع نوین هر شخص یا موسسه ای که ۳۰٪ کل سهام هر سازمان تولیدی و یا مالی را در دست خود داشت میتوانست سرنوشت آن را تعیین کند. میتوانست آنرا ورشکسته کرده و کارمندان را اخراج کند تا شرکت دیگری که داشته است بدون رقیب گردیده و چند برابر سود بجیب بزند!
در این دهه قرن بیست و یکم گلد من ساکس بانک آمریکایی با خرید فقط ۵.۱۷٪ سهام دویچه بانک آلمان توانست سرنوشت کلیه صنایع و سیاست را در آلمان رقم زند. بیخود نیست که مرکل صدراعظم آلمان حتی در مقابل بیل گیتس نتوانست هیچ گونه مقاومتی از خود نشان داده و دستوراتش را یک بیک اجرا کرد و اولین کشوری خواهد بود که باصطلاج واکسن های در دست ساخت اورا خریداری نماید که سر به چند میلیارد یورو میزند و باید ۱۵ هزار میلیارد خرج اوضاع پسا کرونایی و خسارت های وارد ه از آن نماید! که مورد نزاع بقیه کشورهای اروپایی قرار گرفته است.
آری امروزه هر کسی حدود ۱۰٪ این سهام را در ایران بدست آورد فرمانده اصلی موسسه مالی «عدالت»‌ خواهد گردید و بریش بقیه سهامداران خواهد خندید!
تابناک عزیز ،مردمی که تعدادشان هم قطعازیادند این داده ای بورسی واقعا به کارشان می آید؟ منظور اینکه اصلا متوجه می شوند؟ واقعا دولت دنبال چی میگرده؟؟؟!!!
بند 2 که غیرشفاف تره! هنوزبه مردم اعلام نشده سهام چه شرکتهایی رو دارند و چقدر
منطق حاکم بر بورس این است که کسانی که درخواست مدیریت مستقیم سهامشان را داشته اند با اخذ کد بورسی بتوانند هریک از سهامشان را به میل خود بفروشند نه اینکه مجبورشان کنند با این روش سهامهایشان را بدون اختیار در انتخاب سهم انتخابی از بین بیش از 30سهم موجود در شرکتهای بورسی سبد سهام عدالت بفروشند
البته شاید این روش برای عامه مردم که آشنا به فرایند بورسی نیستد کارا باشد اما قطعا ظلمی آشکار به افراد مطلع بع فرایندهای بورسی می باشد.
حتی اگر منظور دولت محترم از این روش کنترل حجم سهامی که به فروش می رسند باشد، می تواند این محدودیتها را در سامانه بورس اعمال کند
سه شنبه ۶ خرداد
هنوزیکساعت از شروع به کار تالاربورس نگذشته شاخص کل ۲۳۰۰۰ واحددیگرفروریخت و دراستانه پرتاب به کانال ۸۰۰ هزارواحدی قرارگرفت
بورس هرچه بی دلیل در یکسال گذشته خورده بسرعت داره پس میده
همه فروشندهاند
سلام من سهامم ۵۳۲هزارتومنیه میخام بفروشم روشه غیرمستقیمم انتخاب کردم هرکی خریداره بزنگه ...اکبری
خدایی شورشو دراوردین باسهام عدالت خدا قوت
کدوم سهام عدالت اگه سهام عدالته پس چرا یه عده زیادی ازش محرومند؟
سلام دوستان خسته نباشیدمن الان بیشتراز15روزه که 30درصدسهامموتوبانک ...فروختم ولی هنوزخبری ازپول نیست هرروزم میرم بانک میگن به ماربطی نداره.اهای دولت محترم اگه قراره پول 30درصدروبدین که زودبدین بهتره چون مردم نیازدارن فروختن ولی اگه قراره ندین زودتربگین ...اینوبگین خودتون راحت کنین مردم روالکی سرکارنزارین.مردم بیکارنیستن ...
با سلام من رفتم آزاد سازی کردم میگن باید بری بانک برای فروش 30درصد میرم بانک میکه به ما ربطی نداره باید بری تو سایت میرم سایت درخواست میدم تایید نمیشه خواهشن رسیدگی کنید متشکرم
...اخه ما نیاز داشتیم که فروختیم پس چرا همه رو گذاشتید سر کار مثل توپ فوتبال شدیم این وسط آس وپاسیم ..یک کلمه بگید اینم خوردیم مثل بقیه چیزایی که کشیدین بالا ..خیال خودتونم راحت کنید
اقا برای دریافت پول ۳۰ درصد باید تو سجام ثبت نام کنیم یان ی بزرگ مرد جوابمو بده من و ۴ نفر دیگه تا جوابمونو نگیریم چشم از این سایت برنمیداریم
کمک
کمک
من دو ماه پیش فروش ۳۰ درصدو زدم الان که ارزشش ده تومنه دومیلیون و سیصد بعد ۶۰ روز واریز کردن این مسخره بازیا چیه
با سلام سهام من 470هزارتومنه بایددومیلیونودویست و پنجاه برام واریزمیکردن ولی بعداز25روزیک میلیونوسیصدوچهل ریختن پس بقیه اش چی میشه
میخوام چهار سیدرصدی بفورشم هرکه توان خرید داره زنگ بزند
سلام اقامن هفتم به بعدازادسازی انجام دادم میرم بانک میگن اونایی که تاهفتم ثبت نام کردن میتونن بفروشن من یازدهم ثبت نام کردم پس کی اعلام میکنن یابه فنارفت
ودیگرهیچ
کسانی که سی درصد یک ماه پیش فروختن الان هم میتونن سی درصد بفروشند یا خیر
سلام من اول رفتم کافی نت آزاد سازی کردم روش مستقیم بعد رفتم برای سجام وبعد ازهارهویت وکد معملاتی واسم امد ولی هنوز هیچ پولی واسه 30درصد واریز نکردن تکلیف ما چیه ؟ اگه کسی میدونه بهم بگه دیگه باید چیکار کنم کمکم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
بروتاسایت بانکی ثبت فروش بزن
بانک ملی سه ماه شدفروختم چیشدپس خسته شدم ب ولله
من ۱۳خرداداقدام به فروش ۳۰درصد ازطریق پست بانک نمودم ولی تاالان هیچ پولی برام واریز نشد خ‌اهشن اطلاع رسانی کنید ممنون
چرا بانکای مختلف متفاوت پول ریختن حساب ؟باکک مهر ۶میلیون ریخته صادرات ۱۹۰۰هزار ریخته؟
سلام
من 12 خرداد تا آقایون فرمودند رفتن بانک سامان گفتم 30 رو بفروشه
تا حالا که نفروخته یعنی از داراییم که تا 21تیر بروز شده در سامانه سهام عدالت چیزی کم نشده
حالا دیگه نمی خوام بفروشه، هیچ جایی هم نیست که بخوام انصرافمو اعلام کنم
هر روز میبینم داره بالاتر میره هی حرص میخورم که نکنه الان بفروشه خودشو بزنه به کوچه چپ و پول رو به نرخ خرداد بده و بره
الان بازم می تونه بفروشه یا نه؟ اصلا تا کی این درخواست منو میتونه اجرا کنه مثلا میتونه سال دیگه بفروشه؟
آقایون قبلا گفتن که کارگزاری ها تا 31 خرداد فقط وقت داشتن که بفروشن ، آیا این راسته یا نه
من که 13 خرداد فرم فروش رو پر کردم هیچی بهم ندادن نه یه کاغدی نه یه رسیدی هیچی،
بعد اینها یه جوری واسه مردم مدت مشخص تعیین کردند که فقط تا 13 هم وقت دارید تقاضای فروش بذارید منم دستپاچه شدم گفتم اگر عجله نکنم میشه مثل پدیده و میره ده سال بعد که بذارن بفروشیم
بعد انتظار داشتم که وقتی انقدر بر مردم مهلت محدود اعلام کردند از اونور هم به بانک ها مهلت مشخصی می دهند که بفروشن
یعنی من از اون بند که بانک حق داره در هر زمانی که دلش بخواد بفروشه برداشتم این بود که در اون مدت مشخص که دارن هر روزی دلش خواست
نمی دونستم که منظورش تا الی ابده
بی دلیل هم اینطور فکر نمیکردم چون تو تلویزیون یادمه 27 خرداد گفتن که تا 29 هم بانک ها وقت دارند درخواست ها فروش رو بدهند. بنظر هم منطقی اینه که وقتی برای مردم اونقدر محدود ضرب العجل مشخص میکنن برا بانک هم همین کارو بکنن.
الان 25تیره هنوز نفروخته و منم دیگه نمیخوام حالا بفروشه، چیکار کنیم ما؟
تو خود بورس که بورسه درخواست ظرف یک روز خود به خود باطل میشه
سایت‌کی‌باز‌می‌شه‌ماههم‌ازادسازی‌کنیم‌بفروشیم
سلام دوستان کسی هست که روش غیر مستقیم رو انتخاب کرده باشه،بعد سهام شو از طریق برنامه ایوا فروخته باشه،و سجام ثبت نام نکرده،اما پول براش واریز شده؟؟؟کسی هست؟؟من سجام ثبت نام نکردم ولی سهام خودمو فروختم سردرگم موندم
بنده ۲۱ اردیبهشت درایوا بانک ملی فروختم ولی تا امروز ۱۵ مرداد یک قرون بانک ملی نریخته ......بنده رفتم بانک گفت اگر مشکلی باشه زنگ میزنیم ..حالا نمیدانم این چه عدالتی هست چهارماه شد بانک ملی
کسی می تونه جواب بده با روش مستقیم حتما باید ثبت سجام واهراز هویت انجام بشه یانه لطفا راهنمای کنید
ماتاالان تمام شد ۴نفری ۳۵۰۰۰۰هزارخرج کردیم بماند بدو،بدوهای که کردیم بماند،،سواستفاده نشه درسته ،والا راضی نیستیم،حق مردم ایران ازذخایراستخراجی بیشترازایناست،که بایدبه صاحبینش،یعنی مردم پرداخت شود،که این همه مشکل حل شود وبازبه چرخه اقتصادی برگردد ،ممنوو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل