بازدید 21187
عضو مجمع تشخیص در گفت‌وگو با «تابناک»

دغدغه اصلی مجلس یازدهم باید رفع مشکلات معیشتی مردم باشد/ دچار ضعف مدیریتی در کشور هستیم/ نمایندگان بعد نظارتی قوه مقننه را تقویت کنند

مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم باید در انتخاب وزرا و نظارت بر اعمال دولت، رویکرد جدی داشته باشند. از این روی، امیدوارم مجلس جدید در حوزه قانونگذاری و تبیین قوانین جدید و رفع نارسایی‌های قانونی وارد عمل شود و در حوزه نظارت نیز بیش از گذشته دقیق باشند...
کد خبر: ۹۸۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 26 May 2020

دغدغه اصلی مجلس یازدهم باید رفع مشکلات معیشتی مردم باشد/ دچار ضعف مدیریتی در کشور هستیم/ نمایندگان بعد نظارتی قوه مقننه را تقویت کنند

مجلس یازدهم با ترکیب کاملا اصولگرایانه در آستانه تشکیل است. بعد از کسب رأی منتخبان مجلس یازدهم سخنان زیادی در انتقاد به عملکرد پارلمان و ساکنان آن به ویژه از سوی منتخبان انجام شد، مدتی بعد هم که روال و رویه تشکیل مجلس به ویژه در خصوص چگونگی تشکیل، ایجاد فراکسیون ها، انتخاب رئیس، نواب و اعضای هیات رئیسه مجلس و همچنین انتخاب روسای کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث قرار گرفت و کمتر به برنامه‌های مورد نیاز مجلس با توجه به شرایط فعلی کشور پرداخته شد.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند فراکسیون انقلاب اسلامی مبنا و محور را برای انتخاب رئیس نواب رئیس و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم برنامه محوری، نظر جمعی اعضای کمیسیون و داشتن معیار‌ها و پارامتر‌های لازم از سوی داوطلبان احزار این مسئولیت‌ها قرار داده است، حواشی مربوط به انتخاب گزینه‌ها و چگونگی تقسیم مسئولیت‌ها بر اصل ماجرا چربیده و برنامه‌هایی که باید در مجلس برای بهبود شرایط کشور و بازگشتن پارلمان به جایگاه حقیقی خود بکار گیرد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

این در حالی است که مجلس یازدهم اصلی‌ترین مساله و موضوعش کنار زدن لابی‌های سیاسی برای بکار گیری رئیس مجلس، اعضای هیات رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی و توجه به برنامه‌هایی برای بهبود شرایط کشور و به ویژه مردم در دهک‌های پایین درآمدی بوده است و اگر قرار باشد به آسیب‌هایی که مجلس و مجالس گذشته داشته اند، دچار شود، بسیاری از شعار‌های منتخبان مجلس یازدهم در حد همان شعار باقی خواهد ماند و اجرایی نمی‌شود.

لزوم رفع فوری مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور

در همین زمینه، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم که منتخبان باید برای رفع مشکلات کشور به آن توجه ویژه داشته باشند، اظهار کرد: رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی، مهم‌ترین اولویت کاری مجلس یازدهم است.

آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» در توضیح اینکه رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی، مهم‌ترین اولویت کاری مجلس یازدهم باید باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی که وظیفه قانونگذاری و نظارت را دارد، در هر دو رویکرد کاری خود با مشکلاتی روبه روست که این مشکلات باید برطرف شود تا هر دو وظیفه به بهترین شکل ممکن در نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق عملی و عینی پیدا کند.

باید مردم را از تنگنای معیشت خارج کنیم

وی در عین حال افزود: در حوزه قانونگذاری در مقطع فعلی مشکلات اقتصادی مهم‌ترین اولویت کشور ماست که باید موانع قانونی در این حیطه برداشته شود و اگر لازم بود قوانین جدیدی نیز تصویب شود تا کشور از وضعیت رکود اقتصادی و تگنا قرار گرفتن مردم در حوزه معیشیت رهایی پیدا کنند، این امر باید محقق شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما در دوره گذر از تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا هستیم، تصریح کرد: شرایط تحریم بدون شک سخت و طاقت فرساست، اما متاسفانه ما در حوزه مدیریتی نیز دچار ضعف و نقصان هستیم که باید آن را نیز برطرف کنیم.

بوروکراسی زائد، اقتصاد را زمین‌گیر کرده است

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: اتخاذ قوانین جدید و قانونگذاری صحیح به طور حتم سبب رفع مشکلات اقتصادی کشور می‌شود، چون بوروکراسی‌هایی که در مسائلی اقتصادی، صادرات و واردات وجود دارد، امروز شرایط را کمی دشوار کرده است.

مجتهد شبستری با اشاره به اینکه حل مشکلات فرهنگی از دیگر ارکان مهمی است که در مجلس یازدهم باید به آن پرداخته شود، تاکید کرد: در حوزه‌های دیگر الحمدالله وضعیت بسیار خوبی حاکم است، اما مشکلات اقتصادی و معیشیتی مردم و مشکلات فرهنگی که در حیطه بحث تهاجم فرهنگی قرار گرفته، باید با طراحی و تصویب قوانین جدید و تعیین مسیر جدید قانونگذاری برای آن‌ها مسیر جدیدی را تعریف کرد.

مجلس یازدهم در انتخاب وزیران و نظارت بر دولت رویکرد جدید داشته باشد

وی گفت: در حوزه نظارت نیز متاسفانه مجلس دهم رویکرد قابل قبولی نداشت؛ چرا که مجلس وظیفه و حق نظارت در همه امور کشور را دارد، ولی از این مهم به درستی استفاده نکرد و ما مشکلات متعددی در مدیریت‌ها داشتیم که از دید مجلس خارج ماند و به آن‌ها توجهی نشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم باید در انتخاب وزرا و نظارت بر اعمال دولت رویکرد جدی داشته باشد. از این روی، امیدوارم مجلس جدید در حوزه قانونگذاری و تبین قوانین جدید و رفع نارسایی‌های قانونی وارد عمل شود و در حوزه نظارت نیز بیش از گذشته دقیق باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۹
مگر دغدغه قبلی ها چی بود . همه مثل همید
پاسخ ها
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اقای سبستری تنها راه حل تمام مشکلات سروسامان دادن قو مجریهاست اگه هنوز به فکر دین ودنیا مردمید مراکز قدرت بیشمار خذف ویک سیستم یکپارچه درست کنید
نمایندگان مجلس دهم برای کمک به معیشت مردم فعالیت های بسیاری کردند برای مثال در جهت کمک به معیشت مردم قیمت بنزین 3 برابر شد حالا مجلس یازدهم قرار است برای کمک به معیشت مردم کدام قیمت ها را چند برابر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را منصفانه با توجه به نرخ تورم و گرانی ها
با توجه به افزایش حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری همسان سازی کنند
و دولت را در خصوص فروش شستا در بورس و عدم مسولیت پذیری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استیضاح کنند
جناب شبستري محترم حتما" دقت دارند كه اين آقايان كه قرار است بعنوان ناينده مجلس يازدهم در مجلس بشينند فقط حداكثر 20% آراء واجدين شرايط را دارند پس اصلا" نماينده حوزه انتخابيه حساب نمي شوند .!!!!!!!
بزرگترین رقیب تولید داخلی و کارآفرینان داخلی و شرکتهای نوپای دانش بنیان، خود شرکتهای دولتی ثروتمند و مدیران دولتی کم بازده هستند که کالای مشابه را تولید می کنند و شرکت دانش بنیان را ورشکست می کنند. باید قانونی تصویب شود که اگر شرکت دانش بنیان کالائی را تولید می کند شرکت دولتی اجازه تولید مشابه را نداشته باشد.
پاسخ ها
رحیم شاکری رد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
کاملا صحیح است دوست عزیز من پیشنهادی هم دارم واینکه اگر رییس اداره ویاتشکیلاتی سر راه شما مشکلی بوجو آورد مستقیما باحضرت آقا درمیان بگذارید بامستندات خود
ماهم با ایشان هم نظریم مخصوصادربعدنظارت برعملکرد ارگانها ونهادهائی که بودجه فرهنگی وغرفرهنگی میگیرند اما نتیجه عملکرد انها همانند سایر بخش ها برای ملت درپایان هرسال گزارش ویابیان نمیشود.
دغدغه مجلس =مشکلات معیشتی=جوک قرن
تمام این اساتید در پستهای قبلیشون امتحان پس دادن و چیزی جز فساد در پی نداشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ما در برابر همه این قضاوت هامون مسئولیت پیدا می کنیم پیش خدا و اون روز نزدیکه به ما.
صبح تاشب فقط شعارمیدن
دغدغه مامشکلات معیشتی مردم است
دچارشعارزدگی شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
مردم کجا؟؟؟
انقلاب اسلامی در اصل با چنین اهدافی آغاز شد و به پیروزی رسید، ولی همینکه چهل و دو سال بعدذ از پیروزی آن باز هم از این باید و نبایدها سخن گفته می شوأف نشانه این است که دیگر قرار نیست هیچ کاری انجامم شود. کدام مجلس را دیده اید که در آغاز به کارش از این وعده های شیرین نداده باشد؟ این هم مثل آنها و شاید بدتر از همه آنها!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دغدغه اصلی مردمی که انقلاب کردند دین بود نه اقتصاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
آیا دین را می توانید از اقتصاد، نان شب مردم، و هست و نیست آنها جدا کنید؟ مسلما خیر، و مردم می خواستند در پرتو دین همه چیزهایی را داشته باشند که حق ایشان بود، و از ایشان دریغ داشته شده بود، و متاسفانه اوضاع همچنان طبق روال سابق است.
99 درصد سخنرانی ها فرمایشات دستورات و دغدغه های مسئولین رفع مشکلات معیشتی مردم است ولی این قشر مردم هر روز بیشتر به قعر میره و سخنرانی های مسئولین زیباتر میشه. وقتی استخدام رسمی 30 ساله هستی با حقوق های نجومی و کلی خدم و حشم و امکانات دیگه قطعا دم از مقاومت و مشت محکم بر دهان استکبار سخن خواهی گفت
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
منظور از مردم بنده و شما نیست
حاج آقا شستری ، نماینده چطور نظارت کند مگر نمی بینی که نماینده های با وجدان و دلسوز را به جرم سوال کردن و پیگیری احضار و ..می کنند . در این شرایط کدام نماینده جرئت پیگیری امور کشور را دارد ؟ اصلا" همه می دانند که ما یک دولت و مجلس ابتر داریم که هیچ تصمیم درست و قانونی نمی توانند برای امور کشور بگیرند
یکم مردم رو از نظر روحی کمتر اذیت کنید
بزارید مردم زندگی خودشون رو بکنن
به قول رسايي مجلس و انتخاباتش فرمايشي و نمايشي براي سرگرمي ملت و اداي دموکراسي درآوردن است مخصوصا مجلس اين دفعه با حداقل راي کميته امداديها و تحت پوشش بهزيستيها شکل گرفته قضيه لايحه دو فوريتي قيمت بنزين بارزترين نشانه ناکارامدی عملکرد مجلس است.
حرفهای همیشگی و تکراری چون هیچوقت عمل به حرف ندیدیم.
از این " مجالس" آبی برای مردم گرم نمی شود، چون همه فقط به فکر خود و اطرافیانشان هستند................
حل تمام مشکلات کشور فقط و فقط در گرو ریشه کن کردن فساد است و بس
چهل ساله که دلار بالاتر میرود و بحث حل کردن مشکلات مردم است.
کدام را باور کنیم؟
بعد از 40 یک کم زود فهمیدیم که ضعف مدیریتی داریم
بابا راضی نیستیم با حرف زدن خودتونو خسته کنید.اخه چقدر خودتونو برای این مردم به زحمت میندازید.جواب این بدن رو روز قیامت باید بدید
بابا همش وعده و وعید. کمی به فکر مردم بویژه طبقه ضعیف جامعه باشید کمی شما مسئولین که اینه همه شعار از برطرف کردن مشکلات مردم می کنید به شعار خودتون پایبند باشید. بنده یک پیشنهاد برای شما دارم اینکه در سطح عامه مردم زندگی کنید با مردم باشید نه مثل کاخ نشین ها .
کی صد جامه دارد، جمله دیبا یکی را عور می‌بینی سراپا
یکی بر تخت زر خفته شب و روز یکی از صورت سرماست در سوز
یکی صد اسب و ده کالسکه دارد برهنه پا یکی رو بر ره آرد
یکی را خانه و باغ است و ملک است کی بی‌خانمان است این چه سلک است
ما دیگه امیدی به این مدیران نداریم- سابقه نشان میده هرکی میآید یه قولی میدهد ولی وضع بدتر میشود.
درکدام کشور دلار عدد 3500 بعد از شش و نیم سال به عدد 18500 رشد کند آنهم با آنهمه وعده ها.
سه هفته قبل ورق آهن برای دروازه خریدم کیلویی 7800 تومان امروز برای جبران کاستی خریدم کیلویی 15000 تومان. شاخ درآوردم
توی این مملکت روز خوش ما همان روز مردنن ما است. آنروز حداقل چند نفر میآیند ما را بدوش میگرن- واقعا کیف داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر