بازدید 19509
روایتی که از بطن آموزش و پرورش نشات گرفته است

سال تحصیلی برای برخی مقاطع تحصیلی پایان یافت؟!

به نظر راه مقابله با بحران کرونا در آموزش و پرورش، تداوم سال تحصیلی و آموزش مجازی با تلاش همه جانبه و بسیج امکانات برای جبران تعطیلی مدارس در ماه‌های اخیر به همه شیوه‌های ممکن است، اما ظاهرا برخی مسئولان آموزش و پرورش ترجیح می‌دهند، راه معکوس در پیش گرفته و طولانی‌ترین تعطیلات تابستانی تاریخ در مدارس را رقم بزنند!
کد خبر: ۹۸۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ 22 May 2020
تابناک اجتماعیسال تحصیلی ۹۸-۹۹ رسما برای برخی مقاطع تحصیلی پایان یافت و اسلوب تعیین نمره نهایی دانش آموزان در این مقاطع مشخص شد!

به گزارش «تابناک»؛ این شایعه‌ای است که از ساعاتی پیش در فضای مجازی منتشر شده و بازتاب وسیعی در شبکه اجتماعی دانش آموزی، «شاد» و برخی شبکه‌های اجتماعی دیگری که مورد استفاده دانش آموزان و اولیای مدارس قرار می‌گیرد، یافته است.

شایعه‌ای قدرتمند که برخی مدیران مدارس بر آن صحه گذارده و تاکید کرده اند که نه تنها سال تحصیلی جاری برای مقاطعی که امتحان نهایی ندارند پایان یافته، که شیوه نامه کامل تعیین نمرات پایانی نوبت دوم نیز مشخص و ابلاغ و حتی موعد ارائه کارنامه نهایی دانش آموزان نیز مشخص شده است.

بر اساس این شیوه نامه، نمرات مستمر و پایانی دانش آموزان در نوبت دوم سال تحصیلی ۹۸/۹۹ بر اساس ملاک‌هایی مانند نمرات نوبت اول، حضور در کلاس‌ها تا بهمن ماه، حضور در کلاس‌های آنلاین (؟) و مشارکت در فعالیت‌های مجازی از قبیل: انجام تکالیف یا تحقیق و پژوهش‌های اعلام شده یا نمزات آزمون‌های مجازی تعیین خواهد شد.
 
سال تحصیلی برای برخی مقاطع تحصیلی پایان یافت؟!

نکته جالب توجه در این میان، اعلام این تصمیم در روز تعطیل است. رویدادی که موجب می‌شود تردید‌هایی در این خصوص به وجود آید و ماجرا غیرواقعی جلوه کند؛ تصمیمی عجیب که حتی با تصمیمات اتخاذ شده در حوزه آموزش مجازی هم همخوانی ندارد تا جایی که می‌بینیم برنامه آموزشی درسی برای روز جاری نیز کامل برگزار شده است.

اعلام پایان سال تحصیلی و توقف آموزش مجازی در شرایطی که حتی تقویم آموزشی در سال تحصیلی جاری به پایان نرسیده، موضوع دیگری است که موجب می‌شود این خبر به شایعه‌ای بی اساس شبیه باشد که لازم است به سرعت تکذیب شود. شایعه‌ای که «تابناک» صحت و سقم آن را از برخی مسئولان آموزش و پرورش جویا شده، اما پاسخ نیافته است.

این در حالی است که بر اساس برخی گمانه زنی ها، شیوع کرونا و تداوم ابتلا به آن با نرخ بالا در کشورمان و همچنین ریسک بسیار زیاد بازگشایی مدارس موجب شده که مسئولان آموزش و پرورش در صدد اعلام پایان سال تحصیلی برآیند. تصمیمی که ساده‌ترین کار ممکن است، به ویژه اگر بدانیم تنها در دو مقطع تحصیلی با چالش مواجه خواهند بود؛ نهم و دوازدهم.

دو مقطعی که می‌بایست با امتحانات نهایی و هماهنگ پایان بیابند تا ملاک تعیین رشته در مقطع نهم و قبولی کنکور در مقطع دوازدهم باشند. اتفاقی که از مدتی پیش مشخص شده که با برگزاری آزمون‌های نهایی با رعایت پروتکل‌های ویژه کرونایی و تشدید فاصله گذاری در سالن‌های امتحانات به انجام خواهد رسید.
 
سال تحصیلی برای برخی مقاطع تحصیلی پایان یافت؟!

تصمیمی که قرار است از دهم خرداد اجرایی شود و در نتیجه اعلام پایان سال تحصیلی برای مقاطع دیگر پیش از آن، اقدامی شتاب زده به نظر می‌رسد که قطعا آسیب‌های زیادی به دنبال خواهد داشت. آسیب‌هایی از جمله تضعیف بنیه علمی دانش آموزان که تا سال‌ها و شاید برای همیشه همراه ایشان بماند و آینده تیره و تاری برایشان و برای کشور رقم بزند.

رویدادی بر خلاف انتظار عمومی از وزارت آموزش و پرورش در سالی که کرونا تاخت و تاز می‌کند و جان می‌گیرد و همه چیز را تحت الشعاع قرار داده است؛ بحرانی که در ابعاد بزرگ، گریبان نظام آموزشی کشورمان را گرفته و تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با آن، از جمله ضعیف‌ترین تدابیر مقابله با کرونا بوده است تا جایی که می‌دانیم برخی دانش آموزان هنوز ابتدایی‌ترین امکان حضور در شبکه دانش آموزی را ندارند.

معضلی که به نظر راه رفع آن تداوم سال تحصیلی و آموزش مجازی با تلاش همه جانبه و بسیج امکانات برای جبران تعطیلی مدارس در ماه‌های اخیر به همه شیوه‌های ممکن است، اما ظاهرا برخی مسئولان آموزش و پرورش ترجیح می‌دهند راه معکوس در پیش گرفته و به جای تلاش برای کاهش آثار منفی بحران، طولانی‌ترین تعطیلات تابستانی تاریخ در مدارس را رقم بزنند!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
اینطوی خیلی از بچه ها ضرر میکنند زیرا نمره ها سلیقه ای میشود و هر کی به هر کی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
اتفاقا بهترین روش است.
وضعیت شهریه های سنگین مدارس غیرانتفاعی در سال تحصیلی که پر از تعطیلات و .... بود چی میشه ؟؟
در مقطع ابتدایی ارزشیابی توصیفی است و در سال های قبل معمولا در آخر اردیبهشت سال تحصیلی برای همه ی پایه ها بجز ششم تمام می شد.البته باید قبول کردکه فضای مجازی به هیچ وجه جای کلاس ومدرسه را نمی گیرد ولی خود دانش آموزان واولیا آنها هم خسته شده اند.و ازاینکه دانش آموز مثلا دوم ابتدایی ساعت ها به صفحه ی گوشی.تبلت.یا لپ تاب خیره شود هم نگران هستند و به نظرم اتمام سال تحصیلی کار درستی است.
نقش معلم خوب تنها 20% فرایند آموزش است 80% بقیه مربوط به خواست و تلاش خود دانش آموز است
معلم با تجربه می تواند در کنار آموزش الگوی فرهنگی و برادر بزرگتر و راهنمای زندگی دانش آموز باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
با این حساب خیلی از معلمها اضافه هستند و باید از بدنه دولت و حقوق بگیری بیفایده تعدیل شوند
معلمان برای تابستان برنامه دارن خب، نمی تونن برای بچه های شما برنامه هاشون رو بهم بزنن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
باشرایط فعلی وبودن کرونا وخطر رفتن وتجمع بچه ها در مدارس بهترین راه همین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
چقدر بی ادب و پر مدعا هستید!
moein
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
ماشالله!!! واقعا دیگه معلمان ما باید کلاشون را بندازن بالا!!1 از این سال تحصیلی چقدرش را واقعا کار کردند؟؟؟ نصف سال که به خاطر آلودگی هوا تعطیل بود و بقیش هم بخاطر کرونا.
اکثرشون هم با روش های اموزش مجازی آشنا نبودند و تازه برای تابستان هم برنامه دارن!!1
متن از سوی یک فرد غیر متخصص نوشته شده که آشنایی کافی با فرایند آموزش ندارد .
سلام حالا برای دکتر ، مهندساش کار دارید که دنبال انتخاب رشته خوب برای دانش آموزان فعلی هستید در یک سازمان دولتی شخصی با فوق لیسانس فیزیک اومده حاضره توالت تمیز کنه.
به جای درس فکر دیگه ای برای بچه ها باشید
به خدا قسم من به عنوان یک معلم با 31 سال کار حداقل چند برابر وقت کلاس با بچه ها کار کردم ولی متاسفانه بعضی به امید و بهانه گرفتن نمره و پوچ بودن کلاس های مجازی استقبال نکردند .و در آخر طلبکار هم می شوند. به عنوان یک معلم حاضر هستم به شرط جبران تلاش معلم از طرف دولت مخصوصا برای معلمان حق التدریس و نه اینکه حقوق سال تحصیلی قبل در عید امسال به زور پرداخته شود .
و در تابستان برای بچه ها کلاس جبرانی و مطالب درسی آماده کنم .
منتهی به شرطی که این برنامه برای دانش آموزان اجباری باشد - نه اینکه دلبخواه و سهل انگارانه که بعضی برداشت کنند که همه قبول هستند و فرق زیادی بین درس خوان و درس نخوان وجود ندارد
برای فرزند من که پاتَک زدند و چهارشنبه هفته قبل ناگهان اعلام کردند که امروز روز آخر سال تحصیلیه و خداحافظ شما!!! امتحان پایان ترم برگزار نمی شود و یک نمره ای خودمون بهشون میدیم!!!
بدون اینکه ارزیابی درستی از میزان یادگیری بچه ها داشته باشند، سطح کیفی آموزش مجازی فوق العاده افتضاح بود و متاسفانه هیچ مرجعی پاسخگو نبود...
جای تاسف داره که بعضی از معلمین بدون توجه به شرایط پایان سال تحصیلی را اعلام و خداحافظی هم کرده اند. مسوولین آموزش و پرورش هم که در بحران کرونا بسیار ضعیف بود عمل کردند. شبکه شاد هم حتی توسط خود آموزش و پرورش جدی گرفته نشد. بسیاری از مدیران و معلمان بدون توجه به قانون همچنان دانش آموزان و اولیاء را مجبور به استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی و فیلتر شده می کنند. هیچ کس از مسوولین هم توجیه این معضل ندارند!!!. با توجه به شرایط ویژه بحران کرونا تدریس در فضای مجازی باید ادامه داشته باشد وانصاف نیست معلمین فوری خداحافظی کنند و آموزش را تعطیل نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
این موارد توسط برخی افراد دوآتیشه اعلام میشه. برادر این چه حرفیه شما می زنی
کلاس ها در شیراز بصورت کاملا منظم تشکیل و امتحان گرفته شده چرا نباید تمام شود؟؟؟
امسال در تهران مدارس یک ماه بخاطر الودگی هوا و برف و انتخابات تعطیل شد بعد از اون هم کرونا و در واقع یک هفته پیش هم معلم دخترم اعلام کرد سال تحصیلی تمام است و اموزش به پایان رسیده
گویا در هر شرایطی باید اردیبهشت کلاس را تمام‌کنند که به تعطیلات برسند
مدارس تهران را نگاه نکنید ۲۷ اردیبهشت که مدارس استان ماچهارمحال و بختیاری باز شدند بدون هیچ گونه رعایت بهداشت،،چند مدرسه را توی کلان شهرها مستند سازی می کنن و همه فکر می کنند همه جا به همین شکل است.
جالبترین قسمتش هزینه های مدارس غیرانتفاعی که پس ندادند کاملا مشخصه که وزارت اموزش و پرورش این وسط انتفاع زیادی میبرد که اجازه باز پس دادن شهریه ها رو ندادند ولی این پول ها خوردن نداره . بدجوری تو گلوتون گیر میکنه
سلامت انسان ها مهم تر است یا تضعیف بنیه های علمی نداشته خیل عظیم دانش آموزان و دانشجویان؟!
آموزش و پرورش و معلمان فقط دنبال زیر کار در رویی هستند. در سال جهش تولید نباید بخش زیادی از نیروی کار به خاطر انجام دادن فقط 10 درصد کارشان، حقوق کامل دریافت کنند.
چطوره کارگران کارخانه ها و نیروهای امنیتی نظامی هم به خاطر کرونا یا هزار بهانه دیگر تعطیل کنند تا ببینیم این طور میشود کشور را اداره کرد؟
پرسنل راحت طلب آموزش و پرورش از بس وقت دارند در سایت تابناک کامنت حمایت از تعطیلی مینویسند و این تعطیلی زودرس را توجیه می کنند. به وقت حقوق گرفتن که میشود زودتر از همه تقاضای افزایش حقوق دارند ولی به وقت کار همه دنبال تعطیلی اند.
اگرچنین کردند، بهترین کار انجام دادند، هفتم وهشتم هرساله ازابتدای خرداد، تعطیلات امتحانی داشتند، اگرقراربر رفتن آزمون های آنلاین است که معلوم نیست چه کسی به جای دانش آموزبه سوالات پاسخ داده است، چه بهتره نظرمعلم احترام گذاشته شود، چون برگزاری آزمون غیرحضوری يعني تقلب قطعی اکثریت ونتایج آزمون هابی اعتبار است.
به ماکه گفتن سوال طراحی کنیم وکلید،بریزیم روسی دی وپرینتم بگیریم، شماچرایه مطلبی که ازدرس بودنش مطمئن نیستی، رابه عنوان خبر منتشر کردی وقضاوتتم کردی و...
شرم برشما،تاشنبه(دیروز) توشبکه شاد تدریس داشتیم
این آقایی که این متن را نوشته زیاد آگاه نبوده چون از نهم و دوازدهم به عنوان مقطع تحصیلی نام برده در حالی که اینها پایه هستند نه مقطع.
امسال که همه بار آموزشی برعهده والدین بوده حالا دریابید وضعیت
مادرهایی که شاغل هستند و بعداز اومدن به خونه تازه باید شغل معلم هارو ادامه بدهند همون بهتر که سال تحصیلی تموم شد با این حجم مطالب به درد نخور وبی استفاده کتابهای درسی
مدارسی که مدیرش بدون کوچکترین سایقه مدیریت یا حتی فرنگی بودن با پارتی کدام خدانشناسی ایجاد شده و معلمانی با حقوق ۳۰۰تا۴۵۰تومن کارمیکنن و هرچه زودتر تعطیل بشن بهتره ...اینجا ایرانه هیچ کس پاسخگو نیست ..امسال تو مدرسه غیرانتفاعی دختررم کلاس سومه به خاطر خنده و شیطنت سرکلاس مدیر مدرسه مورد ضرب قرار گرفت و شکایت کردیم دریغ از یو معذرت خواهی تازه مدیر بیشتر تهدید میکرد که اخرسال اذیتتون میکنم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار